Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Illustrerad Vetenskap skickas ut portofritt på utgivningsdagen och utkommer 18 gånger om året. Om det ingår en extra vara i ditt erbjudande, skickas denna separat 3–4 veckor efter att vi har registrerat din betalning, om inget annat anges i erbjudandet. Det är fråga om en tillsvidareprenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Illustrerad Vetenskap skickas ut portofritt på utgivningsdagen och utkommer 18 gånger om året. Om det ingår en extra vara i ditt erbjudande, skickas denna separat 3–4 veckor efter att vi har registrerat din betalning, om inget annat anges i erbjudandet. Det är fråga om en tillsvidareprenumeration.

Stämmer bra, det är en tillsvidare prenumeration, Men som jag skrev i inlägget vill man inte fortsätta med den så ska man avsluta det direkt efter att man fått första tidningen.

Har använt liknande erbjudande tidigare och har inte varit några problem.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av babgjyshi:

Illustrerad Vetenskap skickas ut portofritt på utgivningsdagen och utkommer 18 gånger om året. Om det ingår en extra vara i ditt erbjudande, skickas denna separat 3–4 veckor efter att vi har registrerat din betalning, om inget annat anges i erbjudandet. Det är fråga om en tillsvidareprenumeration.

Vilket i princip alltid är fallet, så det är väl inget konstigt?

Bara att säga upp det, som sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Stämmer bra, det är en tillsvidare prenumeration, Men som jag skrev i inlägget vill man inte fortsätta med den så ska man avsluta det direkt efter att man fått första tidningen.

Har använt liknande erbjudande tidigare och har inte varit några problem.

Men de kommer väl skicka varan 4-5 veckor efter att man fått tidningen, och om man avslutar prenumerationen så skickar de inte quadrocoptern, eller har jag förstått helt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Men de kommer väl skicka varan 4-5 veckor efter att man fått tidningen, och om man avslutar prenumerationen så skickar de inte quadrocoptern, eller har jag förstått helt fel?

Ja du har förstått fel.

Du avslutar din prenumeration efter 1:a tidningen, du kommer sedan att få både 2:a tidningen samt quadrocopter 4-5 veckor senare även om du sagt upp tjänsten.

Är väl inte så konstigt? Du har ingått ett avtal där du köper 2 tidningar och får en quadrocopter, vilket de måste efterfölja.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jadå, nu ser jag. Läste inte hela avtalet utan endast det jag kopierade. Ska också beställa en nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Någon som vet vilken quadrocopter man får med? Hur mycket är den värd ungefär?

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar vara denna eller något väldigt snarlikt:
http://www.amazon.co.uk/HUBSAN-X4-H107-Quadcopter-LEDs/dp/B00...

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem

Vill tacka sedan tidigare för S5 dealen hos Comviq och nu cyberphoto minneskortet. Köper ni något av cyberphoto kan jag även tipsa om att de har Samsung S4 flipp cover för en krona som ni kan dela ut till någon bekant. Köpte själv fem ;).

https://www.cyberphoto.se/info.php?article=EF-FI950BWEGWW

Permalänk
Skrivet av Relive:

Står ganska klart o tydligt.

Q4 mini drone står det vilket är lite förvirrande då den ser ut som en Hubsan X4 men på namnet låter det som det skulle vara en Hubsan Q4. Det står också att den använder 4 batteriet till kontrollen vilket i så fall utesluter den mindre Hubsan Q4.

Det verkar dock finnas något som heter Q4 Mini Drone och den verkar se ut exakt som en Hubsan X4 så förmodligen är det en sådan som säljs under ett annat namn. Det verkar som de ibland säljs under olika namn på olika marknader.
Q4 Mini drone unboxing:

In det här videon syns både Hubsan X4 och Q4 och från ca: 6 minuter in så syns båda på bild samtidigt och X4:an är ganska mycket större än Q4:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallt_kaffe:

Det verkar dock finnas något som heter Q4 Mini Drone och den verkar se ut exakt som en Hubsan X4 så förmodligen är det en sådan som säljs under ett annat namn. Det verkar som de ibland säljs under olika namn på olika marknader.

Ska man tro http://modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=85348 så verkar Q4 Mini Drone som de skickar med snarare vara en billig Kina-kopia.

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning hur länge rean på Titan Z är på NetOnNet? Hittar inte information och jag är lite orolig för att rean försvinner innan jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efrath:

Någon som har en aning hur länge rean på Titan Z är på NetOnNet? Hittar inte information och jag är lite orolig för att rean försvinner innan jag kommer hem.

Den har varit på det priset i typ en månad..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Den har varit på det priset i typ en månad..

Skickades från m.sweclockers.com

8990? Vet bara att det postades i tips tråden och det är ju en ganska stor rabatt med tanke på att näst billigaste är 17 000. Men ifall det varit en sån rabatt så länge så behöver jag ju inte oroa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Postats säkert 4 gånger innan så tror att det är ganska lugnt

Hehe, gött. Hade inte kollat in Titan Z innan så hade ingen aning, men med det priset är det ganska lockande, även ifall jag får även köpa ett nytt PSU (Har en 750 just nu). En Corsair 1200W borde funka utmärkt.

Permalänk
Medlem

Slänger ut en post, någon kanske är intresserad av en något udda processor

Intel Core i5-4590T för 1699:- Intel ARK

Prisjakt annars 1999:-

Det handlar om en beställning jag gjort tidigare hos webhallen, om du är intresserad skicka ett PM. Jag finns i Stockholm och kan mötas för en affär, annars avbeställer jag min bokning. Det har tagit 3 månader så jag har självklart redan köpt från annat håll.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Den 27 april ändrades priset för att vara exakt, så visa du den tråden om just detta grafikkortet den 23 april för 8990kr, för på Prisjakts prisutveckling är det den 27 april ändringen skedde, skrev från mobilen förut så sidan visades inte helt korrekt från Prisjakt, men det var inte tal om några 4 veckor eller en vecka.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2679067

Sidan du länkar till visar tydligt att dess pris för netonnet för denna artikel ändrades 24 april. Prisjakts priser uppdateras inte heller i realtid, så om något har den varit ute till det priset längre.

Citat:

NetOnNet 2015-04-24 Nytt pris 8 990:-

#15369647

Antal veckor vet jag inte, men att den minst har varit till det priset i en vecka tycker jag inte det råder något tvivel om.

Permalänk
Skrivet av ekarlun:

Den verkar vara ännu mer nedsatt, ner till 2392kr.

Nej. Du kollar på företagssidan utan moms.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Nej. Du kollar på företagssidan utan moms.

mm jag såg det och har bett om att ta bort inlägget.
Blev lite shockad att se SSD 850 EVO för 918kr

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Nedsatta Corsair chassin på Netonnet . 15-35% billigare än andra på prisjakt.

Corsair Vengeance C70 699:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/cor...

Corsair Carbide Air 240 White 499:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/cor...

Corsair Graphite 380T 999:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/mini-itx/...

Corsair Graphite 780T 1499:-
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/cor...

Köpte mig ett Carbide Air för 499:-, ett jäkla bra pris tycker jag. Tack för infon Frulle

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort tjafs/gnäll enligt §1. Anmäl gärna olämpliga fynd, men vänligen låt bli att gnälla i denna tråden.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har lite bryderier.

Ville egentligen ha en schysst portabel högtalare med batteri, sen tipsade någon om Audio Pro Allroom One och jag beställde en sådan.

Jäklar vilken liten låda att spela fint, men den har inget batteri och den är främst gjord för Apple-grejer känns det. Den har Airplay och DLNA-stöd och det går att fixa till hjälpligt med Android, som är det system jag använder. Den kräver ett befintligt WiFi-nätverk att ansluta till om man vill köra uppkopplat Spotify eftersom WiFi-direct-funktionen betyder att enhetens internetanslutning kopplas ned och länken används till Allroomen. Lite meckigt om man vill ha med den till sommarstugan eller liknande eftersom jag då måste släpa med en mobilrouter eller köra tethering från en lur.

Sedan tipsade någon annan om TDK A360 som ser ut att vara mer det jag är ute efter. Portabel och generisk och fin Bluetooth. Men. Låter den tillräckligt bra?

Funderar på att beställa hem en och testa och sedan returnera den minsta trevliga.

Ursäkta om inlägget gränsar till OT för tråden, men den innehåller ju en liten recension

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Söt liten 8-tums bas från Yamaha 1490:- på Elgiganten i helgen.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/hogtalare/NSSW200W...

Kostar annars från 2190:- och uppåt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2150700

Vit också så du behöver inte ens fråga tanten om lov, likabra köpa minst två för äkta hemmabio.

Yamaha NS-SW200
PWM högeffektiv digitalförstärkning
Ny vriden och böjd basport "Twisted Flare Port" ger en tydlig och tajt basåtergivning
Advanced YST II (Yamaha Active Servo Technology II)
20 cm (8”) baselement
Design som kommer att matcha ett brett utbud av högtalare och interiörer
Reglage på fronten gör det enkelt att anpassa ljudet
System control och Auto standby
290×306×351 mm
11,2kg

http://www.hificonfidential.co.uk/image/cache/data/32199-500x...

Skrivet av Mumu55:

Musical Fidelity V90-AMP för 1622kr inkl frakt.
Kostar 2990kr på Prisjakt.
http://www.amazon.fr/gp/product/B00H54F9R8/ref=ox_sc_act_titl...

Musical Fidelity V90-AMP
- Liten Class D förstärkare på 2x20W 8ohm
- Inbyggd USB DAC
- USB in
- Optisk in
- 3,5mm analog in
- Omkopplare för att koppla bort volymkontrollen, V90-AMP blir då som ett slutsteg
- Clean som satana
- Klämkontakter urk
- Ingen fjärr rör på fläsket
Läs mer hos Musical Fidelity
Soundstage review
Tone review

Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2067531

Articles EUR 149,00
Frais de livraison estimés EUR 26,00
Montant total estimé EUR 175,00

Som vanligt med beställning från Amazon siter där du inte kan språket: Regga konto på tex Amazon.co.uk. Logga sedan in på det landet du ska handla. Kombinera med Google translate/Chrome translate.

http://www.musicalfidelity.com/uploads/catalogerfiles/v90-amp...

http://www.musicalfidelity.com/uploads/catalogerfiles/v90-amp...

Jätte bra inlägg, men snälla sluta med dessa bilder som tar upp hela skärmen. Behövs verkligen inte, var samma sak innan när varenda hörlur skulle vara på bild.

Permalänk
Medlem

Jaha , ska man slå till på en sån eller vänta tills Acer predator ips/144 gsync finns i lager ?

Spelar allt möjligt

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

50kr rabatt vid köp över 200kr hos CDON. Fick koden på min namnsdag, men hade inte tänkt använda den så skickar ut den här istället. Först till kvarn.
Kod: mw4LciD28
"Koden gäller t o m 2015/05/09 och kan endast användas vid ett köptillfäll och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Obervera att rabattkoden måste registreras i samband med köpet och att ej går att registrera i efterhand."

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Jätte bra inlägg, men snälla sluta med dessa bilder som tar upp hela skärmen. Behövs verkligen inte, var samma sak innan när varenda hörlur skulle vara på bild.

Du vet att du kan stänga av IMG funktionen, precis som jätte långa signaturer

Permalänk
Medlem

Kul med fynd, stort tack till alla som bidrar.

Synd bara att det verkar ha blivit på modet att endast länka till Prisjakt istället för att länka direkt till varan hos butiken med fyndpriset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fourbyfour:

Kul med fynd, stort tack till alla som bidrar.

Synd bara att det verkar ha blivit på modet att endast länka till Prisjakt istället för att länka direkt till varan hos butiken med fyndpriset.

Instämmer.

Sen det här med att Prisjakt blir mellanhand när alla fyndare slår till... Bra business för Prisjakt helt klart, då de får en del av kakan. Fler direktlänkar, pretty please.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fourbyfour:

Kul med fynd, stort tack till alla som bidrar.

Synd bara att det verkar ha blivit på modet att endast länka till Prisjakt istället för att länka direkt till varan hos butiken med fyndpriset.

Skrivet av anon195163:

Instämmer.

Sen det här med att Prisjakt blir mellanhand när alla fyndare slår till... Bra business för Prisjakt helt klart, då de får en del av kakan. Fler direktlänkar, pretty please.

Det sparar samtidigt på tid för att lista hur mycket lägre priset är än hos konkurrerande butiker. Jag ser personligen inget som helst problem med prisjaktlänken (eller någon liknande sida om någon bättre någonsin lanseras) men länken till själva butiken bör rimligtivs finnas med, står även med i reglerna för fyndtråden.

Huruvida prisjaktlänk godtas som länk till produkten är en bra fråga. Då det hitills verkar ha accepteras så är ju frågan om det nu verkligen är ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Du vet att du kan stänga av IMG funktionen, precis som jätte långa signaturer

Behövs på andra ställen i forumet, bra tips syns oavsett bild eller inte. Ni gör inte reklam för grejerna, är man intresserad så kan man enkelt klicka o se hur saker och ting ser ut Sen är jag heller inte irriterad på de bilder som är små, utan de som är större än inlägget i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Behövs på andra ställen i forumet, bra tips syns oavsett bild eller inte. Ni gör inte reklam för grejerna, är man intresserad så kan man enkelt klicka o se hur saker och ting ser ut Sen är jag heller inte irriterad på de bilder som är små, utan de som är större än inlägget i sig.

Jag stör mig inte på någon bild, stor som liten, dock får jag hålla med om att de inte fyller något som helst syfte.