Integrerad grafik: The Elder Scrolls V: Skyrim
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | The Elder Scrolls V: Skyrim |
Utvecklare | Bethesda Softworks |
Genre | RPG |
Lanseringsdatum | 2011-11-11 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
I den femte installationen av populära The Elder Scrolls-serien fortsätter äventyret i Tamriel och utvecklaren Bethesda tar denna gång historien till hittills outforskade provinsen Skyrim. Med egenutvecklade grafikmotorn Creation Engine under huven bjuder spelet på storslaget öppna miljöer tillsammans med gott om möjlighet för modsugna.
Till SweClockers test används en slinga utanför staden Riften. Skogsområdet bjuder på både gott om för titeln avancerad grafik och hög processorbelastning.
Med tanke på åldern hos The Elder Scrolls V: Skyrim borde titeln vara hyfsat lättdriven även för integrerad grafik. Teorin visar sig stämma hyfsat, och Core i5-6600K kan prestera spelbar bildfrekvens med rejäla förbättringar mot fjolårets modell.
Med fler pixlar att dra runt blir det värre. Förbättringarna mot HD Graphics 4600 i Core i5-4690K är tydliga, men kapaciteten räcker trots det inte för att ge ett spelbart snittvärde.