RYL 2 - Risk Your Life-tråden <Gratis MMORPG>

Permalänk

Haha Nej om inte nya patchen gör något oväntat så är målet åtminstone 3-4K magic på den, men kan bli svårt eftersom det nu bara är en stat som är grön (C). Men i värsta fall får jag börja om med en F och combina (offra) denna staff när den nya är på AAA. Försöka "kontrollera" AAA statsen från början så kan man pumpa upp den skapligt

Visa signatur

RYL2- IU
Zeus:
King_Creole - Sorcerer lvl 93

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schutzmarken
Haha Nej om inte nya patchen gör något oväntat så är målet åtminstone 3-4K magic på den, men kan bli svårt eftersom det nu bara är en stat som är grön (C). Men i värsta fall får jag börja om med en F och combina (offra) denna staff när den nya är på AAA. Försöka "kontrollera" AAA statsen från början så kan man pumpa upp den skapligt

Blir det svårare om bara en stat är C? Om ja, varför?

Permalänk

Akkan luktar fisk? Möjligt, inte träffat någon irl... Sköna att lira med iaf ^^

Warrior är ju motsvarigheten till Attacker, och warrior känns bara lame, så nej tack ^^
Hur är Priest och Cleric på human-sidan då? Förut när jag lirade så sög de ju åsnepung i Ryl2, men före det när jag lirade 1an var de nice, eller cleric iaf... körde inte priest...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Akkan luktar fisk? Möjligt, inte träffat någon irl... Sköna att lira med iaf ^^

Warrior är ju motsvarigheten till Attacker, och warrior känns bara lame, så nej tack ^^
Hur är Priest och Cleric på human-sidan då? Förut när jag lirade så sög de ju åsnepung i Ryl2, men före det när jag lirade 1an var de nice, eller cleric iaf... körde inte priest...

Kör på deffender eller warrior om du vill ha chans att döda akkans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Kör på deffender eller warrior om du vill ha chans att döda akkans

Hmm.... Warrior: gör skada, dör lätt - Defender: Gör lite skada, dör svårare ?

Dessutom kräver väl de båda yrkena rätt mycket av en när det gäller eq.?

Vilken skulle du rekomendera av dem?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Hmm.... Warrior: gör skada, dör lätt - Defender: Gör lite skada, dör svårare ?

Dessutom kräver väl de båda yrkena rätt mycket av en när det gäller eq.?

Vilken skulle du rekomendera av dem?

Egentligen kvittar det vilken karaktär du väljer. Då det som spelar mest roll är hur mycket pengar man lägger ner på sina eq. Men jag hade själv valt defender.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Egentligen kvittar det vilken karaktär du väljer. Då det som spelar mest roll är hur mycket pengar man lägger ner på sina eq. Men jag hade själv valt defender.

Inte tänkt lägga en krona... ^^

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Blir det svårare om bara en stat är C? Om ja, varför?

EQ = Equipment
Stat = Status
OfferEQ = Equipment som man offrar vid kombinering
Fuser = Status som snabbt blir A,AA,AAA
Resources = Spens, Sr Mitchell, Yiterni, TOBs

Därför att man vill ju ha allt förutom statusen man pumpar så lågt som möjligt, därav blir det mycket lättare när man ska göra ett "offer vapen/armor".

Exempel: Du har ett AAA+++++ EQ dvs alla stats är AAA, då måste du inte bara få offerEQt till AAA utan även någon stat på offerEQt högre än vad det är på "mainEQt" för att kunna kombinera sen.

Exempel2: Du har ett AAA EQ dvs den stat du pumpar är AAA, och säg att resten är F. Då är det enklare att kombinera "offerEQt" med "mainEQt" sen, varför? Jo för att när du sedan gör ett "offerEQ" så räcker det med att få det till AAA och någon stat (vilken som helst) över F. Och ju lägre man kan hålla dom andra statsen ju längre tid tar det innan det blir grymt svårt att uppgradera.

AAA++++++
Damage 3K (AAA)
Hittingrate 3K (AAA)
Extra MP 20K (AAA)
MP Recovery 500 (AAA)
Critical rate 3K (AAA)
Magic 3K (AAA)

AAA+
Damage 3K (AAA)
Hittingrate 5 (F)
Extra MP 20K (AAA)
MP Recovery 5 (F)
Critical rate 5 (F)
Magic 3K (AAA)

(På en staff så pumpas Damage och magic tillsammans)

Om du nu skulle göra ett offerEQ till första staven så ser man ju ganska klart att det blir jobbig då man lär få den först AAA sedan någon stat över det som redan är (exempel MP recovery lär vara 501 för att kunna kobinera). Men kollar man på andra så ser man att det blir enklare då man bara behöver få den till AAA och någon stat över 5 (F).

Sen är det även bra att hitta en bra "fuser" när man ska göra offerEQ, en fuser som snabbt blir A,AA,AAA. På så vis spar man på både gold och resources.

(När jag skriver stat över F menar jag att det lär vara ett högre värde, statusen kan fortfarande vara F så länge det är högre än det befintiliga, och man ska inte blanda ihop denna stat med fuserstatusen. Fuserstatusen är till enbart för att så snabbt som möjligt få EQt till A,AA,AAA)

Alla stats uppgraderas också när man enchancar sitt EQ från 0 till +10.

+1 = Max/Min Dmg (Magic för staff)
+2 = Hittingrate
+3 = Extra MP/HP
+4 = MP/HP Recovery
+5 = Critical rate
+6 = 1 slot för gems
+7 = 1 slot för gems
+8 = 1 slot för gems
+9 = 1 slot för gems
+10 = 1 slot för gems

Kommer inte ihåg hur mycket vardera status ökar per enchance men
det finns mycket info och guider om hur man gör osv på RYL2s forum
forum.ryl.com.my

Ptja nu har jag yrat till det ordentligt här, men hoppas att ni fattar vad jag menar

Och sedan när det gäller yrke så vill jag påstå att ALLA yrken är beroende utav EQ! Och det ska ju nämnas att alla supportyrken är mycket svårare att spela än exempelvis Warrior,defender. Själv hade jag också valt en defender då man kan pumpa full STR och göra en sköld med HP och pumpa DEF på armoret (Har en lvl 76 DEF också som för tillfället är "fryst").. aja nu pizza tjo!

Visa signatur

RYL2- IU
Zeus:
King_Creole - Sorcerer lvl 93

Permalänk
Hedersmedlem

http://tdz.aqid.nl/ är en bra hemsida för information om enchanting.

Permalänk
Medlem

En fråga..
Hur är det med ryl2 (my versionen) nu, har dom en månads kostnad? isf hur mycket ligger den på?
Är så länge sedan jag lirade på MY servrarna nu så jag kommer inte ihåg ^^

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
En fråga..
Hur är det med ryl2 (my versionen) nu, har dom en månads kostnad? isf hur mycket ligger den på?
Är så länge sedan jag lirade på MY servrarna nu så jag kommer inte ihåg ^^

Det är helt och hållet gratis, bara att tanka hem klient och köra

Visa signatur

RYL2- IU
Zeus:
King_Creole - Sorcerer lvl 93

Permalänk
Medlem

Sweet, vad kan man göra med sina Resource och Game Points då?
Såg att man göra om Game Points till Resource Points...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

är det gratis eller inte?, ja eller nej?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schutzmarken
Det är helt och hållet gratis, bara att tanka hem klient och köra

Resourcepoints kan man "köpa" packs för.. Exempelvis spens,yiternis,in game-gold och en hel hög annat. Om du loggar in på membersiten så kan du kika på Resourceclaim sidan, där finns alla packs och du ser även hur många resourcepoints som behövs.

Visa signatur

RYL2- IU
Zeus:
King_Creole - Sorcerer lvl 93

Permalänk

Ouf, det funkar inte för mig. Det verkar som det är något problem med nProtect GameGuard eller vad det nu heter... Är det någon som har haft liknande problem och fixat det?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Ouf, det funkar inte för mig. Det verkar som det är något problem med nProtect GameGuard eller vad det nu heter... Är det någon som har haft liknande problem och fixat det?

Det är många som har haft problem med nprotect sedan jordbävningen i Taiwan, jag själv hade problem förra veckan dock så varade det bara någon timme.

Visa signatur

RYL2- IU
Zeus:
King_Creole - Sorcerer lvl 93

Permalänk

ok, men Golf King använder också Gameguard, och det funkar fin fint...tror jag:)

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
ok, men Golf King använder också Gameguard, och det funkar fin fint...tror jag:)

Tror det finns en tråd i RYL-forumet angående nprotect.

Sedan det här med ett guild, ingen alls som är sugen? Kan man inte skapa både ett human och ett akkan guild? Går ju tydligen att köra akkan som kartefant och tvärtom också. Bara att hojta till om intresse finns då guilden jag är i nu är ganska tråkig eftersom det är typ noll sammanhållning, medlemarna pratar knappt med varandra osv..

Visa signatur

RYL2- IU
Zeus:
King_Creole - Sorcerer lvl 93

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schutzmarken
Tror det finns en tråd i RYL-forumet angående nprotect.

Sedan det här med ett guild, ingen alls som är sugen? Kan man inte skapa både ett human och ett akkan guild? Går ju tydligen att köra akkan som kartefant och tvärtom också. Bara att hojta till om intresse finns då guilden jag är i nu är ganska tråkig eftersom det är typ noll sammanhållning, medlemarna pratar knappt med varandra osv..

Jo vi kan ju skapa en rolig guild

Permalänk
Inaktiv

Tänkte pröva detta nu, e väl på ett gille om det e kul!

Permalänk

Har spelat som akkan tidigare på Zeus (förlåt jag viste inte att det var imba ). Jag e väll uppe i lvl 50 typ. Har aldrig riktigt fattat mmorpg spel dock.. har aldrig varit i guild eller så. Men om nån vill dra igång ett guild antingen för akkans på zeus eller för låglevlade humans e jag på.

Permalänk
Hedersmedlem

Tar inte många dagar att bli hög level.

Permalänk

May I have your attention please...

I have a brief announcement to make:

(Någon mer än jag som kommer och tänka på dendär reklamen för Boondogs eller vad det nu var på 6an? ^^)

Sektionen "Vilka stats ska man sätta?" i huvudposten är updaterad och omskriven på ett bättre sätt.

Jag tyckte det kändes lite grötigt som det var så skrev om lite, gjorde det lite mer strukturerat och sammanfattat... Åt minstånde Det är en första-side-listad, officiellt speltråd värd ^^

Fyll gärna i med info som saknas. Antingen via PM eller här, eller hur du nu föredrar... så fixar jag

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Har spelat detta mycket. Ettan med. Men det laggade något fruktansvärt så ajg gav till slut upp.

Permalänk
Hedersmedlem

Sorcerer: Denna karaktär inte så populär i partyn. Den kan iof calla (teleportera partyt till en plats) och använda sin is-attack för att slöa ner fienderna. Men en Sorcerer i PvP är inte mycket att hänga i granen. Dör lätt pga sin låga def. Bäst sättet att levla är solo.

Enchanter: Mycket populär i partyn, kan inte bara calla. Utan denna karaktär kan även göra partymedlemmarnas vapen starkare samt fienderna svagare.

Permalänk

jag tycker att Con Gunner är feta. Man ska spela som Gunner och bygga med Con, använda låg Dexade gunarms och "pulla" mobs av flera mediumsvåra fiender för att på så vis levla snabbt ensam. Lär dig många defence-höjande skills. Var länge sen jag spelade så jag minns inte namnen på dem precis. Sen när man är max lvl så ska man ändra om sig till Dex, fast även lite Con så att du kan anväda en bra rustning med hög Def. Ju bättre low-lvl armor som du har överuppgraderat eller köpt, desto lägre Con och mer Dex kan du höja på för att kunna använda en så stark Gunarm som möjligt.

Så gjorde jag i alla fall, det blev mycket kills i PvP. Riktig RÖJ! Jag hade inte de bästa grejerna heller, men hyfsat bra build tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall någon är sugen så säljer jag min stav.

Permalänk
Medlem

Satt o läste lite om lagget en del erfar från vissa servrar ...
Jag tröttnade på det jag med o slutade på my.com ..
http://amelos.servegame.com kan jag rekommendera , har inte upplevt något lagg där .. än. Ryl2 v1754, funkar bra o är ganska ny server..
Jag är nöjd med den.

Förresten ... den är i Sverige ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tach
Satt o läste lite om lagget en del erfar från vissa servrar ...
Jag tröttnade på det jag med o slutade på my.com ..
http://amelos.servegame.com kan jag rekommendera , har inte upplevt något lagg där .. än. Ryl2 v1754, funkar bra o är ganska ny server..
Jag är nöjd med den.

Förresten ... den är i Sverige ...

Seg host, går i 8 kb/s

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tach
Satt o läste lite om lagget en del erfar från vissa servrar ...
Jag tröttnade på det jag med o slutade på my.com ..
http://amelos.servegame.com kan jag rekommendera , har inte upplevt något lagg där .. än. Ryl2 v1754, funkar bra o är ganska ny server..
Jag är nöjd med den.

Förresten ... den är i Sverige ...

Detta räknar jag som reklam eftersom du är GM på denna sida. Och är du säker på att det är okey för ryl2 developers att man kör egen server? Bara undrar eftersom jag läst på andra forum att det inte är tillåtet.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.