Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk

varför då vadå?

Gillar renheten i diplayen + touch screenet. Underbart funkar galant. Vilket ingen anna telefon lyckats med lika bra.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
varför då vadå?

Gillar renheten i diplayen + touch screenet. Underbart funkar galant. Vilket ingen anna telefon lyckats med lika bra.

Om man nu enbart bryr sig om touchsystemet kanske man resonerar så. Om man däremot även bryr sig om VAD man får fram med touchsystemet så är själva touchpaden bara en av många faktorer.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeuz
När ska den vara tillgänglig i butik? Blir och lägga upp HTC Diamond på Blocket..

Haha, tänkte precis samma sak.

Permalänk

När kommer Nokia 5800 till den svenska marknaden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
om de inte har saphir glas så kan den kasta sig i sjön. Ingen gammal skit plast display....

Och displayen ska funka som ipod touch eller iphone, fingrarna nuddar saker händer inte du rör med vantar osv. Säkert och roligt, kan inte råka ringa någon för du sätter dig i en buss som min k800i

Indeed, capacitive-touch är gudomligt om man jämför med en resitiv-touch. Kostar lite mer att göra en telefon så bara.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Indeed, capacitive-touch är gudomligt om man jämför med en resitiv-touch. Kostar lite mer att göra en telefon så bara.

Jo, "petskärm" (5800) och "touchskärm" (iPhone) är ju inte samma sak.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Om denna telefonen släps efter jul har Nokia gjort en dunder tabbe!
Om man inte får den i julklapp så är det inte så säkert att man vill ha den längre efter 1-2 månader när hysterin är över...
Man vill ju ha den i handen på Julafton

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Om denna telefonen släps efter jul har Nokia gjort en dunder tabbe!
Om man inte får den i julklapp så är det inte så säkert att man vill ha den längre efter 1-2 månader när hysterin är över...
Man vill ju ha den i handen på Julafton

Håller med. Till det priset kan det nog bli en given julklapp för många

Permalänk
Medlem

Börjat dyka upp pris på prisjakt nu. Vet inte om det är spikat eller om det bara är nåt riktpris. Men 4000:- står det på den enda butiken nu

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=351245

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

5800 kommer vara i princip som iPhone i snabbhet tror jag.

Reklamerna på både iPhone och 5800 på t.ex Youtube stämmer absolut inte överrens med verkligheten. iPhone är inte så "snabb" som alla säger. Det laggar väldigt lite, det håller jag med om, men snabb är den inte.

Och hela grejen med att lägga till 3G efter namnet för version två, som om det var värsta grejen med 3G är ett snilledrag av Apple, då Svensson knappt vet att 3G har funnits i 5 år, och att det finns/har funnits telefoner länge som är snabbare än vanlig 3G.

Det jag ogillar med iPhone är att man låser sig till just deras gränssnitt och deras skit, om det är gränssnittet man är ute efter, är det bara att ladda ner en iPhone rom till WM och köra den, ser precis likadant ut, fast du är inte låst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Det jag ogillar med iPhone är att man låser sig till just deras gränssnitt och deras skit, om det är gränssnittet man är ute efter, är det bara att ladda ner en iPhone rom till WM och köra den, ser precis likadant ut, fast du är inte låst.

Trött jag blir på folk som tror att MonaLisa gör sig precis lika bra som vanlig plansch...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Det jag ogillar med iPhone är att man låser sig till just deras gränssnitt och deras skit, om det är gränssnittet man är ute efter, är det bara att ladda ner en iPhone rom till WM och köra den, ser precis likadant ut, fast du är inte låst.

De må ser likadant ut, men det finns ingen "iphone-emulation" till WinMo som ger samma flyt som på iphone. Inte ens i närheten, faktiskt.

Visa signatur
Permalänk

Tycker nästan den verkar för bra Vad har n96 som inte den här har? N96 kostar ju dessutom 6 bagis så alla som köpt den nu i höst har ju blivit blåsta. Själv sitter man med en n95 8gb och skulle gärna göra ett inbyte när lanseringsdatumet närmar sig.

Permalänk
Medlem

jag säger bara, Handstilsigenkänning och bra hårvara för 3k, nu kan jag slänga ut min sunkiga iPhone 1G. Om de lyckas med handstilen så kommer man kunna skriva sms och liknande mycket snabbare än andra mobiler. ohh farsan kommer att bli glad när jag byter tillbaka till det enda sanna mobilmärket som han skulle säga

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Idag kostar den 9999:- på prisjakt

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Frågan är varför man gör som teknikkedjan och sätter ett sånt pris på en mobil som kommer om mer än 2 månader, tror dom verkligen att någon kommer beställa den?

Permalänk
Medlem

9999kr är med största sannolikhet bara en "placeholder" (översätt gärna), dom har helt enkelt fyllt i alla fält när dom la in artikeln för att sedan redigera dom i efterhand.

Priset kommer ju enligt prognosen landa på runt 3200kr och sätter dom då 9999kr nu så utgår dom väll från att ingen vid sina sinnes fulla bruk verkligen tror att det kommer vara det slutgiltiga priset... förutom på SweC då ;-P

Permalänk
Medlem

Något nytt om release datumet?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Något nytt om release datumet?

nästa år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
nästa år

:/ Så långt till nästa år...

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Var det inte "musik" modellen som skulle släppas nästa år, inte själva telefonen i sig ? Musik paketet var väll gratis ned laddning av musik i ett år på Nokias musik sida.
http://music.nokia.se
Inte säker men ganska säker på att jag läst det nånstans.

Nu har Dustin lagt in den på deras sida för 3 745:-. Det var förhandsbokningar från leverantören sa dom, men dom hade inget datum alls på tills när man förhandsbokar. Men en ren gissning måste ju vara att det inte kan handla om 3-4 månader fram i tiden utan snarare november början på december.

Permalänk
Medlem

Nej det är sagt att det är själva mobilen som inte kommer förrens nästa år

Källa: http://www.mobil.se/ArticlePages/200810/07/20081007091809_MOB...

Permalänk
Medlem

mobil.se har bevisat allt för många gånger för mig att dom inte har riktigt alla fakta på bordet innan dom skickar ut nyheter. Många stora sidor som inte var riktigt lika stressade med att publicera eller brydde sig mer om fakta o läsa pressmeddelandet tog reda på att det var 5800 med "Comes whith music" paketet som skulle släppas nästa år och inte telefonen utan det paketet.

The Nokia 5800 XpressMusic will be available worldwide beginning the fourth quarter of this year for a price of 279 EUR. The 5800 XpressMusic with “Comes With Music” will be available early next year.
http://www.toysgadget.com/nokia-5800-xpressmusic-2/mobile-pho...

The phone will be available worldwide beginning in the fourth quarter of 2008 for an estimated retail price of 279 EUR before taxes and subsidies. The Nokia 5800 XpressMusic featuring Comes With Music will be available early next year. Pricing details to follow.
http://www.mobilemonday.net/news/nokia-5800-xpressmusic-comes...

The Nokia 5800, which is slated for worldwide release in current quarter, sports a 3.2-inch-wide screen featu.......
http://www.toptechnews.com/story.xhtml?story_id=112003LRVUV4

The Nokia 5800 XpressMusic will be available worldwide beginning in the fourth quarter of 2008 for an estimated retail pri........
http://www.gizmag.com/nokia-5800-xpressmusic/10160/

The Nokia 5800 XpressMusic will be available worldwide beginning in the
fourth quarter of 2008 for an estimated retail price of 279 EUR before taxes
and subsidies. The Nokia 5800 XpressMusic featuring Comes With Music will be
available early next year. Pricing details to follow.
http://www.reuters.com/article/pressRelease/idUS181412+02-Oct...

The Nokia 5800 XpressMusic will be available worldwide beginning in the fourth quarter of 2008.
http://www.symbian.com/news/pr/2008/pr200810126.html

Permalänk
Medlem

Bara hoppas den kommer snart då. Börjar bli bra sugen nu.

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem

Har hört att den ska släppas 5'e December i Ryssland. Inget annat datum för andra länder är satta vad jag har hört. Ska rota fram länken när jag kommer hem, är på jobbet nu.

Frågan är bara om man kan översätta den till Engelska, om det finns inlagt vill säga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud

Den kör självklart Symbian (Nokia kommer aldrig köra något annat, om inte möjligen dom får fram nåt eget som är bättre)[/B]

http://www.idg.se/2.1085/1.169378

Visa signatur

Macbook white modell vår 2009.... Har lagt allt vad PC-meckande heter på hyllan och hjälper mest bröder och polare nowadays.

Permalänk
Medlem

Nice, väntar bara in denna lur. Men bara om den hamnar <3000kr, mer tänker jag inte ge.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Nice, väntar bara in denna lur. Men bara om den hamnar <3000kr, mer tänker jag inte ge.

inte en chans att den lär hamna på under 3000kr utan ab

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
inte en chans att den lär hamna på under 3000kr utan ab

Helt rätt. Dustinhome har satt priset till 3745 kr. Förmodligen preliminärt men dom brukar ha ganska bra koll på läget och har dom satt det priset samt att den ligger i deras butik, klar för beställning men ej på lager, så är nog sanningen mycket nära.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Jo men bör nog gå att få tag på en för ca 3500kr då kanske om man letar omkring. Hoppas i alla fall på <3000kr men 3500kr kan gå bra det med, beroende på när den kommer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG