Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aMp:

Gen 2 är här, var ute inatt och fick tag på 8st nya Pokes

http://imgur.com/t6hChpRhttp://imgur.com/pwuy3jIhttp://imgur.com/0MkGiIvhttp://imgur.com/0XmDbglhttp://imgur.com/sNWbWmOhttp://imgur.com/eHzDFEqhttp://imgur.com/G3wK77yhttp://imgur.com/SLlcLh4

EDIT: screw imgur. Lägg bara till .jpgi slutet och ni får se lite nya spännande pokes.

Inte imgurs fel, det är du som länkat till websidan istället för direkt till bilden

Permalänk
Medlem

Har hittat 24 nya än så länge. Har dock inte fått en enda av de där nya items som behövs för att evolva vissa Pokemon. Har ju snurrat säkert närmare 50 Pokestop idag, så man tycker ju att jag borde kunnat få någon, men icke. Antingen har jag bara haft otur eller så är de väldigt sällsynta.

Permalänk
Skrivet av cenneth:

Har hittat 24 nya än så länge. Har dock inte fått en enda av de där nya items som behövs för att evolva vissa Pokemon. Har ju snurrat säkert närmare 50 Pokestop idag, så man tycker ju att jag borde kunnat få någon, men icke. Antingen har jag bara haft otur eller så är de väldigt sällsynta.

Jag snurrade närmare 100 stop igår utan att få några heller. Så nog väldigt ovanliga.

Permalänk
Keeper of Traditions

De kanske tänker införa särskilda uppdrag för att få dem?

Vore smart att införa lite djup i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

De kanske tänker införa särskilda uppdrag för att få dem?

Vore smart att införa lite djup i alla fall.

Verkar inte finnas några krav just nu förutom tur. Nu har vi i familjen snurrat närmare 300 stop utan att få en enda, så nog ganska ovanliga. Men jag är inte bitter...

Permalänk
Medlem

Jag fick igår en "King's Rock" från ett pokéstop, så det är inte några speciella uppdrag, de är bara väldigt ovanliga

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Doomfarer:

Verkar inte finnas några krav just nu förutom tur. Nu har vi i familjen snurrat närmare 300 stop utan att få en enda, så nog ganska ovanliga. Men jag är inte bitter...

Jag tänkte att de kanske bara inte infört dem än.

Skrivet av PatrickP:

Jag fick igår en "King's Rock" från ett pokéstop, så det är inte några speciella uppdrag, de är bara väldigt ovanliga

Ahh trist... Ännu en sumpad chans

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder Tycker faktiskt du är inne på en väldigt bra ide. Att man kanske kunde få ett item på var 100e stopp kanske? Eller behöva gå typ 25km för att få ett item från ett pokestop.

Gick runt 2h idag och snurrade då rätt många, fångade 24 nya. Inte uppgraderat något än dock så har ju en 4st gratis. Eevee x2, Blissey och Crobat får se om man kör dem imorgon kanske. Är rätt sugen på att evolva min Scyther dock Röd <3 Så hoppas verkligen jag får en Metal Coat snart!

Lite trist dock att eventet tar slut idag, har varit väldigt gött med 6h lures! Stadsparken här har varit full av folk hela tiden och alla stoppen (10) har varit lurade minst 12h varje dag. Najs att gå fram och tillbaka, kläckte en hel del ägg och fångade massor av Eggexcute ibörjan av eventet, vilken är en av mina favorit gym pokemons! (söker också efter fler namn till dem, har döpt mina "Palmer" till Miami, Florida, Jamaica, Key West, Hawaii och Palm Beach, tänkte utveckla en till men vet inte vad jag ska kalla honom, några förslag?)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Extremaz:

@DunderKlumpen Tycker faktiskt du är inne på en väldigt bra ide. Att man kanske kunde få ett item på var 100e stopp kanske? Eller behöva gå typ 25km för att få ett item från ett pokestop.

Ganska fantasilöst, men det hade väl varit bättre än inget. De hade väl lätt kunnat slänga in någon karaktär (Prof. Oak, t.ex.?) som delar ut ett visst antal uppdrag per dag (tänk dailies som är vanligt i andra spel), så som att besöka ett slumpmässigt pokéstop inom en 5km radie kanske. Eller att man byggt in något nytt element just för uppdragen.

Det känns som att utvecklarna antingen är extremt fantasilösa eller helt enkelt bara väldigt slappa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

när kommer trading och pvp ? tycker nya monster visst är kul men efter ett tag blir det lika trist som i gamla, bara pidgey, weedle och ratatas överallt för det mesta...

O vilka monster är som typ dragonite o lapras eller snorlax, kommer nån i närheten av dom eller? har noll koll på det i gen2..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

när kommer trading och pvp ? tycker nya monster visst är kul men efter ett tag blir det lika trist som i gamla, bara pidgey, weedle och ratatas överallt för det mesta...

O vilka monster är som typ dragonite o lapras eller snorlax, kommer nån i närheten av dom eller? har noll koll på det i gen2..

Spelet kommer hålla tills man fångat alla nya "vanliga" och fått deras evolves... sedan får man väl vänta på nästa uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Ni med iPhone, kan ni spela med WiFi avstängt?
Alltså köra enbart med mobildata, typ 3g eller 4g?
Det har fungerat för mig tidigare men inte längre, har gjort alla möjliga rensningar/uppdateringar men det hjälper inte, får upp GPS Signal not found.
Men är det ingen mer här som har problem??

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Fick en King's Rock på min 7:e dags Pokéstop, självklart den jag egentligen inte var intresserad av. Måste gått igenom ett hundratal Pokéstop sedan dess men har fortfarande inte fått något. Visst att de ska vara sällsynta men det här blir man ju mest irriterad på. Jag funderar på om man inte kan få ny förrän man har förbrukat den gamla? Letar Slowpoke eller Poliwag att använda den här på och se.

Skrivet av jemtegrannen:

Ni med iPhone, kan ni spela med WiFi avstängt?
Alltså köra enbart med mobildata, typ 3g eller 4g?
Det har fungerat för mig tidigare men inte längre, har gjort alla möjliga rensningar/uppdateringar men det hjälper inte, får upp GPS Signal not found.
Men är det ingen mer här som har problem??

Kör med Android men för mig fungerar mobildata generellt mycket bättre än Wifi.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Fick en King's Rock på min 7:e dags Pokéstop, självklart den jag egentligen inte var intresserad av. Måste gått igenom ett hundratal Pokéstop sedan dess men har fortfarande inte fått något. Visst att de ska vara sällsynta men det här blir man ju mest irriterad på. Jag funderar på om man inte kan få ny förrän man har förbrukat den gamla? Letar Slowpoke eller Poliwag att använda den här på och se.

Kör med Android men för mig fungerar mobildata generellt mycket bättre än Wifi.

Positioneringen för mig när jag har WiFi aktiverat suger, över 4g var det spot on!
Men frågan är om det är min telefon som problemet ligger i, verkar inte vara spelet i sig som har satt krav på Wifi..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Ni med iPhone, kan ni spela med WiFi avstängt?
Alltså köra enbart med mobildata, typ 3g eller 4g?
Det har fungerat för mig tidigare men inte längre, har gjort alla möjliga rensningar/uppdateringar men det hjälper inte, får upp GPS Signal not found.
Men är det ingen mer här som har problem??

Funkar fint för mig, har nästan aldrig på wifi på min.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Hej.
Någon annan som har problem sedan senaste uppdateringen med det fryser eller att så fort man ska fånga en pokemon så stängs de ner bara.

Har kört force stop , clear cache samt avinstallerat samt reboota samt installera om appen o kört en reboot efteråt.

Innan senaste uppdateringen fungerade det klockrent , har även skicka en felrapport.

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

när kommer trading och pvp ? tycker nya monster visst är kul men efter ett tag blir det lika trist som i gamla, bara pidgey, weedle och ratatas överallt för det mesta...

O vilka monster är som typ dragonite o lapras eller snorlax, kommer nån i närheten av dom eller? har noll koll på det i gen2..

Håller med dig till 100% Jag vill bara ha Gen 1 och trading med PvP. Men framförallt, ändra fan inte alla attacker! Nu har man spenderat över 1 miljon stardust på pokemon vars attacker nu inte längre är de optimala.

Bubbelstrat är helt förstört (va ju en tidsfråga men ändå).

Vilka nya som är bra är blizzy och tyranitar vad jag sett än så länge.

Blizzy är ett skämt, hur tänkte de när det är tråkigt att döda chansey? Ja! Vi låter utvecklingen ha tredubbla CP och dubbla HP! Det måste göra saken roligare! I och med att dazzling gem nu gör 100dmg med 2 användningar är det medium dmg men uttråkande mycket HP. Själv har jag inte sett en ända chansey på sightings sedan första veckan det släpptes. Bor i Stockholm och pluggar 5m från ett sjukhus :/ 21 kläckta 10km ägg... Chansey is a lie

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Själv har jag inte sett en ända chansey på sightings sedan första veckan det släpptes. Bor i Stockholm och pluggar 5m från ett sjukhus :/ 21 kläckta 10km ägg... Chansey is a lie

Va dock ett event "Valentine" innan Gen2 släpptes. Fångade en hel del Chanseys och har en Blizzey, alla i stan har minst en, endel kanske upp mot 5st Blizzeys. Fått kanske 2-3 Chanseys i ägg och kläckt kanske 100st 10km ägg, har 6st 10or på kläckning nu. Är level 30.5

Dock är ju Blizzey inte så rolig att fajtas mot i gym XD Men med HyperBeam snorlaxes mfl så är det möjligt iallafall.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag har bara fått två 10km ägg sen spelet släpptes, igår fick jag tre på raken.
Hoppas det är något kul i dem med bara...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Fick en King's Rock på min 7:e dags Pokéstop, självklart den jag egentligen inte var intresserad av. Måste gått igenom ett hundratal Pokéstop sedan dess men har fortfarande inte fått något. Visst att de ska vara sällsynta men det här blir man ju mest irriterad på. Jag funderar på om man inte kan få ny förrän man har förbrukat den gamla? Letar Slowpoke eller Poliwag att använda den här på och se.

Tjejen hade tur och fick både en King's Rock och en Sun Stone på samma dag, så du kan definitivt få nya utan att ha använt den gamla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maldergho:

Tjejen hade tur och fick både en King's Rock och en Sun Stone på samma dag, så du kan definitivt få nya utan att ha använt den gamla.

Ja, jag glömde skriva det men jag fick en Up-Grade i tisdags så det verkar bara vara väldigt sällsynta om man inte har extrem tur då. Har en Porygon2 nu i alla fall, helt värdelös egentligen men kul ändå.

Permalänk
Medlem

Fan får inga såna special item för att evolva.. har snurrat flera hundra stops snart..

Permalänk
Medlem

Spelet är baserat på alldeles för mycket tur för att det i mina ögon ska vara hållbart och roligt någon längre tid. När kom de nya Pokémon? Förra veckan? För jag har då redan tröttnat på dem.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Spelet är baserat på alldeles för mycket tur för att det i mina ögon ska vara hållbart och roligt någon längre tid. När kom de nya Pokémon? Förra veckan? För jag har då redan tröttnat på dem.

Håller med att tur-aspekten skulle kunnat minskas. Har t.ex. inte fått ett enda evolve-item än och så har jag ändå snurrat en hel del stop sen gen2 kom (vet ej antal, men har nu 39 unika gen2 pokemons som krävt bollar, så en del).
Trodde item skulle vara givet på 7-dagarsstreaken, men det visade sig att den snurren bara har högre sannolikhet att få nåt.

Sen är det riktigt trist med stor ändring av befintliga moves i ett spel som går ut på att samla de bästa, som sen helt plötsligt, efter många km som buddy och mycket dust, får klart sämre moves. Att samla mot ett så rörligt mål baserat på Niantics godtyckliga ändringar är inte så skoj.

Införandet av blissey som en skittråkig supertank var ju också idiotiskt. Hela gym-systemet borde göras om.
Alla lokala gym är blå (som jag) och lvl 10. Enda sättet att collecta för mig i de lokala gymmen, är om jag skulle skaffa ett till konto i annan färg att sänka dom ett steg med och trycka in mina egna monster.

Det känns som om dom medvetet skapat ett system som uppmuntrar dubbelkonto. Får nog själv börja med den strategin snart, om jag inte hunnit ge upp på spelet av andra skäl innan de ändrat systemet.

Idiotiskt är det i.a.f. att man måste välja färg innan man vet hur gymmen fungerar, och sen kan man aldrig byta om man valde "fel".

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Va dock ett event "Valentine" innan Gen2 släpptes. Fångade en hel del Chanseys och har en Blizzey, alla i stan har minst en, endel kanske upp mot 5st Blizzeys. Fått kanske 2-3 Chanseys i ägg och kläckt kanske 100st 10km ägg, har 6st 10or på kläckning nu. Är level 30.5

Dock är ju Blizzey inte så rolig att fajtas mot i gym XD Men med HyperBeam snorlaxes mfl så är det möjligt iallafall.

Är i lvl 31, Bor på Värmdö och pluggar KTH Flemmingsberg, precis intill ett sjukhus ligger det om det nu är så att de spawnar i de områdena. Åker alltså in och ut genom stan 12 gånger under valentine veckan samt spelade under event-helgen, såg inte skymten av någon chansey, inte ens på sightings. Jag har bara kläckt 22 10km då de inkubatorer jag använder är från pengar gym jag hållit (har 2 jag hållit sedan nyår). Har du kläckt 100 10km ägg har du kläckt ca 1000 ägg totalt, det har man troligtvis inte gjort utan att köpt poke coins, eller hållit typ 10 gym non stop.

Min snorlax har lick och earthquake, va najs i början när man inte kunde dodga earthquake och lick va bra offensive, nu är den värdelös.

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem

@OttO36:

Har samma problem med att spelet stänger ner så fort jag försöker fånga en pokemon. Samma konto på en annan mobil funkar fint.

Permalänk
Medlem

har fortfarande inte fått ett enda special item att evolva alltså vafan bara jag eller? ska man behöva spela i månader för att få ett enda eller? nåt är ju fel.. och då har jag ett stop jag når hemifrån så man tycker det borde ha kommit en för längesen.

Permalänk
Medlem

@OttO36: samma fel här också på min Honor 8, och då har jag endå fabriksåterställt den.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

har fortfarande inte fått ett enda special item att evolva alltså vafan bara jag eller? ska man behöva spela i månader för att få ett enda eller? nåt är ju fel.. och då har jag ett stop jag når hemifrån så man tycker det borde ha kommit en för längesen.

Har fått två: en Sun Stone och en Metal coat. Så supervanliga är de ju inte.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

har fortfarande inte fått ett enda special item att evolva alltså vafan bara jag eller? ska man behöva spela i månader för att få ett enda eller? nåt är ju fel.. och då har jag ett stop jag når hemifrån så man tycker det borde ha kommit en för längesen.

Jag tror det är 4 veckor sen jag fick ett nu.