Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

x_dogge_x: Jag valde formuleringen "iPhonedödare" i hopp om att göra någon knappt skrivkunnig muppfjortis upprörd så vi andra skulle få något att skratta åt. Dröjde dock några sidor innan något hände men självklart var det bara en tidsfråga...

Synd att inte Swec är på engelska, annars hade säkerligen dina kommentarer hamnat högt upp på digg under rubriken "retard apple fanboy tries to communicate".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
x_dogge_x: Jag valde formuleringen "iPhonedödare" i hopp om att göra någon knappt skrivkunnig muppfjortis upprörd så vi andra skulle få något att skratta åt. Dröjde dock några sidor innan något hände men självklart var det bara en tidsfråga...

Synd att inte Swec är på engelska, annars hade säkerligen dina kommentarer hamnat högt upp på digg under rubriken "retard apple fanboy tries to communicate".

Haha! Fan vad bra!

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av c-boi
x_dogge_x: Jag valde formuleringen "iPhonedödare" i hopp om att göra någon knappt skrivkunnig muppfjortis upprörd så vi andra skulle få något att skratta åt. Dröjde dock några sidor innan något hände men självklart var det bara en tidsfråga...

Synd att inte Swec är på engelska, annars hade säkerligen dina kommentarer hamnat högt upp på digg under rubriken "retard apple fanboy tries to communicate".

frågan är väll om det är särskilt mer "moget" att gå in för att reta andra, alltså gå in för att medvetet skapa pajkastning

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Hoppas, hoppas att det går att installera Android eller något annat bättre OS i luren!

Någon som har koll på den här frågan?

Permalänk
Medlem

Så den har börjat ramla ut i vissa länder redan eller får man vänta ytterligare?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Edit: Fick en idag

Borde få en denna vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vino
Edit: Fick en idag

Borde få en denna vecka

Att göra så där är nästan elakt!!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vino
Edit: Fick en idag

Borde få en denna vecka

Minirecension tack

Hur upplever du den ? Känns den seg att arbeta med ? Är den plastig eller känns den godkänd. Väldigt sugen på en nu. Känns som om det börjar närma sig nu när folk börjar få dom

//Stellan

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Hur är denna om man jämför med HTC touch HD? Känns som HTC'n är mycket bättre på allt

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Hur är denna om man jämför med HTC touch HD? Känns som HTC'n är mycket bättre på allt

sen skiljer det ju en och annan tusenlapp på dom också...

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Avstängd

Om jag köper att memory stick duo till mitt psp kan jag använda den i telefonen eller är den för stor?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Om jag köper att memory stick duo till mitt psp kan jag använda den i telefonen eller är den för stor?

Pro duo kortet är hur stort som helst så förmodligen nej. Men du kan köpa ett kort till mobilen och sen använda en transformator så du kan använda det till psp:t

Visa signatur

Suup

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Pro duo kortet är hur stort som helst så förmodligen nej. Men du kan köpa ett kort till mobilen och sen använda en transformator så du kan använda det till psp:t

Så jag vill ha ett kort som fungerar både i pspet och 5800. vilket ska jag köpa och vilken "transformator" väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

har jag missat nått, sen när använder nokia sonys memorystick?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

de nämner väl inte att nokia använder sonys minneskort?

Denna?

Permalänk
Medlem

Vart köpte du den ifrån? Vill ju också ha den, gärna som julklapp till mig själv.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vino
Edit: Fick en idag

Borde få en denna vecka

Skulle man kunna få lite info om hur snabb den är och om den känns plastig?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
de nämner väl inte att nokia använder sonys minneskort?

Denna?

inte? jag läser då "Om jag köper att memory stick duo till mitt psp" o sist jag kollade vad memorystick sonys minneskorts standard

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Telefonen känns ganska plastig i sig men det är mycket telefon för 350€

Den har dom flesta funktioner och touch screen responsenär väldigt bra, till och med min morsa lärde sig telefonen på en kväll så det är inte otroligt komplicerad heler.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigman
Telefonen känns ganska plastig i sig men det är mycket telefon för 350€

Den har dom flesta funktioner och touch screen responsenär väldigt bra, till och med min morsa lärde sig telefonen på en kväll så det är inte otroligt komplicerad heler.

Lust att testa en film i den och säga vad du tycker?(trailer, simpson etc etc)

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Var i finland och kände på luren den känns allmänt seg när man använder fingrarna, dock så reagerar den bättre/snabbare när man använder plectrumet man får med.

Touchskärmen kan inte jämföras med iphones, utöver det har den väl allt annat som man vill/behöver ha, mp3,gps,mail osv osv.

Tycker den sitter rätt bra i handen och känns inte alls plastig, men allt är väl relativt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ska se om jag får tag på den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Lust att testa en film i den och säga vad du tycker?(trailer, simpson etc etc)

Permalänk
Medlem

Testade köra in wall-e på den, jämfört med omnian som var min förra tel. är jag väldigt imponerad på bildkvalite samt färgerna. Telefonen är snabb, enkel att använda. Dock är bilden i kameraläge grynig, tror att det är software problem. Annars väldigt nöjd, samt att slideknappen för knapplås är väligt behändig.
8gb sdhc kommer med i lådan

Min köpte jag här i finland nära var jag bor.

Edit: det är inte samma typ av skärm i iphone som 5800 läste jag på ett ställe. Nokia har därför inte multitouch.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vino
Testade köra in wall-e på den, jämfört med omnian som var min förra tel. är jag väldigt imponerad på bildkvalite samt färgerna. Telefonen är snabb, enkel att använda. Dock är bilden i kameraläge grynig, tror att det är software problem. Annars väldigt nöjd, samt att slideknappen för knapplås är väligt behändig.
8gb sdhc kommer med i lådan

Min köpte jag här i finland nära var jag bor.

Edit: det är inte samma typ av skärm i iphone som 5800 läste jag på ett ställe. Nokia har därför inte multitouch.

Hur funkar det att hantera den med en hand?
Alla tester man sett så hanterar dom den jämnt med två händer, håller i ena handen å kör med pekfingret med andra handen. Finns väl ingen som gör så...
Krävs det tvåhandsfattning eller funkar det å köra enhändare på den?

Mvh
Niklas

Permalänk
Hedersmedlem

Till er som har köpt en Nokia 5800. Kan ni testa o se ifall dessa bakgrundsbilder fungerar i Nokia 5800?

Startade nämligen en Nokia 5800 avdelning på min blogg där man kan ladda ner bakgrundsbilder och eftersom jag inte har en själv så måste jag veta ifall dessa bilder fungerar

länken är: http://dailymobile.se/wallpapers/

tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niklas_82
Hur funkar det att hantera den med en hand?
Alla tester man sett så hanterar dom den jämnt med två händer, håller i ena handen å kör med pekfingret med andra handen. Finns väl ingen som gör så...
Krävs det tvåhandsfattning eller funkar det å köra enhändare på den?

Mvh
Niklas

Jag kanske saknar tekniken men enligt mig är det rätt kass över lag att styra med fingrarna, precisionen är nästan 0.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag kanske saknar tekniken men enligt mig är det rätt kass över lag att styra med fingrarna, precisionen är nästan 0.

Jag tycker det går bra att använda fingrarna. Surfandet är smidigare med pennan, klickandet på länkar osv. Sen prövade jag för sakens skull Bounce-spelet och det var jobbigt med med fingrarna. Annars tycker jag det funkar bra, att t.ex. skriva sms med helskärms-qwerty och ett eller två fingrar är inget problem.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ebu
Jag tycker det går bra att använda fingrarna. Surfandet är smidigare med pennan, klickandet på länkar osv. Sen prövade jag för sakens skull Bounce-spelet och det var jobbigt med med fingrarna. Annars tycker jag det funkar bra, att t.ex. skriva sms med helskärms-qwerty och ett eller två fingrar är inget problem.

Jag tänker mer på när man drar runt i rulllistan klickar på ikoner osv.. det är inte alla gånger den reagerar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

En fråga angående video nu när det finns folk som har en 5800 här. Hur klarar den av video av annan upplösning än 640x360? Klarar den både högre och lägre utan problem? Klarar den 4:3? Hur hanterar den h.264/ogg? Klarar den .srt undertext?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Nu har jag en, fanns under granen imorse
Tidigt omdöme: Den är helt suverän!
Återkommer om någon dag eller så med lite mer omfattande tankar o funderingar.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]