Permalänk
Medlem

Trevlig tråd där här!

Jag köpte själv en Mavic på black friday förra året. Skit kul att flyga och en imponerande räckvidd tycker jag.
Nu är jag på jakt efter en bra ryggsäck som man kan ha den i och som inte är större än att man kan ha den som handbagage på ett flygplan. Om ni har tips på detta så emottages detta tacksamt (och det måste inte vara svenska butiker).

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Trevlig tråd där här!

Jag köpte själv en Mavic på black friday förra året. Skit kul att flyga och en imponerande räckvidd tycker jag.
Nu är jag på jakt efter en bra ryggsäck som man kan ha den i och som inte är större än att man kan ha den som handbagage på ett flygplan. Om ni har tips på detta så emottages detta tacksamt (och det måste inte vara svenska butiker).

https://www.elefun.se/p/prod.aspx?v=37151

Något dyr, men en av de bästa väskorna på marknaden som garanterat behåller din mavic säker!

Annars har säkert någon i DJI Tråden bra förslag

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Laddare så rekommenderar jag dessa prylar, visst det är lite dyrt. Men jag kör dubbla laddare på samma nätagg och kan därför ladda 8st 1300mah 4cell på ungefär 30-45min. En av de bästa investeringarna jag gjort i denna hobbyn
Men viktigt att läsa på om laddning så det blir säkert, ännu viktigare när man laddar parallellt på en balansbräda!

Laddare:
https://www.banggood.com/ISDT-Q6-Plus-300W-14A-MINI-Pocket-Ba...

PSU:
https://www.banggood.com/12_6V-600W-Power-Supply-RC-Balance-L...

Balansbräda:
https://www.banggood.com/XT60-Plug-Parallel-Charging-Board-Fo...

Ja det är viktigt att man inte drar mer watt än va den kan ge ut osv, har läst mycket om det.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Ja det är viktigt att man inte drar mer watt än va den kan ge ut osv, har läst mycket om det.

Det viktigaste är att man håller koll på hur mycket man pressar in i batterierna under laddning. Lipobrand är inget man vill ha hemma!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Det viktigaste är att man håller koll på hur mycket man pressar in i batterierna under laddning. Lipobrand är inget man vill ha hemma!

Ja hur många amp man laddar med ja, men det brukar finnas info om hur många C man kan ladda olika batterier med. Jag lämnar aldrig batterier ensamma i huset om jag laddar. Har alltid ett öga på dom.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk

En tumregel när man laddar batterier är att om ett batteri är på tex 1300Mah så laddar man med 1.3 A då blir det 1 C. sen får man inte glömma att kolla så man har rätt volt men det brukar laddaren vara duktig på att varna om man gör fel.

Permalänk
Skrivet av bandit_n1:

En tumregel när man laddar batterier är att om ett batteri är på tex 1300Mah så laddar man med 1.3 A då blir det 1 C. sen får man inte glömma att kolla så man har rätt volt men det brukar laddaren vara duktig på att varna om man gör fel.

Jo allt det är jag medveten om. Så det ska inte vara några problem.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Inte för att verka dryg eller elak men till nästa gång så ta och dubbelkolla sakerna du köper, tyvärr är varenda en av de där sakerna stenålders idag.
Nog för att man inte behöver nyaste bästa, men det går så jävla fort i hobbyn att prylarna för två år sen knappt går att flyga med i jämförelse med hur bra de nya sakerna flyger.

En grund att gå efter just nu:
FC: Valfri FC med F4 chip och betaflight OSD.
ESC: 4in1 (Viktigt att man köper vettiga här, t.ex hobbywing. HÅLL ER BORTA FRÅN DYS!)
motorer: för 5" vad man känner för, men 2205,2206,2207,2306 eller 2405 med runt 2500kv
kamera: viktigaste delen för en bra upplevelse, foxeer predator är GRYM! (men lite dyr förstås, helt klart värt varenda krona)
VTX: valfritt, välj något med smart audio (eller OSD control som det kallas ibland)
RX: ja något som passar din TX, kör man Frsky så är R-XSR ett bra alternativ!

Ingen fara, jag är helt ny till den här hobbyn och räknar med att göra en hel del fel i början.
Mitt största misstag tror jag var att jag bara handlade från Hobbyking i tron om att dom var bäst och vackrast, men så verkar inte vara fallet.
Jag sitter redan och funderar på 2206-ish motorer, men är än sålänge väldigt nöjd med det jag byggt ihop nu.
Jag har flugit ett par batterier LOS och tycker den är grym, med de få erfarenheter jag har sen innan.
Jag har förstått att "Betaflight F4" är poppis, kanske blir en sådan i framtiden.

Det där med 4in1 tycker jag känns riskabelt, eller är det väldigt liten risk för ESC-brand på bättre produkter? Den största andledningen till att jag valde 4 enskilda istället för en 4in1 var att om en av de 4 inbyggda brinner upp behöver jag köpa "4" nya istället för att bara byta ut den enda som brann?

När det kommer till VTX, är det någon i Sverige som kör 25mW (som ju är enda som är lagligt?) eller knökar alla på med 200-800mW? Någon fördel med 25mW över ex. 600mW?
Har du någon rekommendation till en prisvärd och stabil VTX?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

En grund att gå efter just nu:
FC: Valfri FC med F4 chip och betaflight OSD.
ESC: 4in1 (Viktigt att man köper vettiga här, t.ex hobbywing. HÅLL ER BORTA FRÅN DYS!)
motorer: för 5" vad man känner för, men 2205,2206,2207,2306 eller 2405 med runt 2500kv
kamera: viktigaste delen för en bra upplevelse, foxeer predator är GRYM! (men lite dyr förstås, helt klart värt varenda krona)
VTX: valfritt, välj något med smart audio (eller OSD control som det kallas ibland)
RX: ja något som passar din TX, kör man Frsky så är R-XSR ett bra alternativ!

Hmmmm, när jag va på RcFlight så rekommenderade han DYS. Men antar att han bara var ute efter att lura mig på pengar. Nu blir man inte så sugen på att köpa delar där i framtiden även om han har ett hyfsat bra sortiment.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Det kommer nog med tiden, dock är dem flesta ute efter en mindre smidig fotodrönare.

Jag själv har hackat på spåret med att bygga egna drönare, har dock inte byggt någon än men har planer för det. Jag förstår inte riktigt vad du menar med att större drönare ger bättre mottagning, det beror helt på vad för sändare och mottagare det är.

Jag tänkte att antennerna ofta sitter i benen. Så längre ben/drönare så får man möjligheten att använde längre antenner.

Borde stämma, eller är jag ute och cyklar?

Ungefär som en lång antenn för en FM radio ger bättre mottagning än en kort sådan.

Många säger att tex. DJI spark har kanske halva räckvidden för mottagaren i jämförelse med DJI Mavic.

Permalänk
Skrivet av Multithread:

Jag tänkte att antennerna ofta sitter i benen. Så länge ben/större drönare i en drönare får möjligheten att använde längre antenner.

Borde stämma, eller är jag ute och cyklar?

Ungefär som en lång antenn för en FM radio ger bättre mottagning än en kort sådan.

Många säger att tex. DJI spark har kanske halva räckvidden för mottagaren i jämförelse med DJI Mavic.

Är tveksam på att det är så faktiskt. Det hänger mycket på receivern också.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hur är egentligen räckvidden för drönare? Liksom det med drönare intresserar mig just för att jag verkligen skulle vilja flyga högt för och kunna se hela min lilla hemort från ovan.

Hej

Det är reglerat i lagen, dvs styrkan på sändaren.

I USA kan exempelvis en Mavic pro flyga 6-7 km bort. I Sverige är styrkan lägre och du når max 4km under optimala förhållanden.

150meter upp i luften så kommer du se ganska så stor yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Är tveksam på att det är så faktiskt. Det hänger mycket på receivern också.

Ja visst hänger det på den också, frågan är bara hur mycket

Permalänk
Skrivet av Multithread:

Ja visst hänger det på den också, frågan är bara hur mycket

Taranis har en long range receiver, den har två antenner som sticker ut. Så det hänger nog en del på antennen som du säger.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Ingen fara, jag är helt ny till den här hobbyn och räknar med att göra en hel del fel i början.
Mitt största misstag tror jag var att jag bara handlade från Hobbyking i tron om att dom var bäst och vackrast, men så verkar inte vara fallet.
Jag sitter redan och funderar på 2206-ish motorer, men är än sålänge väldigt nöjd med det jag byggt ihop nu.
Jag har flugit ett par batterier LOS och tycker den är grym, med de få erfarenheter jag har sen innan.
Jag har förstått att "Betaflight F4" är poppis, kanske blir en sådan i framtiden.

Det där med 4in1 tycker jag känns riskabelt, eller är det väldigt liten risk för ESC-brand på bättre produkter? Den största andledningen till att jag valde 4 enskilda istället för en 4in1 var att om en av de 4 inbyggda brinner upp behöver jag köpa "4" nya istället för att bara byta ut den enda som brann?

När det kommer till VTX, är det någon i Sverige som kör 25mW (som ju är enda som är lagligt?) eller knökar alla på med 200-800mW? Någon fördel med 25mW över ex. 600mW?
Har du någon rekommendation till en prisvärd och stabil VTX?

Hobbyking har bra batterier och laddare, men hårdvara är de rätt utdaterade på. Antagligen för att de inte är så fokuserade på quads.
Jag kommer själv gå upp till 2405 eller 2207 motorer, 1806 motorer används knappt idag. det är 11XX (vanligt på 2") 14XX (3"/ultralätt 4") och 22XX, 23XX, 24XX, 25XX på 5"

Betaflight F4 kortet är helt okej, inget jag skulle köpa dock.
Bra Betaflight FC's idag:
Hobbywing Xrotor F4
Furious Fortini F4OSD
CLRacing F4s
Matek F405-CTR

Grejen med 4in1 är att de sitter mycket mer skyddat och den största anledningen till att man grillar en ESC är att man slår i något och böjer en prop som slår sönder ESCn.
Köper man en bra 4in1 som:
Hobbywing Xrotor 40A
Aikon AK32 35A
Spedix IS30 30A
Ori32 25A

Så är risken väldigt liten att de bara skulle brinna utan att man gjort något dumt landar i en vattenpöl, försöker gasa med en motor som sitter fast eller flyger med en väldigt skev prop.

När det kommer till mW på vtx osv, när man flyger flera så är det fördelaktigt att köra 25mW för att inte störa ut varandra. På race t.ex är det ett krav (samt att man har en av några få VTXer som anses vara bra nog för att alla ska slippa videoproblem iallafall i Swedish Drone Cup), men när man flyger själv eller bara flyger freestyle med vänner så pressar nog de flesta 200mW+ för att få bättre penetrering.

Om du någon gång vill vara med i SDC så behöver du ha antingen en av TBS Unify eller Immersionrc Tramp VTX, TBS Unify nano är väldigt prisvärd och presterar bra, men rätt begränsad mW för att flyga själv.
Jag kör med TBS Unify Race HV på mina racekärror och en Matek VTX HV för min freestylekärra.
En sak alla dessa har gemensamt är att man kan ändra kanal och mW i sin OSD, sjukt smidigt!

Skrivet av BiggieLiten:

Hmmmm, när jag va på RcFlight så rekommenderade han DYS. Men antar att han bara var ute efter att lura mig på pengar. Nu blir man inte så sugen på att köpa delar där i framtiden även om han har ett hyfsat bra sortiment.

Problemet med svenska handlare är att de har så extremt begränsat utbud, men jag tycker det är konstigt att han inte rekommenderade Hobbywing stacken. Kanske för att FC'n inte har inbyggd PDB så man behöver ha en separat PDB om man inte använder en 4in1 ESC. (https://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=8890&p=hobbywing-xrot...)

Elefun.se har nog det bästa utbudet i norden och helt okej priser.

Vill ni läsa mer om SDC (Swedish Drone Cup) så har ni hemsidan här:
http://dronecup.se/

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Problemet med svenska handlare är att de har så extremt begränsat utbud, men jag tycker det är konstigt att han inte rekommenderade Hobbywing stacken. Kanske för att FC'n inte har inbyggd PDB så man behöver ha en separat PDB om man inte använder en 4in1 ESC. (https://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=8890&p=hobbywing-xrot...)

Elefun.se har nog det bästa utbudet i norden och helt okej priser.

Vill ni läsa mer om SDC (Swedish Drone Cup) så har ni hemsidan här:
http://dronecup.se/

Ska kika mer på Elfun.se

Kollade mer på Swedish dronecup och dom kommer tydligen till Falköping, en stad i närheten av mig. Blir nog att åka dit och kolla!

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Jättebra svar, tack!

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk

Av ren nyfikenhet, va kör ni alla med för radios?
Jag äger ingen än men ska införskaffa en när det blir aktuellt. Jag har kikat lite på Taranis q x7s och X9D.

Vad rekommenderar ni?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

QX7/s tycker jag förekommer ofta i diskussioner som en bra första radio.
En sån hade jag gått på idag när jag läst på mer.

Mitt val i all okunskap föll på en OrangeRX TX6i som har fungerat bra hittills.
Dock verkar det inte gå att byta sändare till 3:e part, samt att man är låst till AA-batterier

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Av ren nyfikenhet, va kör ni alla med för radios?
Jag äger ingen än men ska införskaffa en när det blir aktuellt. Jag har kikat lite på Taranis q x7s och X9D.

Vad rekommenderar ni?

Qx7 har jag.
Min har jag kastat in M7 gimbals i nu också, M7R på throttle eftersom jag nästan bara kör race och då är det ju antagligen fullt ös eller inget alls

Skulle jag köpa idag så skulle jag köpt qx7s, m7 gimbals och switcharna på framsidan är vinklade bättre så man inte slår fingrarna i dem vid fullt utslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Kul att några bygger eget

Önskar jag hade samma kunskap och tid.

Vilka coola byggen man skulle göra

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Qx7 har jag.
Min har jag kastat in M7 gimbals i nu också, M7R på throttle eftersom jag nästan bara kör race och då är det ju antagligen fullt ös eller inget alls

Skulle jag köpa idag så skulle jag köpt qx7s, m7 gimbals och switcharna på framsidan är vinklade bättre så man inte slår fingrarna i dem vid fullt utslag.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man ändå ska köpa nya gimbals så är det väl inte värt att köpa QX7S? För den är väl i stort sett bara uppgraderad med lite bättre gimbals från QX7?

Då hade man ju tjänat på att köpa en standard QX7?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Om man ändå ska köpa nya gimbals så är det väl inte värt att köpa QX7S? För den är väl i stort sett bara uppgraderad med lite bättre gimbals från QX7?

Då hade man ju tjänat på att köpa en standard QX7?

Alltså, det är ju m7 gimbals som sitter i QX7s.

Köper man en vanlig qx7 så bör man byta

Skrivet av Multithread:

Kul att några bygger eget

Önskar jag hade samma kunskap och tid.

Vilka coola byggen man skulle göra

Att bygga eget är inte så svårt, lite tid tar det allt förvisso men helt klart värt det när man får allt precis som man vill ha det!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Alltså, det är ju m7 gimbals som sitter i QX7s.

Köper man en vanlig qx7 så bör man byta

Att bygga eget är inte så svårt, lite tid tar det allt förvisso men helt klart värt det när man får allt precis som man vill ha det!

Jaha då blir det en QX7S

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har flygit länge, började modellflygning och gick över till helikopter och sedan tillbakla till flyg igen...Nu har jag varit aktiv med multicoptrar i drygt 5år och flyger inte lika mycket längre. Sitter på en 3d Robotics Solo som jagh filmar med på lite event och mysflyger med men annars har jag tappat sugen med att flyga multicoptrar så det är därför jag nu håller på att bygga ett segelflygplan till sommar istället...Kommer bli nice

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Har flygit länge, började modellflygning och gick över till helikopter och sedan tillbakla till flyg igen...Nu har jag varit aktiv med multicoptrar i drygt 5år och flyger inte lika mycket längre. Sitter på en 3d Robotics Solo som jagh filmar med på lite event och mysflyger med men annars har jag tappat sugen med att flyga multicoptrar så det är därför jag nu håller på att bygga ett segelflygplan till sommar istället...Kommer bli nice

Låter nice ju!

Det blir ju roligare om man bygger själv och lyckas med det också. skulle vara kul att bygga ett eget chassi till en drönare men frågan är ju av vad för material.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Låter nice ju!

Det blir ju roligare om man bygger själv och lyckas med det också. skulle vara kul att bygga ett eget chassi till en drönare men frågan är ju av vad för material.

Det ända som funkar bra är kolfiber.
Man kan designa själv och få det skuret hos t.ex https://armattanproductions.com/

Så gör vi med våra ramar på WD för tillfället

Detta är vad jag kommer flyga på banan under 2018!
https://wondrousdrones.com/products/butterfly-evolution

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Fick hem min Taranis Q X7S (blå versionen) igår. Väldigt bekväma gimbals måste jag säga, speciellt när man har justerat in dom.
Vet någon om en bra video där dom går igenom alla inställningar i den? Finns ju lite att pilla med om man säger så.

Har inget att binda den men nu, men har planer på att bygga en Tarot 690. Ska bli väldigt intressant

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Fick hem min Taranis Q X7S (blå versionen) igår. Väldigt bekväma gimbals måste jag säga, speciellt när man har justerat in dom.
Vet någon om en bra video där dom går igenom alla inställningar i den? Finns ju lite att pilla med om man säger så.

Har inget att binda den men nu, men har planer på att bygga en Tarot 690. Ska bli väldigt intressant

Ska man gå igenom alla inställningar och prylar att göra så blir det MÅNGA timmar video

Tror nog det är bättre att tänka vad du vill göra och hitta en guide till det

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Ska man gå igenom alla inställningar och prylar att göra så blir det MÅNGA timmar video

Tror nog det är bättre att tänka vad du vill göra och hitta en guide till det

Tänkte ifall någon har gjort en serie med massa videos. Men det är nog som du säger

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.