Integrerad grafik: The Witcher 3
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | The Witcher 3: Wild Hunt |
Utvecklare | CD Projekt Red |
Genre | RPG |
Lanseringsdatum | 2015-05-19 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
Geralt av Rivia är ute på ett tredje äventyr. Den här gången är uppgiften att finna adoptivdottern Cirilla, och skådeplatsen är de norra kungadömena mitt under brinnande krig. Extra krydda levereras genom grafikmotorn Red Engine 3 med stöd för en mängd smaskiga effekter.
SweClockers väljer att rida en testslinga genom gatorna i staden Novigrad. Det innebär hög CPU-belastning med många objekt, något som är ett önskvärt scenario för just processortester.
Vid The Witcher 3 ser det bättre ut – titeln startar, vilket är ett steg upp. Prestandan är dock som väntat mycket låg, långt under njutbara nivåer. Faktum är att ingen av de integrerade grafikkretsarna lever upp till minimistandard.
Situationen blir givetvis än värre vid högre upplösning. Här visar dessutom HD Graphics 530 i Core i5-6600K prov på vidare instabilitet, då spelet kraschar ett flertal gånger innan testet går att genomföra.