Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

En riktig skitsak, men nu börjar jag bli rejält less på dessa förbannade fiskmåsar som skränar större delen av dygnet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Olegh:

En riktig skitsak, men nu börjar jag bli rejält less på dessa förbannade fiskmåsar som skränar större delen av dygnet.

Hehe, på tal om fiskmåsar såg jag en äcklig jävel äta en död igelkott på vägen idag. Disgusting animals.

Är själv lite irriterad över att Proshop påstår att dom använder drop-ship lager för sina produkter och att produkten jag köpte skickades direkt från Sverige; trots det tog det över 1 vecka att få produkten jag avbeställt 2 min efter ordern var lagd (såg fel och det var en svindyr produkt för vad man fick), när jag sedan hämtar ut paketet för att returnera det så är det tydligt som fan att det skickas från Danmark ändå. Varför ljuga liksom? Och hur i helvete kan deras system inte avboka beställningar automatiskt? År 2017? Beställde förövrigt på en helg och dom hade hela måndagen på sig att fixa detta manuellt, men trots det börjades paketet packas å skickades efter 16.00

Det enda positiva med hela upplevelsen är att dom efter ett irriterat mail; betalade returfrakten.

Permalänk
Medlem

Ca 60 timmar övertid sedan i maj fram tills idag. Lär bli 35-40 timmar till den här månaden + 30-40 timmar nästa månad också.

Börjar bli jävligt segt just nu.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Åker till Nürburgring klockan 03.30 imorgon

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Får nog beskriva mig som lite galen eftersom jag skriver om relationsproblem i ett såpass o-anonymt forum som detta. Men behöver bolla lite.

Tjejen jag träffar har nästan övertalat mig att det vi känner för varandra är fel. Jag tror henne inte riktigt. Problemet? Jo, vi har träffats nästan 3.5 månad utan att bli förälskade. Vi båda tycker om varandra (på ett romantiskt vis), men det är allt än så länge. Hon har ingen tidigare erfarenhet av att träffa någon såhär länge och förväntar sig att det ska vara som i en film. Dels säger hennes kompisar att det ska vara så.

Fram tills att hon drog upp detta hade vi aldrig sagt något om känslor till varandra. Jag tror att detta kan bidra till att vi inte är förälskade. Även dels att båda hon och jag är ganska känslo-neutrala som människor.

Vi har hela tiden träffats väldigt ofta, säkert 2-5 gånger i veckan. Ibland har vi vart t.ex tors-fre-lör-söndag och verkligen hängt ihop, ändå har det bara känts tråkigt när hon dragit. Vi båda trivs otroligt bra tillsammans, vi är väldigt lika och passar bra tillsammans. Och ja, vi brukar ligga och kramas och pussas hela tiden, så är inte direkt som att attraktionen inte finns där heller så att vi känns som vänner.

Men ja, vi är inte förälskade. Och känslorna växer inte fort. Är jag naiv som inte ser detta som ett problem? Jag tror att hon och jag passar perfekt trots utebliven förälskelse. Varken hon eller jag vill vara utan varandra eller det vi har. Dock kan hon inte sluta noja över "Tänk om vi inte får mer känslor för varandra?" "Känner jag egentligen rätt?" och dessa tankar spelar hon upp i sitt huvud tusen tals gånger. Hon kan inte bara ta det som de kommer. Detta problemet har satt sig i hennes huvud och blivit vårat problem.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Får nog beskriva mig som lite galen eftersom jag skriver om relationsproblem i ett såpass o-anonymt forum som detta. Men behöver bolla lite.

Tjejen jag träffar har nästan övertalat mig att det vi känner för varandra är fel. Jag tror henne inte riktigt. Problemet? Jo, vi har träffats nästan 3.5 månad utan att bli förälskade. Vi båda tycker om varandra (på ett romantiskt vis), men det är allt än så länge. Hon har ingen tidigare erfarenhet av att träffa någon såhär länge och förväntar sig att det ska vara som i en film. Dels säger hennes kompisar att det ska vara så.

Fram tills att hon drog upp detta hade vi aldrig sagt något om känslor till varandra. Jag tror att detta kan bidra till att vi inte är förälskade. Även dels att båda hon och jag är ganska känslo-neutrala som människor.

Vi har hela tiden träffats väldigt ofta, säkert 2-5 gånger i veckan. Ibland har vi vart t.ex tors-fre-lör-söndag och verkligen hängt ihop, ändå har det bara känts tråkigt när hon dragit. Vi båda trivs otroligt bra tillsammans, vi är väldigt lika och passar bra tillsammans. Och ja, vi brukar ligga och kramas och pussas hela tiden, så är inte direkt som att attraktionen inte finns där heller så att vi känns som vänner.

Men ja, vi är inte förälskade. Och känslorna växer inte fort. Är jag naiv som inte ser detta som ett problem? Jag tror att hon och jag passar perfekt trots utebliven förälskelse. Varken hon eller jag vill vara utan varandra eller det vi har. Dock kan hon inte sluta noja över "Tänk om vi inte får mer känslor för varandra?" "Känner jag egentligen rätt?" och dessa tankar spelar hon upp i sitt huvud tusen tals gånger. Hon kan inte bara ta det som de kommer. Detta problemet har satt sig i hennes huvud och blivit vårat problem.

Med andra ord..hon är inte redo för ett förhållande.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Med andra ord..hon är inte redo för ett förhållande.

Så jag borde alltså avsluta detta? Hon är 22 och aldrig haft ett förhållande, förutom jag då. Men hon har aldrig fastnat för någon tidigare att det lett till något långvarigare än det vi har. Men ja, hon kanske behöver jobba med sig själv och förstå att man inte kan kontrollera allt, och absolut inte i kärlek. Där vet man aldrig hur morgondagen blir.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hejsan Sweclockers!

Jag sitter och har otrolig jävla ångest, dödsångest if you will...

Iallafall så för ett par tre år sedan så hade min morbrors hjärta stannat i sömnen, han var "död" i ungefär 8 minuter innan dom fick liv i honom igen. Efter det så låg han i koma en längre stund. När han då vaknat ur detta så påbörjades en utredning på vad som inträffat. Utöver det så var han bara 27 år gammal då detta inträffade, jag är 24...

Någon månad går förbi och det uppdagas att han lider av LQTS, en ärftlig sjukdom som mer eller mindre är 50% att man har om en närmare släkting har det. Hjärtat kan bara stanna av helt enkelt, då några intervallerna mellan några impulser blir för långa. Detta syns oftast inte på vanliga EKG och det finns ännu väldigt lite forskning kring detta. Min morbror hade bara känt sig "lite slö" och var tvärtrött den kvällen det hände. Det visar sig även senare att även min andra morbror, mamma och även lillasyster har.

Mamma pushar mig till att kolla upp det men jag skjuter det alltid åt sidan och har nog gjort i över ett år sedan hon först sa åt mig att göra det. Allt detta p.g.a allt prat om medicinering och pacemaker ifall jag har denna sjukdom, vilket jag inte vill ha, varken pacemaker eller medicin då jag gått på någon typ av medicin större delen av livet. Så jag har bara tänkt att det är inget som kommer drabba mig.

MEN! Nu i veckan så började jag min 3 dagar långa ledighet och det som händer den första dagen är att mitt hjärta började slå dubbelslag och jag kände mig utmattad och andfådd efter varje sådant. "Aja, det är nog bara hjärtklappning"- tänkte jag och fortsatte min dag som vanligt. Jag har haft hjärtklappningar i större delen av livet och vet vad som orsakar detta, inget farligt.

Dessa hjärtklappningar började däremot under dagen att komma fler och fler, med mindre mellanrum. Tyckte bara det var jobbigt och gick och lade mig.

Dagen därpå så vaknar jag utan problemet i hjärtat men jag blir andfådd vad jag än gjorde, om jag så ställde mig upp, gick nerför en liten trapp eller promenerade lite...(Jag är i dålig form, men inte såååå dålig!).
Det här fortsatte under hela dagen och jag började känna mig utmattad och senare under en liten biltur med en kompis så började jag må väldigt dåligt, ville kräkas alltså så jag bad om att få fara hem.

Ringde 1177 och förklarade för dom hur jag mått de senaste dagarna. De tyckte att jag skulle ringa 112, vilket jag motvilligt funderade på. Först ringde jag min pappa för att kolla om det inte var lite väl drastiskt, tjurskallig som jag är då det gäller sånt här.
Men även han tyckte jag borde göra det. Så jag gjorde det och en ambulans skickades utan sirener och blåljus för att göra en bedömning. De kollade upp mig via EKG och det gamla vanliga... De hade liten till ingen kunskap om denna sjukdom så de skickade resultatet av mitt EKG till en hjärtläkare som förklarade att det såg normalt ut.

Upplyser min mor om allt detta som ber mig att åtminstone skicka in en bokning för blodprovstagning för DNA-test, enda sättet att se om man lider av denna sjukdom. Får mest troligt göra dessa tester till veckan men sedan kan det ta upp till en månad innan man får svar på om man har sjukdomen.

Nu någon dag senare så är allt detta det enda jag kan tänka på då mitt hjärta fortfarande känns konstigt och jag blir periodvis helt tömd på energi. "Vad händer om jag går och lägger mig ikväll, kommer mitt hjärta stanna? Kommer jag somna och sen tvärdör jag bara innan jag får ta mina tester?". Tidigare har jag inte varit intresserad av att veta men nu... med obehaget jag har i bröstkorgen fortfarande så känns det motvilligt att sova eller ens lägga mig för att vila. Ligger vaken till den punkten att jag däckar, sover pissdåligt och drömmer mardrömmar.

Är det någon som känt liknande någon gång? Vad gjorde ni för att göra det bättre eller tänka på annat? Detta påverkar mitt arbete på jobbet och allt... Sitter bara vid datorn och spelar eller ser film för att tänka på annat. Känns som att jag är helt stum bara, helt känslolös kring detta, utöver den jävla ångesten som jag redan sen tidigare är diagnoserad med.

Fan vad skönt att skriva av sig, även ett tack på förhand till den som orkar läsa igenom allt detta.

/Alexander

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Mamma pushar mig till att kolla upp det men jag skjuter det alltid åt sidan och har nog gjort i över ett år sedan hon först sa åt mig att göra det. Allt detta p.g.a allt prat om medicinering och pacemaker ifall jag har denna sjukdom, vilket jag inte vill ha, varken pacemaker eller medicin då jag gått på någon typ av medicin större delen av livet. Så jag har bara tänkt att det är inget som kommer drabba mig.

Inte för att vara sån men ganska korkad inställning till något som ger dig ångest. Har själv en kass rygg och det är klart att man vill äta så lite mediciner som möjligt men ibland får man faktiskt förlita sig på läkarna för att få ett drägligt liv.

Och framför allt du vet ju inte än om du är drabbad!

Permalänk

Känner mig nere... Pratat med en tjej nu en tid och helt plötsligt från ingenstans så slutar hon skriva med mig. Lät det gå ett par dagar innan jag frågade om hon inte ville prata med mig längre och fick till svar "nej, känner inte för att prata med dig längre." Det var allt hon svarade och det sista som jag hörde från henne.

Tycker det är så otroligt tråkigt att hon helt plötsligt slutade att svara och ignorerade mig i flera dagar. Vet inte varför hon ändrade sig. Det är mindre än en vecka sedan som hon Skrev så mycket.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Skulle köpa nya kablar till våra iPads i hemmet då alla börjar gå sönder. Köpte ett 5-pack kopior för 65:- och en original kabel från ett annat ställe. Ser absolut ingen skillnad alls. Om något tycker jag kopiorna har bättre kontakter. Money well spent... not!

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på vad fan posten håller på med egentligen. Sitter och väntar på totalt 4st kontroller som ska användas till en kommande retropie. En kom på dagen utsatt första leveransdag som säljaren avger på eBay, det kom den 11:e, dvs i onsdags. Ena skulle också komma i onsdags, sitter och väntar på en liten papperslapp i brevlådan i form av en avi men nej då, då ska det minsann sölas. Hade sett fram emot att få pilla och leka med inställningarna hela helgen men tji fick man.

Nu får man istället hoppas på att det kommer lagom till semestern som börjar nästa helg, det borde dom väl klara av?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kuken!

Skulle fått göra 8-bitarsmusik till ett spel som blivit stort på steam greenlight eller vad det heter men efter att ha skickat några demos så passade det tydligen inte.

Alltså... Varför anlita mig om man inte vill ha min musik liksom? Har man lyssnat så vet man ju ingefär hur det kommer låta. Tröttsamt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Fixxarn93: Fy fan vad hemskt, har du åtminstone folk omkring dig som kan stötta dig och hålla dig sällskap tills du vet om du ligger i riskzonen eller inte?

Hoppas att allt slutar väl för dig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv

@Fixxarn93: Jag tycker det låter mer som att du börjat få mer ångest samt panikattacker. Kan bli så när man blir påstressad av släkt samt att döden kommit en nära. Även om du nu har åkomman eller ej så tycker jag du ska gå ut och promenera minst 1h om dagen, skippa socker och ta det lugnt med saker som får dig att tänka på annat.

EDIT: Se till att bli sjukskriven i 2v så du får samla dina tankar. Väldigt viktigt så det inte blir värre!
EDIT2: Skippa koffin osv efter Lunch

Permalänk
Medlem

Glad man blir... Kom till jobbet i morse, klev ur bilen och ser att skärmen vid vänster bakdäck är alldeles uppskrapad. Börjar fundera över om det kan ha varit jag som orsakat det. Var till föräldrarna en sväng sent igår kväll och hämtade grejor. Gick runt bilen en massa då så jag borde definitivt ha sett det om det var där redan då. Sen körde jag hem ca 2km genom stan, ingen trafik eftersom det var så sent. Svänger alltid in på parkeringen från höger så det kan inte ha hänt något då. I morse backade jag ut åt samma håll som jag svänger in från, som vanligt. Hade dock en svart bil bredvid mig på parkeringen i morse. Den var inte där nu när jag kom hem men ska gå ner och kolla lite senare ikväll om den är där och om den har silverfärg på sig någonstans.

Så jävla trist bara. Man köper en fin bil som är i jättefint skick men under dom typ tre månader jag har haft den så har jag redan fått flera dörruppslag och så nu detta...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Yay jag känner sig exkluderad från familjen. Fick nyss reda på att mor, styvfar, syster, hennes man och dotter var på Skånes Djurpark, något jag föreslog till mamma månader tidigare som jag gladeligen velat vara och medverka i med dem - jag var varken förfrågad eller bjuden, och det är inte första gången heller. Att inte heller blivit firad eller besökt av mamma när jag fyller år i dem senaste åren känns också.

Där är inget "ont blod" så inga konflikter är bakom motivet, men där är ingen god anledning heller.

Det enda som skiljer mig mellan mig och systern, utöver genetik, är att hon är gift och har ett barn.

När morsan sa (förra året) att vi kunde fira min födelsedag på hennes, iom datumen är tätt inpå, så väntade jag mig liksom att bli grattad när släkten kom och hade fikat - NOPE! Istället var föräldrarna grattade för silverbröllop och jag nämndes aldrig, jag gjorde ingen scen utav det men jag var då och är nu sjukt bitter.

Inte ens en gång om året får jag känna mig speciell, och nu inte vara med i familjeaktiviteter.

Så ja, känner nästan för att ta avstånd från dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hemleverans av paket idag mellan... 8-16. Japp. De jävla asen låser mig i en hel dag. Det är inte heller så att man anger denna feta tidsram och sedan lägger till att "Vi återkommer när leveransen kommer ske om ca 90 minuter" så att man kan åka och handla, ta en promenad, vad ärende som helst som går ganska snabbt. Nej, man ska sitta på pass i 8h. Tvätta eller nåt sånt där man faktiskt inte är i lägenheten ska man nog inte heller göra, för man kan inte lita på att de ringer upp en heller när (om) de behagar komma.

I morse tänkte jag, har man bara lite tur så dyker det upp vid 9-10 och så är det klappat och klart.

Så blev det inte. Nu har klockan passerat 16 och ingen leverans. Ska definitivt höra av mig till affären som jag beställt ifrån så att de får veta att det här upplägget med speditören fan inte funkar. Frakten för mig var skitbillig (60 kr oavsett orderstorlek, mindre paket levereras med postnord) så frågan är hur mycket det faktiskt kostar dom. Med en tidsram på 8h för utleverans till mottagaren så hoppas jag att de betalar väldigt lite. För OM det är så, så innebär att de kan betala mer för bättre utleveransvillkor och kunden (jag) skulle faktiskt kunna stå ut med att betala lite mer för frakten. Win-win.

Permalänk
Avstängd

En j*vla granne som släpar hem tjejer och har sex, med lyset tänt och utan att dra för gardinerna vilket är ett återkommande fenomen. Vad som gör mig mest förbannad över hela situationen är att det är finns barnfamiljer på gården. Och vill det sig riktigt bra så har han även balkongdörren öppen så man hör brudj*veln stöna.

Och innan ni kommenterar, han har möjligheten att dra för så det blir 100% insynsskyddat.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Peppar2014:

En j*vla granne som släpar hem tjejer och har sex, med lyset tänt och utan att dra för gardinerna vilket är ett återkommande fenomen. Vad som gör mig mest förbannad över hela situationen är att det är finns barnfamiljer på gården. Och vill det sig riktigt bra så har han även balkongdörren öppen så man hör brudj*veln stöna.

Och innan ni kommenterar, han har möjligheten att dra för så det blir 100% insynsskyddat.

Åh, du plockar lite lokaltidningspoäng med "tänk om barnen ser", ser jag. Har du nämnt det här för honom? Det brukar lösa ganska många problem. Tror inte det är uppsåtligt, om det inte påpekats att folk har full insyn.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Peppar2014:

En j*vla granne som släpar hem tjejer och har sex, med lyset tänt och utan att dra för gardinerna vilket är ett återkommande fenomen. Vad som gör mig mest förbannad över hela situationen är att det är finns barnfamiljer på gården. Och vill det sig riktigt bra så har han även balkongdörren öppen så man hör brudj*veln stöna.

Och innan ni kommenterar, han har möjligheten att dra för så det blir 100% insynsskyddat.

Pröva prata med hen? Känns inte som ett egentligt problem, ni får ju faktiskt inte stirra rakt in i en annans bostad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Pröva prata med hen? Känns inte som ett egentligt problem, ni får ju faktiskt inte stirra rakt in i en annans bostad

Totalt lönlöst, människan är dum som ett nöt. Bostadsområdet jag bor i består av U formade gårdar, så oavsett så har jag full insyn i hans lägenhet ifrån mitt kök.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Åh, du plockar lite lokaltidningspoäng med "tänk om barnen ser", ser jag. Har du nämnt det här för honom? Det brukar lösa ganska många problem. Tror inte det är uppsåtligt, om det inte påpekats att folk har full insyn.

Nej, men jag har full insyns i hans lägenhet ifrån mitt kök. Hans lägenhet ligger tvärs över den U formade innergården.

Självklart är det uppsåtligt, och jag tror han tänder på det. Har han lyckat dra för tidigare borde det gå minst lika nu också, för det är knappast en ren vetenskap att vride på en stång(lamelltyp av gardiner). Bifogar en bild, så ser ni själva vilken typ av gardiner han har.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Förra bostaden jag bodde i så hade jag en granne ovanför mig som måste ha haft en gammal armé-säng eller nåt liknande..... Ni vet en sån där gammal jäkel med plåt/stål ram och långa synliga fjädrar.
Needless to say att det lät en del när hans diverse damer kom på besök. Detta gäller oftast på på natten, flertalet gånger och efter att ha pratat med honom utan resultat (vi var flera i byggnaden som pratade med honom) utan framgång så hörde jag av mig till fastighetsägaren som till slut vräkte honom. Tog 1-2 månader efter att vi ringde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxarn93:

Hejsan Sweclockers!

Mamma pushar mig till att kolla upp det men jag skjuter det alltid åt sidan och har nog gjort i över ett år sedan hon först sa åt mig att göra det. Allt detta p.g.a allt prat om medicinering och pacemaker ifall jag har denna sjukdom, vilket jag inte vill ha, varken pacemaker eller medicin då jag gått på någon typ av medicin större delen av livet. Så jag har bara tänkt att det är inget som kommer drabba mig.

/Alexander

Pacemaker tycker jag inte alls låter som någon dum livförsäkring om det nu visar sig att du lider av detta, ingreppet är ganska enkelt och hämmar dig inte någonting. Min farfar bar en sista 15 åren i livet och mådde hur bra som helst och var aktiv och min chef har en son i tonåren som är en väldigt duktig löpare, han har pacemaker pga medfött hjärtfel. Vad jag försöker säga är att även om pacemaker låter som något som bara gamla får inopererat efter hjärtinfarkter och dylikt för att förlänga det ofrånkomliga så kan det på en ung person som dig göra mycket gott, om inte annat för psyket att veta att du har den där om nu hjärtat skulle börja slå oregelbundet eller rentav stanna av helt. Skulle säkert hjälpa dig med sömnbesvären en hel del.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv

- sista lediga dagarna på semestern..

+ Bara 5 månader tills nästa.

Galicien var underbart iaf! Man får leva på de minnena under kalla vintern.

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: du är bara avis /grannen.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

@RVX: alltså låt folk knulla ifred.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Jävligt förbannad just nu. Hur fan lyckas folk skriva anonyma recensioner på Prisjakt som namnet "kund"?? Jag tänkte gå in och skriva en recension men var tvungen att logga in?? Berätta snälla Sweclockers!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Jävligt förbannad just nu. Hur fan lyckas folk skriva anonyma recensioner på Prisjakt som namnet "kund"?? Jag tänkte gå in och skriva en recension men var tvungen att logga in?? Berätta snälla Sweclockers!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att de har skrivit via länk från butiken i samband med ett köp, alltså inte gått in "manuellt" och skrivit direkt på Prisjakt.