Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en mycket trevlig telefon med många bra funktioner till ett nästan misstänkt litet pris. Hade den bara haft utskjutbart tangentbord så hade det varit den ultimata telefonen, att bara ha en touchscreen är skit, tyvärr. Skulle aldrig köpa en telefon utan fysiska knappar, ännu mindre än utan QWERTY.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Jag vill ha den till jul. Men det verkar ju bli svårt

Permalänk

Någon mer än mig som upplever den som seg på filmer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Någon mer än mig som upplever den som seg på filmer?

Tycker det är lite olika. På en del filmer ser den bra seg ut medans på andra så ser den bra ut.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

Aha, nice flyter ju på riktigt bra:)

Permalänk
Medlem

Vill ha!!

Jag skulle köpa en på stubben om den kommit! Är sugen på denna!! Kom igen Nokia skynda på

Permalänk

Längtar! Hoppas den kommer ut i år iaf. Tycker det borde komma ut lite mer info om lanseringen snart nu när vi ändå är inne i november.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Ja, det börjar bli riktigt segt att vänta nu...

Visa signatur

Suup

Permalänk
Inaktiv

Finns den ute någonstans i världen? USA?

Permalänk
Hedersmedlem

fett snygg ju

Permalänk
Medlem

Är nog inte så långt kvar innan den kommer får man hoppas. Verkar ju vara rätt ordentligt med tillbehör man får till den också. Jag ska nog avvakta i alla fall ett par dagar till efter den släppts, måste prova den där touch panelen före o känna hur den känns. Om jag klarar av o hålla mig innan jag köper en.

Edit: läste recensionerna som var länkade på första sidan i tråden men verkar inte alls vara att man har "känslan av fysiska knappar" i telefonen som jag förstått att det skulle vara. Står ju "känslan av fysiska knappar" om telefonen på nokias hemsida o allt. Får banne mig hoppas på att den verkligen har det, är en viktig del i den telefonen för mig.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Många sidor som säger att den kommer hamna under 3000kr, hur väl stämmer det?

Isåfall är det ju dumt att förhandsboka/beställa den från dustin där den kostar 3800kr..

hellre väntar man då 1-2 veckor och sparar 800 spänn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Många sidor som säger att den kommer hamna under 3000kr, hur väl stämmer det?

Isåfall är det ju dumt att förhandsboka/beställa den från dustin där den kostar 3800kr..

hellre väntar man då 1-2 veckor och sparar 800 spänn.

Kan bara hålla med. Väntar med spänning och lever på vatten och bröd just nu

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Fråga: Har ni fått besked när Nokia tube kommer att finnas i handeln? Det sägs att nokia hinner inte släppa ut i fjärde kvartal som det skulle göra utan komma ut i första kvartal istället,stämmer det? tony

Svar: Det senaste jag hört är att den kan komma att börja säljas redan i december i Sverige. Dr Mobil

Från en chatt med "Dr Mobil" på mobil.se idag.
Vet inte vad han har för källor men man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Medlem

Låter ju rätt bra !

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
http://tienda.nokia.es/nokia-es/product.aspx?sku=3889898&cult...

Hoppas priserna i Sverige inte höjs!

Det var ju inte särskilt billigt..

Permalänk
Avstängd

En fråga!
Omnia kommer ju med xvid/divx. Om jag laddar ner en film kommer den visas bättre på omnian än denna bara för att den har Xvid/divX program?
En till fråga

Har kollat lite och såg att det fanns ett slags musikpaket, vad är det för något? Får man med extra tillbehör eller något och hur mycket mer kommer det kosta än den vanliga?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
En fråga!
Omnia kommer ju med xvid/divx. Om jag laddar ner en film kommer den visas bättre på omnian än denna bara för att den har Xvid/divX program?
En till fråga

Har kollat lite och såg att det fanns ett slags musikpaket, vad är det för något? Får man med extra tillbehör eller något och hur mycket mer kommer det kosta än den vanliga?

divX suger oavsett vad. Det är så taskigt kompirmerat så det är sanslöst.
Så neh de kommer inte bli bättre på omnian. Skillnaden är att du behöver inte ladda ner å installera ett 3:e parts program till den..

Musikpaketet som ingår är inget extra tillbehör utan en tjänst på nätet.
Finns google som kan förklara lite mer ingående om du orkar söka..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Avstängd

Ok tack, då skiter vi i musikpaketet eftersom, ahhh behöver inte säga mer..

Okej så hur gör jag för att överföra mina filmer till mobilen? Jag laddar(legalt!) enbart ner Blu-ray/Hd-dvd filmer som är ca 4-10gb, den kan garanterat inte spela upp de. Så jag måste alltså göra de i mindre storlek och i ett annat format. Hur gör jag? och till vilket format?

Sedan undrar jag också om det går att installera skype på telefonen eftersom typ många av mina kompisar också använder det så jag kan ringa gratis. FUnkar det?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Många sidor som säger att den kommer hamna under 3000kr, hur väl stämmer det?

Isåfall är det ju dumt att förhandsboka/beställa den från dustin där den kostar 3800kr..

hellre väntar man då 1-2 veckor och sparar 800 spänn.

brukar det inte vara så att om det slutliga priset visar sig bli lägre, så får man det lägre priset. förhandsbokning brukar ju oftast bara betyda att de hör av sig när den kommit och har reserverat en åt en, alltså inget direkt bundet, eller?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Är upplösningen på denna mobilen bättre än omnias eller Iphone?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Är upplösningen på denna mobilen bättre än omnias eller Iphone?

Japp

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Japp

oj oj oj? Till och med iphonen. Då blir det nästan garanterat ett köp, för att jag ska kolla väldigt mycket film på de.
Samt hur spelar jag upp filmer? Finns det ett program?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Iphone: 480×320 = 153600
5800: 640×360 = 230400
Omnia: 400x240 = 96000

Jag tror 5800 har realplayer. Sedan borde det komma/finnas coreplayer till den.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Dessa är betydligt dyrare förmodligen men betydligt bättre.

Xperia : 480 x 800
HTC HD :480 x 800
HTC Daimond / Pro : 480 x 640
HTC MAX 4GB : 480 x 800

5800 är den fulaste "plattan" som gjorts en så länge. Tyvärr.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Dessa är betydligt dyrare förmodligen men betydligt bättre.

Xperia : 480 x 800
HTC HD :480 x 800
HTC Daimond / Pro : 480 x 640
HTC MAX 4GB : 480 x 800

5800 är den fulaste "plattan" som gjorts en så länge. Tyvärr.

sedan finns det ju HTC Touch HD den har ju en fet skärm

Permalänk
Avstängd

Så 5800 är ändå väldigt bra att kolla på film med? Eftersom jag såg en film på omnia och det var jäkligt nice och eftersom Tube har bättre borde det också vara bättre..

Visa signatur

Halleluja