Integrerad grafik: Grand Theft Auto V
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Grand Theft Auto V |
Utvecklare | Rockstar North |
Genre | Actionäventyr |
Lanseringsdatum | 2015-04-14 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
Det vankas brottslig karriär för trio Franklin, Michael och Trevor och ingen i Los Santos går säker – speciellt inte eftersom alla tre är mer eller mindre vansinniga. Precis som för tidigare GTA-titlar handlar mycket om öppna miljöer, mängder av fordon och frihet att på egen hand utforska det vidsträckta landskapet.
GTA V har ett inbyggt prestandatest som bitvis fungerar bra. SweClockers använder sista halvan av den fjärde sekvensen, vilken lägger förhållandevis hög belastning på både processor och grafikdel.
GTA V vid låga inställningar rullar förhållandevis bra på mer påkostad integrerad grafik med snittvärden i klart spelbara regioner. Core i5-6600K har det dock svårare och landar på knappt godkända 34 fps i snitt.
Med uppskruvad upplösning är det tungt för alla modeller, även om flera håller nästan över 30-snittet. Core i5-6600K med HD Graphics 530 bjuder dock inte på någon godkänd upplevelse.