Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av griid:

Är det hyres eller bostadsrätt?
Hyres brukar ha en väldigt bra störningsjour man kan ringa till. Bostadsrätter har jag mindre koll på tyvärr.

störningsjouren här tar runt 1-2timmar innan dom kommer. om grannen plötsligt känner för att använda borrhammaren mitt i natten så har dom nog slutat innan jag har hunnit ringa..

nä har spelat in på mobilen dom gånger jag har hunnit lokalisera när nån idiot har planer på renovera/karaoke på natten.

när jag frågat runt verkar det som att många antingen vuxit upp i villa med föräldrarna och inte fattar att det är annorlunda bo i hyreshus.

denna lapp hittade jag nere i porten förra året,
barnet är visst gravt handikappat & när han får sina vredesutbrott och inte kan prata så blir det skrik & vrål, pappan verkar skrika tillbaka ibland också tur att man inte hör detta..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

störningsjouren här tar runt 1-2timmar innan dom kommer. om grannen plötsligt känner för att använda borrhammaren mitt i natten så har dom nog slutat innan jag har hunnit ringa..

Förvisso, men om det är många som klagar kanske det har större genomslagskraft? Som att polisanmäla för principsak, sedan att det inte händer något är lite trist =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Föredetting

Blev misstagen för Pewdiepie idag. Funderar på om det är läge att skjuta mig själv.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Blev misstagen för Pewdiepie idag. Funderar på om det är läge att skjuta mig själv.

bor inte du i Kina ? dom är ju kända för att kopiera saker..
om du driver eget företag så lägg till Pewdiepie till din logo så ska du nog se att du får fler kunder

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Kursen vi läser på universitetet just nu gör mig både sur och galen... Aldrig varit med om så dålig organisation och sådan brist på information. Det är ny kursledare och nya lärare i år tydligen. De har tagit nästan alla dokument direkt från förra året men de verkar inte veta vad som står i dem när man frågar. Ingen info går ut varken till oss studenter eller labbassistenterna, idag till exempel fick vi avsluta en räkneövning efter 30 minuter för att assistenten som höll i det inte hade fått veta vad det var vi skulle göra så han hade förberett helt fel saker.

Det här känns helt hopplöst. Det tjatas mycket om att vi studenter måste göra si och så och hålla oss till strikta regler men professorerna verkar få göra hur de vill.

Permalänk
Medlem

Förkyld igen, för andra gången under 2017. Brukar aldrig bli sjuk men nu har jag blivit det två gåger på mindre än tre månader. Skulle ut med polarna ikväll också men det lär man väl få skita i...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har sett ett otal nyhetsartiklar om fusk med utbetalningar från försäkringskassan. Nu senast, den här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artike...

Att belopp återkrävs är återkommande, men i just den här iaf (vågar inte säga mer, litar inte på mitt minne) så skrivs inte ett ord om åtal och vad straffet kan tänkas bli vid en fällande dom. Det är nästan så jag börjar fundera på om många kommer undan med enbart återbetalningskrav? Kan det verkligen vara så illa? Tanken gör mig en smula upprörd.

Permalänk
Medlem

Fyfan! Gick i centrum efter skolan idag när jag såg en pojke på kanske 12 år gå på kryckor. Då så kom det fram 3 andra pojkar, säkert lika gamla och sparkade undan båda kryckorna, och sprang sedan iväg 200 meter för att sedan se reaktionen. Offret som då låg på marken hjälplös.

Jag och mina kompisar, tillsammans med en från butiken bredvid hjälpte han upp och undrade om han behövde hjälp vilket han tackade nej till. Får en känsla av att det inte var första gången något sådant händer han, och säkert inte sista heller. Blir så ledsen när jag ser mobbning, och att göra det så öppet inför andra måste känts extra jobbigt för pojken Att folk inte bara kan bete sig!!! Att ge sig på 1v3 mot en kille som inte kan försvara sig är så fegt, och ännu fegare då pojken gick på kryckor också...

Permalänk

Vrål, Skrik, Duns duns, Gräl, krossat glas, kl:04 hittar lägenheten där det är bråk.. (vet ej vem som bor där)
dörren stängs & öppnas flera ggr, vad jag hörde från början så lät rösten något högre än normalt. (vad jag trodde var en kvinna som skrek)

ringer 112 då det verkar pågå en bra stund.. under tiden som jag väntar så står jag ute i trappuppgången,

rätt var det är flyger det ut en man (20-25år) i bara kalsongerna och efter kommer ännu en man i samma ålder. kalsongerna slits av och dom tumlar in i hallen igen, efter några sekunder så puttas "nakenjanne" ut igen & sen in igen,
genom allt hör man hur nån av dom säger "hjälp min pojkvän misshandlar mig!" jaha inte fan går jag emellan

nu har 2 till grannar mött upp och vi alla undrar Vafan håller dom på med..?

när ja möter upp polisen och är på väg upp till våningsplanet så känner man en stark doft av marijuana i trappen..
det verkar ha blivit mer stök och bråk, uteliggare & leila K.. :C

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har fått min bil påkörd under kvällen/natten, stor buckla på vänster bak, så klart ingen lapp eller något och såg skadan först när jag kommit till jobbet. Har anmält skadan till försäkringsbolaget och måste nu senare idag till polisstationen och göra en anmälan.
Det stör mig inte så mycket att bilen bucklad men allt onödigt jobb det för med sig och det värsta är att det är troligtvis någon med anknytning till området (liten bostadsrättsförening) jag bor som orsakat detta och man kan inte ens stå för det man gjort utan istället smita och lossas som inget.
Det skulle verkligen uppskattas om personen skulle erkänt direkt för då skulle jag nog inte bli uppretad alls för alla kan göra fel.
Det kanske kommer fram vem som gjort detta ändå för det är som sagt troligtvis någon som bor i samma område eller någon som känner någon i området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Vrål, Skrik, Duns duns, Gräl, krossat glas, kl:04 hittar lägenheten där det är bråk.. (vet ej vem som bor där)
dörren stängs & öppnas flera ggr, vad jag hörde från början så lät rösten något högre än normalt. (vad jag trodde var en kvinna som skrek)

ringer 112 då det verkar pågå en bra stund.. under tiden som jag väntar så står jag ute i trappuppgången,

rätt var det är flyger det ut en man (20-25år) i bara kalsongerna och efter kommer ännu en man i samma ålder. kalsongerna slits av och dom tumlar in i hallen igen, efter några sekunder så puttas "nakenjanne" ut igen & sen in igen,
genom allt hör man hur nån av dom säger "hjälp min pojkvän misshandlar mig!" jaha inte fan går jag emellan

nu har 2 till grannar mött upp och vi alla undrar Vafan håller dom på med..?

när ja möter upp polisen och är på väg upp till våningsplanet så känner man en stark doft av marijuana i trappen..
det verkar ha blivit mer stök och bråk, uteliggare & leila K.. :C

Hur slutade allt och fick man veta vad bråkat handlade om?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Har fått min bil påkörd under kvällen/natten, stor buckla på vänster bak, så klart ingen lapp eller något och såg skadan först när jag kommit till jobbet. Har anmält skadan till försäkringsbolaget och måste nu senare idag till polisstationen och göra en anmälan.
Det stör mig inte så mycket att bilen bucklad men allt onödigt jobb det för med sig och det värsta är att det är troligtvis någon med anknytning till området (liten bostadsrättsförening) jag bor som orsakat detta och man kan inte ens stå för det man gjort utan istället smita och lossas som inget.
Det skulle verkligen uppskattas om personen skulle erkänt direkt för då skulle jag nog inte bli uppretad alls för alla kan göra fel.
Det kanske kommer fram vem som gjort detta ändå för det är som sagt troligtvis någon som bor i samma område eller någon som känner någon i området.

Väldigt tråkigt och småsint...
Sätt upp någon lapp om någon sett något i området?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Väldigt tråkigt och småsint...
Sätt upp någon lapp om någon sett något i området?

Jag har tänkt att undersöka lite och se om jag kan få fram något, men det är väldigt dålig stil att smita från det. Om jag har tur finns det någon som erkänner självmant. Jag har även tänkt på att det kan ligga en lapp i min brevlåda om personen vet att det är min bil, dock känns det inte så troligt.

Permalänk
Skrivet av griid:

Hur slutade allt och fick man veta vad bråkat handlade om?

Nej vet inget om orsaken det är inte nånting som jag bryr mig om, "nakenjanne jr" verkade vara något påverkad av alkohol han staplade om kring en hel del...

vad som stör mig mest är att den andra snubben stormar ut ur lägenheten precis när jag + två andra grannar står där och häver ur sig nånting i stil med *lägg er inte i*

kan man inte bete sig som normalt vuxet folk, utan startar ett slagsmål med sin pojkvän mitt i natten så kan du ge dig faen på att ja kommer lägga mig i...
enligt en annan granne var det inte heller första gången. Kommer ha lite svårt sudda ut minnet av två homosexuella män varav en naken som slåss i trappuppgången... :/

båda var så Queer man kan bli, kanske därför som jag först trodde det var nån kvinna som skrek då rösten var ovanligt ljus.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Fick samtal från chefen idag. Barnungen till 19-åring på arbetsplatsen har rört upp världens jävla soppa till ingen nytta, på grund av ingenting och har dragit in mig i detta även att jag inte gjort någonting fel. Då jag som han endast är vikarie och han inte lyckats bli omtyckt på jobbet med bra arbetsinsatser, då han är socialt handikappad och rent ut olämplig, så har han nu tagit till taktiken att försöka köra över och smutskasta andra vikarier. Nu gav han sig på fel person och det har han fått ångra då alla på jobbet är på min sida i detta då jag är väldigt omtyckt, men denna soppa tar på energin och gör mig förbannad. Jävla fjant.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thunderbolt:

Jag har tänkt att undersöka lite och se om jag kan få fram något, men det är väldigt dålig stil att smita från det. Om jag har tur finns det någon som erkänner självmant. Jag har även tänkt på att det kan ligga en lapp i min brevlåda om personen vet att det är min bil, dock känns det inte så troligt.

Om du misstänker någon i ditt område kan du väl titta på folks bilar? Om smällen lämnade en buckla i din bil lär deras egen bil också visa spår av det.

Skrivet av Marticus:

Fick samtal från chefen idag. Barnungen till 19-åring på arbetsplatsen har rört upp världens jävla soppa till ingen nytta, på grund av ingenting och har dragit in mig i detta även att jag inte gjort någonting fel. Då jag som han endast är vikarie och han inte lyckats bli omtyckt på jobbet med bra arbetsinsatser, då han är socialt handikappad och rent ut olämplig, så har han nu tagit till taktiken att försöka köra över och smutskasta andra vikarier. Nu gav han sig på fel person och det har han fått ångra då alla på jobbet är på min sida i detta då jag är väldigt omtyckt, men denna soppa tar på energin och gör mig förbannad. Jävla fjant.

Då lär ni väl i alla fall bli av med honom nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Jag har tänkt att undersöka lite och se om jag kan få fram något, men det är väldigt dålig stil att smita från det. Om jag har tur finns det någon som erkänner självmant. Jag har även tänkt på att det kan ligga en lapp i min brevlåda om personen vet att det är min bil, dock känns det inte så troligt.

Ta en titt på bilarna i området. Blev din bil bucklig lär förövarens också ha blivit det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Sur och irriterad här. Rebootade min PC vid lunchtid och sedan fastnade den i oändliga BSOD loops och vägrade boota. Gjorde RAM och Diskchecks men det vägrade boota, kunde inte ens komma in i safe mode. Har nu installerat om Win 10 och dags att installera om typ 2TB 100+ program..... Man borde haft system restore points. Denna dag blev bortkastad totalt.

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Då lär ni väl i alla fall bli av med honom nu då.

Tveksamt tyvärr, då vi är oerhört underbemannade och han har haft klagomål på sig från alla håll och kanter under en lång tid, men fortfarande fått vara kvar. Däremot tyckte chefen att denna nya soppa är oerhört onödig och underströk att vi ska lösa eventuella konflikter i framtiden med varandra istället för att dra in henne. Så jag hoppas istället på att få vara ifred, för han lär inte gå på mig igen då responsen inte alls blev vad han hoppats på.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Snacka om största oturen.
Första slalom åket på 17 år sluta med 5 brutna revben.
Antar att det inte verkligen var menat att jag skulle åka slalom.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Emomilol1213:

Sur och irriterad här. Rebootade min PC vid lunchtid och sedan fastnade den i oändliga BSOD loops och vägrade boota. Gjorde RAM och Diskchecks men det vägrade boota, kunde inte ens komma in i safe mode. Har nu installerat om Win 10 och dags att installera om typ 2TB 100+ program..... Man borde haft system restore points. Denna dag blev bortkastad totalt.

Installera och kör backup? Alltså diskkloning likt Acronis?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av remru218:

Snacka om största oturen.
Första slalom åket på 17 år sluta med 5 brutna revben.
Antar att det inte verkligen var menat att jag skulle åka slalom.

Wow visste att det fanns en anledning till varför jag inte åker skidor eller annat tjafs...
Jävla otur. Läk dig väl!

Permalänk
Medlem

@tcntad:

Tackar.
Visst skulle det blir så jätte bra om man hade alla svar innan man gjorde något?
Men å andra sidan hur skulle man ta reda på allt annat som kommer med oturen??

Edit: Jag tor att jag nog svarade mig själv där. Kanske?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Snacka om största oturen.
Första slalom åket på 17 år sluta med 5 brutna revben.
Antar att det inte verkligen var menat att jag skulle åka slalom.

Jag har också bittert fått erfara att utförsåk inte är samma som att lära sig cykla - man måste liksom "lära sig igen".

Hoppas du läker fort! Till mig sa läkaren bara att "sålänge det inte gör ont, så fortsätt med det du gör" och vägrade sjukskriva mig.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

@Bebben

Ja tyvärr får man ofta lära sig saker å ting
den hårda vägen om man inte tar två steg tillbaka för bättre översikt.

Oj vilken envis läkare du hade.
Hur lång tid tog det skadorna att läka?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

@remru218:
Ett par månader. Jag hade skadat 3 revben. Nätterna var värst när man ligger ner.

Det var inte så klokt att dra upp i VM8:an i Åre efter 9 år sedan senaste utförsåket.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av remru218:

Snacka om största oturen.
Första slalom åket på 17 år sluta med 5 brutna revben.
Antar att det inte verkligen var menat att jag skulle åka slalom.

AJ! hur lyckades du bryta så många revben? Du måste verkligen ha landat olyckligt. Kommer du ihåg fallet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

Jo det gör jag.
Kort sagt eftersom jag undvek att åka i personen framför mig som skulle ha klämts mellan mig å staket så styrde jag åt höger om personen å hamnade någon annanstans som jag trodde jag kunde bromsa utan att kör/åka på någon annan. Det visade sig att den fanns en gupp där som gjorde att jag flög upp å ner på marken å träffade den andra staketen intill skogen.

Riktigt äckligt när man inte kan andas lr uttala några få ord.
Men som tur var så hade jag hjälm på mig, klokaste beslutet på hela resan.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

jag fick en spricka i ett revben en gång... när jag åkte längdskidor

Permalänk
Medlem

Sa till frun igår att jag inte älskar henne längre, känns väldigt ledsamt. Vi har varit tillsammans i sju år och har ett barn tillsammans, från min sida känns det som att jag har glidit ifrån henne i flera år men kämpat och stannat främst för vårt gemensamma barns skull.* Men nu känner jag att jag inte orkar, jag är arg och ledsen och känner att det börjar gå över barnet och jag har lovat mig själv att den dagen det går ut över barnet är dagen jag säger till.

Hon blev självfallet ledsen och sa att hon älskade mig men att hon inte visste om hon kunde bo tillsammans med någon som inte älskar henne. Jag sa till henne att jag inte längre klarar av att lappa och laga relationen, vi får reda ut våra problem, en gång för alla, och försöka bygga upp relationen igen eller gå våra skilda vägar. Vi pratade om detta igår kväll och jag har inte hört av henne idag (arbetar/studerar olika tider), hon kommer hem ikväll efter kl20 så då får vi se vart diskussionen fortsätter.

Förbehållsfascist som jag är sitter jag och kollar efter lägenheter i Göteborg, funderar på hur bodelningen ska gå till, hur det ska bli med barnet, hur stor kontantinsats kan jag lägga, ska jag sälja bilen etc. Vill hemskt ogärna slänga alla dessa år som vi har haft tillsammans på soptippen, men om det kommer till det så vill jag inte vara oförberedd. Tänker mycket att om vi går våra skilda vägar vill jag inte traumatisera barnet med en kaosartad separation utan göra det så smidigt och "smärtfritt" som det går.

*Min fru har studerat/varit föräldraledig större delen av förhållandet och jag har arbetat och försörjt familjen då hon inte har orkat extra jobba. Hon kommer inte ha råd att behålla våran gemensamma lägenhet med de medlen hon har och separerar vi vill jag inte bo där längre. Känns förjävligt främst för barnets skull.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo