Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Drygt en vecka sedan tror jag. Det var i ett mail som de sa 10e då jag skrev och frågade innan de lagt ut ett datum på sidan.

Skrivet av Bamsebjörn:

Ah, då lär de ju antagligen fått ett nytt leveransdatum från deras fabrik. Aja, i början på nästa vecka skeppas våra skärmar...

Finns även en risk att de in klarar att fylla alla orders i första leveransen. Vill inte salta bara varna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Finns även en risk att de in klarar att fylla alla orders i första leveransen. Vill inte salta bara varna...

Inte omöjligt såklart.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Den här skärmen var väldans intressant pga priset. Men 1500R är inte det väldigt högt tycker ni som fått den?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Finns även en risk att de in klarar att fylla alla orders i första leveransen. Vill inte salta bara varna...

Får se på måndag, väntar ivrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Den här skärmen var väldans intressant pga priset. Men 1500R är inte det väldigt högt tycker ni som fått den?

Tror mig 1500R låter värre än vad det egentligen är. Betydligt mer naturligt för ögonen än raka skärmar

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Den här skärmen var väldans intressant pga priset. Men 1500R är inte det väldigt högt tycker ni som fått den?

Beror på avståndet till skärmen (och preferenser givetvis). Det rekommenderas att inte sitta längre bort än 1.5 meter från denna. För en 34" som man vanligtvis sitter rätt nära så tror jag det passar väl. Viewsonic skriver lite om det här:

https://www.viewsonic.com/library/entertainment/monitor-curva...

Permalänk
Medlem

Beställde mitt på dagen den 29e, och fick precis veta att paket är på väg!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

@kabex: Vart beställde du ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guinnes10:

@kabex: Vart beställde du ifrån?

MiStore! Jag är däremot väldigt säker på att det stod att den skulle vara åter i lager den 14e när jag beställde, så om jag kan hämta ut den på måndag så är jag väldigt nöjd.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Beställde mitt på dagen den 29e, och fick precis veta att paket är på väg!

Samma här!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@kabex: Gött när saker kommer tidigare än förväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Beställde mitt på dagen den 29e, och fick precis veta att paket är på väg!

Men va!? Jag beställde 13:15 den 29:e, jag har då inte fått någon leveransbekräftelse, attans då!

Permalänk
Medlem

@kabex: Stämmer.
Kollar man även nu på MiStore så står det att de är åter i lager igen den 14/9
Grattis till tidig leverans

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

@Bamsebjörn:

Rätt intressant måste jag säga då både jag och min bror gjorde en beställning den 29e, han gjorde sin order 13.01 och jag 13.03 och hans order kommer på måndag medans jag själv har inte fått någon leverans bekräftelse ännu.

Men men det löser sig säkert!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Jubileumsmästare

Någon som har koll på skärmens vikt utan stativ? Man är ju lite sugen men hade varit bra att veta om min skärmhållare klarar av den

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Finns denna skärm med G-Sync eller kommer det komma en sådan? Läst igenom hela tråden utan att finna svar

Permalänk
Medlem

@baggz143: Den ska redan fungera med Gsync
Flertal recensioner på Youtube som jag sett har påpekat detta och dem hade inte stött på några som helst problem med kompatibilitet.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Min skärm är också på väg idag. Just nu i Halmstad, så lär komma på måndag.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

@baggz143: Den ska redan fungera med Gsync
Flertal recensioner på Youtube som jag sett har påpekat detta och dem hade inte stött på några som helst problem med kompatibilitet.

Tack. Kollat lite snabbt igenom YT. Tack för snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Men va!? Jag beställde 13:15 den 29:e, jag har då inte fått någon leveransbekräftelse, attans då!

Skrivet av Paw:

@Bamsebjörn:

Rätt intressant måste jag säga då både jag och min bror gjorde en beställning den 29e, han gjorde sin order 13.01 och jag 13.03 och hans order kommer på måndag medans jag själv har inte får någon leverans bekräftelse ännu.

Men men det löser sig säkert!

Min orderbekräftelse har timestamp 12:58

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd

Är lite smått sugen på denna faktiskt, men sitter just nu med ett GTX275 (fråga inte) i väntan på nya GPUer. Kan kanske tom. dröja till senhösten om jag bestämmer mig för att invänta Black Friday tider för GPUn jag ska införskaffa (något med HDMI 2.1, antingen nVidia eller AMD). AMD släpper ju ändå inget förrns de haft sitt event mot slutet på oktober och 3070 som var intressant i övrigt är också oktober.

Kommer man kunna köra denna skärmen med mitt nuvarande kort? Tänker inte lira spel ändå utan jobbar endast. Det enda grafiska är att jag kollar youtube och spelar PS4 Remote Play men inget av det har varit ett problem hittills förutom för hög upplösning på youtube-videon men där är jag inte kräsen än iaf. Gillar att sitta med flera fönster samtidigt.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra VESA-arm som funkar?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Min orderbekräftelse har timestamp 12:58

Då betar de säkert igenom ordrarna i turordning med tidsstämplarna, så lär väl dyka upp en leveransnotifikation tidigt på måndag får man väl hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Är lite smått sugen på denna faktiskt, men sitter just nu med ett GTX275 (fråga inte) i väntan på nya GPUer. Kan kanske tom. dröja till senhösten om jag bestämmer mig för att invänta Black Friday tider för GPUn jag ska införskaffa (något med HDMI 2.1, antingen nVidia eller AMD). AMD släpper ju ändå inget förrns de haft sitt event mot slutet på oktober och 3070 som var intressant i övrigt är också oktober.

Kommer man kunna köra denna skärmen med mitt nuvarande kort? Tänker inte lira spel ändå utan jobbar endast. Det enda grafiska är att jag kollar youtube och spelar PS4 Remote Play men inget av det har varit ett problem hittills förutom för hög upplösning på youtube-videon men där är jag inte kräsen än iaf. Gillar att sitta med flera fönster samtidigt.

https://www.cnet.com/products/xfx-geforce-275-gtx-core-editio...

Blir nog svårt, om du kollar max resolution. Samtidigt lär det inte kosta så mycket att köpa något billigt kort bara för att köra högre upplösning. Om du ändå inte spelar så duger ju vad som helst under tiden.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

https://www.cnet.com/products/xfx-geforce-275-gtx-core-editio...

Blir nog svårt, om du kollar max resolution. Samtidigt lär det inte kosta så mycket att köpa något billigt kort bara för att köra högre upplösning. Om du ändå inte spelar så duger ju vad som helst under tiden.

Tack för info. Vill helsg inte slänga pengar på något temporärt egentligen. Helat tanken var att hålla ut men ändå få delar relativt billigt tills det släpps GPU. Allt jag köpt hittills är på rea, marknaden eller fyndpris iprincip.

Får helt enkelt se hur jag gör. Den kanske tom rabatteras lite lätt när lagom till att man infördkaffar nytt GPU ^^

Permalänk
Medlem

Är intresserad av denna och vill köra PBP med jobbdator och hemdator nu när man jobbar så mycket hemifrån, har någon testat det och tycker det fungerar bra ? vill t.ex kunna lira något på hemmadatorn medans jag kan ha jobbskärmen igång brevid. Hemmadator kör jag displayport och jobbdatorn HDMI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippzor:

Är intresserad av denna och vill köra PBP med jobbdator och hemdator nu när man jobbar så mycket hemifrån, har någon testat det och tycker det fungerar bra ? vill t.ex kunna lira något på hemmadatorn medans jag kan ha jobbskärmen igång brevid. Hemmadator kör jag displayport och jobbdatorn HDMI.

Ja juste, det var ju det här jag skulle prova men glömde bort. Provade lite nu med min Macbook iaf, kopplade den via HDMI 1 och lät min PC vara via Displayport 1.

TLDR: det funkar, men kunde varit smidigare.

Skärmen reagerar inte automatiskt att man kopplat in en enhet. Jag hoppades på att den skulle säga "åh du kopplade in en till enhet! vill du köra PBP?" men nope, du får gå in i OSDn och aktivera det. Det tar inte jättelänge dock för OSDn är responsiv och det är väldigt härliga knappar. 6 tryck räknade jag att det är efter första gången och allt är inställt. Om det är första gången får du ställa in vilken enhet som ska på vilken del, väldigt logiskt:

Från början så tror datorerna fortfarande att de ska mata ut 3440x1440 så då blir bilden väldigt kompakt, då den måste trycka in 3440x1440 på 1720x1440 ytor:

Så du får då ställa in i datorerna att de ska mata ut 1720x1440, och det måste vara 60 Hz för bägge annars blir det "squished":

Men när båda är ställda på 1720x1440 @ 60 Hz ser det ut så här, riktigt bra faktiskt:

Och när du kopplar ut en enhet så går skärmen inte automatiskt tillbaka till bara 1. Du får gå in i menyn igen och gå tillbaka till Single, och ändra upplösning i datorn.

Så slutsats:

- Du måste manuellt aktivera (6 tryck), och samma sak när du ska stänga av
- Du måste manuellt ställa in upplösningen på datorn (vill minnas att när jag hade min Dell U3417W, och aktiverade PBP, så skickade den signalen till datorerna att de skulle ställa om sig till 1720x1440. Xiaomin gör inte det.)
- Måste vara 60 Hz, annars blir det squished. (Kanske kan funka med 144 om båda datorerna kör Displayport och båda kan köra ut 144 Hz? Inget jag kan testa då jag ej har Displayport till min Macbook.)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan:

Tänkte höra angående ghosting i mörkare områden vilket verkar vara en stor nackdel när det gäller VA-paneler hur upplever du det här själv eftersom jag tycker alla tar upp det här hela tiden.

Mvh Paw

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

@lambdan:

Tänkte höra angående ghosting i mörkare områden vilket verkar vara en stor nackdel när det gäller VA-paneler hur upplever du det här själv eftersom jag tycker alla tar upp det här hela tiden.

Mvh Paw

Inget jag stör mig på eller märker. Har haft VA paneler tidigare också och är inget jag stört mig på där heller. Jag är helt enkelt inte känslig för det antar jag.
Jag spelar mycket osu och det på en helsvart bakgrund, känns som att jag borde märka det där.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan: Tack för bilderna! Såg ju okej ut när man ställt in allt!