Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Extrem ekonomisk stress, hamnat i kläm mellan FK och AMS. Förälders hårddisk med dyra program gick omkull och jag kan inte hjälpa då de inte bor i samma stad. Kan inte sova med balkongdörren stängd pga urusel ventilation, kan inte somna med den öppen pga getingar. Grafikkortet hos Inet på service som kommer ta 10~ dagar till, fast på en defekt 60Hz skärm som inte går att spela FPS med alls. Min hörlurskabel gick sönder, som tur var hade jag en reserv.

Förra året samma tid gick allt åt skogen med då mitt skrivbord gick sönder(då skärmen blev defekt). Det är något med den här jävla månaden.

Bygg en Träram som passar i hålet för din balkongdörr/fönster och häfta fast ett myggnät i den, så kan du ha öppet utan massa insekter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Bygg en Träram som passar i hålet för din balkongdörr/fönster och häfta fast ett myggnät i den, så kan du ha öppet utan massa insekter.

Skrivet av str8forthakill:

Extrem ekonomisk stress, hamnat i kläm mellan FK och AMS. Förälders hårddisk med dyra program gick omkull och jag kan inte hjälpa då de inte bor i samma stad. Kan inte sova med balkongdörren stängd pga urusel ventilation, kan inte somna med den öppen pga getingar. Grafikkortet hos Inet på service som kommer ta 10~ dagar till, fast på en defekt 60Hz skärm som inte går att spela FPS med alls. Min hörlurskabel gick sönder, som tur var hade jag en reserv.

Förra året samma tid gick allt åt skogen med då mitt skrivbord gick sönder(då skärmen blev defekt). Det är något med den här jävla månaden.

Nåt sånt här borde ju räcka: https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/beslag/fonster-dorr...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Nu har jag pratat med tjejen i snart tre månader och jag har nog aldrig trott att det skulle gå så här långsamt framåt som det gör, vi har träffats fyra gånger under denna tid och jag mår verkligen skit över det. Hon har själv sagt att hon tycker jag är en underbar person och borde inte tveka att träffa mig mer men hon är för osäker på sig själv och litar inte på människor. Jag får snart krupp, jag gillar verkligen henne men jag kan inte forsätta träffa någon där den nästan den enda kontakten jag har med henne är via snapchat... Har aldrig dejtat någon men efter tre jävla månader trodde jag väl ändå att man hade åtminstone sovit över hos varann, haft sex och velat träffas varje dag. Jag får verkligen ingen bekräftelse, jag vill träffa någon som kanske skickar "Waddup, ledig tre timmar imorgon, ses? :)" eller vad fan som helst. Hon tar inga initiativ, är knappt sexuell och delar inte med sig av något om sitt liv.

Ställde henne mot väggen för några dagar sen; Vi bryter kontakten eller så blir du mer engagerad. Till slut efter en massa velande (som alltid) så sa hon ja. Greeaaat tänkte jag, nu kommer det kicka igång. Men samma visa som innan, visst vi har träffats lite mer och hon visar liiite mer engagemang men jag orkar inte vänta på en så osäker tjej att känna sig redo. Jag bara ger och ger och ger och får aldrig något tillbaka, men hon delade gladerligen med sig att hon träffade en fransk snubbe på bussen som gav henne sitt nr. Jag gillar redan henne, hon behöver inte lika svår eller få mig att bli svartsjuk, just nu vill jag verkligen bara bryta kontakten, dra till klubben och ta hem någon tjej. Men jag vill verkligen inte det för jag gillar henne, fy fan för kärlek. Antingen är hon bara EXTREMT osäker eller så tycker hon inget om mig mer än en snap-kompis. I dont get anything...

Skönast skulle nog vara att bryta kontakten, kan jag förbereda mig inför australien inom några månader och slipper nojja över henne hela dagarna.

Skrivet av Dockland:

@Alexander7938: åk till Australien. Är det så initialt är det verkligen inget att hänga upp i julgranen. De första månaderna är de bästa.

Ja, de första månaderna är man som mest kär och vill vara med varandra hela tiden. När det gått något år när vardagstristessen kommer in i bilden blir man mer likgiltig. Det är något bakomliggande som ligger och gror här tror jag. Prata med henne lugnt och sansat en gång till och berätta hur du känner utan att sätta press. Antingen löser det sig eller så har du det kul i Australien

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@scienta @jOnÄTÄn
Har redan myggnät i balkongdörren, har en rädsla för getingar däremot, paranoia nästan.
Men å andra sidan ska jag på en arbetsintervju imorgon. Så det är positivt hursom.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Rädsla p.g.a. allergi? Något borde du ju ändå kunna göra tycker man. Vad säger hyresvärden om den taskiga ventilationen? Har det gjorts mätningar? Är du medlem i hyresgästföreningen, vad säger dem?

Blir det dålig luft eller bara varmt om balkongdörren är stängd?

Att inte kunna sova p.g.a. miljöfaktorer är ju ändå rätt allvarligt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Nu knappt en timme gräsklippning. I går knappt två timmar gräsklippning. Skulle vara betydligt mindre påfrestande om jag inte svettades vid minsta ansträngning. Har otroligt lätt för att svettas och svettas väldigt mycket vid lite tyngre ansträngning viket gör påverkar vätskebalansen en hel del.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@scienta:
Ventilationen är usel men precis inom vad som tillåts, en åtgärd skulle jag själv få stå för. Nuvarande ventilationen är någon som har tagit en borrmaskin och försökt borra hål över fönstret i en linje. Ser ut som en eftertanke och många av hålen är snea/går in i varann eller inte hela vägen genom väggen. Två sådana:
http://i.imgur.com/SoTqgHN.jpg

Plus att jag är känslig för dålig luft. Och nej inte allergisk mot getingar. Får panik när jag hör en/ser en. Blir som en kamp om liv och död nästan. Men hyreshöjningarna har vi lyckats stoppa helt och hållet pga brister i tvättstugor etc som inte åtgärdas.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Då är det väl bara att försöka hitta andra lösningar. Nät för dörr/fönster är troligen den lättaste vägen att gå i alla fall. Rådfråga bygg/ventilations-firma eller i bygghandel om någon enkel och billig lösning?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:
Har ingen kontroll över sådant, den kommunala hyresvärden skulle välja åtgärd och jag skulle få betala notan. Samma sak om jag vill ha diskmaskin etc. Hela köket skulle behövas byggas om från grunden då det är ett baby boomer kök(dåligt planerat). Vilket jag skulle få stå för, och hyresvärden välja helt utan att jag är inblandad.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Vad är det med den dåliga luften som påverkar? Är det något som kan regleras på annat sätt än ventilation?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:
Heh nu ska vi väl inte deraila tråden för mycket. Som en känsla av att andas in utan att få in luft, luften blir väldigt snabbt instängd. Det är som det är helt enkelt, Balkongdörren kan stå på glänt även på vintern för mig så. Det är just runt Maj när det är massa elaka getingar som det krockar med rädsla för getingar.

Plust extrem ekonomisk stress, men fick reda på idag att jag ska på en intervju med en rekryterare för ett företag imorgon så :). Lite glädje att lyfta allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ja, de första månaderna är man som mest kär och vill vara med varandra hela tiden. När det gått något år när vardagstristessen kommer in i bilden blir man mer likgiltig. Det är något bakomliggande som ligger och gror här tror jag. Prata med henne lugnt och sansat en gång till och berätta hur du känner utan att sätta press. Antingen löser det sig eller så har du det kul i Australien

Jag känner ju att hon vill men vågar inte, vi har pratat om det och hon sa att hon skulle bli mer engagerad men tror hon själv måste förändras för att det ska hända något. Jobbigast är väl att jag vill fortsätta träffa henne men orkar inte med om det ska vara så här. Som idag skulle vi träffas men igen så blev det inte av - tror jag måste bryta kontakten om hon nu inte förändrar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

@str8forthakill: Bra ventilation/luft i en lägenhet är väldigt viktigt tycker jag, och precis som du så bor jag i en lägenhet där jag önskar att ventilationen var bättre. Men jag ska nog inte ge mig på den "lösning" som implementerats i er lägenhet, utan kör på den andra "lösningen" ni nämner med öppna fönster/balkongdörr.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Idag gick min hund Lotus bort, han blev nio år. Det känns som jag förlorat en del av familjen, huset verkar så tomt och livlöst nu när han är borta. Han var alltid med mig från att jag vaknade och klev upp ur sängen tills att jag gick och la mig igen på kvällen. Han var alltid lika glad att se mig igen när jag kom hem, även om jag bara varit borta en stund. Att alltid bli bemöt av en glad hund som längtat efter en är något jag verkligen kommer att sakna, det fick mig alltid på bättre humör efter en jobbig dag. Det känns tungt att förlora någon som alltid älskat en, men vi hade i alla fall nio fina år tillsammans från att han var valp till nu. Han gick bort igår och jag har ännu inte samlat alla tankar kring detta och riktigt vilja inse att han nu faktiskt är borta, men det är tillfällen som när jag öppnar ytterdörren och ingen kommer för att hälsa på en som jag blir påmind om den bittra sanningen och börjar sakna han igen. Det kommer ta tid att vänja sig vid ett liv utan han.

En nerv hade hamnat i kläm vilket resulterade i att han började halta på ena bakbenet och ett par timmar senare kunde han inte stödja sig på det alls, så tassen släpade i marken när han gick. Han var även för svag för att ta sig fram med bara ena bakbenet då han sedan tidigare har problem med höfterna. Den enda möjliga lösningen var en dyr och invecklad ryggoperation som absolut inte rekommenderades med tanke på hans höga ålder, samt att veterinären hade svårt att tro att någon skulle gå med på att utföra denna operation med tanke på åldern. Han var gammal och sliten, så jag valde avlivning då jag inte ville att han skulle lida mer, även fast mitt ego var emot det då jag inte ville få denna sorgen över mig. Min sista stund med han var på djursjukhuset där jag klappade han medan han kollade mig i ögonen ända tills han somnade för gott. Det här var första och förhoppningsvis sista gången jag förlorar någon jag verkligen bryr mig om.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xeraton:

Idag gick min hund Lotus bort, han blev nio år. Det känns som jag förlorat en del av familjen, huset verkar så tomt och livlöst nu när han är borta. Han var alltid med mig från att jag vaknade och klev upp ur sängen tills att jag gick och la mig igen på kvällen. Han var alltid lika glad att se mig igen när jag kom hem, även om jag bara varit borta en stund. Att alltid bli bemöt av en glad hund som längtat efter en är något jag verkligen kommer att sakna, det fick mig alltid på bättre humör efter en jobbig dag. Det känns tungt att förlora någon som alltid älskat en, men vi hade i alla fall nio fina år tillsammans från att han var valp till nu. Han gick bort igår och jag har ännu inte samlat alla tankar kring detta och riktigt vilja inse att han nu faktiskt är borta, men det är tillfällen som när jag öppnar ytterdörren och ingen kommer för att hälsa på en som jag blir påmind om den bittra sanningen och börjar sakna han igen. Det kommer ta tid att vänja sig vid ett liv utan han.

En nerv hade hamnat i kläm vilket resulterade i att han började halta på ena bakbenet och ett par timmar senare kunde han inte stödja sig på det alls, så tassen släpade i marken när han gick. Han var även för svag för att ta sig fram med bara ena bakbenet då han sedan tidigare har problem med höfterna. Den enda möjliga lösningen var en dyr och invecklad ryggoperation som absolut inte rekommenderades med tanke på hans höga ålder, samt att veterinären hade svårt att tro att någon skulle gå med på att utföra denna operation med tanke på åldern. Han var gammal och sliten, så jag valde avlivning då jag inte ville att han skulle lida mer, även fast mitt ego var emot det då jag inte ville få denna sorgen över mig. Min sista stund med han var på djursjukhuset där jag klappade han medan han kollade mig i ögonen ända tills han somnade för gott. Det här var första och förhoppningsvis sista gången jag förlorar någon jag verkligen bryr mig om.

Beklagar verkligen din stora förlust. Jag vet exakt hur jobbigt det är med den där tystnaden som blir efteråt. Mitt förslag är att du försöker umgås med vänner så mycket du kan eller gör något som låter dig vila lite från sorgen. Så länge man lever så kommer man komma till den tidspunkten när ens vägar förevigt skiljs åt. Men det värsta man kan göra enligt mig är att inte öppna sig för nya äventyr, ny kärlek och ny vänskap.
Sörj klart, vila ut, lev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Idag gick min hund Lotus bort, han blev nio år. Det känns som jag förlorat en del av familjen, huset verkar så tomt och livlöst nu när han är borta. Han var alltid med mig från att jag vaknade och klev upp ur sängen tills att jag gick och la mig igen på kvällen. Han var alltid lika glad att se mig igen när jag kom hem, även om jag bara varit borta en stund. Att alltid bli bemöt av en glad hund som längtat efter en är något jag verkligen kommer att sakna, det fick mig alltid på bättre humör efter en jobbig dag. Det känns tungt att förlora någon som alltid älskat en, men vi hade i alla fall nio fina år tillsammans från att han var valp till nu. Han gick bort igår och jag har ännu inte samlat alla tankar kring detta och riktigt vilja inse att han nu faktiskt är borta, men det är tillfällen som när jag öppnar ytterdörren och ingen kommer för att hälsa på en som jag blir påmind om den bittra sanningen och börjar sakna han igen. Det kommer ta tid att vänja sig vid ett liv utan han.

En nerv hade hamnat i kläm vilket resulterade i att han började halta på ena bakbenet och ett par timmar senare kunde han inte stödja sig på det alls, så tassen släpade i marken när han gick. Han var även för svag för att ta sig fram med bara ena bakbenet då han sedan tidigare har problem med höfterna. Den enda möjliga lösningen var en dyr och invecklad ryggoperation som absolut inte rekommenderades med tanke på hans höga ålder, samt att veterinären hade svårt att tro att någon skulle gå med på att utföra denna operation med tanke på åldern. Han var gammal och sliten, så jag valde avlivning då jag inte ville att han skulle lida mer, även fast mitt ego var emot det då jag inte ville få denna sorgen över mig. Min sista stund med han var på djursjukhuset där jag klappade han medan han kollade mig i ögonen ända tills han somnade för gott. Det här var första och förhoppningsvis sista gången jag förlorar någon jag verkligen bryr mig om.

Vet precis hur det är, har förlorat ett flertal djur. Det är samma visa varje gång, man fäster sig något otroligt vid dom små liven. Det blir bättre ska du se vem vet, på sikt kanske du t.om. skaffar en ny hund?

Permalänk

Livet är hårt, men långt!
Upp med hakan! Till systembolaget!

Permalänk
Medlem

Sitter och kör lite övertid på jobbet. 5e "helg dagen" sedan 20e maj och folk har inte ens börjat gå på semester än så blir väl 2-3 månader till med mån-lör.

Ända positiva med övertid på helgen är att jag kan jobba vilka tider jag vill och kan därför sitta själv på jobbet, Lyssna på vilken musik jag vill på vilken volym jag vill utan att känna att jag stör någon. Ja och pengarna så klart

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Nu har jag pratat med tjejen i snart tre månader och jag har nog aldrig trott att det skulle gå så här långsamt framåt som det gör, vi har träffats fyra gånger under denna tid och jag mår verkligen skit över det. Hon har själv sagt att hon tycker jag är en underbar person och borde inte tveka att träffa mig mer men hon är för osäker på sig själv och litar inte på människor. Jag får snart krupp, jag gillar verkligen henne men jag kan inte forsätta träffa någon där den nästan den enda kontakten jag har med henne är via snapchat... Har aldrig dejtat någon men efter tre jävla månader trodde jag väl ändå att man hade åtminstone sovit över hos varann, haft sex och velat träffas varje dag. Jag får verkligen ingen bekräftelse, jag vill träffa någon som kanske skickar "Waddup, ledig tre timmar imorgon, ses? :)" eller vad fan som helst. Hon tar inga initiativ, är knappt sexuell och delar inte med sig av något om sitt liv.

Ställde henne mot väggen för några dagar sen; Vi bryter kontakten eller så blir du mer engagerad. Till slut efter en massa velande (som alltid) så sa hon ja. Greeaaat tänkte jag, nu kommer det kicka igång. Men samma visa som innan, visst vi har träffats lite mer och hon visar liiite mer engagemang men jag orkar inte vänta på en så osäker tjej att känna sig redo. Jag bara ger och ger och ger och får aldrig något tillbaka, men hon delade gladerligen med sig att hon träffade en fransk snubbe på bussen som gav henne sitt nr. Jag gillar redan henne, hon behöver inte lika svår eller få mig att bli svartsjuk, just nu vill jag verkligen bara bryta kontakten, dra till klubben och ta hem någon tjej. Men jag vill verkligen inte det för jag gillar henne, fy fan för kärlek. Antingen är hon bara EXTREMT osäker eller så tycker hon inget om mig mer än en snap-kompis. I dont get anything...

Skönast skulle nog vara att bryta kontakten, kan jag förbereda mig inför australien inom några månader och slipper nojja över henne hela dagarna.

Vänta nu lite, det var ju du som försökte hjärntvätta en vän med spiritualism, sen haffades du för grov rattfylla och sedan fick vi höra en massa ord om föräldrar/styvföräldrar och att de förhoppningsvis kolar av så småningen om Den där tjejen är jäkligt smart, vem vet vilka typer som försöker locka henne i säng *host*

Bryt kontakten och red upp ditt förflutna innan du hittar din livs kärlek. Som det ser ut nu kommer det inte sluta bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Vänta nu lite, det var ju du som försökte hjärntvätta en vän med spiritualism, sen haffades du för grov rattfylla och sedan fick vi höra en massa ord om föräldrar/styvföräldrar och att de förhoppningsvis kolar av så småningen om Den där tjejen är jäkligt smart, vem vet vilka typer som försöker locka henne i säng *host*

Bryt kontakten och red upp ditt förflutna innan du hittar din livs kärlek. Som det ser ut nu kommer det inte sluta bra.

Oh the irony
Småkändis på Sweclockers 😎 Har du en affisch på mig i ditt rum? Borde du som lägger ner så mycket tid på mig och mitt liv.
Jag hoppas du en dag kan hitta lugn i ditt liv, så du inte känner dig tvungen att mobba en annan person över ett forum, mycket kärlek till dig, du är älskad!

Trevlig helg också! Själv jobbar man men lyckats stämma träff med henne imorgon, grilla, en flaska gott vin, badtunna, världens utsikt och hela natten att prata! Äntligen ska vi få gå in på djupet, filosofi kommer diskuteras flitigt, samt min rattfylla.

Bor du i Stockholm? Jag ger dig en utmaning, vi träffas på ett par järn och om du inte tycker jag verkar vara en godhjärtad människa tar jag notan, annars får du stå för det. Antar du utmaningen, eller har timmarna bakom rutan skapat kronisk fobi för att socialisera?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jag känner ju att hon vill men vågar inte, vi har pratat om det och hon sa att hon skulle bli mer engagerad men tror hon själv måste förändras för att det ska hända något. Jobbigast är väl att jag vill fortsätta träffa henne men orkar inte med om det ska vara så här. Som idag skulle vi träffas men igen så blev det inte av - tror jag måste bryta kontakten om hon nu inte förändrar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Om tjejen börjar tappa intresse sådär kan det ofta vara på grund av att hon tycker att du inte är någon utmaning, att du är för tillgänglig.
Att sluta ta kontakt med henne överhuvudtaget och gärna visa att ditt liv inte bara kretsar kring henne kan vara en god ide'. Umgås med andra tjejer och gå ut och ha kul.
Känner hon överhuvudtaget något för dig så skapar det saknad hos henne och hon börjar tänka att hon kanske måste ta initiativ själv och inte kan ta dig för givet. Bryr hon sig inte ändå och aldrig hör av sig, så är förhållandet tyvärr dött ändå...

Det gäller att skapa en atmosfär av att tjejen känner att hon måste jaga dig, att du är något speciellt som hon behöver kämpa för.
Tänk dig analogin när hundar jagar något. Springer något ifrån dem blir det kul att jaga, men någon som står still och de kan fånga direkt blir ointressant. Det är faktiskt i grunden samma princip bakom här...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte, jag kanske överreagerar men jag tycker att min vän är en stor egoist, och en svikare!

Han vill jämt bestämma över allting känns det som. När vi ska prata i telefon. När vi ska ses osv osv.

Ibland kan han ringa jätte många gånger. Sitter jag i ett möte så fortsätter han att ringa och ger sig inte förrän jag svarar.

När jag till slut svarar så undrar han om vi kan ses. Svarar jag ja vilket jag alltid brukar göra så dyker han inte upp. Ibland känns det som om att han jävlas med mig.

Som tex idag då.

Han sms:ade tidigt i morse och undrade om vi kunde ses idag. Jag svarade att jag inte kunde av två anledningen. Dels för att jag var upptagen och för det andra så vet jag att han inte skulle dyka upp.

Han bad flera gånger och jag sa till slut ja.

Några timmar senare ringer han och säger att han är på väg till mig så jag gör mig i ordning.

Därefter, kanske efter cirka 15 minuter så ringer han igen och säger : Jag kan inte ses idag. Jag är jätte trött. Vi ses på Söndag i stället. Hej då.

Jag hinner knappt säga något, utan han bara lägger på.

Det han sa att vi kan ses på Söndag är skitsnack, helt utan tvekan. Det går inte en enda dag att han inte hör av sig.

Det känns som om att han leker med mig. Som att han jävlas, och att han njuter av det? Jag vet inte, men det känns så i alla fall.

Jag ville bara skriva till honom att han inte ska höra av sig mera, och att han kan gå jävlas med någon annan.

Vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Om tjejen börjar tappa intresse sådär kan det ofta vara på grund av att hon tycker att du inte är någon utmaning, att du är för tillgänglig.
Att sluta ta kontakt med henne överhuvudtaget och gärna visa att ditt liv inte bara kretsar kring henne kan vara en god ide'. Umgås med andra tjejer och gå ut och ha kul.
Känner hon överhuvudtaget något för dig så skapar det saknad hos henne och hon börjar tänka att hon kanske måste ta initiativ själv och inte kan ta dig för givet. Bryr hon sig inte ändå och aldrig hör av sig, så är förhållandet tyvärr dött ändå...

Det gäller att skapa en atmosfär av att tjejen känner att hon måste jaga dig, att du är något speciellt som hon behöver kämpa för.
Tänk dig analogin när hundar jagar något. Springer något ifrån dem blir det kul att jaga, men någon som står still och de kan fånga direkt blir ointressant. Det är faktiskt i grunden samma princip bakom här...

Jag letar då inte efter någon katt-råtta lek när jag dejtar, då passar inte den tjejen mig. Jag hänger konstant med tjejer, har dissat många (alla) ligg de senaste månaderna för jag haft en genuint intresse för henne. Jag har undvikit att fota mig själv med tjejer för jag vill inte göra henne mer nojjig än vad hon redan är.

Nu verkar det som hon inte ens kommer hit ikväll, kommer hon inte bryter jag kontakten, tänker inte vara dryg då jag inte är så som person. Önskar henne lycka till i framtiden och om hon vill en förklaring till varför jag aldrig mer vill prata med henne.

Denna gång är det verkligen uselt, frågade i onsdags "Ses på lördag hos mig?" Hon svarade att hon ville, nu har hon inte svarat än om när hon kommer, hon är på en studentmottagning, har hon ens planerat hur hon ska komma hit liksom? Tänker inte byta en massa pass, sova fyra timmar om nätterna så jag har tid att träffa henne för hon gör verkligen ingenting, jag att anledningen till varför hon är såhär är då hon är extremt osäker. Men jah tänker inte vänta längre, har så mycket jag vill göra innan Australien så just nu känns det inte ens som en förlust, bara en börda som lyfts från mina axlar.

Trevlig helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Mitt liv just nu är inte så underbart. fick veta att jag fått chrons sjukdom för 1 månad sen, efter 2 veckor började jag med medicin.

Efter 1.5 vecka av medicinering får jag akut bukspottskörtel inflammation vilket kan ske om man äter denna medicin. så ligger på mag/ tarm avdelningen sen fredags med dropp och antibiotika.

så ska ligga här till fredag nästa vecka. underbart. hoppas bara jag inte måste opereras= diabetes typ 2 direkt om den tas bort. 2:a gången på 9 år jag får bukspottskörtel inflammation. först gången fick jag vid mösspåtagningen 2008.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

@macbang: Jag lider med dig. Mag- och tarm-problem kan vara väldigt jobbiga och besvärliga. Att sedan åka på akut bukspottkörtelinflammation på det är ju oerhört olyckligt. Hoppas bukspottkörtelinflammationen ger med sig inom kort, och att medecinen kan lindra symptomen av Crohns sjukdom.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av macbang:

Mitt liv just nu är inte så underbart. fick veta att jag fått chrons sjukdom för 1 månad sen, efter 2 veckor började jag med medicin. så efter 1.5 vecka av medicinering får jag akut bukspottskörtel inflammation vilket kan ske om man äter denna medicin. så ligger på mag/ tarm avdelningen sen fredags med dropp och antibiotika.

så ska ligga här till fredag nästa vecka. underbart. hoppas bara jag inte måste opereras= diabetes typ 2 direkt om den tas bort. 2:a gången på 9 år jag får bukspottskörtel inflammation. först gången fick jag vid mösspåtagningen 2008.

Tråkigt att höra, vet precis hur jobbigt det kan vara. Jag fick chrons i mitten av december förra året. Hoppas allt löser sig så smidigt som möjgligt och krya på dig!

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Oh the irony
Småkändis på Sweclockers 😎 Har du en affisch på mig i ditt rum? Borde du som lägger ner så mycket tid på mig och mitt liv.
Jag hoppas du en dag kan hitta lugn i ditt liv, så du inte känner dig tvungen att mobba en annan person över ett forum, mycket kärlek till dig, du är älskad!

Trevlig helg också! Själv jobbar man men lyckats stämma träff med henne imorgon, grilla, en flaska gott vin, badtunna, världens utsikt och hela natten att prata! Äntligen ska vi få gå in på djupet, filosofi kommer diskuteras flitigt, samt min rattfylla.

Bor du i Stockholm? Jag ger dig en utmaning, vi träffas på ett par järn och om du inte tycker jag verkar vara en godhjärtad människa tar jag notan, annars får du stå för det. Antar du utmaningen, eller har timmarna bakom rutan skapat kronisk fobi för att socialisera?

________________

Jag letar då inte efter någon katt-råtta lek när jag dejtar, då passar inte den tjejen mig. Jag hänger konstant med tjejer, har dissat många (alla) ligg de senaste månaderna för jag haft en genuint intresse för henne. Jag har undvikit att fota mig själv med tjejer för jag vill inte göra henne mer nojjig än vad hon redan är.

Nu verkar det som hon inte ens kommer hit ikväll, kommer hon inte bryter jag kontakten, tänker inte vara dryg då jag inte är så som person. Önskar henne lycka till i framtiden och om hon vill en förklaring till varför jag aldrig mer vill prata med henne.

Denna gång är det verkligen uselt, frågade i onsdags "Ses på lördag hos mig?" Hon svarade att hon ville, nu har hon inte svarat än om när hon kommer, hon är på en studentmottagning, har hon ens planerat hur hon ska komma hit liksom? Tänker inte byta en massa pass, sova fyra timmar om nätterna så jag har tid att träffa henne för hon gör verkligen ingenting, jag att anledningen till varför hon är såhär är då hon är extremt osäker. Men jah tänker inte vänta längre, har så mycket jag vill göra innan Australien så just nu känns det inte ens som en förlust, bara en börda som lyfts från mina axlar.

Låt oss åsidosätta den sliskigt söta sarkasmen och skrytet som aldrig hände. Ditt förflutna och ditt sätt att agera gör dig känd på ett dåligt vis. Du har massor att ta igen för att få lite respekt. Åk till Australien för allt i världen, där vet ingen något om dig och kanske du hittar ett ligg.

Jag bor långt från stockholm och dricker tyvärr inte alkoholhaltiga drycker, om "järn" skall tolkas som det. Att vara godhjärtad avgörs inte hur du interagerar med vissa personer, du är lika bra som dina sämsta gärningar, det är den du är. Kronisk fobi inför sociala situationer avgörs av psykolog och bör inte användas som förolämpning med respekt för de personer som faktiskt lider av det. Jag hör inte till den kategorin men ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Låt oss åsidosätta den sliskigt söta sarkasmen och skrytet som aldrig hände. Ditt förflutna och ditt sätt att agera gör dig känd på ett dåligt vis. Du har massor att ta igen för att få lite respekt. Åk till Australien för allt i världen, där vet ingen något om dig och kanske du hittar ett ligg.

Jag bor långt från stockholm och dricker tyvärr inte alkoholhaltiga drycker, om "järn" skall tolkas som det. Att vara godhjärtad avgörs inte hur du interagerar med vissa personer, du är lika bra som dina sämsta gärningar, det är den du är. Kronisk fobi inför sociala situationer avgörs av psykolog och bör inte användas som förolämpning med respekt för de personer som faktiskt lider av det. Jag hör inte till den kategorin men ändå...

Du får tycka och tänka precis som du vill, nu börjar vi gå OT så slutar innan moderatorerna kommer och rensar upp. Du får ha en jädrans bra fortsättning!

(Får givetvis skicka PM om du vill fortsätta diskutera )

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

@onezerotwo det där är verkligen inte sin vän, och du borde inte ens prata med honom längre.. Han verkar vara en skithög, och hade jag varit du hade jag brutit kontakten och aldrig ena tänkt mer på den där skiten..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@onezerotwo: Det där är inte en vän. Nästa gång han hör av sig så säg att du inte har tid med hans löjliga beteende och att du går vidare med ditt liv UTAN han.