The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

Varför måste jag uppdatera på Steam? Är det en patch? Jag har köpt collectors edition har precis kommit hem från jobbet är helt galen hjälp mig snälla. Har jättelångsamt bredband

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Varför måste jag uppdatera på Steam? Är det en patch? Jag har köpt collectors edition har precis kommit hem från jobbet är helt galen hjälp mig snälla. Har jättelångsamt bredband

Om du installerade från skivan så är det bara 1.1-patchen den drar ner, annars är det hela spelet. Finns sätt att installera från skivan tidigare i tråden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

30-40 på Ultra (2x MSAA) med riggen i sign. Är det crossfire som orsakar detta, eller finns det någon inställning som man bör avaktivera?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Jag börjar förstå varför folk laddar ner spel illegalt! Fan så mycket smidigare.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Ni som har provat med gamepad, blir det bättre med det än med tangentbord och mus. Skall hämta spelet i början utav veckan som kommer men tänkte kolla om man bör leta fram gamepaden som förberedelse. Det är en logitech har jag för mig som nästan är identisk med xbox kontrollen. Skall köra det på pc´n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Skumt, jag ligger på cirka 60 average, och jag har samma GPU som dig. Inte kan väl detta vara särskilt processortungt?

På medium hoppar det upp och ner mellan 30 och 60. :/ Det ledsamma är att varken GPU eller CPU har nått 100% load när jag tabbar ner och det stått att jag haft ~30fps.

Edit: Det är oftast runt 50fps dock, men tycker att det är lite konstigt att jag har så låg fps.

Permalänk
Medlem

amd håller på med ny cap för cf ....google "catalyst creator andrew"...

Permalänk
Medlem

måste bara säga till er som tycker spelet ser snyggt ut: har ni spelat The witcher 2?? Det spelet visar hur snyggt Skyrim KUNDE och BORDE blivit om inte Bethesda varit lata.....

Permalänk

Är det bara mitt skyrim som flimrar brunt över hela skärmen, är det någon som har en lösning på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Ni som har provat med gamepad, blir det bättre med det än med tangentbord och mus. Skall hämta spelet i början utav veckan som kommer men tänkte kolla om man bör leta fram gamepaden som förberedelse. Det är en logitech har jag för mig som nästan är identisk med xbox kontrollen. Skall köra det på pc´n.

Jag är grymt nöjd med hur det är på en xbox 360 doas.

Permalänk
Medlem

Spelat ett tag nu , tog några whiskey när jag börja lira, vaknade idag o logga in stog jag på ett fält i bara kallingar. Kul aja får stå mitt kast tänkte jag och bara spela vidare.

Måste dock säga att jag aldrig haft så här kul med ett SP spel på jag vet inte hur länge , kanske sen Zelda 3 på snes.

Spelar bara Wow annars och har gjort så sen beta ( med lite q3 live på sidan och på senare tid BF3 ). Kanske därför jag inte är kritisk på grafiken som jag tycker är helt ok, tryckt all på max, inkl in på advance och maxxat skuggor mm AA max AF max.

Allt rullar på fint på min i7 920 @ 4ghz ATI6970.

Vart jag vill komma med inlägget vet jag inte riktigt, men ett givet köp, blir nog ett köp till, så mitt xbox inte känner sig ensamt.

game on !

/mvh Plexx

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Jag börjar förstå varför folk laddar ner spel illegalt! Fan så mycket smidigare.

På vilket sätt är det smidigare? Tycker steam är så enkelt och bra som det kan bli.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Måste ventilera lite glädje. Jag fick precis tag i rustningen som jag lär behålla ett bra tag, FY SATAN vad sexig! Light armor, passar mig utmärkt dessutom.

http://imgur.com/a/jxqSX#0

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Avstängd

Men vad skuttans, jag är på Bleak Falls Barrow och ska lämna tillbaka Dragonstone till Farengar Secret-Fire. Då blir alla skogstokiga på mig och hela hallen anfaller mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foff:

måste bara säga till er som tycker spelet ser snyggt ut: har ni spelat The witcher 2?? Det spelet visar hur snyggt Skyrim KUNDE och BORDE blivit om inte Bethesda varit lata.....

Håller med om att The Witcher 2 är riktigt snyggt, men jag tycker inte att man kan jämföra det med Skyrim. TW2 är ett linjärt spel, medan Elder Scroll spelen är betydligt mer fria. Personligen så föredrar jag Skyrim alla dagar i veckan, trots att spelet inte är hälften så snyggt som TW2.

Visa signatur

Jag har levt mitt liv mellan sommarens längtan och vinterns köld. När jag var yngre så tänkte jag att när sommaren kommer så ska jag förälska mig i någon som jag kan tycka mycket om, och att det är då som jag ska börja leva mitt liv på riktigt. Men när jag hade gjort allt det där som jag först var tvungen att göra, så var sommaren redan förbi, och allt som återstod var bara vinterns köld. Och det var inte det livet som jag hade tänkt mig. -GW P

Permalänk

Hej, en liten noob fråga då jag är ny till serien... Hur säljer man/vart??

Permalänk
Avstängd

Yes, konfirmerat - ALLA npcs attackerar så fort de ser mig. Ingen bounty på mig eller något alls:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Hej, en liten noob fråga då jag är ny till serien... Hur säljer man/vart??

Du får gå till en stad och leta upp en handlare (trader). Man brukar kunna se husen där man kan handla eller liknande med att det hänger en skylt utanför, sen är det bara att snacka med snubben bakom disken så hittar du nog. Går bara på dagtid, annars är det låst.

Min tur att fråga. Hur flyttar jag objekt? Precis skaffat första huset och måste ju snygga till det lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Min tur att fråga. Hur flyttar jag objekt? Precis skaffat första huset och måste ju snygga till det lite

Dom har gömt det på E-knappen, får hålla in den istället för att bara trycka dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man ska göra här? Suttit i tio minuter men ingenting händer.

http://img42.imageshack.us/img42/1764/zxczo.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Någon som vet vad man ska göra här? Suttit i tio minuter men ingenting händer.

http://img42.imageshack.us/img42/1764/zxczo.jpg

Om det ser ut exakt sådär skulle jag tro att ett skript fastnat i en loop eller liknande.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Menyerna är ju skitsmidiga. Kan ju navigera allt med WASD och välja med E, backa med TAB, Tryck Q och hovra över vapen och dylikt och tryck en siffra så får ni quick swap mellan era favoriter (trycker jag 3 t.ex byter jag till båge mitt i fight utan pause). Använder aldrig musen eller högerhanden i menyerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om det ser ut exakt sådär skulle jag tro att ett skript fastnat i en loop eller liknande.

Nae asså vill inte spoila men använder en sak så ser man det så och sen står dem bara o kollar på en "sten" och drakar flyger förbi men inget händer :3
Kör steam versionen men kanske testa att starta om

Edit: Funkade att starta om det

Permalänk

Varför köpa när det finns en utmärkt release av Razor 1911? Just sayin'

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MyZk0:

Varför köpa när det finns en utmärkt release av Razor 1911? Just sayin'

för visa vill stödja Bethesda Softworks, om alla tänkte som du så skulle det inte finnas några spel

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Utopolitan:

Quick, put him behind bars and throw away the key!

Jag tänkte mer, släng in han i finkan och låt han inte ha en säng eller picklock
(ni som har varit badass på skyrim fattar vad jag menar )

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Varför köpa när det finns en utmärkt release av Razor 1911? Just sayin'

Just för vi vill ha flera bra spel i framtiden och precis som varken du eller jag gillar att jobba gratis så tror jag killarna som utvecklar spelet bla. vill också ha lön för jobben de utför. Hoppas det svaret dög.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Måste bara få skriva av mig om hur VACKERT spelet är! Jag vandrade precis till magiskolan i söder, och gapade gång på gång över de vackra miljöerna. De är kanske inte bästa grafiken, men när man ser ut över snötäckta berg och städer byggda av sten kan man inte göra annat än stirra... 10/10 bara för att för första gången på länge njuta av utsikten i spel.

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk

Tänkte fråga hur ni folk lirar? Jag har precis börjat (ca 3-4h spelat) och kör med sköld+yxa. Byter ofta till restoration magic med vänster handen, dvs heal och wards. Men känner mig sjukt sugen på att börja om och köra ren magiker hehe.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Spefaktiv!:

Tänkte fråga hur ni folk lirar? Jag har precis börjat (ca 3-4h spelat) och kör med sköld+yxa. Byter ofta till restoration magic med vänster handen, dvs heal och wards. Men känner mig sjukt sugen på att börja om och köra ren magiker hehe.

Jag kör ren magiker! riktigt roligt! awesome med dubbla fire spells på händerna som sen senare i speccen gör så att man kan combinera dom till en starkare spell går alldrig OOM heller eftersom jag har speccat att det tar mindre mana och jag har lite fire gear!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |