Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk

pixlarna märker man inte av så mycket när man kollar på film, det är mest vid surfande som det märks.

Permalänk
Medlem

Jag hittade denna annons på blocket där man tydligen kan förhandsboka den för 3000 kr

http://www.blocket.se/vi/18843868.htm?ca=2_s

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget nytt release datum?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jess3
Jag hittade denna annons på blocket där man tydligen kan förhandsboka den för 3000 kr

http://www.blocket.se/vi/18843868.htm?ca=2_s

låter snarare som ett sätt o låsa kunden till sin butik.. jag skulle låta bli

edit: 5800 finns nu att köpa via x1387 : länk

Permalänk

Innan jag skirver något om Nokias nya 5800 så måste jag säga att det är lite små kul att sitta och läsa erat snack om gämförelse mot iPhone hela tiden. Detta startade väll med att visa nokias nya produkt ? alla vet vad iPhone är för telefon vid denna tindpunkten. En del gillar den , en del gillar den inte. Folk köar för den , folk snackar skit om den. Visst jag försvarar Apple och iPhone eftersom att jag vet precis vad det är för telefon. Haft 2Gn och 3Gn och testat på det mesta man kan tänkas göra på den. Men att ständigt skriva iPhonedödaren till varende jävla ny mobil som kommer ut ? Asså , iphone är inte den mobilen med högst prestanda och senast teknik inom funktioner, MEN ! Touchskärmen ligger 10 år före alla andra touchmobiler , jag fick hem en LG renoir idag och visst touchen fungerar men långt ifrån samma känsla som iPhone. Samma gäller med HTCs sega Diamond och Samsungs touchwiz. Sen iPhone har dålig prestanda ? processor, grafikkretsar osv ligger gämsides med psp , finns att läsa på nätet. Kan man då säga att den prestandan är skit ? Lägg in dom värsta spelen som finns i iPhone i denna nokia sedan så ska ni få se 1 fps. Spela spel gemom att luta osv med telefonen , där ligger iphone också före 100 mil. Iallafall så bra gjort.

Kvaliten då , iPhone är stilren , inte massa skitmäken och onödiga knappar. Det som behövs finns där. Inget Knak inte , ska gå in och testa den där nokian sen och klämma lite på den , kommer knaka så förbannat mkt , = plast rakt igenom.
Skärmen komme repas av nycklar osv på 1 vecka..

Sen , iPhone är död för länge sen ? apple kom ut på mobilmarknaden för lite mer än 1 år sedan och tar ett stort försprång i MÅNGA delar.
Hur många mobiler har inte nokia släppt ? haha , lite små roligt och se hur Apples 10000 mobil ser ut. Dom gick ut med första iphone och lite saknande funktioner för att sjävlklart ha något att utveckla ? Överskattad ? Ja för bonnar med 3310or.

/Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Innan jag skirver något om Nokias nya 5800 så måste jag säga att det är lite små kul att sitta och läsa erat snack om gämförelse mot iPhone hela tiden. Detta startade väll med att visa nokias nya produkt ? alla vet vad iPhone är för telefon vid denna tindpunkten. En del gillar den , en del gillar den inte. Folk köar för den , folk snackar skit om den. Visst jag försvarar Apple och iPhone eftersom att jag vet precis vad det är för telefon. Haft 2Gn och 3Gn och testat på det mesta man kan tänkas göra på den. Men att ständigt skriva iPhonedödaren till varende jävla ny mobil som kommer ut ? Asså , iphone är inte den mobilen med högst prestanda och senast teknik inom funktioner, MEN ! Touchskärmen ligger 10 år före alla andra touchmobiler , jag fick hem en LG renoir idag och visst touchen fungerar men långt ifrån samma känsla som iPhone. Samma gäller med HTCs sega Diamond och Samsungs touchwiz. Sen iPhone har dålig prestanda ? processor, grafikkretsar osv ligger gämsides med psp , finns att läsa på nätet. Kan man då säga att den prestandan är skit ? Lägg in dom värsta spelen som finns i iPhone i denna nokia sedan så ska ni få se 1 fps. Spela spel gemom att luta osv med telefonen , där ligger iphone också före 100 mil. Iallafall så bra gjort.

Kvaliten då , iPhone är stilren , inte massa skitmäken och onödiga knappar. Det som behövs finns där. Inget Knak inte , ska gå in och testa den där nokian sen och klämma lite på den , kommer knaka så förbannat mkt , = plast rakt igenom.
Skärmen komme repas av nycklar osv på 1 vecka..

Sen , iPhone är död för länge sen ? apple kom ut på mobilmarknaden för lite mer än 1 år sedan och tar ett stort försprång i MÅNGA delar.
Hur många mobiler har inte nokia släppt ? haha , lite små roligt och se hur Apples 10000 mobil ser ut. Dom gick ut med första iphone och lite saknande funktioner för att sjävlklart ha något att utveckla ? Överskattad ? Ja för bonnar med 3310or.

/Niklas

Hej hej fanboy.

Knaka så förbannat mycket? Okej.. 5800 är INTE mening att jämföras med iPhone. Nokia är ur mellansegmentet och kostar inte 7000kr... skulle tro att Nokia 5800 kommer bli den mest prisvärda telefonen på marknaden. iPhone är överskattad, speciellt från sånna som dig som tror att en telefon för 6-7t tusen är den perfekta mobilen.

Ironiskt är vad det är.

Permalänk
Avstängd

Det ända som jag ser som negativt med Iphone är dess batteritid annars är det en helt ypperlig telefon.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krille_leijon
Det ända som jag ser som negativt med Iphone är dess batteritid annars är det en helt ypperlig telefon.

lol är batteritiden de enda du kan komma på?

vad sägs om att man inte kan ta emot samtal när man surfar @ GSM / EDGE nätet? samtalen vidarekopplas till telefonsvararen. Behöver jag ens nämna hur bra 3G täckning den luren har

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
lol är batteritiden de enda du kan komma på?

vad sägs om att man inte kan ta emot samtal när man surfar @ GSM / EDGE nätet? samtalen vidarekopplas till telefonsvararen. Behöver jag ens nämna hur bra 3G täckning den luren har

Gäller det iPhone 2g eller 3g?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Hej hej fanboy.

Knaka så förbannat mycket? Okej.. 5800 är INTE mening att jämföras med iPhone. Nokia är ur mellansegmentet och kostar inte 7000kr... skulle tro att Nokia 5800 kommer bli den mest prisvärda telefonen på marknaden. iPhone är överskattad, speciellt från sånna som dig som tror att en telefon för 6-7t tusen är den perfekta mobilen.

Ironiskt är vad det är.

Fanboy ? haha det är ju sant. Jag gav 5000 för min iPhone 16gb vit. Så varför snackar du om 6-7 tusen ? jag har redan läst rätt mkt om att nokian ska vara plastig , svårt att sälja en skitmobil med plast för 3500k ? nej inte så.

Samma kvalite som min brorsas leksaksmobil fast en riktig mobil innuti. Där har du det. hej

P.S Jag vet ju dock inget om din ekonomi Så vafan , köp plasten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Gäller det iPhone 2g eller 3g?

Båda, liksom de flesta telefoner i de flesta nät.
Men det är bara för iPhone och Telia som det är någon nackdel - i övriga fall är det bara bra.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Fanboy ? haha det är ju sant. Jag gav 5000 för min iPhone 16gb vit. Så varför snackar du om 6-7 tusen ? jag har redan läst rätt mkt om att nokian ska vara plastig , svårt att sälja en skitmobil med plast för 3500k ? nej inte så.

Samma kvalite som min brorsas leksaksmobil fast en riktig mobil innuti. Där har du det. hej

P.S Jag vet ju dock inget om din ekonomi Så vafan , köp plasten.

Har du känt på en riktig modell eller, kan vara svårt att utalla sig om hur mkt den knakar annars... Och om du har det får du gärna berätta mer!
Förövrigt så var det väl Mobile Review som skrev att den trots att den är byggd av plast ger en bra kvalitétskänsla och inte knakar...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

När man lässer plats så tänker man typ "üch", men det är ganska många mobiler gjorda i plast som egentligen är rätt sköna. Visserligen ser oftast metall bättre ut, men det blir dålig täckning och rent teoretiskt sätt så borde metall kännas kallare än plast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
När man lässer plats så tänker man typ "üch", men det är ganska många mobiler gjorda i plast som egentligen är rätt sköna. Visserligen ser oftast metall bättre ut, men det blir dålig täckning och rent teoretiskt sätt så borde metall kännas kallare än plast.

Finns olika sorters plast. iPhones baksida är ingen plast som man kan gämföra med nokias.

Nej ja har inte känt på den , men för 3500 och med dom speccarna (ser bra ut på pappret) så är inte kvaliten den bästa. Låt se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Fanboy ? haha det är ju sant. Jag gav 5000 för min iPhone 16gb vit. Så varför snackar du om 6-7 tusen ? jag har redan läst rätt mkt om att nokian ska vara plastig , svårt att sälja en skitmobil med plast för 3500k ? nej inte så.

Samma kvalite som min brorsas leksaksmobil fast en riktig mobil innuti. Där har du det. hej

P.S Jag vet ju dock inget om din ekonomi Så vafan , köp plasten.

Billigaste jag hittar i sverige är för 6300kr..

Plast? Har du känt mobilen? Eller har du bara hört en massa andra fan boys snacka? Har själv läst mycket om att den håller hög kvalite och inte knakar så mycket som du beskriver. Finns en hel del mobiler som är "gjorda av plast" men som håller riktigt hög kvalite.

Nej kom med ett uttalande när du själv har hållt i en.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Gäller det iPhone 2g eller 3g?

båda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Finns olika sorters plast. iPhones baksida är ingen plast som man kan gämföra med nokias.

Nej ja har inte känt på den , men för 3500 och med dom speccarna (ser bra ut på pappret) så är inte kvaliten den bästa. Låt se.

Det kanske är lika bra att vänta med att uttala dig när du faktiskt har testat en själv, i synnerhet när det du säger är tvärt emot vad folk som faktiskt har testat telefonen tycker.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så svårt här?? Går det inte att gilla två olika telefoner?? Det är bara att konstatera att en sådan här diskussion leder ingen vart eftersom tycke och smak är subjektivt. Bedömer man saker objektivt så måste man titta på specarna och jämföra bra och dåligt men känslor leder ingen vart eftersom ingen kommer att ge sej.

Jag har kört både BMW och MB men kan inte säga att den ena är bra och den andra dålig. Trots att specarna är lika i många fall. Däremot tycker jag personligen att båda har bra eller mindre bra egenskaper. Svårare är det inte. Eller??

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det kanske är lika bra att vänta med att uttala dig när du faktiskt har testat en själv, i synnerhet när det du säger är tvärt emot vad folk som faktiskt har testat telefonen tycker.

Ajjemän vadådå ? ville ha fram att sluta skriv iPhonedödare till alla nya mobiler som kommer. iPhone är iPhone. folk som säger att den är dålig kan ju inget , oj koll ja kan skicka en bild till en annan , så nödvändigt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Ajjemän vadådå ? ville ha fram att sluta skriv iPhonedödare till alla nya mobiler som kommer. iPhone är iPhone. folk som säger att den är dålig kan ju inget , oj koll ja kan skicka en bild till en annan , så nödvändigt !

Att skriva iphonedödare kanske inte är det smartaste sättet att utrycka sej men däremot kan man kalla dessa lurar för iphonekonkurrenter. Eller hur??

Sedan kan det faktiskt vara så att en person som säger att Iphone är dålig kanske har testat den och inte gillar den. Däremot behöver han inte vara okunnig för det. Det är bara vad DU tycker för att personen inte gillar det du gillar. Om man sedan behöver skicka bilder?? Tja, det kan ju bero på vad telefonen ska arbeta i för miljö, eller hur??

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Ajjemän vadådå ? ville ha fram att sluta skriv iPhonedödare till alla nya mobiler som kommer. iPhone är iPhone. folk som säger att den är dålig kan ju inget , oj koll ja kan skicka en bild till en annan , så nödvändigt !

Iphonedödare hit eller dit bryr jag mig inte om, det enda jag bryr mig om ifall det kan bli en bra telefon eller inte för mina behov. Men det är alltid bra att inte uttala sig mycket om saker man inte vet nåt om, för då kan man lätt låta mycket dummare än vad man är. Om du har erfarenhet av hur kvalitén på 5800:an är så är jag säker på att fler än jag är intresserad av att hör det. Men massa påståenden utan nån fakta kanske du lika gärna kan behålla för dig själv.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
iPhone är iPhone. folk som säger att den är dålig kan ju inget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Överskattad ? Ja för bonnar med 3310or.

Folk som inte gillar iphonen, vissa, som jag, efter att ha ägt och använt den länge, "kan inget" och är "bonnar", medans du som uttrycker dig om en telefon du inte ens har sett i verkligehet, har koll?

Du ger fan ordet "jubelidiot" ett ansikte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Båda, liksom de flesta telefoner i de flesta nät.
Men det är bara för iPhone och Telia som det är någon nackdel - i övriga fall är det bara bra.

så du menar att även t.ex. min gamla K810i inte skulle kunna ta emot samtal då jag surfar över gsm/edge nätet.

Men om man surfar över ett 3g nät med iphonen da? funkar det då? Wifi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truelies
Vad är det som är så svårt här?? Går det inte att gilla två olika telefoner?? Det är bara att konstatera att en sådan här diskussion leder ingen vart eftersom tycke och smak är subjektivt. Bedömer man saker objektivt så måste man titta på specarna och jämföra bra och dåligt men känslor leder ingen vart eftersom ingen kommer att ge sej.

Jag har kört både BMW och MB men kan inte säga att den ena är bra och den andra dålig. Trots att specarna är lika i många fall. Däremot tycker jag personligen att båda har bra eller mindre bra egenskaper. Svårare är det inte. Eller??

Precis.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
så du menar att även t.ex. min gamla K810i inte skulle kunna ta emot samtal då jag surfar över gsm/edge nätet.

Men om man surfar över ett 3g nät med iphonen da? funkar det då? Wifi?

k810 pausar data anslutningen vid inkommande samtal, medans iphone inte gör det.

3g klarar av både data samt samtal samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
k810 pausar data anslutningen vid inkommande samtal, medans iphone inte gör det.

K810 och de flesta gör det alltid medans iPhone bara gör det i ett nät som inte är konfigurerat för samtidig trafik, som Telias…

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
3g klarar av både data samt samtal samtidigt.

Fast inte iPhone 3g om den använder EDGE-nätet, men "alltid" annars.
(förtydliga lite för folk läser ju 3G som vad fan som helst ibland )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Hedersmedlem

haha dagens , med "3g" menar jag då 3G tjänsten o inte iphone 3g ))

Permalänk

Detta gick att läsa på http://www.gsmarena.com/nokia_5800_xpressmusic_starts_shippin... ang. releasen av 5800. Vi får hoppas att priserna går ner en hel del innan de kommer hit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0u
mobil.se har bevisat allt för många gånger för mig att dom inte har riktigt alla fakta på bordet innan dom skickar ut nyheter. Många stora sidor som inte var riktigt lika stressade med att publicera eller brydde sig mer om fakta o läsa pressmeddelandet tog reda på att det var 5800 med "Comes whith music" paketet som skulle släppas nästa år och inte telefonen utan det paketet.

Så vart är den?
(Finland, Ryssland och Spanien är inte "Worldwide" direkt…)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Så vart är den?
(Finland, Ryssland och Spanien är inte "Worldwide" direkt…)

Q4 är inte slut ännu