Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

jag gblir helt jävla dum i huvudet på att jag inte får min bluray spelkar e i datoirn att fungera nån som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

jag gblir helt jävla dum i huvudet på att jag inte får min bluray spelkar e i datoirn att fungera nån som kan hjälpa mig?

Steg 1 skaffa ett nytt tangentbord. Steg 2 beskriv problemet så man har en chans att hjälpa dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shimonu:

Jobba Lördag... :'(

Finns de som har det värre som mig, ledig, vad ska jag hitta på med, jag har skittråkigt.

Samtidigt har jag köpt min första dator på 15år som skulle kunna klara av att spela nya spel på de bättre inställningarna, jag har ägt maskinen i dryg en månad och användt den dagligen med tunga saker, men min ork att testa nya spel har jag ej.

Så rastlös med för orkeslös för att testa ett spel på min nya dator är min status idag. Det skulle vara roligt hur att se hur ett pc-spel ser ut efter 2005, men orka, sedan blir säkert windows nerbloatad med en massa dritt.

Permalänk
Medlem

Skulle byta bak dämppare på en gammal accord. Endast 2 mutter och en bult så skulle dämpparen vara lös. Men den jävla bulten satt som svetsad, skruvhuvud gick av och rördes inte en mm fast hur mycket man slog på bulten.

Nåjaa, lös med hela skiten så får verkstaden pressa in en ny bussning.
Förbannat då flickvännen behöver bilen i jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

http://i.imgur.com/7Q9tKS9.jpg

Skulle byta bak dämppare på en gammal accord. Endast 2 mutter och en bult så skulle dämpparen vara lös. Men den jävla bulten satt som svetsad, skruvhuvud gick av och rördes inte en mm fast hur mycket man slog på bulten.

Nåjaa, lös med hela skiten så får verkstaden pressa in en ny bussning.
Förbannat då flickvännen behöver bilen i jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser ut som om den där behöver mer än bara en ny bussning.

Själv är jag allmänt trött på min arbetssituation. Jag har (tyvärr) lite av en nyckelroll på arbetet. Mycket av det jag gör är jag ensam om att kunna göra.
Just nu är det väldigt mycket att göra, så jag får tacka nej eller skjuta upp flera beställningar på förändringar. En beställare återkom med ett mail att "vi alla har mycket att göra" (det fick mig att sucka högt), och det kommer från den största kaffesuparen jag någonsin varit med om. Hen sitter mer i fikarummet än på sin arbetsplats.

Jag hänvisade beställaren till min teamleader som helt enkelt få prioritera vad jag ska göra. Beställaren gick istället till absolut högsta chefen på stället, som hen umgås privat med, som i sin tur återkom till mig att beställarens förändring är prio (vilket jag inte håller med om).
Så bevisligen får man mer gjort om man är polare med chefens chef.

Jag blir så trött.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Fyfan, idag åkte jag nästan dit för misshandel... Hade varit på macken och tvättat min nyinköpta bil, en skitfin BMW 320d, som jag lagt för mig en hel del massa pengar på. Backar ut från tvätthallen. Stannar, ska lägga i ettan och köra därifrån. Ser då hur en svart Skoda kommer backandes mot mig i full fart. Hänger mig på tutan. Han får stopp någon enstaka centimeter från min passagerardörr. Hade han bromsat en tiondels sekund senare så hade han backat rätt in i sidan på min bil. Blev så chockad att jag bara satt där i bilen. Han körde därifrån ganska snabbt. Ångrar att jag inte klev ur bilen, röck upp dörren och skällde ut idioten.

Det här var andra gången på ungefär två veckor som jag är sjukt när på att bli påbackad. Båda gångarna av nysvenskar. Nu vill jag inte vara den som är den, men dom verkar inte ha samma trafikvett och körkunskaper som oss andra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fyfan, idag åkte jag nästan dit för misshandel... Hade varit på macken och tvättat min nyinköpta bil, en skitfin BMW 320d, som jag lagt för mig en hel del massa pengar på. Backar ut från tvätthallen. Stannar, ska lägga i ettan och köra därifrån. Ser då hur en svart Skoda kommer backandes mot mig i full fart. Hänger mig på tutan. Han får stopp någon enstaka centimeter från min passagerardörr. Hade han bromsat en tiondels sekund senare så hade han backat rätt in i sidan på min bil. Blev så chockad att jag bara satt där i bilen. Han körde därifrån ganska snabbt. Ångrar att jag inte klev ur bilen, röck upp dörren och skällde ut idioten.

Det här var andra gången på ungefär två veckor som jag är sjukt när på att bli påbackad. Båda gångarna av nysvenskar. Nu vill jag inte vara den som är den, men dom verkar inte ha samma trafikvett och körkunskaper som oss andra.

Så alla utlandsfödda har dåligt trafikvett baserat på att du nästan blivit påbackad två gånger? Man häpnas ju av grunden till generalisering många använder sig av.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så alla utlandsfödda har dåligt trafikvett baserat på att du nästan blivit påbackad två gånger? Man häpnas ju av grunden till generalisering många använder sig av.

Var ju även en invandrarkille som körde mot stopplikt i ~60km/h på 30-väg, utan körkort, och orsakade en olycka alldeles utanför mitt fönster för några veckor sedan... Men visst, finns fruktansvärt många dåliga svenska förare också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så alla utlandsfödda har dåligt trafikvett baserat på att du nästan blivit påbackad två gånger? Man häpnas ju av grunden till generalisering många använder sig av.

Sverige har ett ganska unikt tänk med vårt "nollvision" (säga vad man vill om det), så ja - det är en helt acceptabel generalisering att anta att människor som lärt sig att köra i andra länder inte är lika duktiga/bra/medvetna som de med svenskutfärdat körkort, eller som generellt fått sin trafikmentalitet någon annanstans ifrån.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så alla utlandsfödda har dåligt trafikvett baserat på att du nästan blivit påbackad två gånger? Man häpnas ju av grunden till generalisering många använder sig av.

Räcker ju med att se några Youtube-videos med ryska trafikolyckor för att inse att i alla fall många ryssar har betydligt sämre trafikvett än de flesta svenskar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Räcker ju med att se några Youtube-videos med ryska trafikolyckor för att inse att i alla fall en del ryssar har betydligt sämre trafikvett än de flesta svenskar.

Fast ryssar går ju inte att jämföra med något.. Dem är ju trots allt ryssar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Var ju även en invandrarkille som körde mot stopplikt i ~60km/h på 30-väg, utan körkort, och orsakade en olycka alldeles utanför mitt fönster för några veckor sedan... Men visst, finns fruktansvärt många dåliga svenska förare också.

Skrivet av scienta:

Sverige har ett ganska unikt tänk med vårt "nollvision" (säga vad man vill om det), så ja - det är en helt acceptabel generalisering att anta att människor som lärt sig att köra i andra länder inte är lika duktiga/bra/medvetna som de med svenskutfärdat körkort, eller som generellt fått sin trafikmentalitet någon annanstans ifrån.

Skrivet av fantomsmurfen:

Räcker ju med att se några Youtube-videos med ryska trafikolyckor för att inse att i alla fall många ryssar har betydligt sämre trafikvett än de flesta svenskar.

Läs gärna mitt inlägg igen. Enbart @Kalium begrep uppenbarligen vad jag menade.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Läs gärna mitt inlägg igen. Enbart @Kalium begrep uppenbarligen vad jag menade.

Man kan ju inte generalisera och påstå att alla har dåligt trafikvett men dock verkar det som andelen som har det kanske är högre. Finns t.ex säkert även väldigt många ryssar med bra trafikvett även om en del inte verkar ha det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Är så sur över att tiden går så otroligt fort när man kommer hem från jobbet och på jobbet står tiden still även om man är aktiv och stressad hela tiden. Har ett stressigt tidsbaserat jobb. Och så behöver jag nya skor som tål mitt arbete, slits tydligen väldigt fort...

Varför kan det inte vara tvärtom!?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Man skulle säkert kunna säga något om kvalitén här också, men jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.

Jag försöker lägga båda tanke och tid bakom de inlägg jag gör, även om jag vet att en del blir lite fel pga missförstånd, fel information, eller att man är så trött att man inte lyckas tänka. Så kort sagt, ingen av oss är perfekt. Sen bryr jag ärligt talat inte mig om antalet, utan jag svarar när jag har något att säga eller försöker hjälpa andra.

Men jag vet också att jag precis som andra, utan att nämna namn, gör onödiga inlägg och kommentarer som jag sen behöver svara på. Anledningen varför den kommentaren ovan kom var pga det lite dumma inlägget jag svarade på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag försöker lägga båda tanke och tid bakom de inlägg jag gör, även om jag vet att en del blir lite fel pga missförstånd, fel information, eller att man är så trött att man inte lyckas tänka. Så kort sagt, ingen av oss är perfekt. Sen bryr jag ärligt talat inte mig om antalet, utan jag svarar när jag har något att säga eller försöker hjälpa andra.

Men jag vet också att jag precis som andra, utan att nämna namn, gör onödiga inlägg och kommentarer som jag sen behöver svara på. Anledningen varför den kommentaren ovan kom var pga det lite dumma inlägget jag svarade på.

Skitpost händer

Det är ju kul att du försöker i alla fall då. Antar jag.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Ja, älskar folk som kör in i parkerade bilar, och lämnar lapp, eller meddellande iaf.

Fast, det har aldrig hänt mig.. Nu igen, påkörd dörr, passagerar sida, ytterliga 1300:- i självrisk för att reparera/lacka om. Sist var det ett snyggt dragkroksmärke i förardörren, som en snygg gjutform intryckt nästan.. Parkerar alltid utan bilar runtomkring för att slippa sådant här, men det verkar inte fungera. Nu ska jag bara parkera så nära som möjligt någon annan fin bil, få se om det hjälper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Räcker ju med att se några Youtube-videos med ryska trafikolyckor för att inse att i alla fall många ryssar har betydligt sämre trafikvett än de flesta svenskar.

Du kan inte riktigt jämför det så.
1. otroligt många fler invånare i Ryssland.
2. de har korrupt polis så 90% av alla bilar har dashcams för att inte tvinga betala mutor till trafikpolisen - klart de fångar mer trafikolyckor
3. tycker svenskar kör som idioter också. blinkar inte, kastar sig in i för små luckor och kör för fort på 30-vägar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Nu orkar jag inte leta upp någon källa på detta men jag är rätt säker på att allvarliga trafikolyckor är betydligt vanligare i Ryssland än i Sverige om man räknar per invånare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@griid: Nu orkar jag inte leta upp någon källa på detta men jag är rätt säker på att allvarliga trafikolyckor är betydligt vanligare i Ryssland än i Sverige om man räknar per invånare.

Beror de på förarna eller att deras vägnät inte är byggt med samma säkerhetstänk, och att deras bilar troligtvis i genomsnitt inte är lika säkra som en svensks?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Beror de på förarna eller att deras vägnät inte är byggt med samma säkerhetstänk, och att deras bilar troligtvis i genomsnitt inte är lika säkra som en svensks?

Jag tror att det beror på alla tre faktorer. De har väl sämre vägnät och sämre bilar men jag tror också att det beror på åtminstone en del av förarna.

Sverige 2.8 och Ryssland 18,9 trafikdöda per 100.000 invånare. Många länder verkar dock betydlig värre än Ryssland.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Ja, älskar folk som kör in i parkerade bilar, och lämnar lapp, eller meddellande iaf.

Fast, det har aldrig hänt mig.. Nu igen, påkörd dörr, passagerar sida, ytterliga 1300:- i självrisk för att reparera/lacka om. Sist var det ett snyggt dragkroksmärke i förardörren, som en snygg gjutform intryckt nästan.. Parkerar alltid utan bilar runtomkring för att slippa sådant här, men det verkar inte fungera. Nu ska jag bara parkera så nära som möjligt någon annan fin bil, få se om det hjälper?

Om du parkerar närmare andra bilar så har de inte samma chans att ta fart och drämma in i din bil...

Permalänk
Medlem

Förbannades motorlampan börja lysa igen.. Sen kom jag på att det är en SAAB, dom ska lysa på dessa. Gött när man är arbetssökande och inte har en aning om vad felet kan va.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror att det beror på alla tre faktorer. De har väl sämre vägnät och sämre bilar men jag tror också att det beror på åtminstone en del av förarna.

Sverige 2.8 och Ryssland 18,9 trafikdöda per 100.000 invånare. Många länder verkar dock betydlig värre än Ryssland.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Intressant.
Ja,många länder har betydligt värre siffror - Thailand över 36 nästan dubbelt som ryssland... som sagt. Nästan alla i Rysslands har dashcams, därav många olycksfilmer.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Ja, älskar folk som kör in i parkerade bilar, och lämnar lapp, eller meddellande iaf.

Fast, det har aldrig hänt mig.. Nu igen, påkörd dörr, passagerar sida, ytterliga 1300:- i självrisk för att reparera/lacka om. Sist var det ett snyggt dragkroksmärke i förardörren, som en snygg gjutform intryckt nästan.. Parkerar alltid utan bilar runtomkring för att slippa sådant här, men det verkar inte fungera. Nu ska jag bara parkera så nära som möjligt någon annan fin bil, få se om det hjälper?

Jag har börjat leta upp dom finaste bilarna på hela parkeringen och ställer mig bredvid dom. Skulle aldrig ställa mig bredvid någon skabbig bil.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium Beroende på vad du menar med fina bilar så är knappast det en säker taktik. Har du tur är det någon som bryr sig om bilen men många skiter i bilen speciellt andras även om de har en relativt ny. Jag brukar ställa mig en bit ifrån där det oftast är tomt så man slipper knö.

Skrivet av MyRus:

Förbannades motorlampan börja lysa igen.. Sen kom jag på att det är en SAAB, dom ska lysa på dessa. Gött när man är arbetssökande och inte har en aning om vad felet kan va.

Köp/låna en OBD läsare så kan du förhoppningsvis få reda på det. Kan vara så enkelt som att byta tändstift.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Beror de på förarna eller att deras vägnät inte är byggt med samma säkerhetstänk, och att deras bilar troligtvis i genomsnitt inte är lika säkra som en svensks?

Med den logiken går det alltså bra att hålla full angiven hastighet under isiga, dimmiga förhållanden sålänge man är svensk och kör på svenska vägar?

Eller ska man ha lite självbevarelsedrift och inte sätta sig själv eller andra i fara baserat på den situation och förhållande man för stunden befinner sig i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimartin:

Med den logiken går det alltså bra att hålla full angiven hastighet under isiga, dimmiga förhållanden sålänge man är svensk och kör på svenska vägar?

Eller ska man ha lite självbevarelsedrift och inte sätta sig själv eller andra i fara baserat på den situation och förhållande man för stunden utsätter sig för?

Du ska nog inte bli analytiker i alla fall. Eller vad fick du allt detta ifrån?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köp/låna en OBD läsare så kan du förhoppningsvis få reda på det. Kan vara så enkelt som att byta tändstift.

Köpte migen OBD läsare, sjukt smidigt måste jag säga Ska lämna in den idag. Ska inte ta många minuter, är armen på min wastegate som hoppat av turbon -,- Vågar mig inte på det själv då jag inte skruvat bil tidigare. Tydligen rätt vanligt att den låsringen/pinnen lossnar. Hoppas bara det är så enkelt och att inte wg/turbo som kärvar

Känns som man har 75 hästar för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Varje gång jag får för mig att skriva något här så måste jag köra password reset eftersom jag ofta loggar in från olika enheter och normalt inte brukar ha VersalerGemenerSiffror8teckenvarianter som Swec snällt påminner om varje gång man ska byta
Får mig att tänka på