The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på att spela, men jag har inte fått mitt spel än. Och jag vill inte vara en pirat och ladda ner det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Vertikal muskänslighet. Fixa? Hur?!

Permalänk
Medlem

Hyffsat besviken är man.
Snacka om ruttna texturer..även med allt på MAX.
UI´t ska vi inte snacka om..

Exempel..

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1256054-screenshots-ugly-textures-with-ultra-settings/

Nu förstår man varför spelet är drygt 5.5gb stort. =(

Permalänk

Jag måste säga, är imponerad av känslan dom förmedlar. Har nu spelar ca.2-3h in, inte använt QT en ända gång, riktigt mysigt =)!
Visst, det finns många saker man kan förbättra (bl.a. texturer och ett eventuellt Dx11 stöd..?) Men överlag så mår jag riktigt bra av att spela Skyrim. Ska bli riktigt trevligt att se mera av spelet.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Ummm..varför rör sig bara de små träden/buskarna i vinden och inte de stora?

Fail

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som spelet krashar direkt till desktop efter man sett loggan första gången? Kör med senaste beta drivrutinerna från nvidia.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mel:

Hyffsat besviken är man.
Snacka om ruttna texturer..även med allt på MAX.
UI´t ska vi inte snacka om..

Exempel..

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1256054-screenshots-ugly-textures-with-ultra-settings/

Nu förstår man varför spelet är drygt 5.5gb stort. =(

Fyfan, är ju nästan värre än MW3, nu längtar jag inte riktigt lika mycket längre tills imorrn Ber till gud att gameplayet är bra bara, kan väga upp för den ruttna grafiken.

Permalänk
Medlem

6GB säger väl allt för ett open world spel från the elder scrolls. MW3 har mer än det dubbla.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Här är en jämförelse mellan maxat Skyrim och maxat Oblivion (bilderna är snodda, för den som undrar):

Skyrim
http://i.imgur.com/0he8G.jpg

Oblivion
http://img181.imageshack.us/img181/3260/oblivion2007040505083...

Det sjuka är att Oblivion som är 5 år gammalt i vart fall inte ser sämre ut. Men men, det här är väl ett sorts spel där grafiken inte har en alltför stor betydelse. Lite som Starcraft till exempel

Visa signatur

Jag har levt mitt liv mellan sommarens längtan och vinterns köld. När jag var yngre så tänkte jag att när sommaren kommer så ska jag förälska mig i någon som jag kan tycka mycket om, och att det är då som jag ska börja leva mitt liv på riktigt. Men när jag hade gjort allt det där som jag först var tvungen att göra, så var sommaren redan förbi, och allt som återstod var bara vinterns köld. Och det var inte det livet som jag hade tänkt mig. -GW P

Permalänk
Medlem

så underbart spel det är! jag till och med avskydde morrowind och oblivion var rätt tråkit efter 2 grottor/fästningar.

jag har nått otroiliga level 9!
Joinat tjuv guildet
erövrat en borg
slagit sönder krukor och eldat bi odlingar som utpressning
lärt mig enchanta
lärt mig göra mat
lärt mig att göra potioner
lärt mig att göra armors
flörtar med en brud ;D
hittat en ORC pilbåge så nu gör jag sjuk damage!
(börjat fundera på att göra en ORC som ska ha 2h vapen, och även en mage som ska använda sköld och destruktiv magi!)

det här+ bf3 kommer lätt hålla tills diablo 3 kommer ut för mig!

hoppas det går bra för alla er med

och till er som gnäller på grafiken... det spelar ingen roll om spelet är bra, se på Minecraft senationen, eller att CS fortfarande spelas av 70.000 personer dagligen...

ni som bara kollar efter grafik driver spel utveckligen ner i skiten. jag (utvildar mig till game designer) komer deffinitift inte lägga 75% av utvecklingen på att spelen ska vara snygga. det är spelmekaniken som gör ett spel stort, INTE grafiken i långa loppet

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av HoLo78:

Här är en jämförelse mellan maxat Skyrim och maxat Oblivion (bilderna är snodda, för den som undrar):

Skyrim
http://i.imgur.com/0he8G.jpg

Oblivion
http://img181.imageshack.us/img181/3260/oblivion2007040505083...

Det sjuka är att Oblivion som är 5 år gammalt i vart fall inte ser sämre ut. Men men, det här är väl ett sorts spel där grafiken inte har en alltför stor betydelse. Lite som Starcraft till exempel

Oblivion bilden är dock moddad, men ändå

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HoLo78:

Här är en jämförelse mellan maxat Skyrim och maxat Oblivion

Du menar en jämförelse mellan det precis släppta Skyrim och ett hårdmoddat Oblivion med nya texturer.

Skrivet av Nivius:

ni som bara kollar efter grafik driver spel utveckligen ner i skiten

Nu handlar det inte särskilt mycket om att ett nysläppt spel ser fult ut, utan att utvecklaren av spelet under lång tid lovat PC-spelare som uttrycker farhågor över att det skall bli ännu en fisljummen konsollportning att det skall vara dundersnyggt med nya högupplösta texturer och ett jättebra interface med mera. Istället för vad som lovats får vi det här, en fisljummen konsollportning. Det gör inte spelet dåligt, men det ger många spelare en smak av lögn och svek istället för nektar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är helskönt!

Fick dock pula med att få CF att fungera någesånär (tills nästa vecka), radeon pro (oblivionprofilen) ökade fps från ca 10-15 utomhus till 35, precis där man ser ut över landskapet för första gången... Så mina 4890 2GB rulalr på i 35-60fps med kassa drivers på 1080p@ultra@2aa@16af, skulle gärna vilja ligga på 45+ vilket kanske är möjligt med nya drivers nästa vecka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

ni som bara kollar efter grafik driver spel utveckligen ner i skiten.

Men man vill ju att tekniken ska gå framåt för att matcha prestandan dagens PC:s klarar av och att spelen faktiskt ska bli snyggare och snyggare. Men det verkar ju inte hända då konsolerna bromsar grafikutvecklingen något så jävulskt.

Permalänk
Medlem

Wow, alltså WOW

Det här infriar alla mina förhoppningar, alltså WOW WOW WOW WOW.

Det här är ju fantastiskt... alltså WOW. Precis kört klart ett sidoquest som nog tog mig en timme, har inte ens rört mainstoryn än och då har jag ändå haft en av mina klart coolaste spelupplevelser på länge.

WOW, helt fantastiskt, saknar ord.

Snyggt är det också tycker jag, kör allt på Ultra i 1080p. Interfacet funkar bra för mig, fattar inte vad folk bitchat över hela dagen, är ju bara att använda musen som vanligt? Och texturerna är inte så dåliga alltså, trodde det skulle vara katastrof dåligt men tycker det ser helt klart respektabelt ut.

FANTASTISKT SPEL! Kommer sitta hela helgen, utan tvekan. WOW WOW WOW.

GAAAAAAAH Så bra!

*edit, pratar alltså inte om spelet WoW om någon tror det, hittade inget bättre ord för att utrycka mig bara

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Då jag personligen inte spelat de tidigare spelen och aldrig riktigt gillat dessa typer av spel måste jag säga att jag blev mäktigt förvånad över potentialen Skyrim har efter bara 1½ timmes spelande. Räcker med att zooma ut till världskartan och man inser att här finns det oändligt med saker att göra! Sen att det räcker med att koppla in Xbox 360 kontrollen och alla menyer byter själva till just joypad-läge är riktigt fint då man helt enkelt kan köra PC-versionen på 52" TVn från soffan och slippa i stort sett allt vad laddningstider heter plus få det lite snyggare än konsollerna.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Wow, alltså WOW

Det här infriar alla mina förhoppningar, alltså WOW WOW WOW WOW.

Det här är ju fantastiskt... alltså WOW. Precis kört klart ett sidoquest som nog tog mig en timme, har inte ens rört mainstoryn än och då har jag ändå haft en av mina klart coolaste spelupplevelser på länge.

WOW, helt fantastiskt, saknar ord.

Snyggt är det också tycker jag, kör allt på Ultra i 1080p. Interfacet funkar bra för mig, fattar inte vad folk bitchat över hela dagen, är ju bara att använda musen som vanligt? Och texturerna är inte så dåliga alltså, trodde det skulle vara katastrof dåligt men tycker det ser helt klart respektabelt ut.

FANTASTISKT SPEL! Kommer sitta hela helgen, utan tvekan. WOW WOW WOW.

GAAAAAAAH Så bra!

*edit, pratar alltså inte om spelet WoW om någon tror det, hittade inget bättre ord för att utrycka mig bara

+1 på den

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kan det dröja innan mods kommer upp?

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla snälla webhallen. Gör inte en BF3 igen och se till att jag har spelet tills fredagen.. snälla.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har precis installerat spelet. Menyerna är ett skämt. Deras val av typsnitt i menyerna är "intressant" om man tänker på i vilken tidsålder spelet utspelar sig. Det faktum att den berättar att den dragit iväg en autosave med detta typsnitt rycker ut mig ur inlevelsen direkt, vet inte hur det är för er grabbar.
Det känns som att jag missat något, men det har jag inte. Som nån ovan skrev, "en fisljummen konsollportning".

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Det var grymt. Menyerna kändes lite omständiga först, men det gick snabbt över. Styrningen gjorde sig bra efter lite letande i .ini-filen (lade där även till lite coola visuella effekter!).

Kommer bli mycket av detta. Speciellt när moddar kommer som fixar allt man irriterar sig på!

9.5/10 trots buggar och konsolkänsla!

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Wow, alltså WOW

Det här infriar alla mina förhoppningar, alltså WOW WOW WOW WOW.

Det här är ju fantastiskt... alltså WOW. Precis kört klart ett sidoquest som nog tog mig en timme, har inte ens rört mainstoryn än och då har jag ändå haft en av mina klart coolaste spelupplevelser på länge.

WOW, helt fantastiskt, saknar ord.

Snyggt är det också tycker jag, kör allt på Ultra i 1080p. Interfacet funkar bra för mig, fattar inte vad folk bitchat över hela dagen, är ju bara att använda musen som vanligt? Och texturerna är inte så dåliga alltså, trodde det skulle vara katastrof dåligt men tycker det ser helt klart respektabelt ut.

FANTASTISKT SPEL! Kommer sitta hela helgen, utan tvekan. WOW WOW WOW.

GAAAAAAAH Så bra!

*edit, pratar alltså inte om spelet WoW om någon tror det, hittade inget bättre ord för att utrycka mig bara

Du kan ju inte använda musen i menyerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mel:

Hyffsat besviken är man.
Snacka om ruttna texturer..även med allt på MAX.
UI´t ska vi inte snacka om..

Exempel..

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1256054-screenshots-ugly-textures-with-ultra-settings/

Nu förstår man varför spelet är drygt 5.5gb stort. =(

Kul att du sågar ett helt spel pga grafiken. sen att det innehåller hundratals underbara speltimmar och en jättestor värld spelar väll ingen roll för vissa Men man kan ju hålla med om att inte mycket har hänt sedan Oblivion grafikmässigt, men å andra sidan har ju ingenting hänt sedan oblivion heller om vi tittar på den hårdvara spelet är gjort för nämligen konsolerna.

Men jag är lugn, spelet verkar välgjort för övrigt och är riktigt trevligt att lira. grafiken kommer säkert hottas upp med tiden med high res patcher osv.

BTW: Man kan visst använda musen i menyerna? det gör i alla fall jag hela tiden.

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Du kan ju inte använda musen i menyerna...

Jag använder också musen i menyerna, iaf ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag använder också musen i menyerna, iaf ibland

iaf ibland? Går ju knappt inte att navigera menyerna tack vare att man är tvungen att använda tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isorien:

BTW: Man kan visst använda musen i menyerna? det gör i alla fall jag hela tiden.

Tryck ESC ingame, allt du kan trycka på är panelerna höst uppe.
Options/Save/load etc går inte att trycka på med musen, händer nada.
Tror det är lika dant med Tab.

Permalänk
Medlem

Får lite känslor att det är väldigt konsolfierat i menyerna, antar att det var huvudplattformen.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Jag måste bara skiva av mig, då jag läster det med mus och menyerna, provade spelat i ca 10min, fick hindrar mig själv ifrån att slå till skärm av rent frustration för att menyerna är SKIT... Hindrar mig själv varje gång då jag inte har råd med en ny skärm.. Säkert ett bra spel, men Fallout 2 och det svarta humor är det enda som kommer och funkar för mig.. Peace

Permalänk
Medlem

Ser så sjukt mycket fram emot att komma hem senare och fortsätta mitt äventyr med min Wood Elf Female archer/thief.

Men nu är det prov i engelska, wish me luck!

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

blir glad för alla inlägg om att det är gjort för konsol :).. betyder att jag gjorde rätt som köpte PS3 versionen

Jag håller med du

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.