RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk
Medlem

Någon som har lust/ork att skriva en mycket sammanfattad guide till crafting då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haunted-
Någon som har lust/ork att skriva en mycket sammanfattad guide till crafting då?

en litten snabbis da
Du stoppar in t ex ett vapen och 10 spens eller 10 sir mit... eller 10 yit... och drycker chant...
sen om du lyckas är en annan sak.
Spens= 25% att lyckas
sir mit...= 50% att lyckas
yit...= 75% att lyckas

när du har fixar ditt vapen till lvl6 får du en sock ruta där du kan stoppa in gems, men tänk på vad du sätter in så du inte ångrar dig
de va en litet snabbis och om de är nåt får du fråga folket inne på irc för nu ska jag dricka vidare men mina små vänner

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Ench...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Nej, det är Enchanted Lv 6 och uppåt som man får sockets...

Och det är 10 av en material som krävs, om någon en greppat vad coltrasten menade... ^^

Zodi@c: Jo, dex-assassin är bra, iof beror det på mot vad och vad man gillar men jag gillar dem iaf (jag lirar shadow off, som är akkans variant av assassin).

En nackdel är att den bara har 1 attackskill (som är bra), samt att det kan vara svårt att få död på någon som löper runt hela tiden i PvP...

Oki Tack för svaret Tycker också assa verkar rätt bra gubbe Måste bara lyckas hitta nåra bra daggers

En litten fråga har ni pressis som jag 2 stats point vid varje lvl up men får ändå bara 1 ? Störande som fan att se 2 men bara få 1 Går det att göra nått så man får 2 stats varje lvl up ?

Permalänk

character

tänkte bara höra vad ni tycker e den bästa rasen??? har lite beslutsångest nämligen:P

Permalänk
Hedersmedlem

Re: character

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VolvoSnubben
tänkte bara höra vad ni tycker e den bästa rasen??? har lite beslutsångest nämligen:P

Gunner är väl ganska överlägsna i PVP.

Permalänk

Re: Re: character

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Gunner är väl ganska överlägsna i PVP.

Han frågade efter Ras och inte yrke

skulle vilja påstå att de båda raserna har sina för- och nack-delar med sina olika yrken...
beror helt på vad för typ av karaktär du vill spela och välja därefter... tala gärna om vad du vill kunna åstadkomma med din karaktär så ska jag ge råd och tips...

btw. Coltrasten, Dex-gunner är bra i PvP, ja, däremot ett rent helvete att levla...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: character

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Han frågade efter Ras och inte yrke

skulle vilja påstå att de båda raserna har sina för- och nack-delar med sina olika yrken...
beror helt på vad för typ av karaktär du vill spela och välja därefter... tala gärna om vad du vill kunna åstadkomma med din karaktär så ska jag ge råd och tips...

btw. Coltrasten, Dex-gunner är bra i PvP, ja, däremot ett rent helvete att levla...

Kan säga att det inte är så kul att levla som sorcerer heller Har nästan stannat på 75 nu. Ingen som vill ha mig med i sina partyn

Permalänk
Medlem

Asså hur orkar ni lvla ? Jag är lvl 50 och det tar skit lång tid att få 1 lvl. Fattar inte hur folk får lvl 95. Vart lvlar ni? Jag står o dödar spirits men tar lång tid att lvla i alla fall

Permalänk

Re: Re: Re: Re: character

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Kan säga att det inte är så kul att levla som sorcerer heller Har nästan stannat på 75 nu. Ingen som vill ha mig med i sina partyn

Dex-Gunner tar Mycket längre tid att levla än sorcerer ska ajg tala om! och folk vill inte ha low-level-gunners, de gunners som eftersöks är de höglevlade... typ 80+

för mig tog det ca 15min att gå till lv 25 med min shadow, men tog fan 3 (eller var det 4?) kvällar att ta mig till Lv 35 med min dex-gunner, sen tyckte jag att det inte är värt det och lade ner skiten, så jävla klen (som låg level), både när det gäller att göra och ta skada...

Zodi@k Spirits är oftast bara exp-gynnande då man klarar precis att döda dem, annars är de bara där för att kunna skrapa ihop pengar....
Du bör gå och döda svårare... testa Cyclops, minns att jag levlade från 48-51 på nån timme med min shadow på Cyclops...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Nämen, sitter ni fortfarande med det här fast oblivion har kommit va?
Jaja, jag kommer väll tillbaks med efter jag spelet mej less.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Nån mer som får server problems när man försöker logga in ? Får det på Posedion och Zeus men inte på Hades.

Permalänk
Medlem

Har det kommit en ny server? Är det nåt nytt med den eller är den lika som dom andra?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Har det kommit en ny server? Är det nåt nytt med den eller är den lika som dom andra?

ja det har det, och de är exakt likadana...

Zodi@k: Jag vet ej, har ej provat då jag har fullt upp med skolgrejjer, men i helgen så smäller det *lov yeah*

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

hej:D just blivit medlem här på sweclockers.. + att jag just blivit lvl 40 med min defender:D höhö. hur blir man power levlad igentligen? är min fråga...

defenders namn: curlugon

Permalänk
Medlem

En till litten kul fråga om RYl2. Man hittar massa gem fragments hela tiden. Min fårga är. Går det att upgradera dom så man får fram den bästa eller är det bara slänga skiten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zodi@k
En till litten kul fråga om RYl2. Man hittar massa gem fragments hela tiden. Min fårga är. Går det att upgradera dom så man får fram den bästa eller är det bara slänga skiten?

Nej det går inte att uppgradera dom.
Istället för att slänga som så kombinera dom med den lilla "distilled water" flaskan och få lite olika "potions", t.ex. Ruby blir 20% health recovery.

Full lista finns här: http://www.ryl2.com.my/txt_item_potions.htm

Permalänk
Medlem

Tänkte testa RYL2 lite men det ville sig visst inte:

Man kommer vidare till den vanliga rutan där man väljer server efter jag klickar OK, dock blir bilden bara svart ett ögonblick (då den ändrar upplösning) och sedan sparkas jag ut till skrivbordet utan något meddelande.

Testat installera Ogg-codecs, ffdshow, WMP10. Dessutom svek google mig också, samma med RYL-forumet. Någon som haft samma problem och vet hur man fixar det?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iceer
Nej det går inte att uppgradera dom.
Istället för att slänga som så kombinera dom med den lilla "distilled water" flaskan och få lite olika "potions", t.ex. Ruby blir 20% health recovery.

Full lista finns här: http://www.ryl2.com.my/txt_item_potions.htm

Tack så mkt.

shad0w Fick exakt samma fel som du har. Jag formaterade om datorn sen funkade det fin fint. kunnde inte lösa det på nått annat sätt.

Permalänk

Hej jag har fan ett problem, har börjat lira RYL, och kommit till lvl 10 som en rouge, jag valde då archer som yrke, och köpte en fin armborst. Nu är det så att fanskapet säger att den inte har ammo, det lyser typ en röd grejj över en behållare med pilar när jag tar fram min armborst. Har ju naturligtvis köpt pilar, även testat med berts, nån som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hej jag har fan ett problem, har börjat lira RYL, och kommit till lvl 10 som en rouge, jag valde då archer som yrke, och köpte en fin armborst. Nu är det så att fanskapet säger att den inte har ammo, det lyser typ en röd grejj över en behållare med pilar när jag tar fram min armborst. Har ju naturligtvis köpt pilar, även testat med berts, nån som kan hjälpa mig?

Är det en armborst du har så ska du köpa bolts. Bara att dra upp dom till höger om armorn.

Permalänk

Nja, tror det är nått annat fel, för jag kan typ inte använda bows med arrows som man vinnner.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Oi har några frågor... ( ZeRune , lvl 43 Zeus )

Om jag som Rune har satsat allt på INT och har en sån där sten som ändrar stats. Är det då rimlig/smart att sälja den för 1 milj?

Är det verkligen bra att ge bort 10x av alla sina fragments i det questet som Barack killen ger en? Det står att rewarden är +2 skillpoints.. känns inte riktigt som en fair trade?

Har ingen koll exakt vad alla olika meddelandeknappar betyder. Det finns ju 5 knappar under skrivrutan.. (vissa är snacka bara med party osv) vad betyder alla?

När bör jag tänka på att leta upp en guild? Och hur är bästa sättet att komma in i en guild?

Vad är ett hyfsat pris på lvl 3 books för en Rune (typ posion lvl3) ?

Permalänk
Medlem

Måste prova, gratis är godis

Permalänk

Filleokus: skummt... vapnet är kanske pajj? kolla durability... testa att laga och prova igen...

LazyDroog: 1. Du kan sälja den för 2-3,5mil så höj utgångspriset en aning du

2. Beror helt på vad du värdesätter... Visst kostar det rejält men :S

3. Nu är jag inte in-game så kan ej kolla men tryck TAB så har du en muspekare och håll pekaren över knapparna så står det vad de gör, right?

4.Du bör tänka på guild när du är vid lv 80+, du kommer bli slaktad annars då när man är i en guild så kan man när som hälst bli attackerad av andra guilds, såvida man inte är allierade med dem...

5. ca 2mil...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
svar

Tack för svaren...känner mig lite visare.

Permalänk
Hedersmedlem

Annars kan väl någon starta en swec-guild

Permalänk
Medlem

Jo en SweC Guild på Zeus Låter fint nån som är rik in-game?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zodi@k
Jo en SweC Guild på Zeus Låter fint nån som är rik in-game?

Jag sålde 5 ancient rings (quest item från ryl1) för 15 miljoner/st, då hade jag cash Men har inget kvar nu Har iof 14 ringar kvar. Kan försöka sälja av dom.

Permalänk
Medlem

Jag har bara 400 mille kvar, blir sparlåga framöver.

Permalänk

Om nån startar ett swec guild är jag intereserad... förvisso låglevlad men det ska väll gå att råda bot på.

en fråga till:

Hur kommer det sig att min poison magi till Rune ger mindre skada om jag laddar upp den längre tid (asså väljer en högre level på den) än när jag endast laddar upp den till lvl 2 ?