The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Hm, nån som lyckats sparka igång SLI i spelet? Kanske räcker att installera nya beta-drivrutinen dock, inte gjort det än.

Edit: Verkar vara en profil med, får testa det då >_<

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Det här spelet ska nog upplevas på konsol. PC-versionen känns som om den är portad över fikarasten.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Varför kan man inte få installera från DVDn om man köpt en fysik kopia?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Steffe:

Hm, nån som lyckats sparka igång SLI i spelet? Kanske räcker att installera nya beta-drivrutinen dock, inte gjort det än.

Edit: Verkar vara en profil med, får testa det då >_<

Undrar också detta, fast med Crossfire. Även om grafiken inte verkar vara särskilt imponerande är det ju trevligt att ha bra prestanda i alla fall.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nandai:

Varför kan man inte få installera från DVDn om man köpt en fysik kopia?

Benägen att hålla med.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Ser ut som jag inte kommer få mitt CE från Webhallen idag >.<
Börjar bli lagom less på dom nu, dom tre senaste spelen som jag förbokat har jag inte fått vid releas...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Eller kanske pga att steam blev hackat och alla vill byta lösenord nu?

Det visste jag inte, där ser man

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen och har inte fått mitt idag, det är skickat men låg inte i brevlådan så är asförbannad dock har min brorsa fått det och han beställde sitt efteråt. Så blir att gå den andra vägen, jag har ju ändå köpt det.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

För er som inte kan installera via skivan, pröva med att följa länken nedan:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1318656

Har tyvärr inte kunnat pröva själv då jag inte har fått tag i spelet ännu. Hoppas det hjälper.

Permalänk
Skrivet av Nandai:

Varför kan man inte få installera från DVDn om man köpt en fysik kopia?

Skrivet av Überklass:

Benägen att hålla med.

Ta bort alla local files. Högerklicka i Steam -> Ta bort eller nånting.

Öppna kör-menyn, Windows + R, skriv

"C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -install X:

Sökvägen till Steam och byt ut X till namnet på din dvd-enhet

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Funkar bra här iaf (Se signatur)
Kör 1680x1050 i High, med skuggor nedställda till medium och ingen AA.

Fast du har en Mac med grafikkort, jag har 13" instegsmodellen, men det ska testas i vart fall

Permalänk
Medlem

Har äntligen fått igång spelet, och då får jag krångel med grafiken.. får som blixtar över himlen hela tiden. Dvs att det blir mkt ljusare i en halvsekund innan det går tillbaks till normalt igen. Tankar ner senaste Nvidia-drivisarna nu och håller tummarna för att det ska rädda dagen.

Annars.. nån annan som varit med om samma? Lösning?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Kommer man på idén att lägga hinkar och grytor på folks huvuden så förtjänar man belöningen. Åh jag kommer ha så kul med detta

Va i helvete?! sicket fusk x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Va i helvete?! sicket fusk x)

Lite fusk kan man nog se det som. Om man inte gör det på Khajiit

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Undrar också detta, fast med Crossfire. Även om grafiken inte verkar vara särskilt imponerande är det ju trevligt att ha bra prestanda i alla fall.

Mitt crossfire är definitivt igång, stänger jag av crossfire kan jag inte maxa inställningarna @ 1080p + att båda korten belastas. Kör ni CAP4?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Bytt land på Steam flera gånger, och det högsta jag kommer upp i är 2.9MB/S, och jag har 100/100. Får väl vänta då

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bytt land på Steam flera gånger, och det högsta jag kommer upp i är 2.9MB/S, och jag har 100/100. Får väl vänta då

Borde väl inte ta så lång tid?

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Prövat att installera om alla gfx-drivare och köra utan crossfire men får fortfarande 22 fps... När kommer 1.1?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

usch vad folk ska klaga på grafiken då... riktiga rpg nerdar bryr sig inte om grafiken, och även om den inte är bäst så är den då fan 10 gånger bättre än både ps3 och xbox360 och framförallt laggfritt. morrowind oblivion skyrim är spel som funkar alldeles utmärkt att spela med gamepad eller tom bättre än kb+m enligt mig, det är ju itne ett renodlat fps spel. spel som cs eller battlefield suger ju dock hårt med gamepad så missförstå mig inte nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarsoyH:

GRRRRRR VAD SUR JAG BLIR!!!!! Beställde spelet i onsdags och det har inte skickats än, då jag ska lana spelet ikväll med polarna så tänker jag tanka det nu. Det är ju knappt värt att förboka spel längre, bättre att tanka till release och köpa spelet efteråt, crackarna är ju snabbare när det gäller leverans och support än butikerna.

Eller så lägger man på en hundralapp, köper på steam, förtankar spelet och nuter av en problemfri vardag.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Mycket bra spel än så länge men satan i fasanen vad jag avskyr menyerna. Trodde inte jag skulle längta efter Oblivions menyer. Värsta är skills-menyn som trots att det är fullskärm har fruktansvärt dålig överblick och navigering. Att överhuvudtaget kunna titta på vad en perk kräver att man navigerar mellan andra perks. Osmidigt och nästan obrukbart med mus och tangentbord.

Förhoppningsvis kommer det nån modd snart för jag - inte för att överdriva - står nästan inte ut. Och hur många gånger har jag inte valt fel alternativ i konversationsmenyerna för att musen inte fungerar ordentligt?

Nu låter jag gnällig men jag tycker bara att det är synd att ett såpass bra spel ska behöva lida av usel UI.

Permalänk
Medlem

Installerar nu och ser fram emot det!

Ska bli jäkligt kul att köra magi med dual-wield! Jäkligt kul!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt spara items (rustningar,vapen m.m) någonstans?
Eller eventuellt öka max tyngden man kan bära på?
Jobbigt att man knappt har nå weight kvar då man endast har rustningen o vapnen man använder :'(

Går det kanske att slänga in massa items i en kista mitt ute i naturen och allt sparas, utan risker?

Skulle vara tacksam om nån vet hur de ligger till!

Permalänk
Medlem

Nu kan jag äntligen installera, dessutom från skivan tack vare era tips!

Kör igång denna låten medans jag installerar för att få upp stämningen lite!: http://open.spotify.com/track/4jpQ0NsDOcwFpKaj015yxM

Nu kör vi!

Permalänk
Medlem

Steam laddar ner spelet i 100/kbs för för mig vilket betyder att jag måste vänta i 6 timmar + på att spelet ska laddas färdigt. Har kommir 1 % just nu. Finns de något jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Vilka tweaks rekommenderar ni? Har stängt av mus acceleration, borde jag stänga av / aktivera något annat?

Edit: Muspekaren känns väldigt konstig, ungefär som när man har Vsync på i BC2. Hur fixar jag det?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av haijen:

Jag fick runt 100 kB/s först men bytte sedan land till Finland och startade om Steam och nu laddar den ner i nästan 9 MB/s Kanske inte är några finnar som vill ha Skyrim!

Tack för tipset! Nu ligger jag på 7 MB/s medans när jag laddade ner från Sverige fick jag omkring 200 KB/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellzi:

Steam laddar ner spelet i 100/kbs för för mig vilket betyder att jag måste vänta i 6 timmar + på att spelet ska laddas färdigt. Har kommir 1 % just nu. Finns de något jag kan göra?

Läs i tråden.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Eller så lägger man på en hundralapp, köper på steam, förtankar spelet och nuter av en problemfri vardag.

Jo, det är ju ett alternativ. Men vissa kanske faktiskt vill ha en fysisk skiva att ställa bredvid datorn och titta på Inte bara en datakod i steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ser ut som jag inte kommer få mitt CE från Webhallen idag >.<
Börjar bli lagom less på dom nu, dom tre senaste spelen som jag förbokat har jag inte fått vid releas...

Var bor du?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64