Permalänk
Medlem

Man kanske borde ge spelet en chans under eventen nu då...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wifi:

Man kanske borde ge spelet en chans under eventen nu då...

Saknar du Clefairy får du nog inget bättre tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Andreaz1:

Saknar du Clefairy får du nog inget bättre tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte sett en enda än

EDIT: Ahh sorry, tänkte på fel pokémon, Clefairy finns ju precis överallt....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Saknar du Clefairy får du nog inget bättre tillfälle.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har dock både Clefairy och Clefable.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag har sannerligen haft dålig tajming den senaste tiden. Under Jul-eventet hade jag problem med en axel/skuldra så att det var jobbigt att vara ute och gå. Nu när nästa event kört igång sitter man här med någon jäkla förkylning.
Får hoppas att man blir frisk snart så att man kan ta nytta av dubbla candies. Lite extra Chansey-candies skadar ju inte heller när Blissey kommer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Har inte sett en enda än

EDIT: Ahh sorry, tänkte på fel pokémon, Clefairy finns ju precis överallt....

Skrivet av Wifi:

Jag har dock både Clefairy och Clefable.

Jag skulle gjort min bitterhet/sarkasm mer tydlig, jag trodde knappt det var möjligt att trycka in ännu fler Clefairy i spelet, det drällde ju av dem redan innan.

Permalänk
Medlem

Chansey är en av få som jag fortfarande saknar. Hittade inte en enda under hela eventet, trots att jag spelade mer än jag gjort de tre senaste månaderna sammanlagt.. Däremot fångade man ju en hel drös med Porygon och Exeggcute bland annat.

Aja.. Nu i veckan ska ju gen 2 komma, får se om man orkar fortsätta

http://pokemongolive.com/en/post/johto-pokemon/
https://twitter.com/pokemongoapp

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xcluzive:

Chansey är en av få som jag fortfarande saknar. Hittade inte en enda under hela eventet, trots att jag spelade mer än jag gjort de tre senaste månaderna sammanlagt.. Däremot fångade man ju en hel drös med Porygon och Exeggcute bland annat.

Aja.. Nu i veckan ska ju gen 2 komma, får se om man orkar fortsätta

http://pokemongolive.com/en/post/johto-pokemon/
https://twitter.com/pokemongoapp

Chansey fick jag hur många som helst både från ägg och fångade. Däremot fick jag enbart 2 Cleffa och skulle vilja ha haft några till.

Nu när fler Pokemon kommer känns det som att de få man saknade blir svårare att fånga, men samtidigt var det redan för tufft så man började ge upp.
När nu 80 nya pokemon kommer och man vill ha X av varje så blir det väl att öppna plånboken för att få plats med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Chansey fick jag hur många som helst både från ägg och fångade. Däremot fick jag enbart 2 Cleffa och skulle vilja ha haft några till.

Nu när fler Pokemon kommer känns det som att de få man saknade blir svårare att fånga, men samtidigt var det redan för tufft så man började ge upp.
När nu 80 nya pokemon kommer och man vill ha X av varje så blir det väl att öppna plånboken för att få plats med den?

Spelet kommer i och med detta mest troligen bli mer fokuserat på att köpa utrymme åt fler Pokémon, för jag har svårt att tro Niantic bjuder på det.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Någon mer som har problem att spela utan WiFi aktiverat, dvs endags över 4g?
Har fungerat utan problem från att jag började lira, men senaste dagarna står det bara GPS signal not found.
Har givetvis testat omstart av telefon och sånt

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Inaktiv

@jemtegrannen: Jag har haft stora problem med olika saker, jag fick följa diverse guider som gjorde att jag sabbade telefonen. Och jag fick göra en återställning och därefter fungerade allt bra. Jag gjorde inga konstigheter när jag ändrade, men min telefon tappade alla färger kvar blev ca 16st och det såg förj-vligt ut.
Det var framförallt att logga in med 4G och även GPSen.

Min gissning är att de har stora problem med fuskare, de lägger in allt mer avancerade koder för att upptäcka dessa. Denna allt mer avancerad kod kan ställa till med stora problem när det körs på hundratals olika mobiltelefoner.
Det fanns någon på youtube som pratade om detta och då var det på starttid och datatrafik och cpubelastning. Där allt mer skydd kräver mer av precis allt.

Jag såg för övrigt en Dragonite idag, troligen runt biltema i Göteborg. Problemet var bara det att jag var typ 2km bort och hade bråttom till ett ställe i motsatt riktning. (min Nearby ballade ur och visade en pokemon långt borta)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Spelet kommer i och med detta mest troligen bli mer fokuserat på att köpa utrymme åt fler Pokémon, för jag har svårt att tro Niantic bjuder på det.

Varför ska ni springa runt med en av varje? Man sparar ju bara de som är användbara?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

@jemtegrannen: Jag har haft stora problem med olika saker, jag fick följa diverse guider som gjorde att jag sabbade telefonen. Och jag fick göra en återställning och därefter fungerade allt bra. Jag gjorde inga konstigheter när jag ändrade, men min telefon tappade alla färger kvar blev ca 16st och det såg förj-vligt ut.
Det var framförallt att logga in med 4G och även GPSen.

Min gissning är att de har stora problem med fuskare, de lägger in allt mer avancerade koder för att upptäcka dessa. Denna allt mer avancerad kod kan ställa till med stora problem när det körs på hundratals olika mobiltelefoner.
Det fanns någon på youtube som pratade om detta och då var det på starttid och datatrafik och cpubelastning. Där allt mer skydd kräver mer av precis allt.

Jag såg för övrigt en Dragonite idag, troligen runt biltema i Göteborg. Problemet var bara det att jag var typ 2km bort och hade bråttom till ett ställe i motsatt riktning. (min Nearby ballade ur och visade en pokemon långt borta)

Jasså där ser man!
Får se om det rättar till sig eller om man alltid kommer behöva ha Wi-Fi aktivt (för att få igång gps på iPhone), tycker tyvärr att positioneringen är kass och det fungerade mycket bättre över 4g..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Varför ska ni springa runt med en av varje? Man sparar ju bara de som är användbara?

Då får man vara en riktig Pokemon nörd om man ska veta vilka som är användbara. För om man har fångat några som är svår att fånga och sedan Evolvar dem, så har man blivit av med den svårfångade.
Det krävs då att man noggrant analyserar hur många Pokemons man bör spara av varje typ eller kan man göra som mig att minst ha 3st av varje, jag kommer allt snart dra ner till 2st.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Någon mer som har problem att spela utan WiFi aktiverat, dvs endags över 4g?
Har fungerat utan problem från att jag började lira, men senaste dagarna står det bara GPS signal not found.
Har givetvis testat omstart av telefon och sånt

Vilken mobil har du? Min son har samma problem och han har en Iphone 5c!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Skrivet av MjGroggy:

Vilken mobil har du? Min son har samma problem och han har en Iphone 5c!

iPhone 7

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon159643:

Då får man vara en riktig Pokemon nörd om man ska veta vilka som är användbara. För om man har fångat några som är svår att fånga och sedan Evolvar dem, så har man blivit av med den svårfångade.
Det krävs då att man noggrant analyserar hur många Pokemons man bör spara av varje typ eller kan man göra som mig att minst ha 3st av varje, jag kommer allt snart dra ner till 2st.

Man lär sig ju snabbt vilka som är bäst, det är ju inte fler än 5-10 st som är användbara... Räcker det inte att ha resten i pokédexen?

Sen finns det en inbyggd appraise funktion för att se hur bra de är numera, så de allra flesta kan man ju slänga direkt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför ska ni springa runt med en av varje? Man sparar ju bara de som är användbara?

Jag tycker jagandet och fångandet är roligare att pyssla med än det andra, så därför tycker jag att det är kul att kunna visa upp en av varje också.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför ska ni springa runt med en av varje? Man sparar ju bara de som är användbara?

Vad händer med candy om man släng bort alla inom den candy gruppen? Försvinner det?

Skrivet av Wifi:

Jag tycker jagandet och fångandet är roligare att pyssla med än det andra, så därför tycker jag att det är kul att kunna visa upp en av varje också.

Håller med dig, vill ha en av varje, sen är det ju kul såklart att ha starka pokemon också som dragonite, snorlax, vaporeon, lapras, exeggutor, rhydon osv. men det är inte prio för mig.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xcluzive:

Vad händer med candy om man släng bort alla inom den candy gruppen? Försvinner det?

Ingen candy försvinner.

Längtar efter generation 2, den behövs nu för att förnya spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog ett varv på lunchen. Massa folk ute och spelade och gymmen bytte lag flera gånger.

"Denna veckan" betyder söndag kväll för uppdateringen eller?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tog ett varv på lunchen. Massa folk ute och spelade och gymmen bytte lag flera gånger.

"Denna veckan" betyder söndag kväll för uppdateringen eller?

Pokémon Go-event runt om i Europa, i exempelvis Mall of Scandinavia i Solna, på lördag, så de lär ju släppas då http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/unibail

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pko:

Pokémon Go-event runt om i Europa, i exempelvis Mall of Scandinavia i Solna, på lördag, så de lär ju släppas då http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/unibail

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket härligt event, precis såna ställen som behöver fler pokestops.

Jag förstår att de vill tjäna pengar, men de hade garanterat tjänat på att slänga ut lite pokestops utanför storstäderna med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Gen 2 ute nu i det fria.

Fick just en Hoothoot.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skaffade mig precis Crobat, Umbreon och Espeon som jag väntat på. De har lagt till fler saker också så Onix behöver exempelvis en Metal Coat för att utvecklas till Steelix och Porygon en Up-Grade för att utvecklas till Porygon 2. Det här blir kul!

Saknar 7 candies för Blissey.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

https://www.vg247.com/2017/02/17/pokemon-go-heres-how-to-choo...

Jolteon – give nickname Sparky
Vaporeon – give the nickname Rainer
Flareon – give the nickname Pyro
Espeon – give the nickname Sakura
Umbreon – give the nickname Tamao

Dom tre första var ju kända, men dom nya kanske inte är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

https://www.vg247.com/2017/02/17/pokemon-go-heres-how-to-choo...

Jolteon – give nickname Sparky
Vaporeon – give the nickname Rainer
Flareon – give the nickname Pyro
Espeon – give the nickname Sakura
Umbreon – give the nickname Tamao

Dom tre första var ju kända, men dom nya kanske inte är det

Tackar.

Nu har jag en 100% Umbreon.. Cp 1900

Permalänk
Hedersmedlem

Får man stenar och så vidare från Pokéstop? Någon som provat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Får man stenar och så vidare från Pokéstop? Någon som provat?

Skickades från m.sweclockers.com

Var ute på lunchen och fick två pinap berry iaf.
Och typ 12 nya pokemon. Riktigt låg CP på dem dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Ingen candy försvinner.

Längtar efter generation 2, den behövs nu för att förnya spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Gen 2 är här, var ute inatt och fick tag på 8st nya Pokes

EDIT: screw imgur. Lägg bara till .jpgi slutet och ni får se lite nya spännande pokes.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro