Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Hedersmedlem

Följt en auktion på en processorkylare på Tradera sen igår. Med ~1m20s kvar blir jag distraherad av ett telefonsamtal medan jag väntar på att lägga mitt bud. På ungefär fem nanosekunder har jag glömt bort det här och går ifrån datorn och missar alltihop. Dessutom visade sig inte vara en enda annan människa som satt och väntade på att bjuda utan personen som vann fick kylaren för mindre än hälften av vad en exakt likadan gick för förra veckan. Hatar känslan av att missa ett kap, ännu mer när det är något jag har hållit utkik efter länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

@superegg:

Låter väldigt jobbigt...
Vet själv hur frustrerande det kan vara när folk inte förstår vad man menar, om det skulle kännas så mer eller mindre hela tiden skulle jag nog bli galen.

Har du någon diagnos som det finns hjälp för?

Dom sa när jag var liten att jag har ADHD, Aspergers, Autism vet inte om allt stämmer men ADHD kan jag hantera bättre nu än när jag var liten men är osäker om jag ens har ADHD.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av superegg:

Dom sa när jag var liten att jag har ADHD, Aspergers, Autism vet inte om allt stämmer men ADHD kan jag hantera bättre nu än när jag var liten men är osäker om jag ens har ADHD.

Och svårigheterna med att skriva beror på det? Finns det någon plan för att hjälpa dig, eller är allt upp till dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Blivit uppringd av en gammal chef jag haft som vill att jag ska börja jobba där igen....
Kollegorna på det jobbet är roligare typer än de nuvarande samt har mycket mer att lära av dem men det största problemet med mitt gamla jobb är att det är ungefär 40min enkel restid dit kontra 10minuter som jag har idag vilket är lite tråkigt.
Sa till honom iaf att jag kan tänka mig komma tillbaka men att det kommer kosta honom för att kompensera för pendlingen samt "krånglet" för mig att byta jobb.
Har klurat lite och kommit fram till att jag vill gå upp I lön med 10k/månad för att byta tillbaka.
Tveksam på att han går med på det men det som talar till min fördel är att det är en enorm brist I regionen nu på sådana som mig viket gör att det helt enkelt inte går att få tag på folk.

Spännande iaf, han skulle höra av sig I början av nästa vecka med ett bud. Om jag skulle få min 10k höjning så kommer jag ändå ge min nuvarande en chans att matcha det. Skulle kunna tänka mig att stanna kvar på nuvarande om de skulle ge mig 5k extra I månaden. Min nuvarande chef vet givetvis också om bristen på folk.
Hur det än blir så känns det som att jag kommer bli en vinnare I detta även om det kommer att bli ett svårt beslut.

Kul att vara eftertraktad, men det här inlägget borde vara i den glada tråden. Eller är det här något som gör dig sur, ledsen eller galen!?
kan sticka lite i folks ögon detta eftersom det finns värre saker här inne

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PuMaH:

Och svårigheterna med att skriva beror på det? Finns det någon plan för att hjälpa dig, eller är allt upp till dig?

Jag antar att det beror på det. Finns ingen plan för att hjälpa mig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Finns så mycket psykfall som får gå löst i det här landet. När jag var ung på 80-talet så fanns det inte mycket våld

Jodå, det fanns det banne mig, faktum är att våldet har gått ner, både lokalt och globalt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Min födelsedag idag, 32 år är jag nu. Ingen har besökt mig eller ringt, bara opersonliga SMS och FB inlägg.

Ja må jag leva...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ohem:

Min födelsedag idag, 32 år är jag nu. Ingen har besökt mig eller ringt, bara opersonliga SMS och FB inlägg.

http://i.imgur.com/c6qCYnih.jpg

Ja må jag leva...

Men Vadfan, grattis😁

Permalänk

@Ohem: Tråkigt att höra. Men som en "vän" i gemenskapen här på Sweclockers önskar jag dig grattis på födelsedagen.

Personligen ser jag nästan gratulationer via Facebook som en förolämpning. Så oerhört opersonligt och intetsägande. Nån slänger ur sig "Grattis!" och nån jäkla ballong-emoji, och tycker att de har gratulerat sin "vän". Orkar de inte ens bemöda sig med ett personligt sms eller telefonsamtal kan de lika gärna låta bli imo. Nu kanske jag låter lite gammal och bitter, men det är min åsikt iaf.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Ohem: Grattis! Det är väl rätt normalt när man blivit vuxen. Det är väl bara de allra närmaste, om man har några, som spontant uppmärksammar en personligen. Du får sikta på 40, 50, 60 årsdagarna och faktiskt bjuda in folk då om du vill fira ordentligt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Ohem: Grattis! Må din nästa bemärkelsedag bli en social succe' av kolossala mått.

Själv har man dom senaste åren glidit ifrån sina barndomsvänner i takt med att dom skaffat flickvänner och fruar och en efter en flyttat från staden där vi alla växte upp. Dom besöker varandra och tar med sig sina respektive, men mig blir det nästan bara telefon och voice chat med numera.

Det finns inget som fryser ut en så effektivt som att vara solo när alla ens vänner har förhållanden och familj.
Den sista håller på att förbereda flytt till nya flickvännen nu och då blir jag helt jävla ensam.

Sedan har ett av hyresvärden påtvingat stambyte lämnat mig utan kök, toalett och rinnande vatten i 4 veckor nu och jag börjar bli less på att leva så här.

och eftersom morsan gick bort för lite över en månad sedan så skall man stötta farsan och reda ut efterbörden av det.

Det kan snart inte bli mörkare...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag antar att det beror på det. Finns ingen plan för att hjälpa mig.

går du fortfarande i skolan så begär en ADHD utredning,,,

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av itkoll:

går du fortfarande i skolan så begär en ADHD utredning,,,

Jag försöker ansöka för att komma in på folkhögskola men väntar på svar.

Oklart om man kan fråga dom om ADHD utredning.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@tcntad:
@Guybrush82:
@fantomsmurfen:
@SID 6.7:

Man tackar! Kan alltid räkna med Sweclockers

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Ohem: Grattis i efterskott!

När det kommer till gratulationer på nätet så tycker jag det är okej om det är en bekant det rör sig om. En vän däremot, ska man ju ringa eller helst besöka. Ett kort på posten är också uppskattat.

OT:
Häromveckan tappade jag bort min laddare till mitt aktivitetsarmband. Efter att ha vänt uppochner på hela lägenheten och inte hittat laddaren, beställde jag i måndags en ny via 24.se som kom igår (sjukt snabb leverans!).

Gissa vad jag hittade idag... den borttappade laddaren naturligtvis. Måste finnas en "Murphys lag" om detta.

suck

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Min födelsedag idag, 32 år är jag nu. Ingen har besökt mig eller ringt, bara opersonliga SMS och FB inlägg.

http://i.imgur.com/c6qCYnih.jpg

Ja må jag leva...

Grattis i efterskott!

Angående gratuleringar. Folk som står mig nära brukar jag ringa upp och gratulera. Då kan man snacka om lite annat också, ifall det var ett tag sedan man sågs sist. Det brukar alltid vara trevligt och uppskattat. Samma på min födelsedag, jag tycker det är kul om nära vänner ringer och gratulerar istället för att bara skriva "Grattis" på facebook.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tyckte födelsedagar var jobbigt under några år. Jag hade liksom någon liten förväntning om *något*. Knepet är att inte förvänta sig något alls. Verkligen inget. Inte ens ett sms från mamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Tyckte födelsedagar var jobbigt under några år. Jag hade liksom någon liten förväntning om *något*. Knepet är att inte förvänta sig något alls. Verkligen inget. Inte ens ett sms från mamma.

Fyllde år på en söndag i år, Morsan ringer på måndagen efter.
Mor: "Din present blir lite sen men förhoppningsvis så kommer den tills du fyller"
Jag: "Ja det blir väl svårt eftersom det var igår"
Mor: "Jaha... Grattis i efterskott då"

Kan väl inte förvänta sig allt för mycket att någon som ligger och sover bort dagarna på sjukhuset.

Personligen så bryr jag mig inte så mycket om födelsedagar. Ända positiva är väl att det är 1 år närmare pension/döden

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ville leka lite med AR så sökte upp lite olika AR SDKs för Android. Satt och försökte installera ett nu i snart 3 timmar. Säga vad man vill om Open source men dokumentationen är inte lite dålig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Fyllde år på en söndag i år, Morsan ringer på måndagen efter.
Mor: "Din present blir lite sen men förhoppningsvis så kommer den tills du fyller"
Jag: "Ja det blir väl svårt eftersom det var igår"
Mor: "Jaha... Grattis i efterskott då"

Kan väl inte förvänta sig allt för mycket att någon som ligger och sover bort dagarna på sjukhuset.

Personligen så bryr jag mig inte så mycket om födelsedagar. Ända positiva är väl att det är 1 år närmare pension/döden

Oj... dystert
Ett år närmare döden.. How can you move faster than possible, fight longer than possible without the most powerful impulse of the spirit: the fear of death?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Fyllde år på en söndag i år, Morsan ringer på måndagen efter.
Mor: "Din present blir lite sen men förhoppningsvis så kommer den tills du fyller"
Jag: "Ja det blir väl svårt eftersom det var igår"
Mor: "Jaha... Grattis i efterskott då"

Kan väl inte förvänta sig allt för mycket att någon som ligger och sover bort dagarna på sjukhuset.

Personligen så bryr jag mig inte så mycket om födelsedagar. Ända positiva är väl att det är 1 år närmare pension/döden

Hah. Tanken fanns ju där iaf. Man kan ju också använda sin födelsedag som ett svepskäl att köpa någon onödig och meningslös pryl till sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Oj... dystert
Ett år närmare döden.. How can you move faster than possible, fight longer than possible without the most powerful impulse of the spirit: the fear of death?

Det är ju trots allt en dyster tråd

Har ju inte direkt självmords tankar men det är väl lite så jag ser på livet.

Jobba för att ha råd att leva medans du inte har riktigt har tid att "leva livet" för att du är tvungen att jobba. Sen är det pension och då har du tiden men inte orken att "leva livet". Och så som pensionen ser ut nu så verkar man knappt ha råd att leva heller.

Skrivet av Olegh:

Hah. Tanken fanns ju där iaf. Man kan ju också använda sin födelsedag som ett svepskäl att köpa någon onödig och meningslös pryl till sig själv.

Slösa pengar på meningslös skit är tillräckligt bra på redan, behövs ingen födelsedag för det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det är ju trots allt en dyster tråd

Har ju inte direkt självmords tankar men det är väl lite så jag ser på livet.

Jobba för att ha råd att leva medans du inte har riktigt har tid att "leva livet" för att du är tvungen att jobba. Sen är det pension och då har du tiden men inte orken att "leva livet". Och så som pensionen ser ut nu så verkar man knappt ha råd att leva heller.
Slösa pengar på meningslös skit är tillräckligt bra på redan, behövs ingen födelsedag för det

I know... Föräldrar borde lära sina barn om den riktiga världen, så att de kan lära sig att tjäna pengar på det som de verkligen älskar att göra. Tyvärr växer man upp blint, följer strömmen, längtar tills det där extra kommer i livet som man längtat efter, tills den dag man bara inser hur skit allt är. Då är man väl redan fast i ett mönster av slaveri. Där man gör saker man inte vill göra. För att kunna forsätta leva. Vilket har blivit att göra saker man inte vill göra... Världen asså

Permalänk
Medlem

Är helt sjukt j***a galen på Trademax! Beställ aldrig någonsin något därifrån!

Beställde för 1,5 månad sen en säng som fanns i lager, valde leverans tre veckor efter beställning. Den blev försenad utan att jag blev informerad eller kontaktad och veckorna sköts upp under "Orderstatus".

Valde att avboka och skickade i en avbokning av order. Fick tillbaka att de skulle kolla om den gick att avboka hos leverantören. TRE VECKOR senare får jag en bekräftelse att DÅ var den avbokad nu och att återbetalning av utlagd summa skall ske inom 14 dagar (5 dagar kvar tills det gått 14 dagar).

IDAG fick jag ett SMS om att Trademax har skickat min beställning trots att jag fick bekräftad avbokning den 15/8. Mailar direkt till Trademax och undrar vad fan de håller på med och får till svar "Oj, ja den måste ha skickats ändå trots avbokning. När DHL ringer så be dem skicka tillbaka beställningen så får du återbetalning när vi registrerat att vi tagit emot returen."

Jag har legat ute med sjukt mycket pengar på den här sängen och de bara drar ut på det mer och mer! Jag ska egentligen fått återbetalning senast den 29/8 enligt deras köpvillkor (har det även skriftligt på mail att de bekräftat avbokningen och att jag ska få pengar inom 14 dagar) men nu drar de ut på det ännu längre, vem vet hur lång tid det tar för dem att registrera en retur? Det är irrelevant oavsett då det inte är mitt fel att den skickats ändå..

Jag vet att vi ska hålla god ton i detta forumet men FY HELVETE vad arg jag är!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Det är lite av samma livssyn jag har också har, men så lite jag har accomplished i livet så vill jag åtminstone känna mig speciell en gång per år.

Brukar skämta med polarna om mig själv: "Ett år närmre döden och JAG LEDER.......wait"

Disclaimer: Plötslig kausalitet exkluderad.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Köpte en NuForce uDAC3 ifrån komplett.
Använde den i någon dag innan jag märker att den tappar anslutning till datorn, Lägger en reklamation hos komplett och skickar in den. Får mail att dem kommer skicka ut en ny till mig, hämtar den nya idag.
Plomberingen på kartongen är "uppriven" så det är inte en ny produkt jag fått och det är exakt samma fel på den...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Är trött, gå från förmiddags-pass och hoppa på nattpass.
Arg på mig själv för att när man väl kan och behöver sova så vaknar man 09.00 och är HELT vaken..
Den här natten går långsamt..

Fick även ett mejl av Inet att min order preliminärt skickas först 7/9, och det gjorde inte en gla precis:(

Bilen måste servas och min överklockning har börjat tjorva när jag lirar GTA..

Och ja, man får ju inte glömma att jag har sån offantlig träningsvärk...

MEN köpt Monster "44" och den var god!

@ohem Grattis i efterskott!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Är trött, gå från förmiddags-pass och hoppa på nattpass.
Arg på mig själv för att när man väl kan och behöver sova så vaknar man 09.00 och är HELT vaken..
Den här natten går långsamt..

En annan fick stressvända åt andra hållet den här veckan bara för att företaget var för snåla för att ge mig traversutbildning förra hösten (har kört i 15 månader nu utan giltig utbildning). Gick och lade mig klockan 7 på onsdag morgon efter 12h nattpass, och idag skulle jag vara på jobbet vid 7 så uppstigning ca 05:50 i morse. Inte konstigt att man mår som man mår...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Oh yay nu har man gått in i väggen så att säga. Total kortslutning... Inte direkt förvånad, senaste två åren har det känts som det gått utför. Senaste veckorna något brutalt. Vetifan om man kommer tillbaks från detta. Den som lever får se eller inte hehe. Tur man har whiskey hemma iaf. Skål grabbar.

Permalänk

@Myllerman: Det låter ju inte alls bra. Är det p.g.a. jobbet, eller privat? Eller kanske en kombination av de bägge?

Visa signatur

Citera för svar.