Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Var då någonstans? Möjligtvis i månaden, för en trafikförsäkring. T5 kommer kosta multum att försäkra för någon som är ung och precis har tagit körkort. Billigaste förslaget jag fick på Compricer är >9000kr/år för en halvförsäkring.

På länsförsäkringen, ja för trafik.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Så galet trött på folk och deras totala inkompetens till att packa rätt.
Budade hem lite RAM till en labbdator. Fick hem stickorna invirade i något varv bubbelplast nedstoppat i en jiffy bag. 2 stickor är helt döda och den 3e ger error på memtest86. Inte nog med det.. Det var JORD på dom också.

Låter som killen som skickade ett moderkort i en ICA-kasse till mig...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Låter som killen som skickade ett moderkort i en ICA-kasse till mig...

Vore ett mirakel om det höll. Hur slutade det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Vore ett mirakel om det höll. Hur slutade det?

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt nog fungerade det.. Men jag testade det bara kort några dagar, sen gav jag bort det.
Nya ägaren blev dock införstådd vad som skett..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Sjukt less på frugan/äktenskapet. Har väl varit sämre snart ett år men nu på slutet har jag börjat lessna totalt.
När vi är tillsammans(kvällar/helger) så handlar allt om hur dåligt hon mår, vad lite hon har sovit, ont I huvudet, ryggen, fötterna etc..
Barnen verkar vara en enda stor börda för henne hela tiden och det känns som att hon tycker bäst om dem när de sover typ, är väl kanske inte så illa men det känns som det iaf...

Ekonomiskt räcker hennes inkomst till hälften av de fast utgifterna(CSN/sjukpenning/föräldrapenning/A-kassa). Resten står jag för och har gjort under åratal.

Hon kommer nog aldrig att jobba heltid en längre period(pessimisten I mig som siar om framtiden) då hon fixar sjukskrivning istället såfort det blir lite kämpigt. Desamma gäller studier.

Jag kan ha en bra dag på jobbet(hehe det hander faktiskt ) men så fort jag kommer hem så är det som att man träffar en vägg av dålig energi som gör att jag blir nedstämd/irriterad/på dåligt humör. Som tur är har jag iaf den äldsta dottern som jag kan ta med ut I parken och leka någon timme eller så. Muntrar alltid upp en tills man kommer hem igen..

Till och med morsan har reagerat på att jag ser nedstämd/olycklig ut så det kanske är värre än vad jag tror.

När man läser vad jag skrivit så är det ju uppenbart att jag inte kan ha det på detta viset givetvis men det finns ju 2 anledningar till att inte ge upp än och det är ju våra döttrar som fortfarande är små(2,5år samt 4 veckor). Skulle kännas som ett stort misslyckande att behöva skiljas när de är så små. Speciellt den minsta vill man ju inte hålla på att krångla med och riskera anknytning etc.. med.
Har väl en tanke på att sitta lugnt I båten ett år till eller så och se hur allt artar sig men jag vet inte...

Även om jag inte misstror frugan att hon verkligen mår dåligt(jobbig uppväxt som kommit ikapp bl.a.) så tär det på en annan också att ständigt behöva vara I närheten av henne. Det är givetvis synd om henne men jag vet verkligen inte hur länge till jag orkar med detta.

Svår sits iaf och de största förlorna på detta hur det än går är ju givetvis barnen....

Någon annan som vart I samma/liknande sits med såpass små barn?

Spekulerar bara, då inte nog info existerade, så ta inte åt dig om det inte stämmer. Är även av det manliga könet om det spelar någon roll.

Men eftersom ni har så pass små barn så är ju knappast livet som en lek för föräldern som är hemma. Värdelös sömn, låst dygnet runt, det är ju knappast en dans på rosor varken psykiskt eller fysiskt.
Har du tagit ut någon pappaledighet för att underlätta och "skämma bort" modern (är väl dock knappast att skämma bort om man har 2 st småbarn)?
Många pappor verkar ju tro att de gör något svårt/viktigt när de är och jobbar, snarare tvärtom. Arbete kan vara som en semester jämfört med barn.

Så det är ju inte allt för konstigt egentligen att en hemmavarande förälder kan vara väldigt utmattad. Dålig/värdelös sömn, barn som kräver konstant uppmärksamhet med mera.
Sen kan givetvis "historiskt" välmående av personen spela in. Och göra utmattningen större.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Spekulerar bara, då inte nog info existerade, så ta inte åt dig om det inte stämmer. Är även av det manliga könet om det spelar någon roll.

Men eftersom ni har så pass små barn så är ju knappast livet som en lek för föräldern som är hemma. Värdelös sömn, låst dygnet runt, det är ju knappast en dans på rosor varken psykiskt eller fysiskt.
Har du tagit ut någon pappaledighet för att underlätta och "skämma bort" modern (är väl dock knappast att skämma bort om man har 2 st småbarn)?
Många pappor verkar ju tro att de gör något svårt/viktigt när de är och jobbar, snarare tvärtom. Arbete kan vara som en semester jämfört med barn.

Så det är ju inte allt för konstigt egentligen att en hemmavarande förälder kan vara väldigt utmattad. Dålig/värdelös sömn, barn som kräver konstant uppmärksamhet med mera.
Sen kan givetvis "historiskt" välmående av personen spela in. Och göra utmattningen större.

Klart det påverkar med småbarn för henne och vara hemma. Med 2,5-åringen var hon hemma ca 1 år och jag I ca 7månader heltid och sen en period på 50%. Nu med senaste tillskottet(~4 veckor gammal) så har jag "bara" varit hemma de första 10 dagarna man får I samband med förlossningen men har givetvis planerat att vara hemma en längre period senare.

Det jag kan störa mig på här är att hon hade bestämt sig under dessa 10 dagar jag var hemma att hon kommer inte klara av att vara hemma med båda två(15h förskola/vecka får den äldsta gå dock) samtidigt. Försökte stötta henne etc.. och att jo det kommer att gå bra, kanske lite kämpigt första veckan eller så tills hon hittade någon slags rutin men det ordnar sig ju.
Tog 3 dagar för henne hemma innan hon gav upp. Jag fick sjukskriva mig från jobbet för att hjälpa till I 2 dagar.
Nu ska hon träffa läkare och försöka få till en sjukskrivning för någonting så att den äldsta har rätt till heltid på förskolan.

Det är mycket hennes tänk med att sjukskriva sig såfort det kommer en motgång. Detta gäller inte bara barnen utan även I skolan, arbete etc..Hon har liksom fått I system att det går ju alltid att sjukskriva sig så får man vara hemma och ta det lugnt, men hon gör inget för att försöka bli batter(förutom samtal med psykolog).
Samma sak är det med ryggont, knäont, något-annat-ont. Är ett dagligt gnäll att hon har ont men att börja träna lite är inte aktuellt då det är jobbigt och tråkigt...

Men det är klart det är behagligt och gå hemma och lalla runt när någon annan ändå ser till att ekonomin fungerar, saknas kanske ett incitement att anstränga sig då?

Som sagt, vet inte vad jag ska göra mer än att jag känner mig ganska less på situationen som är. Kommer ändå "stå ut" spädbarnsåret som är nu och hoppas att det blir bättre när minstingen inte kräver 100% focus.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv

Vad är det med folk övertro på servrar egentligen?

Jag testade en applikation på min Ryzen 1800X, 64GB ram, 500 GB 960 Evo ssd , Nvida 1070 grafikkort etc. Och datorn höll nästan på att stryka med på alla sätt, alla 16 kärnor/trådar gick i nästan konstant 100%, ramminnet flög över 64GB innan applikationen ens hade startat och grafikkortet skriker som en stycken gris.

Nu har någon person bestämt att samma applikation ska köra på en server där man har blivit tilldelad 4 core från en 2.0Ghz 12 core Xeon, med 10GB ram totalt, hddn är en SAN.
Denna server är redan innan applikationen installerad belastad till ca 80% med andra applikationen som måste köras där..

Jag vet inte vad jag ska säga, visst min Ryzen är inget serverprocessor, men om de tror att 20% av prestandan som finns kvar på servern ovanför spöar min Ryzen 1800X, så tror de inte lite fel.
Och när mitt grafikkort 1070 får svettas ihjäl och man nu ska allt detta på processorn istället, ja jag vet inte vad jag ska säga.

Och detta är inte första gången jag hör folk säga att man kan ej jämföra prestandan i en desktop med en server, som om servrar på något sätt skulle använda sig av andra naturlagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Låter som killen som skickade ett moderkort i en ICA-kasse till mig...

Själv så fick jag ett par RAM-minnen lösa i en vanlig vadderad påse skickat till mig av en medlem här på Sweclockers. Dom funkade inte speciellt bra. Datorn har gått stabilt i flera år. Stoppar in ram-minnena och får blåskärmar och andra slumpmässiga problem varje vecka. Efter någon månad blir jag less och stoppar i mina gamla ram-minnen. Datorn har gått felfritt i flera månader sedan dess. Har försökt kontakta sweclockersmedlemmen men han vill inte vara kontaktbar :/

OnT: Fick veta idag att två av mina bilder har "stulits" av ett företag i Vietnam som använder dom för att marknadsföra en av sina produkter. En av bilderna används som "huvudbild" till artikeln på deras hemsida och jag är till med med i den bilden. Hade inte haft något emot det om dom frågat innan och angett att det är mina bilder, men dom har inte hört av sig och det står inte någonstans om vems bild det är. Håller på och försöker ta reda på vad jag kan göra, om det går att kräva dom att ta ner bilderna eller till och med kräva någon slags ersättning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Woho, nya djur idag! Små, söta och dödliga

Till er som klagar på dåligt packade varor: gör en guide här på forumet om hur saker ska skickas! Vad är bästa alternativet om man inte har tillgång till ESD-påsar, eller vart får man tag på dessa om man inte har några hemma?

Det finns många som gör affärer som inte har koll på sånt.

Skrivet av Daark:

Jo, men om jag köper en bil så ska jag ha den i minst 10 år, så det blir dyrare då. Ska försöka få tag i en Volvo 850 T5.

En sån bil SKA vara dyr för dig att äga, speciellt som du resonerar. Och om du skriver den på farsgubben är det försäkringsbedrägeri.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Woho, nya djur idag! Små, söta och dödliga

Till er som klagar på dåligt packade varor: gör en guide här på forumet om hur saker ska skickas! Vad är bästa alternativet om man inte har tillgång till ESD-påsar, eller vart får man tag på dessa om man inte har några hemma?

Det finns många som gör affärer som inte har koll på sånt.

En sån bil SKA vara dyr för dig att äga, speciellt som du resonerar. Och om du skriver den på farsgubben är det försäkringsbedrägeri.

Blir inte försäkringsbedrägeri om jag bara "lånar" den.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Blir inte försäkringsbedrägeri om jag bara "lånar" den.

Den som är den huvudsaklige brukaren ska stå på försäkringen. Bor du hemma hos din farsa så finns det säkert en hyfsad chans att det inte blir några problem om du smäller.

När jag hade bil för x antal år sedan så fuskade jag (och min far) också med försäkringen genom att han stod som ägare. Jag var aldrig inblandad i någon olycka och det var nog en jävla tur. Var bara medveten om risken att du blir nekad ersättning.

Permalänk
Medlem

Helvetes jävlar arg på feta jävla svensson som tar en kundvagn och går inför bommarna på ICA sedan stannar helt tvärt så man inte kan gå om utan måste öppna käften å prata med idioterna.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daark:

Blir inte försäkringsbedrägeri om jag bara "lånar" den.

Jo, om du måste sätta "lånar" inom citationstecken. Du är inte den första som kommer hit till forumet och tycker det det är smart att sätta bilförsäkringen på föräldrarna, den här diskussionen har gått massor av gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Klart det påverkar med småbarn för henne och vara hemma. Med 2,5-åringen var hon hemma ca 1 år och jag I ca 7månader heltid och sen en period på 50%. Nu med senaste tillskottet(~4 veckor gammal) så har jag "bara" varit hemma de första 10 dagarna man får I samband med förlossningen men har givetvis planerat att vara hemma en längre period senare.

Det jag kan störa mig på här är att hon hade bestämt sig under dessa 10 dagar jag var hemma att hon kommer inte klara av att vara hemma med båda två(15h förskola/vecka får den äldsta gå dock) samtidigt. Försökte stötta henne etc.. och att jo det kommer att gå bra, kanske lite kämpigt första veckan eller så tills hon hittade någon slags rutin men det ordnar sig ju.
Tog 3 dagar för henne hemma innan hon gav upp. Jag fick sjukskriva mig från jobbet för att hjälpa till I 2 dagar.
Nu ska hon träffa läkare och försöka få till en sjukskrivning för någonting så att den äldsta har rätt till heltid på förskolan.

Det är mycket hennes tänk med att sjukskriva sig såfort det kommer en motgång. Detta gäller inte bara barnen utan även I skolan, arbete etc..Hon har liksom fått I system att det går ju alltid att sjukskriva sig så får man vara hemma och ta det lugnt, men hon gör inget för att försöka bli batter(förutom samtal med psykolog).
Samma sak är det med ryggont, knäont, något-annat-ont. Är ett dagligt gnäll att hon har ont men att börja träna lite är inte aktuellt då det är jobbigt och tråkigt...

Men det är klart det är behagligt och gå hemma och lalla runt när någon annan ändå ser till att ekonomin fungerar, saknas kanske ett incitement att anstränga sig då?

Som sagt, vet inte vad jag ska göra mer än att jag känner mig ganska less på situationen som är. Kommer ändå "stå ut" spädbarnsåret som är nu och hoppas att det blir bättre när minstingen inte kräver 100% focus.

Hej
Jag har tre barn, numer är de något äldre. Den yngsta har hunnit bli tio år.
Men, jag känner igen en del av det du skriver. Min fru tyckte det var väldigt jobbigt när vi fick barn nummer 2.
Grejen var att hon kändes sig otillräcklig, hon var livrädd för hur hon skulle klara av att ta hand om 2 barn varav ett nyfött.
Hon sa inget till mig om detta, hon skämdes för att hon inte dög som hon senare sa. Det tog ett tag innan hon delade med sig av sina känslor. Hon fick samtalshjälp och då kom det fram att hennes känslor var relativt vanliga, en nyans av förlossningsdepression.
Det är inte alls ovanligt att mammor får väldigt många svårhanterbara känslor efter en förlossning.
Har du försökt att närma dig henne på ett "mjukt" sätt, försöka att prata om hur hon verkligen känner?
Jag hoppas inte att jag är helt ute och seglar, ville bara delge mina erfarenheter. Lycka till!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Så galet trött på folk och deras totala inkompetens till att packa rätt.
Budade hem lite RAM till en labbdator. Fick hem stickorna invirade i något varv bubbelplast nedstoppat i en jiffy bag. 2 stickor är helt döda och den 3e ger error på memtest86. Inte nog med det.. Det var JORD på dom också.

Du är inte sugen på att köpa detta kortet då? http://www.sweclockers.com/marknad/141301-msi-gtx-970-referen... Ligger på ett lakan på produktbilden...
Tror folk tänker ESD skador har aldrig gjort sönder något för mig så det är bara påhitt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du är inte sugen på att köpa detta kortet då? http://www.sweclockers.com/marknad/141301-msi-gtx-970-referen... Ligger på ett lakan på produktbilden...
Tror folk tänker ESD skador har aldrig gjort sönder något för mig så det är bara påhitt.

Citerade du fel? Jag har nämligen inget intresse av gfx. Tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du är inte sugen på att köpa detta kortet då? http://www.sweclockers.com/marknad/141301-msi-gtx-970-referen... Ligger på ett lakan på produktbilden...
Tror folk tänker ESD skador har aldrig gjort sönder något för mig så det är bara påhitt.

Ett lakan är väl bättre än alla jag ser som lägger saker ESD-påsen de kom i, de bilderna blir jag smått galen på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Citerade du fel? Jag har nämligen inget intresse av gfx. Tack ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Relaterat till att folk inte vet hur de ska handskas med elektronik.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Relaterat till att folk inte vet hur de ska handskas med elektronik.

Aaaaaah trodde du försökte sälja. Priset är nämligen ett lakan haha. Jag är nog bara lite för trött för att förstå enkla meningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Blir inte försäkringsbedrägeri om jag bara "lånar" den.

Det är exakt det "lånar" innebär.

Ska man ha en bil för att man tycker den är "rolig", då får man ta mig fan stå för det valet med allt vad det innebär. Högre försäkringskostnad, dyrare delar, dyrare bensin etc.

Det är inga leksaker, de framförs på allmän väg tillsammans med andra trafikanter! Om du vill köra räser så köp dig en bil att köra på någon form av bana med, så vi andra slipper bli drabbade när det går åt helvete för dig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Blir inte försäkringsbedrägeri om jag bara "lånar" den.

Jag gjorde också såhär för några år sedan. Köpte mig en golf gti och åkte i som stod på min far. Billigt och bra tänkte jag.

Sen vid ett tillfälle så pratade jag med min kompis pappa som jobbar på länsförsäkringar angående hur det funkar etc.
Han sa att i dom flesta fall så märker dom aldrig något, dom lägger inte heller så mycket energi på att utreda vid en liten skada eller så.

Men, om man skulle köra på någon så dom blev allvarligt skadade, eller att bilarna blev total skrot eller att man kör sönder något i trafiken som är av större värde. När det är mycket försäkringspengar inblandade helt enkelt, då gör dom ofta en komplett utredning. Bakgrundskollar dig, kollar dina sociala medier, har du lagt upp bilder på bilen och skrivit "Min Pärla" eller polarna lagt ut bilder på dig i bilen ofta. Begär bakutdrag för att se hur mycket du tankar i månaden osv osv. Då kan dom neka ersättning så blir man själv ersättningsskyldig till hela olyckan.

Sen vet jag inte om han spädde på för att jag skulle göra rätt för mig, har inte grävt mer i det. Men man skall nog vara lite försiktig.

Mvh Simon.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Stör mig något fruktansvärt på när man får ett sms som säger "ditt paket har kommit" och drar då för att hämta ut det. Väl framme så hittar de inte paketet och ber mig komma tillbaka imorgon...

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Nu har jag pratat med tjejen i snart tre månader och jag har nog aldrig trott att det skulle gå så här långsamt framåt som det gör, vi har träffats fyra gånger under denna tid och jag mår verkligen skit över det. Hon har själv sagt att hon tycker jag är en underbar person och borde inte tveka att träffa mig mer men hon är för osäker på sig själv och litar inte på människor. Jag får snart krupp, jag gillar verkligen henne men jag kan inte forsätta träffa någon där den nästan den enda kontakten jag har med henne är via snapchat... Har aldrig dejtat någon men efter tre jävla månader trodde jag väl ändå att man hade åtminstone sovit över hos varann, haft sex och velat träffas varje dag. Jag får verkligen ingen bekräftelse, jag vill träffa någon som kanske skickar "Waddup, ledig tre timmar imorgon, ses? :)" eller vad fan som helst. Hon tar inga initiativ, är knappt sexuell och delar inte med sig av något om sitt liv.

Ställde henne mot väggen för några dagar sen; Vi bryter kontakten eller så blir du mer engagerad. Till slut efter en massa velande (som alltid) så sa hon ja. Greeaaat tänkte jag, nu kommer det kicka igång. Men samma visa som innan, visst vi har träffats lite mer och hon visar liiite mer engagemang men jag orkar inte vänta på en så osäker tjej att känna sig redo. Jag bara ger och ger och ger och får aldrig något tillbaka, men hon delade gladerligen med sig att hon träffade en fransk snubbe på bussen som gav henne sitt nr. Jag gillar redan henne, hon behöver inte lika svår eller få mig att bli svartsjuk, just nu vill jag verkligen bara bryta kontakten, dra till klubben och ta hem någon tjej. Men jag vill verkligen inte det för jag gillar henne, fy fan för kärlek. Antingen är hon bara EXTREMT osäker eller så tycker hon inget om mig mer än en snap-kompis. I dont get anything...

Skönast skulle nog vara att bryta kontakten, kan jag förbereda mig inför australien inom några månader och slipper nojja över henne hela dagarna.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Galen ångest inför min skriftliga tentamen på onsdag.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttar hem datorn till mina föräldrar över sommaren. Glömmer strömadaptern till skärmen. DVI-, HDMI-, ethernet-, C13-kablar och allt annat har vi massor av men jag var tvungen att glömma den enda sladden vi inte kan ersätta. Ibland blir jag väldigt trött på mig själv.

Som tur var har vi en extra skärm men saknar min egen.

Permalänk
Medlem

Så arg på mig själv för att jag inte kollade upp innan ett köp! Hittade en Xeon E5-1620 på blocket för 150kr och slog till direkt. Samma prestanda som en 3770k och svingamla socket 2011, måste ju vara svinigt billigt att hitta moderkort!

Icke sa Nicke! Minst 1500kr plus frakt för ett begagnat och 2000kr+ för ett nytt. Trodde jag skulle kunna få modern prestanda för en fjärdedel av priset, men som det ser ut nu kommer det nog hamna kring 2-3000 iallafall.. Kunde lika gärna ha väntat och hoppats på att en 3770k kommer upp på blocket..

Permalänk
Hedersmedlem

Hade helt glömt vilken dag det är idag. Just nu känns det som att det enda syftet med röda dagar är att man ska göra bort dem och sen bli besviken när man inser att paketet man väntar på inte kommer att komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Extrem ekonomisk stress, hamnat i kläm mellan FK och AMS. Förälders hårddisk med dyra program gick omkull och jag kan inte hjälpa då de inte bor i samma stad. Kan inte sova med balkongdörren stängd pga urusel ventilation, kan inte somna med den öppen pga getingar. Grafikkortet hos Inet på service som kommer ta 10~ dagar till, fast på en defekt 60Hz skärm som inte går att spela FPS med alls. Min hörlurskabel gick sönder, som tur var hade jag en reserv.

Förra året samma tid gick allt åt skogen med då mitt skrivbord gick sönder(då skärmen blev defekt). Det är något med den här jävla månaden.

Permalänk
Medlem

@bardbard: Antar ni snackat ut om din- och hennes upplevelse, om inte, gör det. Konflikt och alkoholfritt förstås.
Annars kontakta en rådgivare. Det kommer lösa sig, om båda verkligen vill.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Alexander7938: åk till Australien. Är det så initialt är det verkligen inget att hänga upp i julgranen. De första månaderna är de bästa.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K