Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

@The Door: Ja, om man sitter på ett område som totalt domineras så starkt av en faktion så är det ju surt. Själv är jag nog på den andra sidan av myntet (Instinct). Missuppfattade jag att pokemon skulle returneras till sin ägare när en raid startar/är över?

Japp man bara väntar idag fick jag tillbaka 3 som vara borta 2 dagar+ dvs bara 50 coins för många timmar. Som det ser ut ska man ut nattetid och lägga in skräp som skickas ut på morgonen.

Ja just nu har jag ej åkt ut av raids i alla fall.

Det är helt enkelt ett nytt spel där att hålla gym inte är en viktigt på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ignorerar vissa Mystic Gym för att låta deras lvl 30+ Blisseys sitta där i flera dygn i rad.

Permalänk
Medlem

Varit med på två raid hittils. En Muk på 11k CP, då var vi tre spelare på lvl 25-30 och vi dödade den utan problem. Sedan en Bayleef på 4.3K CP som jag dödade själv med en Vaporeon på 2130 CP

Är grymt nöjd med att man får fånga den Pokemon man slåss mot, hade tagit lång tid att skaffa en Muk & Bayleef annars.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Jag ignorerar vissa Mystic Gym för att låta deras lvl 30+ Blisseys sitta där i flera dygn i rad.

moget, hoppas dina egna får ligga i evigheter då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

moget, hoppas dina egna får ligga i evigheter då..

Här i området är det ganska få gula som mig, det är ena blått eller rött. Så fort man tar ner ett gym kommer det oftast någon direkt och tar tillbaka det. Och då är det personer som definitivt fyllt sin kvot om 50 mynt för dagen. Snacka inte om att man ska spela och vara trevlig för andra lag, för det händer bara vid raider som tur är. Annars är det ego först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ante Pan:

Varit med på två raid hittils. En Muk på 11k CP, då var vi tre spelare på lvl 25-30 och vi dödade den utan problem. Sedan en Bayleef på 4.3K CP som jag dödade själv med en Vaporeon på 2130 CP

Är grymt nöjd med att man får fånga den Pokemon man slåss mot, hade tagit lång tid att skaffa en Muk & Bayleef annars.

Jag tycker faktiskt tvärtom. Det är på tok för lätt att få eftertraktade Pokemons.
Innan raids kom så fick man kämpa för att få vissa Pokemons. Dök det upp en Lapras eller Snorlax så rusade man runt som en galning för att hitta den (speciellt i början då de var extremt sällsynta). Idag kan man traska till närmaste gym och ta en där (med lite hjälp förvisso).

Jag gick och gick och gick för att få min Tyranitar. Idag kan i princip vem som helst få en utan att göra sig någon större möda.
En person som började spela igår kan tekniskt sett ha en Tyranitar.

En av charmen med spelet var att man fick kämpa för att få vissa Pokemons. Jag jobbade hårt för min första Dragonite. Får man fel moves, då är det bara att börja om och jobba igen tills man får rätt.
Snart kanske Dragonite blir en raid boss och då kan man "plocka ut" en från närmaste gym. Fel moves? Kör en till raid eller, om du har tur, använd en TM.

Muk var en som många hade kvar som sista från gen 1, idag är de rätt vanliga.

Jag gillar raids, speciellt de man måste vara några stycken för att klara av, för det är kul att köra som ett lag (tycker faktiskt att de kan göra lvl 1 och 2 raids svårare), men belöningen borde ha varit annorlunda.

1. Olika XP för olika nivåer. Idag är det väl 3000 för alla, vilket inte är så rättvist.
2. Man borde inte få den Pokemon man besegrat, men däremot kan man få fler saker (t.ex. incubators) samt kanske 10 candies för den man besegrat. Då får man inte någon Tyranitar direkt, men man får lite hjälp på vägen i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hur många är hypade inför legendariska raider?

https://pokemongolive.com/en/post/legendarypokemon

Känner att imorgon och legendariska inte kan komma snabbt nog nu!

Permalänk
Medlem

Safari i Köpenhamn och Stockholm skjuts upp till senare. Istället verkar det som att de kommer spawna regionals över hela städerna. Det är oklart om det kommer gälla samma dagar dock

Permalänk
Medlem

Folk som spelar Pokemon Go fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scout104:

Folk som spelar Pokemon Go fortfarande?

Ja!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Någon som har info om var man kan få tag i en Kangaskhan i Stockholm? Va ute ett par timmar idag men hittade inget. De verkar ju finnas i överflöd med tanke på att varenda jäkla gym sitter på en.

Och vad är grejen med safari-eventet i helgen? Fattar inte... Är det helt bortblåst eller är det fortfarande nåt? Läste nåt om att man ändå borde besöka sitt "local mall". Värt att ta en tur till MoS i helgen eller?

Permalänk
Medlem

Täby centrum spawnade kangaskhan och unown fortfarade igår, mos lär väl vara hett tips också då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av a94:

Någon som har info om var man kan få tag i en Kangaskhan i Stockholm? Va ute ett par timmar idag men hittade inget. De verkar ju finnas i överflöd med tanke på att varenda jäkla gym sitter på en.

Och vad är grejen med safari-eventet i helgen? Fattar inte... Är det helt bortblåst eller är det fortfarande nåt? Läste nåt om att man ändå borde besöka sitt "local mall". Värt att ta en tur till MoS i helgen eller?

Mos har massvis man Kangaskhan. På kort tid där i söndags hade jag fått många såna och hunnit samla in alla fem kampanj-unowns.

Vad jag kunnat läsa mig till blir det inget Safari-event i Mos, eller i.a.f. inget tidsatt. Kommande två helger (och i söndags) var det dock lures på alla stopp, och MoS har många såna.

Permalänk
Medlem

Mos är nog lättast att hitta dem i som sagt spawnar i lures.
Var där när de släptes och på 5-10 minuter fick man alla EUROP samt Kanga.
22 stop tror jag det är och 9 gym så ganska stor chans för bra raids med.

Kör hårt

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns organiserade raids i Stockholmstrakten? Skulle kännas rätt löjligt att försöka ta ner en legendary själv (nej det har absolut inte hänt).

Permalänk
Medlem

@a94:
Kolla "PoGo 08 RAID" på discord, tror de har en facebook där du kan få inviten.
Den har stora delar av stockholm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av a94:

Nån som vet om det finns organiserade raids i Stockholmstrakten? Skulle kännas rätt löjligt att försöka ta ner en legendary själv (nej det har absolut inte hänt).

Det har hänt en eller två gånger att jag har fått sällskap vid radier, annars är jag alltid ensam. Undrar om spelet har tappat så mycket i popularitet eller om det är så buggigt att man inte kan koppla upp till andra spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

@a94:
Kolla "PoGo 08 RAID" på discord, tror de har en facebook där du kan få inviten.
Den har stora delar av stockholm.

Bra tips! Tack.

Permalänk
Medlem

@a94:
NP
Vilken del av Sthlm finns ju lite andra för ytterorter möjligen

Permalänk
Medlem

Kan tipsa alla om att kolla på Facebook om det finns någon lokal Pokemon Go grupp i just din stad.
Tror att dom flesta städer har det. Där brukar man kunna få en invite till Discorde, Messenger eller liknande.

I dom grupperna bestäms sedan en tid för en specifik Raid.

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Proffsmoddare

Någon som kör Pokemon Go fortfarande? Nytt event nu fram tills 2 november där några Pokemons från 3e generationen är släppt, jag har lyckats hitta 5 (3 + 2 evolve).

Någon som hittat mer än så?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Hedersmedlem

@C4B12: Jag kör fortfarande. De fem är de enda nya som finns just nu om man inte räknar Pikachu med en häxhatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Någon som kör Pokemon Go fortfarande? Nytt event nu fram tills 2 november där några Pokemons från 3e generationen är släppt, jag har lyckats hitta 5 (3 + 2 evolve).

Någon som hittat mer än så?

Finns bara 5 nya, resten kommer i december.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av aaaaa:

Finns bara 5 nya, resten kommer i december.

Aha okej, jag blev osäker för tycker de har skrivits så luddigt om vilka som släppts nu och inte, men då vet jag, tack!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Väcker den här tråden igen. Jag ströspelar Pokemon Go när jag är ute med hunden och nu har jag fått flera uppdrag där jag behöver skaffa fler vänner i spelet. De i bekanskapskretsen som spelar är jag redan kompis med så jag tänkte fråga om någon/några vänliga sweclockare skulle kunna tänka sig att ställa upp?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Hej!

Samma problem här Behöver man vara i närheten utav varandra för att bli vänner? Annars är min "trainer code" 4685 9991 3583

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timfinity:

Hej!

Samma problem här Behöver man vara i närheten utav varandra för att bli vänner? Annars är min "trainer code" 4685 9991 3583

Nice, jag skickade en request till dig nu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Väcker den här tråden igen. Jag ströspelar Pokemon Go när jag är ute med hunden och nu har jag fått flera uppdrag där jag behöver skaffa fler vänner i spelet. De i bekanskapskretsen som spelar är jag redan kompis med så jag tänkte fråga om någon/några vänliga sweclockare skulle kunna tänka sig att ställa upp?

Samma här

0900 6646 4057

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Väcker den här tråden igen. Jag ströspelar Pokemon Go när jag är ute med hunden och nu har jag fått flera uppdrag där jag behöver skaffa fler vänner i spelet. De i bekanskapskretsen som spelar är jag redan kompis med så jag tänkte fråga om någon/några vänliga sweclockare skulle kunna tänka sig att ställa upp?

Gärna, jag spelar också emellanåt.

4824 8313 0658

Permalänk
Medlem

Vi är några som tog upp det igen i och med att flera av oss blivit föräldrar och börjat fördriva tiden med barnvagnsrull. Också i behov av lite nya friends för att komma vidare, 5000 0363 8227