Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
iphone 3g är deras andra så nej det är inte deras första med iphone 2g var det! och nokia har ju erkännt att apple har röjt om i mobilmarknaden med iphone!
..............................

Oj så stor skillnad det är på 3G och inte 3G modellen!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Att kalla något med "petskärm" och möjlighet att spela och köpa musik för en "iPhonedödare" är som att lansera Hot Dogs som fullgott alternativ till fläskfile…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Att kalla något med "petskärm" och möjlighet att spela och köpa musik för en "iPhonedödare" är som att lansera Hot Dogs som fullgott alternativ till fläskfile…

Låter precis som iphone... 2 hotdogs mao

Permalänk
Avstängd

Någon som vet ungefär hur mycket denna kommer kosta i svenska butiker?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Oj så stor skillnad det är på 3G och inte 3G modellen!

va? försöker du säga att det inte är så stor skillnad mellan 2g å 3g modellerna? OM det inte är det är kanske för att iphone 2g var ett bra concept?! därför fortsätter man på samma linje lr?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Har ju haf en Iphone, måste säga att kvalitet var ju jäkligt bra, och bra gränssnit, dock för begärnsad.. Men man får ju vad man betalar för bruka det heta. för 3k för 5800 låter ju bra.. Men frågan är ju om man får den kvalitet man ville ha

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Verkar vara en telefon för min smak. Har flyttat till Irland och här är det nästan omöjligt att få tag i en iPhone till bra pris utan att man blir lurad på något abonnemang som lurar en på flera tusentals kronor.

Någon som har någon hum om något specifikt datum för denna telefon? Vet att det är sagt oct-dec men det är oktober nu och det börjar dra ihopa sig för lansering tycker man.

Någon annan lur som annars kan rekomenderas som är lik denne telefon i specifikationer, eller bättre såklart. Är inte alls insatt i mobiler och sitter på en Nokia 5100 eller vad den heter just nu.

Permalänk
Medlem

Är det en GPS som inte går in på internet/kostar pengar att använda?
Eller måste man skaffa surf tillval i abonemanget så att man inte blir pank av att använda gps:n

Och tror ni att mobilen kan ersätta Ipoden?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem

jag tror att man kan välja med tanke på att det är en s60 telefon

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

är det en s60 så kan du slänga in tomtom på den utan problem ska du se.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
är det en s60 så kan du slänga in tomtom på den utan problem ska du se.

Va? Det finns ju redan inlagt med röst navigator ect. Är den inget att ha eller?
Och vad är S90?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Va? Det finns ju redan inlagt med röst navigator ect. Är den inget att ha eller?
Och vad är S90?

Inte fan vet jag, jag har inte telefonen
Men tomtom är grymt.
till n95:an var ju inte den medföljande navigatorn nåt speciellt direkt så.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kostar tomtom eller får man använda piratbukten för att få tag i det?

Visa signatur

Dell M1530||250gb HDD 5 400 v/min SATA-hårddisk||3gb Ram|| NVIDIA GEForce 8600M|| Intel Core 2 Duo CPU T800 2.10Ghz||1440x900||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Kostar tomtom eller får man använda piratbukten för att få tag i det?

Klart det kostar, går väl på en tusenlapp eller nåt sånt.
Använde det på min n73:a. Helt klart värt det.

Men vem vet kanske e riktigt bra navigator inbyggd redan i luren också.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Det jag gillar mest med Nokias 5800 är att det kommer att tvinga andra tillverkare att sänka sina nuvarande hutlösa priser för sina mobiler med liknande prestanda. I dagens trend med nedgående priser inom elektronik så är just priset på mobiler något som inte alls velat följa med det nedåtgående priset på elektroniska komponenter. Nu när ett så stort företag som Nokia är redo att starta ett priskrig, så kommer konkurrenterna bli så illa tvungna att ge sig in i striden. Som konsument kan man inte annat än tacka och ta emot.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Trevligt inte så seg som många tror mao och jävligt bra prislapp kanske blir en styck sådan i julklapp från jultomten till mig :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Enligt mobil.se sa kommer telefonen till Sverige efter jul.
Bara att kopa fran spanien

Permalänk
Medlem

Jag kommer lägga in länkar och info i förstainlägget successivt så ni vet.

Fan...är lite kluven ändå, särskilt om 5800 inte kommer förrän nästa år. Funtar nästan på N85 trots allt. Men 5800 är ju j-ligt cool....

Permalänk

Perfekt att den kommer ut precis när min bindningstid på abonnemanget tar slut

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanity92
Perfekt att den kommer ut precis när min bindningstid på abonnemanget tar slut

Same here, mitt går ut någon månad efter att den har varit ute på marknaden, men då har förhoppningsvis en del eventuella barnsjukdommar i mjukvaran och dyl fixats. Lite småtrött på min N73, men vill ändå ha något liknande. Tror att denna kan passa bra då.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik F
Va? Det finns ju redan inlagt med röst navigator ect. Är den inget att ha eller?
Och vad är S90?

S60 (inte S90) är gränssnittet ovanpå Symbian-operativsystemet. Nokia använder detta i alla sina riktiga telefoner. Detta är ett riktigt operativsystem som klarar multitasking med mera.

De billigare/enklare modellerna för folk som inte bryr sig använder S40, ett mycket enklare system.

Det kostar aldrig att använda GPS som sådant. Det som KAN kosta är om kartprogrammet du har kräver årlig prenumeration för att du ska få alla funktioner... typ Nokia Maps som följer med de flesta telefonerna. Standardversionen kan visa var du är, men du måste betala för att få röstnavigering och sånt för bilbruk. Det kan ju hända att 5800:an har fullversionen medskickad, men normala telefoner som inte har inbyggd GPS har basversionen.

Datatrafiken kostar ju också om programmet går ut på nätet och laddar hem kartor vartefter dom behövs. Nokia Maps gör på detta vis, men det finns ett program (nokia map loader) som laddar hem kartorna i datorn så du kan föra över dem till telefonen. Att folk öht köper en modern telefon utan att skaffa abonnemang med surfmöjlighet övergår mitt förstånd.

Om du har ett navigationsprogram typ Tomtom med alla funktioner "upplåsta" och kartorna lagrade på minneskortet är det bara att tuta och köra.

Tomtom för Nokia S60 börjar bli gammal och grå och buggade redan på min N76. Vad jag vet har det inte kommit nån ny version på många år. Jag skulle bli fövånad om det funkar perfekt på en 5800 som ju inte har likadant gränssnitt som tidigare telefoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
hej jag har skrivit massa strunt

Riktiga telefoner? Jaha, så en Nokia Xpressmedia 5610 är en låtsas telefon?
Ska du skriva en förklaring om vad S60 är kan du väl iallafall hålla dig till sanningen eller om du inte helt vet själv kan du kanske överlåta det till personer som vet vad dom pratar om? (Slänger in en radda om detta ikväll om jag hinner för nu ska ja åka iväg och jobba)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Riktiga telefoner? Jaha, så en Nokia Xpressmedia 5610 är en låtsas telefon?

Om 5610 är baserad på S40 så är det inte en användbar/"riktig" telefon i min värld, nej.

Permalänk
Medlem

Någon som sett nåt datum på när den ska komma? Är sugen på känslan av knappar på touch skärm, låter helt mysko.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Också bra sugen på denna mobilen. Verkar ta lång tid innan den kommer :/

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk

"Another thing of note about the 5800 Tube is that it simply won't face any challenges on the market - the Apple iPhone is a steep, fashion-savvy offering that has been deprived of many standard features, so a comparison between these two phones would seem a little too far-fetched. It does have smoother and more eye-candy menus, similar video capabilities, but that's about it - in fact the iPhone packs in around a tenth of what the Nokia 5800 has to offer in terms of functionality. It wouldn't be right to put them in one league and then berate the iPhone for lacking so many useful feats. So let the iPhone remain the ultimate choice for all fashion-conscious users, while the Nokia 5800 will be the way to go for everyone who is after a well-rounded do-it-all solution."

Låter ju bra. Finns en recension av den nu här: http://www.mobile-review.com/review/nokia-5800-2-en.shtml

De säger såhär om skärmens känslighet:
"By the way, women won't experience any difficulties with the 5800 - it responds even to slightest touches of fingernails."

Det verkar som det är den enda rätta för mig:P Synd bara att den dröjer. Enligt recensionen är det för att de måste sälja ut alla deras nuvarande mobiler, som 5800 kommer konkurera ut när den kommer, innan julen. Men det gör inget med tanka på att den skulle antagligen kostat mycket mer om de inte skulle gjort så.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Riktiga telefoner? Jaha, så en Nokia Xpressmedia 5610 är en låtsas telefon?
Ska du skriva en förklaring om vad S60 är kan du väl iallafall hålla dig till sanningen eller om du inte helt vet själv kan du kanske överlåta det till personer som vet vad dom pratar om? (Slänger in en radda om detta ikväll om jag hinner för nu ska ja åka iväg och jobba)

Den raddan ska bli kul att läsa.
För det blir intressant när du ska beskriva ett telefonoperativ utan riktiga apier för tredjepart och utan möjlighet til lflera samtidaiga processer och få det att framstå som lika bra eller bättre än ett operativ med apier för tredjepart och med multitasking.
Fast med tanke på att såväl Series40 som Series60 finns i femtiofjorton omlika mer eller mindre inbördes kompatibla varianter så kan man säkert ta en av de bästa 40-versioerna och jämföramed en av de sämre 60-versionerna och få 40:an att framstå som nästan lika bra om man prutar lite på sina krav.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

om de inte har saphir glas så kan den kasta sig i sjön. Ingen gammal skit plast display....

Och displayen ska funka som ipod touch eller iphone, fingrarna nuddar saker händer inte du rör med vantar osv. Säkert och roligt, kan inte råka ringa någon för du sätter dig i en buss som min k800i

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski

Och displayen ska funka som ipod touch eller iphone, fingrarna nuddar saker händer inte du rör med vantar osv. Säkert och roligt, kan inte råka ringa någon för du sätter dig i en buss som min k800i

Varför då?. iphones lösning är en av flera.