Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Vill ni vara med och lira på releasedagen så lägg till mig på steam!

www.steamcommunity.com/id/Weezc00/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hos Rockstar. Alla PC-versioner använder Rockstars Social Club. Den enda skillnaden med Steam-utgåvan är att du får mer DRM samt Steam achievements.

Nu vet vi faktiskt inte om Steam versionen har ett Steam DRM. Rockstar kan mycket väl ha nöjt sig med sina egna DRM. Gjorde en liten snabb check och texten efter "Additional notes" i requirements är identisk på Steam och Rockstar Warehouse.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Nu vet vi faktiskt inte om Steam versionen har ett Steam DRM. Rockstar kan mycket väl ha nöjt sig med sina egna DRM. Gjorde en liten snabb check och texten efter "Additional notes" i requirements är identisk på Steam och Rockstar Warehouse.

Steam achievements brukar väl ändå innebära Steamworks? Sedan listar väl inte Valve Steam som DRM på produktsidorna? Det är väl snarare när det exempelvis är Uplay och liknande.

Lär väl även märkas om det går att starta Steams GTA V utan att ha Steam igång. Troligen måste Steam vara igång.

Permalänk
Medlem

För de som har problem att ladda ner från rockstar så finns det ju en torrent från bla cjs-cdkeys som man kan använda sig av.
Vet inte om det är okej att länka direkt till den men det är så vitt jag vet är det inget olagligt i alla fall.
Har själv använt den och installerat utan problem, de sista 5-6GB togs dock hem från rockstar.

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av fonzeka:

För de som har problem att ladda ner från rockstar så finns det ju en torrent från bla cjs-cdkeys som man kan använda sig av.
Vet inte om det är okej att länka direkt till den men det är så vitt jag vet är det inget olagligt i alla fall.
Har själv använt den och installerat utan problem, de sista 5-6GB togs dock hem från rockstar.

Mmmm men den verkar vara med setup-fil, då måste man ladda ner spelet sen installera det, kräver väl typ att man har 120GB ledigt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

För att undvika dessa nedladdningsproblem så borde man köpa spelet genom Steam? Eller är det samma problem överallt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

För att undvika dessa nedladdningsproblem så borde man köpa spelet genom Steam? Eller är det samma problem överallt?

Jag har köpt det via Steam och allting fungerade direkt..

Permalänk
Medlem

Någon som har hört någonting om ett press release? Kan man förvänta sig speltester innan lanseringen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Någon som har hört någonting om ett press release? Kan man förvänta sig speltester innan lanseringen?

Med tanke på att spelet släpps på måndag så blir det lite tajt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Med tanke på att spelet släpps på måndag så blir det lite tajt.

Är den 14/4 det släpps och det är på tisdag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Med tanke på att spelet släpps på måndag så blir det lite tajt.

Jo, såg en bild på vad som sades vara en polsk sida där man satt och testade grafikkort i spelet, vilket fick mig att börja fundera. Dock osäker om bildens giltighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

För att undvika dessa nedladdningsproblem så borde man köpa spelet genom Steam? Eller är det samma problem överallt?

Jag pre-loadade mitt från Steam idag. Låg på 12.9MB/s under hela tiden utan att hastigheten dippade. Steam ftw

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Spelet släpps 01:00 på Tisdag. Jag har jobbat extra ett par dagar nu för att kunna vara ledig på Tisdag och Onsdag, my body is ready

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Mmmm men den verkar vara med setup-fil, då måste man ladda ner spelet sen installera det, kräver väl typ att man har 120GB ledigt.

Ja det kan vara värt att nämna, tur man nyss införskaffat sig en 500GB ssd
Men det går ju alltid att spara setupfilerna på en annan partition annars om man har tajt med utrymme.

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av fonzeka:

Ja det kan vara värt att nämna, tur man nyss införskaffat sig en 500GB ssd
Men det går ju alltid att spara setupfilerna på en annan partition annars om man har tajt med utrymme.

Värt att nämna är att om man laddar ner från Steam, så enligt vad jag har läst så är filerna krypterade, och när spelet släpps kommer filerna extractas upp och tas bort därefter, men att du då under tiden kommer behöva ha ungefär dubbelt så mycket utrymme ledigt där du installerar det, dvs runt 100-110gb.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Är den 14/4 det släpps och det är på tisdag.

Permalänk
Avstängd

Hm... såg det också nu... varför står det den 13:e när spelet släpps en timme in på den 14:e?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Hm... såg det också nu... varför står det den 13:e när spelet släpps en timme in på den 14:e?

ingen aning, men när jag först såg det så kom jag och tänka på sommartid?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hm... såg det också nu... varför står det den 13:e när spelet släpps en timme in på den 14:e?

Dom kanske har räknat fel på tidsskillnaden mellan usa och europa

Om det nu släpps den trettonde istället på steam så hoppas jag att det blir samma med RSC eftersom jag köpte det idag (ej steam) och håller på att ladda ner mitt ifrån Rockstjärna nu.

270kr för GTA V är F*N inte helt fel asså

EDIT: Jag kollade steamsidan nu och nu är det exakt två dagar tills det släpps (This game will unlock in approximately 2 days and 0 hours) dvs det kommer släppas klockan ett den fjortonde. Står det 13:e pga det där med sommartid kanske ??

Udda iaf..

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15345187']Dom kanske har räknat fel på tidsskillnaden mellan usa och europa

Om det nu släpps den trettonde istället på steam så hoppas jag att det blir samma med RSC eftersom jag köpte det idag (ej steam) och håller på att ladda ner mitt ifrån Rockstjärna nu.

270kr för GTA V är F*N inte helt fel asså

EDIT: Jag kollade steamsidan nu och nu är det exakt två dagar tills det släpps (This game will unlock in approximately 2 days and 0 hours) dvs det kommer släppas klockan ett den fjortonde. Står det 13:e pga det där med sommartid kanske ??

Udda iaf..

270 spänn?! Det är ju halva priset jämfört med Steam, vart hitta du det?

Permalänk
Medlem

Woah, good news!

De rekommenderade inställningarna (HD 7870/GTX 660) är ämnade för High settings i 60 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

270 spänn?! Det är ju halva priset jämfört med Steam, vart hitta du det?

Var en kille i "GTA V för pc på steam eller butik"-tråden (nånting sånt) som nämnde nuuvem, kollade sidan och det var en brasiliansk sida. Han hade själv köpt spelet där utan problem så jag testade.

Nu har jag laddat ner 12gb av 60gb från rockstar

Skapa ett konto på nuuvem.com och när du ska lägga spelet i kundvagnen så måste du använda brasiliansk proxy (GEO IP lås) men sen ska det gå att köra utan resten av köpet enligt killen. Jag hade dock proxyn igång från att jag la det i korgen tills det var betalat och klart. Man får en nyckel och den kopierade jag, gick till http://socialclub.rockstargames.com och loggade in och där på din profil har du en stor grej att klicka på som det står "Activate Grand Theft Auto V PC now" på, tryck där och du kommer till en sida där du kan skriva in din nyckel ifrån nuuvem.

Sen ligger spelet och 1,35M på ditt rockstar-konto, installern laddar du hem ifrån samma sida du skrev in nyckeln eller genom att (på social club) klicka på kugghjulet vid ditt användarnamn och sen på "game downloads" så ligger det där.

Att man inte får achievments på steam skiter jag i och vad jag vet är det den enda grejen man blir utan när man köper utanför steam.

EDIT: Haha wibart det där såg jag, osis för dig Trodde också att 400 var "billigt" innan men det gick tydligen att hitta mycket billigare

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15345205']Var en kille i "GTA V för pc på steam eller butik"-tråden (nånting sånt) som nämnde nuuvem, kollade sidan och det var en brasiliansk sida. Han hade själv köpt spelet där utan problem så jag testade.

Nu har jag laddat ner 12gb av 60gb från rockstar

Skapa ett konto på nuuvem.com och när du ska lägga spelet i kundvagnen så måste du använda brasiliansk proxy (GEO IP lås) men sen ska det gå att köra utan resten av köpet enligt killen. Jag hade dock proxyn igång från att jag la det i korgen tills det var betalat och klart. Man får en nyckel och den kopierade jag, gick till http://socialclub.rockstargames.com och loggade in och där på din profil har du en stor grej att klicka på som det står "Activate Grand Theft Auto V PC now" på, tryck där och du kommer till en sida där du kan skriva in din nyckel ifrån nuuvem.

det är inte så att spelet kanske blir borttaget från ditt konto när de ser att "du har köpt spelet för 200kr från en brazil sida när du bor i sverige med ett svenskt kort?" och en guide hur du gjorde skulle vara lättare, vågade inte translata sidan ifall det skulle göra så att det inte fungerade

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Jag preloadade mitt spel på ungefär 30 min..
Konstant 30 mb/s+

Ett trick ni kan prova om hastigheten sjunker, är att ändra server bara

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Skapade en "crew" om ni vill joina så gå med så kan vi ha lite svenskt spel tillsammans sen http://socialclub.rockstargames.com/crew/code_404

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

det är inte så att spelet kanske blir borttaget från ditt konto när de ser att "du har köpt spelet för 200kr från en brazil sida när du bor i svergie med ett svenskt kort?" och en guide hur du gjorde skulle vara lättare, vågade inte translata sidan ifall det skulle göra så att det inte fungerade

Hoppas inte det men spelet i sig är ju iaf regionsfritt så det bör ju inte vara några problem av den anledningen iaf.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15345205']Var en kille i "GTA V för pc på steam eller butik"-tråden (nånting sånt) som nämnde nuuvem, kollade sidan och det var en brasiliansk sida. Han hade själv köpt spelet där utan problem så jag testade.

Nu har jag laddat ner 12gb av 60gb från rockstar

Skapa ett konto på nuuvem.com och när du ska lägga spelet i kundvagnen så måste du använda brasiliansk proxy (GEO IP lås) men sen ska det gå att köra utan resten av köpet enligt killen. Jag hade dock proxyn igång från att jag la det i korgen tills det var betalat och klart. Man får en nyckel och den kopierade jag, gick till http://socialclub.rockstargames.com och loggade in och där på din profil har du en stor grej att klicka på som det står "Activate Grand Theft Auto V PC now" på, tryck där och du kommer till en sida där du kan skriva in din nyckel ifrån nuuvem.

Sen ligger spelet och 1,35M på ditt rockstar-konto, installern laddar du hem ifrån samma sida du skrev in nyckeln eller genom att (på social club) klicka på kugghjulet vid ditt användarnamn och sen på "game downloads" så ligger det där.

Att man inte får achievments på steam skiter jag i och vad jag vet är det den enda grejen man blir utan när man köper utanför steam.

EDIT: Haha wibart det där såg jag, osis för dig Trodde också att 400 var "billigt" innan men det gick tydligen att hitta mycket billigare

Haha! Trodde jag skulle komma undan

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Avstängd

Palla gå genom alla risker o så.. Jag vill helst inte förlora mitt steam konto som jag hållt på med i 10år.
Däremot drog jag en köp/sälj rampage som jag började med för 2 veckor sen. Tankade steam med 30euro För igår var jag uppe i 70euro så fick väl grand theft auto för 300 kan man säga

En vän till mig köpte massa skins o så för 250kr och sålde dem i market för GTA priset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Palla gå genom alla risker o så.. Jag vill helst inte förlora mitt steam konto som jag hållt på med i 10år.
Däremot drog jag en köp/sälj rampage som jag började med för 2 veckor sen. Tankade steam med 30euro För igår var jag uppe i 70euro så fick väl grand theft auto för 300 kan man säga

En vän till mig köpte massa skins o så för 250kr och sålde dem i market för GTA priset..

Gjorde på samma sätt, sålde en del CS stickers jag aldrig kommer använda och fick in strax under 30€, så betalade drygt 300kr bara.

Hade en bokning på Webhallen, men den skickades inte i fredags, så vart att avboka den. Får väl komplettera med en fysisk kopia senare så att man får kartan.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AlbertMwugabi:

Gjorde på samma sätt, sålde en del CS stickers jag aldrig kommer använda och fick in strax under 30€, så betalade drygt 300kr bara.

Hade en bokning på Webhallen, men den skickades inte i fredags, så vart att avboka den. Får väl komplettera med en fysisk kopia senare så att man får kartan.

Hur kan det bara bli 300 på Steam? Jag får ihop det till 549.