Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

@lowngcawt: Jag är en riktig tummare, så ska kika närmare på X-liten. Den ser bara så annorlunda ut att jag blir lite nervös

Edit: fungerar den bra ihop med Velocidrone som jag har sett att ni kör med?

Japp, den ska funka utan problem
Den må se lite konstig ut, men är nog perfekt för tummare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Lite OT på min förra fråga, men är det värt att träna om sig till pincher? Jag ska tillägga att jag flugit 3 somrar och inte är någon hejjare på flyga

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

@lowngcawt: Lite OT på min förra fråga, men är det värt att träna om sig till pincher? Jag ska tillägga att jag flugit 3 somrar och inte är någon hejjare på flyga

Personligen började jag med tummar eftersom det kändes mest naturligt, men nu flyger jag "hybridpinch" med tummen ovanpå och pekfingrarna som stöd bakom. (som mr steele)
Det ger mycket mer kontroll och mindre ryckiga rörelser, hjälper extra mycket på race när man är nervös och händerna skakar som om man hade parkinsons

https://www.youtube.com/watch?v=1jiuh84SO8Q

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Personligen började jag med tummar eftersom det kändes mest naturligt, men nu flyger jag "hybridpinch" med tummen ovanpå och pekfingrarna som stöd bakom. (som mr steele)
Det ger mycket mer kontroll och mindre ryckiga rörelser, hjälper extra mycket på race när man är nervös och händerna skakar som om man hade parkinsons

https://www.youtube.com/watch?v=1jiuh84SO8Q

Håller med om att det kan bli lite ryckigt när man använder tummarna, speciellt när det är kallt ute. Ingen höjdare i minusgrader efter några minuter utan handskar.

Har själv en Turnigy Evolution men funderat på att köpa något bättre, men känns nästan som om man bara blir mer osäker desto mera man läser om olika radion.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som att jag borde bita i äpplet och träna om mig, får kika närmare på QX7s då

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Många känner säkert till Parrot Bebop II sedan tidigare.

Idag släppte Parrot en helt ny model.

4k DHDR, 180 graders kamera tilt, zoom osv.

Pris ser ut att vara 7000kr.

Bra som mellanbudget alternativ för den som vill skapa lite videos och bilder som hobby?

https://www.parrot.com/eu/drones/anafi

Permalänk
Medlem

Kört Velocidrone i mer en vecka nu, börjar definitivt få kläm på det.
Dags att börja beställa delar!

Skrivet av lowngcawt:

Kort och gott skulle jag säga att det nästan bara finns två typer av prylar, billiga kloner eller high-end. Sen finns det en extra typ; hype, ofta saker som är designade i sammarbete med någon känd pilot och har en prislapp som är helt sinnessjuk när man tittar på vad man får.

Skulle jag bygga en freestyle quad idag så skulle jag nog köpa
Helio Spring FC
Aikon AK32 ESC
Foxeer predator mini
TBS Unify Pro
R-XSR
Hobbywing 2405 2250kv
och en valfri ram, Wondrous drones Ying yang är riktigt trevlig till freestyle

Tog många tips från denna listan. Har lite funderingar som jag skulle behöva lite hjälp med. Såhär ser min lista ut nu:

Wondrous Drone Ying Yan Sunken 5"
Helio Spring FC
Foxeer Predator Mini
TBS Unify Pro MMCX
R-XSR (är detta samma som R-XSR Ultra Mini? Hittar ingen som har R-XSR på lager. )
TBS Triump SMA RHCP
T-Motor F40 v3 2400KV
Dalprop Cyclone T5040C

Nåt som saknas utom ESC och batteri? Ser nåt knasigt ut?

Skulle Aikon AK32 ESC passa bra ihop med T-Motor F40 v3 2400KV? Såg att där fanns 1-4S, 6S och 30A, 35A, 45A ESCs också och blev lite osäker på vad jag skulle gå på. Ska försöka hitta mer info om detta nu.

Vad finns där för alternativa ESCs annars?

Vad säger ni om batteri till detta bygget? Ser nu att det står 1-6S på batterier, då ska det vara 6S batterier till 6S ESCs förmodar jag. Får läsa på lite mer om batterier men hade varit fint med lite tips!

Permalänk
Inaktiv

Kan fortfarande varmt rekomendera Yuneec 500 4K.

Asbra kamera, lätt 25 minuters flygtid, både GPS och Glonass, omöjlig att krasha om du inte med vilje vill göra det.

Ofc, den saknar alla moderna sensorer och sånt, men är en fröjd att flyga, som stor drönare är den även stabil som kamera plattform.

Flyger den mer än min P4.

Börjar luta åt något nytt dock, man är lite nyfiken med alla som har sensorer, men, aldrig en DJI igen, efter min Vision 2 som ringde hem varje natt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Kört Velocidrone i mer en vecka nu, börjar definitivt få kläm på det.
Dags att börja beställa delar!

Tog många tips från denna listan. Har lite funderingar som jag skulle behöva lite hjälp med. Såhär ser min lista ut nu:

Wondrous Drone Ying Yan Sunken 5"
Helio Spring FC
Foxeer Predator Mini
TBS Unify Pro MMCX
R-XSR (är detta samma som R-XSR Ultra Mini? Hittar ingen som har R-XSR på lager. )
TBS Triump SMA RHCP
T-Motor F40 v3 2400KV
Dalprop Cyclone T5040C

Nåt som saknas utom ESC och batteri? Ser nåt knasigt ut?

Skulle Aikon AK32 ESC passa bra ihop med T-Motor F40 v3 2400KV? Såg att där fanns 1-4S, 6S och 30A, 35A, 45A ESCs också och blev lite osäker på vad jag skulle gå på. Ska försöka hitta mer info om detta nu.

Vad finns där för alternativa ESCs annars?

Vad säger ni om batteri till detta bygget? Ser nu att det står 1-6S på batterier, då ska det vara 6S batterier till 6S ESCs förmodar jag. Får läsa på lite mer om batterier men hade varit fint med lite tips!

Till de motorer och ''props'' du har valt skulle jag rekommendera 4S batterier.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Kan fortfarande varmt rekomendera Yuneec 500 4K.

Asbra kamera, lätt 25 minuters flygtid, både GPS och Glonass, omöjlig att krasha om du inte med vilje vill göra det.

Ofc, den saknar alla moderna sensorer och sånt, men är en fröjd att flyga, som stor drönare är den även stabil som kamera plattform.

Flyger den mer än min P4.

Börjar luta åt något nytt dock, man är lite nyfiken med alla som har sensorer, men, aldrig en DJI igen, efter min Vision 2 som ringde hem varje natt..

Kul

Jag är också ute efter ett komplement till min Mavic Pro och funderar nu på Typhoon H Plus (nya modellen)

Den ska tydligen få en E90 kamera vilket ska vara bland de bästa på marknaden för drones (för privatpersoner dvs)

Vad tror du om den, bra kvalitet?

Jag har letat efter review av just denna modell men hittar inte så mycket på nätet.

https://www.ephotozine.com/article/yuneec-launch-typhoon-h-pl...

Hittade 2st klipp med just E90 kameran, ser helt okej ut tycker jag som amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Kört Velocidrone i mer en vecka nu, börjar definitivt få kläm på det.
Dags att börja beställa delar!

Tog många tips från denna listan. Har lite funderingar som jag skulle behöva lite hjälp med. Såhär ser min lista ut nu:

Wondrous Drone Ying Yan Sunken 5"
Helio Spring FC
Foxeer Predator Mini
TBS Unify Pro MMCX
R-XSR (är detta samma som R-XSR Ultra Mini? Hittar ingen som har R-XSR på lager. )
TBS Triump SMA RHCP
T-Motor F40 v3 2400KV
Dalprop Cyclone T5040C

Nåt som saknas utom ESC och batteri? Ser nåt knasigt ut?

Skulle Aikon AK32 ESC passa bra ihop med T-Motor F40 v3 2400KV? Såg att där fanns 1-4S, 6S och 30A, 35A, 45A ESCs också och blev lite osäker på vad jag skulle gå på. Ska försöka hitta mer info om detta nu.

Vad finns där för alternativa ESCs annars?

Vad säger ni om batteri till detta bygget? Ser nu att det står 1-6S på batterier, då ska det vara 6S batterier till 6S ESCs förmodar jag. Får läsa på lite mer om batterier men hade varit fint med lite tips!

Kul!
R-XSR, Ultra mini är nog bara nått som vissa butiker lägger till så det är samma

Yep Aikon AK32 skulle passa bra, kör 6S är lika bra att ha lite extra overhead. Vilken som utav de A-ratingsen duger till dig

4S ackar typ 1500mah och 65c+ ska du leta efter!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Skicka ett PM så kan jag hjälpa dig ikväll om du vill

Har min nya radion nu och nu funkar Velocidrone, vet inte vad jag gjorde för fel innan. Men nu har jag ett annat problem, jag hittar inte vart man ändrar sina rates för pitch, roll och yaw i velocidrone. Måste man ändra det i radion då eller finns det gömt någonstans i inställningarna i Velocidrone?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Har min nya radion nu och nu funkar Velocidrone, vet inte vad jag gjorde för fel innan. Men nu har jag ett annat problem, jag hittar inte vart man ändrar sina rates för pitch, roll och yaw i velocidrone. Måste man ändra det i radion då eller finns det gömt någonstans i inställningarna i Velocidrone?

När du är inne på en bana så har du i menyn på högersidan "quad settings" (tror jag den heter), där ändrar du rates

Skrivet av BiggieLiten:

Riktigt fräscht bygge. Kommer tyvärr inte åka ner till Höganäs och kolla men DroneCup ska komma till Falköping den 16e Juni så då har jag tänkt att åka och kolla. Ska du möjligtvis tävla där då också?

Ska bli riktigt spännande och se live racing för första gången!

Edit: Du var riktigt skicklig på att flyga!

Det blev ändrade planer, kommer till Falköping i helgen!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

När du är inne på en bana så har du i menyn på högersidan "quad settings" (tror jag den heter), där ändrar du rates

Det blev ändrade planer, kommer till Falköping i helgen!

Jäklar va skoj! Ser du två stycken i publiken som är 180 och 190cm långa så kan det vara jag och min morbror!

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Jäklar va skoj! Ser du två stycken i publiken som är 180 och 190cm långa så kan det vara jag och min morbror!

Då jag nyligen bytt team och nu är med i team Lizard RC så kommer jag sitta i tältet med Hobbywing bannern, lila wrap på mina goggles. Bara att komma fram och snacka så får du pilla på lite quads också

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Då jag nyligen bytt team och nu är med i team Lizard RC så kommer jag sitta i tältet med Hobbywing bannern, lila wrap på mina goggles. Bara att komma fram och snacka så får du pilla på lite quads också

De ska jag göra! Blir det många som ska tävla?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

De ska jag göra! Blir det många som ska tävla?

Tror att det just nu är 22st anmälda, blir förhoppningsvis några till. Årets tävlingar hittills har hållt stadigt på 30+ tävlande

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tror att det just nu är 22st anmälda, blir förhoppningsvis några till. Årets tävlingar hittills har hållt stadigt på 30+ tävlande

De va ju ändå en del. Vet du när det börjar? Jag skrev till en som har hand om DroneCup och han sa runt 9-10 på morgonen, men du som tävlar bör väl ha exakt tid?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

De va ju ändå en del. Vet du när det börjar? Jag skrev till en som har hand om DroneCup och han sa runt 9-10 på morgonen, men du som tävlar bör väl ha exakt tid?

Vi börjar med banvandring osv runt kl 9, sen kör vi på med kval till ca kl15-16 och finaler efter det.
Så det är pretty much hela dagen

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Vi börjar med banvandring osv runt kl 9, sen kör vi på med kval till ca kl15-16 och finaler efter det.
Så det är pretty much hela dagen

Då dyker vi nog upp någon gång på eftermiddagen

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Då dyker vi nog upp någon gång på eftermiddagen

det är nog mest spännande att titta på från 14 ish, brukar vara klara vid 17 lite beroende på när vi börjar med finaler

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

det är nog mest spännande att titta på från 14 ish, brukar vara klara vid 17 lite beroende på när vi börjar med finaler

Japp tänkte mig något sånt, antar att de en del övning på morgonen?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Japp tänkte mig något sånt, antar att de en del övning på morgonen?

Ja, de första heatsen brukar inte gå så fort och många lägger tid på att lära sig sina lines och banan

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Ja, de första heatsen brukar inte gå så fort och många lägger tid på att lära sig sina lines och banan

Blir det en vlog denna gången också?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Blir det en vlog denna gången också?

Yep!
Har klipp för att sätta ihop en vlog från RD4, men eftersom jag åkte ner själv så blev det inte så intressant eller kul. Kanske sätter mig och klipper ihop något av det men haft fullt upp med annat, nu blir det nog en roligare vlog när jag inte åker ner själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@BiggieLiten Kul att du kom förbi och kikade i lördags!
Nästa gång får du vara med och tävla

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

@BiggieLiten Kul att du kom förbi och kikade i lördags!
Nästa gång får du vara med och tävla

De va riktigt kul att se finalerna! Ska nog bygga ihop en quad och skaffa mig ett par FPV glajjor efter sommarjobbet. Ser fram emot det

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nytt team ny ram, eftersom jag nu är en del av team Lizard så måste jag ju såklart flyga rätt ram också

Bygget blev rätt snyggt även fast jag migrerade från gamla ramen.

Fick tid att ta mig en maiden runda idag också, den flyger ruskigt stadigt och är lätt att hålla tighta lines med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Har du några tips på likvärdiga ARF-drones på banggood, som dessutom finns i lager (Emax HAWK 5 FPV Racing RC Drone F4 OSD BLHeli_S 30A 200mw 48CH Foxeer Arrow Micro V2 600TVL Cam PNP, var det du tipsade om)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av burkabu:

@lowngcawt: Har du några tips på likvärdiga ARF-drones på banggood, som dessutom finns i lager (Emax HAWK 5 FPV Racing RC Drone F4 OSD BLHeli_S 30A 200mw 48CH Foxeer Arrow Micro V2 600TVL Cam PNP, var det du tipsade om)?

Likvärdiga är nog svårt att hitta färdigt, men det bästa du kan ta som färdigt kitt är nog hawk5.
Annars kan du ju alltid bygga eget, det är inte så svårt och man lär sig hur sakerna hänger ihop

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-