Citat:
Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Blir det svårare om bara en stat är C? Om ja, varför?
EQ = Equipment
Stat = Status
OfferEQ = Equipment som man offrar vid kombinering
Fuser = Status som snabbt blir A,AA,AAA
Resources = Spens, Sr Mitchell, Yiterni, TOBs
Därför att man vill ju ha allt förutom statusen man pumpar så lågt som möjligt, därav blir det mycket lättare när man ska göra ett "offer vapen/armor".
Exempel: Du har ett AAA+++++ EQ dvs alla stats är AAA, då måste du inte bara få offerEQt till AAA utan även någon stat på offerEQt högre än vad det är på "mainEQt" för att kunna kombinera sen.
Exempel2: Du har ett AAA EQ dvs den stat du pumpar är AAA, och säg att resten är F. Då är det enklare att kombinera "offerEQt" med "mainEQt" sen, varför? Jo för att när du sedan gör ett "offerEQ" så räcker det med att få det till AAA och någon stat (vilken som helst) över F. Och ju lägre man kan hålla dom andra statsen ju längre tid tar det innan det blir grymt svårt att uppgradera.
AAA++++++
Damage 3K (AAA)
Hittingrate 3K (AAA)
Extra MP 20K (AAA)
MP Recovery 500 (AAA)
Critical rate 3K (AAA)
Magic 3K (AAA)
AAA+
Damage 3K (AAA)
Hittingrate 5 (F)
Extra MP 20K (AAA)
MP Recovery 5 (F)
Critical rate 5 (F)
Magic 3K (AAA)
(På en staff så pumpas Damage och magic tillsammans)
Om du nu skulle göra ett offerEQ till första staven så ser man ju ganska klart att det blir jobbig då man lär få den först AAA sedan någon stat över det som redan är (exempel MP recovery lär vara 501 för att kunna kobinera). Men kollar man på andra så ser man att det blir enklare då man bara behöver få den till AAA och någon stat över 5 (F).
Sen är det även bra att hitta en bra "fuser" när man ska göra offerEQ, en fuser som snabbt blir A,AA,AAA. På så vis spar man på både gold och resources.
(När jag skriver stat över F menar jag att det lär vara ett högre värde, statusen kan fortfarande vara F så länge det är högre än det befintiliga, och man ska inte blanda ihop denna stat med fuserstatusen. Fuserstatusen är till enbart för att så snabbt som möjligt få EQt till A,AA,AAA)
Alla stats uppgraderas också när man enchancar sitt EQ från 0 till +10.
+1 = Max/Min Dmg (Magic för staff)
+2 = Hittingrate
+3 = Extra MP/HP
+4 = MP/HP Recovery
+5 = Critical rate
+6 = 1 slot för gems
+7 = 1 slot för gems
+8 = 1 slot för gems
+9 = 1 slot för gems
+10 = 1 slot för gems
Kommer inte ihåg hur mycket vardera status ökar per enchance men
det finns mycket info och guider om hur man gör osv på RYL2s forum
forum.ryl.com.my
Ptja nu har jag yrat till det ordentligt här, men hoppas att ni fattar vad jag menar
Och sedan när det gäller yrke så vill jag påstå att ALLA yrken är beroende utav EQ! Och det ska ju nämnas att alla supportyrken är mycket svårare att spela än exempelvis Warrior,defender. Själv hade jag också valt en defender då man kan pumpa full STR och göra en sköld med HP och pumpa DEF på armoret (Har en lvl 76 DEF också som för tillfället är "fryst").. aja nu pizza tjo!