Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

Kan ni ta det där meningslösa snacket via pm, istället ?

Permalänk
Medlem

Såg fel. Ta bort

Visa signatur

ASUS Z170-A || i5 Skylake 6600K @ 4.6 Ghz || Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 16GB || MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB || NOCTUA NH-D15 || 256 GB SSD ||

Permalänk
Medlem

Rent fynd! Originalpriset är redan det riktigt bra för denna dator!

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/214691-webhallen_config_l14-0402_156qhd_i7-4710hq-16gb-1tb128gb-gtx980m_4gb-win_81

Här finns mer info om den. Precis samma dator under annat namn:
http://www.mysn.eu/se/xmg-p505-gaminglaptop

Stämmer ju inte, liknande delar men iaf skärmen är en helt annan, enligt speccs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av hur bra en sån här fungerar och hur långt man kan "expandera" sitt wi-fi?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av joehow:

Någon som har erfarenhet av hur bra en sån här fungerar och hur långt man kan "expandera" sitt wi-fi?

En repeater fungerar alltid dåligt eftersom de i bästa fall halverar bandbredden och dubblerar latensen, räckvidden kan vara lång om de har bra antenner men det är ju bättre att montera accesspunkter eller sätta upp en riktig radiolänk om man är ute efter bra prestanda eller räckvidd, se repeaters som en absolut sista nödlösning om inget annat fungerar.
En billig repeater med förkortade antenner typ den länkade lär inte ge nån jätteökning av räckvidden utan som de skriver främst "täcka upp en död zon."

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

Någon som har erfarenhet av hur bra en sån här fungerar och hur långt man kan "expandera" sitt wi-fi?

Jag tog mig friheten att Googla lite, betygen är allt annat än positiva..

http://www.amazon.co.uk/NETGEAR-WN1000RP-100UKS-Universal-Wi-...

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, baserat på det ni säger och övriga kommentarer känns det som att jag får köra på en annan lösning, priset lockade ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekmanova:

http://www.ebay.com/itm/221739922288?_trksid=p2060353.m2749.l...

218 kronor för 6 månader spotify premium!

Köpte precis och funkar perfekt! Gör så att erat account blir från Usa sedan aktivera det

Var försiktiga med att köpa för billigt, man får oftast vad man betalar för...
Jag köpte Spotify Premium på eBay billigt, funkade någon månad och efter det så blev mitt konto spärrat. Premium-koden hade köpts med ett stulet kreditkort och Spotify vägrade att låsa upp kontot även om jag kunde visa att jag köpt koden på eBay. Behöver naturligtvis inte vara så i detta fall men tänk på det...

Är det för bra för att sant så är det oftast det.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Var försiktiga med att köpa för billigt, man får oftast vad man betalar för...
Jag köpte Spotify Premium på eBay billigt, funkade någon månad och efter det så blev mitt konto spärrat. Premium-koden hade köpts med ett stulet kreditkort och Spotify vägrade att låsa upp kontot även om jag kunde visa att jag köpt koden på eBay. Behöver naturligtvis inte vara så i detta fall men tänk på det...

Är det för bra för att sant så är det oftast det.

Kan dessutom vara en arbetare som säljer sina koder , dessa blir blockade rätt snabbt om de blir upptäckta. Vilket spotify har ett system för att märka

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Favorit i repris
Stereoförstärkare Musical Fidelity M3i för 6181kr inkl frakt. Ännu billigare än i feb.
(8990kr billigast på Prisjakt, men kostade 12990kr innan den blev EOL)

Jag uppskattar definitivt den här typen av fynd även om många kanske skulle hävda att de inte är "datorrelaterade". Men i det här fallet har ju produkten faktiskt haft samma pris väldigt länge, något man enkelt kan se om man kör Chrome-pluginen Keepa:

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Var försiktiga med att köpa för billigt, man får oftast vad man betalar för...
Jag köpte Spotify Premium på eBay billigt, funkade någon månad och efter det så blev mitt konto spärrat. Premium-koden hade köpts med ett stulet kreditkort och Spotify vägrade att låsa upp kontot även om jag kunde visa att jag köpt koden på eBay. Behöver naturligtvis inte vara så i detta fall men tänk på det...

Är det för bra för att sant så är det oftast det.

Fast Paypal har ju finfina skydd mot sådant, bara reklamera varan och få pengarna tillbaka från paypal

edit: Kom att tänka på att det kanske inte gäller digitalt material.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Bra pris på 290x synd bara att jag inte kommer in på sidan.
http://i.imgur.com/ivZnX3n.png

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RoleX:

Fast Paypal har ju finfina skydd mot sådant, bara reklamera varan och få pengarna tillbaka från paypal

edit: Kom att tänka på att det kanske inte gäller digitalt material.

Du har det bara i 45 dagar, tänkte om det stängs av i fjärde månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Du har det bara i 45 dagar, tänkte om det stängs av i fjärde månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Då har man iofs redan fått ut värdet med tanke på priset.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

På huvudtråden rekommenderar Stagfeldt Alina.se GTX 970 4GB STRIX för 3699kr. Men på prisjakt e det typ standard priset och finns billigare också. Vad e detta för skit rekommendation, är det någon som jobbar för Alina eller har jag missat något?

https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=birdiestore2015

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809941

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

På huvudtråden rekommenderar Stagfeldt Alina.se GTX 970 4GB STRIX för 3699kr. Men på prisjakt e det typ standard priset och finns billigare också. Vad e detta för skit rekommendation, är det någon som jobbar för Alina eller har jag missat något?

https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=birdiestore2015

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2809941

100kr billigare än nästa seriösa butik, inget större fynd men det är ju det lägsta priset bortsett från alla skumma butiker

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt pris på 290x..... synd att jag så gärna vill ha 390x

Fattar dock inte varför någon skulle överväga ett 970 som personen efter rekommenderar när 290x dels är bättre och dels kostar 1200kr mindre??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Helt sjukt pris på 290x..... synd att jag så gärna vill ha 390x

Fattar dock inte varför någon skulle överväga ett 970 som personen efter rekommenderar när 290x dels är bättre och dels kostar 1200kr mindre??

Ser det här gång på gång i köprådstrådar, folk som är insnöade på nvidia, nån sorts fanboi/fördoms historia antar jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almtom:

Fattar dock inte varför någon skulle överväga ett 970 som personen efter rekommenderar när 290x dels är bättre och dels kostar 1200kr mindre??

Ljudnivå och värme.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Tummen upp! Köpte mig precis ett 290x för 2490kr på netonnet. Tack för tipset.
Vad tror ni man kan kränga två 7950 för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Då har man iofs redan fått ut värdet med tanke på priset.

Jo men trist när kontot är låst, alla playlists borta etc.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozymandias:

Sony KDL55W805BBN för 6790 kr på Elgiganten den här veckan!
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL55W805BBN/so...

Hehe köpte en likadan i lördags för 8290:-. Knallade tillbaka och fick mellanskillnaden tillbaka faktiskt, bra Elgiganten!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Jo men trist när kontot är låst, alla playlists borta etc.

Så får man väl maila och förklara läget? Be dom låsa upp kontot?
Med tanke på att typ bara 1/4 av användarna betalar så vore det ju dumt att göra sig av med en betalande kund?

Jag är sugen, mest bara för jag blir irriterad på att det är olika prissättning, motsvarande 200:- för 6 månader, detta var enligt säljarens utsago 50% vilket ger att 6 mån till ordinarie pris kostar runt 400:- i USA. Men vi får snällt betala nästan 600:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så får man väl maila och förklara läget? Be dom låsa upp kontot?
Med tanke på att typ bara 1/4 av användarna betalar så vore det ju dumt att göra sig av med en betalande kund?

Jag är sugen, mest bara för jag blir irriterad på att det är olika prissättning, motsvarande 200:- för 6 månader, detta var enligt säljarens utsago 50% vilket ger att 6 mån till ordinarie pris kostar runt 400:- i USA. Men vi får snällt betala nästan 600:-.

Vet inte om man riktigt kan räknas som betalande kund om man köper suspekta presentkort av någon tredje part...

Kikar man på presentkorten verkar ordinarie pris vara $10/månad i USA att jämföra med 100kr/månad i Sverige. Med tanke på aktuell dollarkurs och hänsyn tagen till svensk moms är det inte något att bli irriterad över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Var försiktiga med att köpa för billigt, man får oftast vad man betalar för...
Jag köpte Spotify Premium på eBay billigt, funkade någon månad och efter det så blev mitt konto spärrat. Premium-koden hade köpts med ett stulet kreditkort och Spotify vägrade att låsa upp kontot även om jag kunde visa att jag köpt koden på eBay. Behöver naturligtvis inte vara så i detta fall men tänk på det...

Är det för bra för att sant så är det oftast det.

När det gäller Spotify håller jag med. Har funnits massor med olika exploits för att få nycklar billigt, många av dom slutar fungera. Har sålts 1 års nycklar för 1-10 dollar
Är säkert samma sak här men att man valt ett högre pris.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

1890kr för 290X inkl frakt... billigt!
Från CDON med 100kr studentrabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

När det gäller Spotify håller jag med. Har funnits massor med olika exploits för att få nycklar billigt, många av dom slutar fungera. Har sålts 1 års nycklar för 1-10 dollar
Är säkert samma sak här men att man valt ett högre pris.

Använder du en sådan exploit nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Vet inte om man riktigt kan räknas som betalande kund om man köper suspekta presentkort av någon tredje part...

Kikar man på presentkorten verkar ordinarie pris vara $10/månad i USA att jämföra med 100kr/månad i Sverige. Med tanke på aktuell dollarkurs och hänsyn tagen till svensk moms är det inte något att bli irriterad över.

Jo priserna har gått upp på Ebay nu, ligger på 35 dollar för 6 mån och 65 dollar för 12m.
Snubben som sålde gjorde ju uppenbarligen misstaget att marknadsföra sin egna rabatt fel

Vad jag menar med betalande kund:
Jag fick mitt konto redan under betan i början av 2008 och har varit betalande kund sen kring Q1-2009 om jag inte minns fel, så 6 år nu.
Att man då råkar göra en "ärlig fuckup" med ett presentkort jag fått av en "släkting i USA" låter väl rimligt?
Givetvis var det inte menat för nån som skapade ett nytt konto och kör sin första betalning med det där presentkortet, då hade man ju inte haft nått att förlora

Men absolut, det låter helt klart shady att dom fortfarande kan erbjuda nästan 50% av standardpris, och ovanpå det själva tjäna pengar.....
Nått är riktigt fishy med det hela

Jag är bara snål och gillar inte att betala "onödigt mycket". Spelar ingen roll att 99:- är lite pengar, varför betala 600 om jag hade kunnat komma undan med att pröjsa 218:- per 6 mån som var ursprungspriset på ebay?
Går ju inte direkt nån nöd på artisterna eller skivbolagen

Permalänk

Gött att jag hann få R9 290X innan CDON höjde den igen! För 2K är det ett rätt kompetent kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKlockare:

Gött att jag hann få R9 290X innan CDON höjde den igen! För 2K är det ett rätt kompetent kort.

Jävligt spännande att se om vi får ett mail som säger "oj vi gjorde fel" snart. Har ju hört om liknande från folk som köpt grejer från CDON innan. Håller tummarna!

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|