Strular med Postnord appen med mobilt bank-id

Permalänk
Medlem

Strular med Postnord appen med mobilt bank-id

Halloj!

Har ett pågående problem med Postnord appen. Så tänkte se om någon kan komma med en lösning eller har råkat ut för samma sak.
Det handlar om att jag vill hämta ut en försändelse och identifiera med Bank-id. Denna gång funkar det inte. Väljer jag "Identifiera med BankID" i appen under försändelsen som vanligt så kommer det nu upp en laddningsruta och står och laddar ett tag, sedan står det "Ingen uppkoppling. Vi kunde inte ladda innehållet, försök igen senare"

Har kollat så all information stämmer mellan försändelsen och appen och det är inget fel där. Tog då bort kontot och gjorde ett nytt, men samma sak då, och nu dessutom när man går in via appen på Min Profil --> Hantera konto och vill verifiera min adress med BankID så kommer samma ruta och fel upp. Så misstänker att detta inte har något att göra med försändelsen i sig.

BankID funkar till andra appar/sidor. Den är uppdaterad samt är Postnords app det. Även startat om telefonen och både provat Wi-fi och mobil data.

Har pratat med Postnord i telefon, dock kunde dom inte hjälpa till och hänvisade till deras avdelning som har mer koll. Men kontakten där är endast via mail och lär ta ett tag att skicka fram och tillbaka, om dom ens kommer på vad problemet är.

Hoppas detta var rätt del i forumet, tackar vänligast för någon input!

Permalänk
Medlem

Jag testade precis att verifiera mig med bankid i postnord appen och det funkade utan problem. När testade du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Jag testade precis att verifiera mig med bankid i postnord appen och det funkade utan problem. När testade du senast?

Tack för input, är nog bara mig då! Ja provat just nu, och tidigare idag, samt igår kväll.
Postnord var som sagt också ganska ovetande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolodex:

Tack för input, är nog bara mig då! Ja provat just nu, och tidigare idag, samt igår kväll.
Postnord var som sagt också ganska ovetande!

Men så länge bör du ju kunna hämta ut paketet med legitimation istället, så får vi hoppas att de löser problemet för dig snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Men så länge bör du ju kunna hämta ut paketet med legitimation istället, så får vi hoppas att de löser problemet för dig snart

Dessvärre inte då inget fysiskt legg finns tillgängligt. Ska förnya det snart dock! Paketet går tillbaka automatiskt nästa vecka så därför tänkte jag kolla lite lösningar här till helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolodex:

Dessvärre inte då inget fysiskt legg finns tillgängligt. Ska förnya det snart dock! Paketet går tillbaka automatiskt nästa vecka så därför tänkte jag kolla lite lösningar här till helgen

Om du hör av dig till postnord igen så kan de öka liggtiden så att du har några dagar extra på dig att hämta ut det (förutsatt att du inte gjorde det när du pratade med dem sist).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolodex:

Dessvärre inte då inget fysiskt legg finns tillgängligt. Ska förnya det snart dock! Paketet går tillbaka automatiskt nästa vecka så därför tänkte jag kolla lite lösningar här till helgen

Testa appen mina paket istället, de har ju Postnord m.f

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av martengooz:

Om du hör av dig till postnord igen så kan de öka liggtiden så att du har några dagar extra på dig att hämta ut det (förutsatt att du inte gjorde det när du pratade med dem sist).

Det låter som en bra idé att göra så.

Skrivet av ggustavsson:

Testa appen mina paket istället, de har ju Postnord m.f

Tack för förslaget. Men appen går inte att installera för min telefon är Android 7.0 och Mina Paket kräver högre. Men laddade ner en APK-fil på en tidigare version (Android 5.0) av Mina Paket, men då stod det bara att appen inte kan användas utan uppkoppling.
Även testat en tidigare version av Postnord appen, men samma fel där som beskrivit ovan.

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg hur det var i android 7 men har varit med några ggr att tex endast ominstallation av app inte löst ett problem, fick gå in i inställningar-appar söka appen som strula o rensa cache och data, sen efter ominstallation så fungerade appen igen.
Aldrig haft detta med postnord appen dock så ingen aning om det hjälper.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av smd:

Kommer inte ihåg hur det var i android 7 men har varit med några ggr att tex endast ominstallation av app inte löst ett problem, fick gå in i inställningar-appar söka appen som strula o rensa cache och data, sen efter ominstallation så fungerade appen igen.
Aldrig haft detta med postnord appen dock så ingen aning om det hjälper.

Tackar för förslaget. Provade detta. Gick inte tyvärr!