Integrerad grafik: Bioshock Infinite
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Bioshock Infinite |
Utvecklare | Irrational Games |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-03-26 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
I Bioshock Infinite tar spelaren rollen som Booker DeWitt, tidigare Pinkerton-agent med uppdrag att leta reda på och hämta unga flickan Elizabeth. Ärendet komplicerat en smula av att hon befinner sig i Columbia, en flygande stad sedan länge försvunnen bland molnen.
Senaste Bioshock renderas med grafikmotorn Unreal Engine 3, med stöd för bland annat avancerade DX11-effekter. Som grädde på moset ingår även ett separat verktyg för prestandatester, vilket gör det till en barnlek att plocka hem rätt siffror.
Siffrorna för Bioshock Infinite är snarlika Battlefield 4, vilket innebär knappt spelbara nivåer. Årets A-serie ligger bekvämt i topp runt 30 FPS, samtidigt som Intels modeller hamnar rejält på efterkälken.
Precis som för Battlefield 4 handlar det om rejäla prestandavinster när upplösningen sänks. Användare som kan tänka sig färre pixlar på skärmen kan utan större problem spela Bioshock Infinite med nedskruvade reglage.