Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem

Fick min MI curved skärm idag,
Upplever dock att den flimrar till vid gaming, verkar bero på Gsync funktionen för det försvinner så fort jag avaktiverar det.
Har ett EVGA GTX 1080 FTW och använder DP kabeln som kom med skärmen

Permalänk
Medlem

@aframoo: Kan du säga vilket spel och vilka specifika scenarion? Detta är inget jag upplever (dock kör jag inte med kabeln som kom med skärmen men har svårt att tro att kabeln påverkar detta)

Jag tänkte om det kanske händer när man ens FPS går över skärmens Hz (144) och då hoppar den ur Freesync läget, och då hade jag missat det för jag kör med global vsync = on, men stängde av det och det händer ändå inget för mig i Doom Eternal när den hoppar under och över 144.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Tydligen har g-sync problem när man kör i fönsterläge. Har du testat att endast använda helskärmsläge?

Permalänk

Har beställt från webhallen

Någon som har lust att mäta höjden (ink ramen)? Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubberduckrof:

Har beställt från webhallen

Någon som har lust att mäta höjden (ink ramen)? Tack

Ganska exakt 36cm

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Permalänk
Medlem

mi curved gaming monitor 34 köpråd.

Jag är på mall of Scandinavia och kan köpa denna skärm för ca 3600kr. Är det ett bra köp?
Idag sitter jag på en 24" med 144 Hz som jag driver med mitt 980.
Kommer mitt 980 orka driva denna skärm i wow och andra mmos?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kan du länka till specs?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Snorlena: Jag slängde in din tråd med samlingstråden så får du mer att läsa om den

Här är specs https://www.mistore.se/sv/ljud-video-bild/tv/mi-curved-gaming...

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gissar att det är den här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1574493-xiaomi-34-144h...

Jag skulle ha slagit till, verkar väldigt prisvärd även för ordinarie pris, 980 kommer klara det men det är klart att du gynnas av att byta kort framöver.

Vart kan du få den till det priset? 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Gissar att det är den här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1574493-xiaomi-34-144h...

Jag skulle ha slagit till, verkar väldigt prisvärd även för ordinarie pris, 980 kommer klara det men det är klart att du gynnas av att byta kort framöver.

Vart kan du få den till det priset? 🙂

Nyöppnad butik i Mall of Scandinavia i Stockholm.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Jag är på mall of Scandinavia och kan köpa denna skärm för ca 3600kr. Är det ett bra köp?
Idag sitter jag på en 24" med 144 Hz som jag driver med mitt 980.
Kommer mitt 980 orka driva denna skärm i wow och andra mmos?

Hade tagit den direkt. Pga priset gissar jag dock att det kanske är ett retur-ex eller något? Kan vara värt att kolla efter pixelfel osv.

Ditt 980 klarar WoW på den lätt. Men på sikt vill du nog ha ett bättre kort jo.
Freesync/Gsync kommer inte fungera heller. Är väl bara för 1000 korten och nyare.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hade tagit den direkt. Pga priset gissar jag dock att det kanske är ett retur-ex eller något? Kan vara värt att kolla efter pixelfel osv.

Kan vara ett öppningserbjudande också. Mi Store öppnade i Mall of Scandinavia i går.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

@aframoo: Kan du säga vilket spel och vilka specifika scenarion? Detta är inget jag upplever (dock kör jag inte med kabeln som kom med skärmen men har svårt att tro att kabeln påverkar detta)

Jag tänkte om det kanske händer när man ens FPS går över skärmens Hz (144) och då hoppar den ur Freesync läget, och då hade jag missat det för jag kör med global vsync = on, men stängde av det och det händer ändå inget för mig i Doom Eternal när den hoppar under och över 144.

Har endast provat 2 spel.
Warzone, endast flimmer i menyn men inget under spelandet.
Entropia Universe, flimrar både vid window mode och full screen.

Menar du att jag ska stänga av 'Vertikalsynk" i Nvidia kontrollpanel? Den står ju nu på "använd 3D-programinställningen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aframoo:

Har endast provat 2 spel.
Warzone, endast flimmer i menyn men inget under spelandet.
Entropia Universe, flimrar både vid window mode och full screen.

Menar du att jag ska stänga av 'Vertikalsynk" i Nvidia kontrollpanel? Den står ju nu på "använd 3D-programinställningen"

Provade i MW. Inget flimmer i menyn och inget i spelet för mig. Jag hade en teori att då spelet låser meny FPS till 30 som default så flimmrar det när du ligger på 30 fps, men sen när du är in-game så är FPSen högre och då flimmrar det inte, men verkar tyvärr inte vara så.

Ja om du vill så prova sätt Vertikal synk = På i Nvidia och så stänger du av det i alla spels settings menyer. Är så jag alltid kör (förutom nu när jag försökte återskapa ditt flimmrande )
På detta vis går skärmen inte "ovanför" skärmens refresh rate (vilket är taket på dens Freesync range), men samtidigt tror spelet att Vsync är av och försöker då inte göra något knasigt som att spärra animations till 60 FPS eller droppa inputs eller nåt.
Dock om du kör något kompetitivt spel där man vill ha typ 300+ fps konstant (typ CSGO, osu, Quake) så vill du manuellt sätta i Nvidia Control Panel att just dem programen inte ska använda globala inställningen (vilket då är på) och istället ska använda Vsync = Av.

Som sagt så tror jag inte detta hjälper med ditt flimmrande dock.

Hurdannt flimmer är det? Blinkar skärmen svart eller vad?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jaha, så det är ni era jäklar som är orsaken till att skärmen inte finns i lager?

För 4500:- så verkar det vara ett givet köp på denna, så jag får nog lägga en beställning jag med. Undrar bara när den kommer in i lager igen. Inet säger närmare en månad, det är ju trist men förståeligt i dessa tider.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jaha, så det är ni era jäklar som är orsaken till att skärmen inte finns i lager?

För 4500:- så verkar det vara ett givet köp på denna, så jag får nog lägga en beställning jag med. Undrar bara när den kommer in i lager igen. Inet säger närmare en månad, det är ju trist men förståeligt i dessa tider.

Passar på att tipsa igen, det är 10% studentrabatt om man har den möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Passar på att tipsa igen, det är 10% studentrabatt om man har den möjligheten.

Oj då! Vart hittar man det?

EDIT: Hittade rabatten på Mecenat, men inte vart den ska användas på mistore. Och hur var det nu med att handla därifrån, man får stå för returen själv om det är nåt som krånglar?

EDIT2: Det var en liten ruta det, men där landade skärmen på totalt 4041:-. Nu är frågan om mistore är värt det?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Oj då! Vart hittar man det?

EDIT: Hittade rabatten på Mecenat, men inte vart den ska användas på mistore. Och hur var det nu med att handla därifrån, man får stå för returen själv om det är nåt som krånglar?

EDIT2: Det var en liten ruta det, men där landade skärmen på totalt 4041:-. Nu är frågan om mistore är värt det?

Jag körde på Mistore.

Snabb leverans och jag noterar inga defekter på min skärm så lätt värt det för mig och jag har inte hört om någon som reklamerat sin skärm.

Blir ju dock en kostsam retur vid exempelvis pixelfel så lite chansning såklart.

Permalänk

Intressant tråd, kul att se era egna tester och svar på folks funderingar. Ni som nu redan har skärmen och var nöjda redan för 2 veckor sedan eller senare. Är ni fortfarande lika nöjda med skärmen? Har ni ändrat några inställningar som ni inte skrev om tidigare i tråden? Något speciellt man bör göra när man får hem skärmen?

Och japp, den är beställd, efter denna tråden så föll avgörande på att köpa denna.

Permalänk
Viking
Skrivet av Guinnes10:

Intressant tråd, kul att se era egna tester och svar på folks funderingar. Ni som nu redan har skärmen och var nöjda redan för 2 veckor sedan eller senare. Är ni fortfarande lika nöjda med skärmen? Har ni ändrat några inställningar som ni inte skrev om tidigare i tråden? Något speciellt man bör göra när man får hem skärmen?

Och japp, den är beställd, efter denna tråden så föll avgörande på att köpa denna.

Jag är iaf fortfarande lika nöjd som när jag fick den! Och har inte ändrat några inställningar på den.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Jag är iaf fortfarande lika nöjd som när jag fick den! Och har inte ändrat några inställningar på den.

Tack för svar! Och det är ju suveränt, hoppas alla andra är lika nöjda som dig! Och att en själv blir lika nöjd. Låter ju väldigt lovande att inte behöva pilla med några inställningar, finns ju inte mycket bättre när saker och ting är bara att plugga i och köra igång med direkt utan en massa pillande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guinnes10:

Intressant tråd, kul att se era egna tester och svar på folks funderingar. Ni som nu redan har skärmen och var nöjda redan för 2 veckor sedan eller senare. Är ni fortfarande lika nöjda med skärmen? Har ni ändrat några inställningar som ni inte skrev om tidigare i tråden? Något speciellt man bör göra när man får hem skärmen?

Och japp, den är beställd, efter denna tråden så föll avgörande på att köpa denna.

Även jag är nöjd med min fortfarande. Kör fortfarande samma inställningar som jag ställde in när jag skrev mina första intryck (sänkte Brightness från 80 till 40).
Har egentligen inte så mycket att kommentera på under dessa två veckor. Har spelat Flight Sim 2020 och det har varit kanon på en ultrawide. Ser fortfarande inga döda pixlar. Hör fortfarande inget coil whine. Saknar fortfarande USB hubb.

Enda märkliga jag varit med om var när jag startade Destiny 2 första gången så trodde den jag hade en HDR skärm och allt blev då väldigt ljust. Men disablade bara det in-game. Vet inte om man ska skylla på Destiny 2 eller skärmen.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Även jag är nöjd med min fortfarande. Kör fortfarande samma inställningar som jag ställde in när jag skrev mina första intryck (sänkte Brightness från 80 till 40).
Har egentligen inte så mycket att kommentera på under dessa två veckor. Har spelat Flight Sim 2020 och det har varit kanon på en ultrawide. Ser fortfarande inga döda pixlar. Hör fortfarande inget coil whine. Saknar fortfarande USB hubb.

Enda märkliga jag varit med om var när jag startade Destiny 2 första gången så trodde den jag hade en HDR skärm och allt blev då väldigt ljust. Men disablade bara det in-game. Vet inte om man ska skylla på Destiny 2 eller skärmen.

Det låter strålande. Just USB var något jag också reagerade över att det saknas, men men. Finns ju usbhubbar man kan införskaffa, så det fick lösa det problemet. Känns som denna skärmen verkligen är bland de mest prisvärda skärmar jag har sett de senaste 2-3 åren. Så känns som ett problem som man kan strunta i.

Hoppas jag får mig ett guld exemplar som ni andra fått här i denna tråden. Tack för ditt svar. !

Btw, tycker vi skyller det på Destiny 2.

Permalänk
Medlem

Om ni köper den från Mi store så använd koden MistoreSthlm20 för 20% Rabatt. Gäller fram till och med imorgon söndag 30/8

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Om ni köper den från Mi store så använd koden MistoreSthlm20 för 20% Rabatt. Gäller fram till och med imorgon söndag 30/8

Beställd Mistore sa i mail att skärmen väntas dyka in den 10e, så om 2 veckor.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Om ni köper den från Mi store så använd koden MistoreSthlm20 för 20% Rabatt. Gäller fram till och med imorgon söndag 30/8

Tackar! Blev en beställning även för mig.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Om ni köper den från Mi store så använd koden MistoreSthlm20 för 20% Rabatt. Gäller fram till och med imorgon söndag 30/8

Otroligt bra pris för en sådan här skärm måste jag säga kunde inte låta bli så även jag slog till!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Om ni köper den från Mi store så använd koden MistoreSthlm20 för 20% Rabatt. Gäller fram till och med imorgon söndag 30/8

Snyggt, tack! Tänkte precis lägga in en beställning och tänkte köra på Mecenat som student, tills jag såg ditt inlägg, 400kr till i rabatt är inte fy skam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Om ni köper den från Mi store så använd koden MistoreSthlm20 för 20% Rabatt. Gäller fram till och med imorgon söndag 30/8

Gick från riktigt prisvärd till galet prisvärd. Kunde inte göra något annat än lägga en beställning...