Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aletheia:

Spelet går att köpa från GMG för £30. Bara att söka efter 25% rabatt kod.

Är det någon som vet om man kan flytta runt preload filerna hur som utan att bryta någon länk eller dylikt? Råkade få hem allt i /Games mappen inte /Games/GTA

Du har 4 dagar på dig att installera om det bara för att vara säker :}

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Bokat och klart hos Webhallen. Noob fråga: Skickas spelet på release dagen?.

Skrivet av Haterush:

Jag har beställt på webhallen, och enligt min beställning står det att den skickades 9/4. Så jag hoppas den kommer idag. Men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Som tidigare sagt så är det bara att bli medlem och kika i VIP eller lägga till deras voucher SAVE22-ONGTAP-RELOAD vilket ger 22% off.

Wow, vilket bra pris! Men jag köper det ändå via Steam pga anledningar som nämns i förra sidan. 200 kr extra kommer att vara obefintligt om nån månad.

Men är det någon som vet om detta? Vill helst inte hålla på och köpa stocks i spelet, vill gärna starta ett New Game med 0 spänn i plånboken.

Skrivet av Dave1080:

Ber om ursäkt om frågan redan finns i tråden. Men men, jag planerar att förköpa och förinstallera spelet på Steam men vill inte ha del av fuskerbjudandet att få 1.200.000$ i spelet. Kan jag ändå starta ett New Game utan fuskpengarna?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Wow, vilket bra pris! Men jag köper det ändå via Steam pga anledningar som nämns i förra sidan. 200 kr extra kommer att vara obefintligt om nån månad.

Men är det någon som vet om detta? Vill helst inte hålla på och köpa stocks i spelet, vill gärna starta ett New Game med 0 spänn i plånboken.

Förhoppningsvis så måste man göra något för att få pengarna på karaktären. Jag menar i singel player mode så spelar man 3 olika karaktärer och dem har alla olika bankkonton etc, så man måste ju få något val av vilken man vill ha pengarna på eller om man till och med kan dela upp det.

Permalänk
Medlem

Yaaay äntligen klar med nedladdningen! Kan de inte bli den 14e nu!! Haha.

Permalänk

Om man köper det på skiva, kan man aktivera med serial i origin istället? Eller steam om inte origin fungerar?
Det är ju lite billigare att köpa det i fysiskt utgåva

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peterrrrr:

Om man köper det på skiva, kan man aktivera med serial i origin istället? Eller steam om inte origin fungerar?
Det är ju lite billigare att köpa det i fysiskt utgåva

Köper man den fysiska utgåvan på skiva är det Rockstars egna tjänst som gäller.

Vill man ha det aktiverat via STEAM får man köpa det i STEAM's egen shop... eller någon sida där de säljer STEAMgifts.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Avbokade skiten och köpte The Last of Us Remastered ist. Vill spela GTA V på min nya 104' duk, men måste fixa så jag kan ha tangentbord & mus i soffan. "Den som väntar på nåt gott"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Om man köper det på skiva, kan man aktivera med serial i origin istället? Eller steam om inte origin fungerar?
Det är ju lite billigare att köpa det i fysiskt utgåva

Hehe nej detta är inte ett EA spel så origin kommer inte fungera, inte heller steam om du köper på skiva.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Du köper alltså spelet DYRARE från en "gråzon" reseller istället för t.ex. Green Man Gaming. Nu kanske du inte visste om GMG men där kostar spelet 406 kr.

Nej det visste jag inte. Brukar aldrig handla från GMG eftersom de alltid är dyrare även om man har en 20% eller rentav 25% rabattkod men denna gången var de visst billigare så tji fick jag. Sen är 25% koden VIP vad jag vet, har dock VIP men deletade säkert det mailet av gammal vana utan att kolla.

Edit - Var visst 22% som nämnts tidigare i tråden, bra pris hursom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Southman:

Avbokade skiten och köpte The Last of Us Remastered ist. Vill spela GTA V på min nya 104' duk, men måste fixa så jag kan ha tangentbord & mus i soffan. "Den som väntar på nåt gott"..

Något i stil med http://www.maxfps.se/tillbehor-8/47d/couchmaster-pro-microfib... kanske? Fast någon billigare lösning rimligtvis hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haterush:

Jag har beställt på webhallen, och enligt min beställning står det att den skickades 9/4. Så jag hoppas den kommer idag. Men man vet aldrig.

Har du fått ditt spel idag eller hur går det? Har också förbokat på webhallen, men gjorde det igår.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Något i stil med http://www.maxfps.se/tillbehor-8/47d/couchmaster-pro-microfib... kanske? Fast någon billigare lösning rimligtvis hehe.

Den verkar rätt så "go". Men ändå ser den enormt otymplig ut.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dave1080:

Själv kommer jag att köpa spelet via Steam oavsett priset. Av anledningarna att jag vill ha spelet bland min GTA-samling på mitt acc och att mina flitiga CSGO-kompisar ska kunna se när jag är upptagen.

Dock kan man väl koppla spelet till Steam även om man köper från GMG?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Dock kan man väl koppla spelet till Steam även om man köper från GMG?

Det stämmer Specilar egentligen ingen roll just i det fallet vart man köper spelet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Dock kan man väl koppla spelet till Steam även om man köper från GMG?

Skrivet av Broken-arrow:

Det stämmer Specilar egentligen ingen roll just i det fallet vart man köper spelet.

Nej. Steamversionen säljs bara på Steam.
GMG-versionen kopplas direkt till Rockstar Social Club

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det stämmer Specilar egentligen ingen roll just i det fallet vart man köper spelet.

Hur svårt är det att läsa detta som står på GMG och många andra sidor?

This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nej. Steamversionen säljs bara på Steam.
GMG-versionen kopplas direkt till Rockstar Social Club

Skrivet av tysonayt:

Hur svårt är det att läsa detta som står på GMG och många andra sidor?

This game will be delivered as a Rockstar Games Social Club redemption code. Customers will require a free Rockstar Games Social Club account to play.

Ja och det går att länka spelat till steam och polarna ser vad du spelar även om det inte är steam spel. Var det jag höll med om inget annat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ni som har lite mer koll på GTA Online, är förhandsbokningsbonusen värt det? De 500k man får till single player vill jag i så fall helst kasta bort, ser det mer som fusk, men hört att vissa säger att online-delen inte är lika kul innan man fått ihop en del pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Har du fått ditt spel idag eller hur går det? Har också förbokat på webhallen, men gjorde det igår.

Är på jobbet så jag vet tyvärr inte. Men jag hoppas det, då det skickades igår. Får se när jag kommer hem vid 17:00.

Permalänk
Medlem

SAVE20-GODISA-GEEK20

denna kod funkar ju inte på green man gaming, någon som vet den som funkar?

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ja och det går att länka spelat till steam och polarna ser vad du spelar även om det inte är steam spel. Var det jag höll med om inget annat.

Det går att göra en genväg i steam och dina polare kommer se att du spelar ett "non steam game".

Definitivt inte samma sak som att koppla till steam.
Inga steam-achievments, inget cloud save, inga patcher via steam.

Byt dator, starta steam, inget GTA5 i din spellista. Kopplat? not so much.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Får man bonuspengarna när man köper den fysiska utgåvan?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Det här står klart och tydligt på butikssidan i Steam:

FÖRKÖP INNAN 14 APRIL OCH FÅ 1 200 000 $ I SPELET PLUS EN BONUS PÅ 150 000 $

Vad sjukt. förut var det typ "beställ innan första februari för att få in-game bonus. SISTA CHANSEN!!!" Sen förlänger dom? Helt sjukt. Jag ahde pre orderat hur som helst, men när dom skriver sista chansen och ett slut datum så borde ju det gälla.. Visst har dom skjutit fram release, men borde inte spela någon roll. Falsk marknadsförning?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Vad sjukt. förut var det typ "beställ innan första februari för att få in-game bonus. SISTA CHANSEN!!!" Sen förlänger dom? Helt sjukt. Jag ahde pre orderat hur som helst, men när dom skriver sista chansen och ett slut datum så borde ju det gälla.. Visst har dom skjutit fram release, men borde inte spela någon roll. Falsk marknadsförning?

Som jag skrev. Innan och inklusive 31.3 så skulle erbjudandet ta slut 31.3 enligt Steam.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det går att göra en genväg i steam och dina polare kommer se att du spelar ett "non steam game".

Definitivt inte samma sak som att koppla till steam.
Inga steam-achievments, inget cloud save, inga patcher via steam.

Byt dator, starta steam, inget GTA5 i din spellista. Kopplat? not so much.

Jo, självklart, men var ju ett svar till Uzanar Patcher kan ju möjligen komma genom rockstar´s program den vissa tankar ifrån. Sen achievments kan ju möjligen vara så rockstar har egna sådana (vad det spekuleras i tråden i alla fall).

Men allt kommer säkert redas ut när spelet väl är släppt Är det viktigt att det ska synas att det är köpt på steam kör på det så fall. Vissa spel köpta/aktiverade på steam har inte haft cloud save på singelplayer i alla fall (vet inte hur det är nu).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekmanova:

SAVE20-GODISA-GEEK20

denna kod funkar ju inte på green man gaming, någon som vet den som funkar?

Står på framsidan...

http://gyazo.com/0928b3b4d77775c527ed8353a07cc887

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekmanova:

SAVE20-GODISA-GEEK20

denna kod funkar ju inte på green man gaming, någon som vet den som funkar?

Ta koden på deras startsida så får du 22% istället, går inte missa.

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Angående ingame bonusen, hur mycket är det till online och hur mycket till single player?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Ytterligare en fråga om köp via andra än Steam:
Om man exempelvis köper från webhallen, får man
det på disc då eller är det fortfarande download som
gäller??

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers