The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns ett annat sätt för dom som spelet krashar för vid startup än att ändra ljudet till 16 bitar?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

iaf ibland? Går ju knappt inte att navigera menyerna tack vare att man är tvungen att använda tangentbordet.

Skrivet av Mimematis:

Tryck ESC ingame, allt du kan trycka på är panelerna höst uppe.
Options/Save/load etc går inte att trycka på med musen, händer nada.
Tror det är lika dant med Tab.

Jag tror inte jag stötte på något ställe i menyer som inte går att klicka på med musen :S Tycker man borde ha reagerat om så var fallet...

Permalänk

Sista gången man beställer från webhallen. Har inte fått detta spel i tid heller, blir att åka till Elgiganten och kolla om dom har det..

Permalänk
Medlem

Hoppas Skyrim är bra..

Tjejen älskade Oblivion och spelade det väldigt mycket. Så jag har förberett ett uppgraderingspaket till hennes trötta Core 2 Duo dator (1090T med mobo och minnen) och köpt spelet inslaget i rött band samt köpt lite rosor och tänt ljus.. Snart kommer hon hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarsoyH:

Jo, det är ju ett alternativ. Men vissa kanske faktiskt vill ha en fysisk skiva att ställa bredvid datorn och titta på Inte bara en datakod i steam.

Jo, förvisso, är man lagd åt det hållet så är ju steam inget alternativ. Vad jag tycker webbhallen m fl borde införa är att steamworks-spel skickas fysiskt men att koden mailas i orderbekräftelsen om man betalar direkt, så kan man både preloada och sitta och krama sitt omslag sedan. Bästa av två världar. Lite konstigt att ingen konkurrerar med det (vad jag vet).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Var bor du?

Strax utanför Östersund, så det är dom goa gubbarna/gummorna på post-centralen nere i Ånge som ställer till det.
Dom har som vana att hålla kvar paket där i minst ett dygn (har haft ett liggandes där i en vecka förut).
Men att få Webhallen att inse att det tar längre tid att skicka paket 60 mil ist för 5 mil, verkar vara mycket svårt...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Mitt crossfire är definitivt igång, stänger jag av crossfire kan jag inte maxa inställningarna @ 1080p + att båda korten belastas. Kör ni CAP4?

Jag fick använda radeon pro, gick från 10-15fps ute till ca 35, förmodligen en liten ökning av cf samt bort med negativa cf-skalningen. Men men, kommer ju nya drivers nästa vecka som påstås fixa detta.

Permalänk
Medlem

Fick faktiskt spelat att fungera nu genom att stänga av crossfire. Hjälpte dock inte innan jag installerat om drivare så om ni har problem så pröva det. Dock har jag ett störande problem. Spelet verkar inte gilla att alt-tabbas då man inte kan komma tillbaka in. Någon med samma problem?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Hoppas Skyrim är bra..

Tjejen älskade Oblivion och spelade det väldigt mycket. Så jag har förberett ett uppgraderingspaket till hennes trötta Core 2 Duo dator (1090T med mobo och minnen) och köpt spelet inslaget i rött band samt köpt lite rosor och tänt ljus.. Snart kommer hon hem

MOTY, Man of the Year!

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

MOTY, Man of the Year!

Indeed, bra jobbat!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Strax utanför Östersund, så det är dom goa gubbarna/gummorna på post-centralen nere i Ånge som ställer till det.
Dom har som vana att hålla kvar paket där i minst ett dygn (har haft ett liggandes där i en vecka förut).
Men att få Webhallen att inse att det tar längre tid att skicka paket 60 mil ist för 5 mil, verkar vara mycket svårt...

Bor man centralt får man oftast grejerna en dag innan, så att dom behöver marginal inser dom nog. Bara inte exakt hur mycket marginal ni behöver

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Får busy servers även om jag kör tricket från "Kör". /Skjut mig

edit- Ja, bytte server innan jag testade så fungerade det. Tack.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv

BTW!
Om ni upplever att ni har otroligt låg nedladdnings hastighet när ni laddar ned spelet via STEAM så byta till en annan nedladdnings server.
Jag drar vanligt vis ned i 1mb/s men drog endast ned i 50kb/s. Bytte sen från den Svenska nedladdnings server till Tysklands (BERLIN) och fick bra hastighet igen.

Tänkte bara så att ingen blir frustrerad över nedladdnings hastigheten

EDIT: Att byta server fixade också "Server is busy error"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Hoppas Skyrim är bra..

Tjejen älskade Oblivion och spelade det väldigt mycket. Så jag har förberett ett uppgraderingspaket till hennes trötta Core 2 Duo dator (1090T med mobo och minnen) och köpt spelet inslaget i rött band samt köpt lite rosor och tänt ljus.. Snart kommer hon hem

Haha, someone's getting lucky tonight!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag tror inte jag stötte på något ställe i menyer som inte går att klicka på med musen :S Tycker man borde ha reagerat om så var fallet...

Samma här, däremot är musaccelerationen rätt störande. Trots att den är inaktiverad via .ini-filen :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Kan verifiera att byta server till Finland drog upp hastigheterna från 150kB/s till cirka 9MB/s, helt klart bra.

Fick mitt idag på golvet av Webhallen, postpaket, hade förväntat mig dagen innan, som det brukar vara Enda strulet jag haft med Webhallen var en delay på 1 dag på FFXIII, så, jag kan inte klaga, de är grymma som fan! Inte nog med det så vann jag ett besök hos DICE för att jag förbokade BF3, känns helt okej att vänta en extra dag någon gång ibland, dåliga är de ju inte!

Kan även dela med mig av ett par bra länkar för tweaks och crashfixar:

http://www.pcgamer.com/2011/11/11/the-elder-scrolls-v-skyrim-...

http://www.reddit.com/r/skyrim/comments/m7zja/tweaks_to_make_...

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1255692-skyrim-pc...

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur tusan man fixar mus sensitivityn? För mig så är den helt ok horisontellt, men vertikalt är den skitseg!
Det är ospelbart just nu

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon annan som får en grafikglitch i övre högra hörnet? liksom en fyrkant som flashar hela tiden under spelets gång,en liten bild av min bakrundsbild på datorn,Har testat ändra grafiken osv o bakrundsbild men fortfarande samma glitch. Någon ide?

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

BTW!
Om ni upplever att ni har otroligt låg nedladdnings hastighet när ni laddar ned spelet via STEAM så byta till en annan nedladdnings server.
Jag drar vanligt vis ned i 1mb/s men drog endast ned i 50kb/s. Bytte sen från den Svenska nedladdnings server till Tysklands (BERLIN) och fick bra hastighet igen.

Tänkte bara så att ingen blir frustrerad över nedladdnings hastigheten

EDIT: Att byta server fixade också "Server is busy error"

Det där verkar funka lite slumpmässigt. Funkade 5 min från holland, sen droppade det till 0. New York funkade en kvart i hyffsad fart, sen dåligt. Finland startade inte alls som någon längre upp rekomenderade. Verkar vara mest tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Jo, förvisso, är man lagd åt det hållet så är ju steam inget alternativ. Vad jag tycker webbhallen m fl borde införa är att steamworks-spel skickas fysiskt men att koden mailas i orderbekräftelsen om man betalar direkt, så kan man både preloada och sitta och krama sitt omslag sedan. Bästa av två världar. Lite konstigt att ingen konkurrerar med det (vad jag vet).

Det vore ju såklart det bästa Men om jag ska vara ärlig så tycker jag det nästan är bättre att köpa spelet i butik och sedan tanka det än att välja steam. Får för tillfället ca 2mb per sekund, och av vad jag läst i tidigare inlägg så kommer inte steam i närheten av dom hastigheterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Haha, someone's getting lucky tonight!

Hehe, vem vet.. hon kanske spelar istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Hoppas Skyrim är bra..

Tjejen älskade Oblivion och spelade det väldigt mycket. Så jag har förberett ett uppgraderingspaket till hennes trötta Core 2 Duo dator (1090T med mobo och minnen) och köpt spelet inslaget i rött band samt köpt lite rosor och tänt ljus.. Snart kommer hon hem

Someone is getting laid tonight.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarsoyH:

Det vore ju såklart det bästa Men om jag ska vara ärlig så tycker jag det nästan är bättre att köpa spelet i butik och sedan tanka det än att välja steam. Får för tillfället ca 2mb per sekund, och av vad jag läst i tidigare inlägg så kommer inte steam i närheten av dom hastigheterna

Mjo, men poängen är att jag laddade hem det i förrgår. Man kan ju pre-loada med koden på steam. Så man slipper sitta och kriga om bandbredden på releasedagen. Så om du hade beställt på t.ex. webbhallen i onsdags, fått din kod i mailet så hade du kunnat köra nu, utan att varken sitta och vänta på slö nedladdning eller riskera att posten sabbar till det. Var mer så jag menade med den kombon med skiva + kod i förskott.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Mitt spel fungerar utmärkt nu och efter kanske 2 timmar tycker jag det är riktigt bra! Grafiken kanske inte är den bästa som är ute (spelar på high) men att kalla den dålig är att ta i, jag tycker det ser bra ut. Springer man runt och letar fula texturer får man skylla sig själv! Menyerna kanske är lite "konsolliga" men man vänjer sig fort och det är inget större problem enligt mig.

Spelade en massa Morrowind och jag får samma känsla i Skyrim, är rädd att detta spel kommer kosta mig en himla massa timmar jag borde lagt på annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Mjo, men poängen är att jag laddade hem det i förrgår. Man kan ju pre-loada med koden på steam. Så man slipper sitta och kriga om bandbredden på releasedagen. Så om du hade beställt på t.ex. webbhallen i onsdags, fått din kod i mailet så hade du kunnat köra nu, utan att varken sitta och vänta på slö nedladdning eller riskera att posten sabbar till det. Var mer så jag menade med den kombon med skiva + kod i förskott.

Jo visst, men skulle alla börja preloada skulle ju även det bli segt Fattar din poäng och det skulle ju såklart vara den bästa lösningen, hoppas att t.ex. webhallen inför det inom en snar framtid för då skulle jag bli en lycklig man Men då kommer väl steam gå i konkurs när man får det fyska spelet till samma pris eller billigare samtidigt som man får en nedladdningskod på steam Ingen kommer ju handla från steam längre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PippiRull:

Det där verkar funka lite slumpmässigt. Funkade 5 min från holland, sen droppade det till 0. New York funkade en kvart i hyffsad fart, sen dåligt. Finland startade inte alls som någon längre upp rekomenderade. Verkar vara mest tur

KOnstigt då jag har suttit på den tyska server i 1h + eller något utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av foomie88:

usch vad folk ska klaga på grafiken då... riktiga rpg nerdar bryr sig inte om grafiken, och även om den inte är bäst så är den då fan 10 gånger bättre än både ps3 och xbox360 och framförallt laggfritt. morrowind oblivion skyrim är spel som funkar alldeles utmärkt att spela med gamepad eller tom bättre än kb+m enligt mig, det är ju itne ett renodlat fps spel. spel som cs eller battlefield suger ju dock hårt med gamepad så missförstå mig inte nu

Ja, det är mycket snack om grafiken. När någon kommer in och inte säger något mer än att grafiken är dålig låter det ungefär som en person som sett en film från Cohen-bröderna på bio och är sur för att det inte var som en Michael Bay-film.

I ett RPG är det viktiga att story, karaktärer och känsla för världen sitter rätt, precis som i en Cohen-film. Om man bara pratar om grafiken låter det som det är viktigast och då låter det som man önskar sig en Bay-film; massor av yta men det gör inget att innehållet är korkat.

Bra grafik är såklart en bonus som aldrig är fel men det handlar alltså om prioriteringen i vad man väljer att nämna. Om man inte håller grafiken högst men nämner den först ändå bara för att det är det man tycker är negativt är det nog ännu värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Hoppas Skyrim är bra..

Tjejen älskade Oblivion och spelade det väldigt mycket. Så jag har förberett ett uppgraderingspaket till hennes trötta Core 2 Duo dator (1090T med mobo och minnen) och köpt spelet inslaget i rött band samt köpt lite rosor och tänt ljus.. Snart kommer hon hem

Du kommer få leva gott idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

BTW!
Om ni upplever att ni har otroligt låg nedladdnings hastighet när ni laddar ned spelet via STEAM så byta till en annan nedladdnings server.
Jag drar vanligt vis ned i 1mb/s men drog endast ned i 50kb/s. Bytte sen från den Svenska nedladdnings server till Tysklands (BERLIN) och fick bra hastighet igen.

Tänkte bara så att ingen blir frustrerad över nedladdnings hastigheten

EDIT: Att byta server fixade också "Server is busy error"

Tack för tipset, ja tog Germany - Munich, å ligger iaf på 1,2MB/s stabillt, bättre än 50kbit/s från sverige

Permalänk
Medlem

Nån mer som inte kan logga in på steam pga server connection error ?

Visa signatur

HEJ