Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

Skulle vara sjukt kul å se hur min dator i sign presterar i spelet. Det som jag är skeptisk till är de ynka 2GB VRAM som Nvidia snålade med till sitt flaggskeppskort.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Hur kan det bara bli 300 på Steam? Jag får ihop det till 549.

Han menar ju att han sålde skit på steammarknaden och fick på så vis in pengar så att det täckte upp resten och därför "bara betalade 300".

Fast det är ju inte sant eftersom man kunde köpt spelet billigare och lagt dom pengarna på något annat

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Hur kan det bara bli 300 på Steam? Jag får ihop det till 549.

Det kostar 60€. Men sålde som sagt klistermärken till CS:GO för 28€, så behövde bara lägga till 300kr från kortet för att komma upp i 60€, inte 400kr som det kostar på GMG eller ännu mer om jag skulle ha köpt spelet fysiskt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Hur kan det bara bli 300 på Steam? Jag får ihop det till 549.

Eftersom personen sålde stickers och prylar för resten av värdet och lade in 300.

För övrigt gjorde jag på samma vis och sålde en csgo AK för 70 euro och köpte gta för dom pengarna.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

Jag har förbokat på Diskshop men än så länge har jag inte fått någon info om att de skickat spelet.
Kanske inte gör så mycket då jag ändå är bortrest dagen det kommer men blir svårt att börja spela kl01:00 om jag varit hemma.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hah! Samtliga kopior av GTA V som köps utanför steam är inkomatibla med steam, det är Retail nycklar som bara går att använda med Rockstar social club plattformen.

btw köp INTE nycklar från ryssland/sydamerika etc. med 99%'s säkerhet kommer dem nycklarna att regions-låsas och konton skapade med nycklar från dem regionerna kommer bli regions-låsta till dem regionerna, dvs du kan enbart spela genom en proxy då i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Hah! Samtliga kopior av GTA V som köps utanför steam är inkomatibla med steam, det är Retail nycklar som bara går att använda med Rockstar social club plattformen.

Ja, vi har inte alls nämnt det i den här tråden ett tiotal gånger tidigare. Much "hah".

Börjar närma sig nu!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fick ner det till slut, vad som hade hänt var att den laddade ner samma fil flera gånger istället för att ta en ny. Den laddade alltså ner den förra filen med ett nytt namn.

Fick rensa lite bland x64*.* filerna så funkade det efter mycket pillande och seg nerladdningshastighet.
Ta bort filerna med samma storlek samt ta bort *.part filen.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Jag har förbokat på Diskshop men än så länge har jag inte fått någon info om att de skickat spelet.
Kanske inte gör så mycket då jag ändå är bortrest dagen det kommer men blir svårt att börja spela kl01:00 om jag varit hemma.

Jag köpte från Cdon, inte heller dem har någon som helst bekräftelse eller nys om de skickat det än eller inte. Återstår att se vad som händer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

btw köp INTE nycklar från ryssland/sydamerika etc. med 99%'s säkerhet kommer dem nycklarna att regions-låsas och konton skapade med nycklar från dem regionerna kommer bli regions-låsta till dem regionerna, dvs du kan enbart spela genom en proxy då i slutändan.

Vart får du den informationen ifrån? 99%? Möjligtvis om du köper Steam nycklar så har Steam region lås. Nuuvem som är brasilianskt säljer spelet för ca 254 kr st. De har gått ut med att de säljer globala nycklar.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

För er som har problem med nedladdningen från Social Club kan hämta hem spelet på https://mega.co.nz/#F!N91DxBLJ!mO4qwYEfgcq4hPXUqlEdsA. 10MB/s därifrån. Packat upp utan problem (arkivets lösenord är www.intercambiosvirtuales.org). Väntar nu bara på att det ska bli tillgängligt att spela.

Mer info på Reddit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Hah! Samtliga kopior av GTA V som köps utanför steam är inkomatibla med steam, det är Retail nycklar som bara går att använda med Rockstar social club plattformen.

btw köp INTE nycklar från ryssland/sydamerika etc. med 99%'s säkerhet kommer dem nycklarna att regions-låsas och konton skapade med nycklar från dem regionerna kommer bli regions-låsta till dem regionerna, dvs du kan enbart spela genom en proxy då i slutändan.

Vad jag hört så ska även steam-versionen kräva socialclub. Annars lär de ju bli svårt och kunna spela mot varandra om man sitter på 2 helt olika plattformer.
Men de återstå och se.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av Veen:

Skapade en "crew" om ni vill joina så gå med så kan vi ha lite svenskt spel tillsammans sen http://socialclub.rockstargames.com/crew/code_404

Jag har gått med nu och invitat dom som jag vet ska spela. Undrar om det finns en större grupp? Isåfall borde vi ju joina den? Finns massa sweden gruppar och finns en swec grupp. Men ... jag ser inte varför den här inte kan bli stor? SÅ joina den nu alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Vart får du den informationen ifrån? 99%? Möjligtvis om du köper Steam nycklar så har Steam region lås. Nuuvem som är brasilianskt säljer spelet för ca 254 kr st. De har gått ut med att de säljer globala nycklar.

http://i.gyazo.com/6eb921869132193343ac6b0e00734d5d.jpg

Dem är global fram tills dem blir regionslåsta klart, samma sak med steam-nycklar etc, allt är global fram tills att handeln där företag/personer i länder med lägre priser säljer nycklar till rikare länder utan låga priser. Det är bara en tidsfråga innan du försöker logga in och plötsligt står det att du har blivit bannad. Hur! Du gjorde inget fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Vad jag hört så ska även steam-versionen kräva socialclub. Annars lär de ju bli svårt och kunna spela mot varandra om man sitter på 2 helt olika plattformer.
Men de återstå och se.

Ja det står på Steam att RGSC behövs för att aktivera spelet och för att åtminstone spela online.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

hej, det ska vara en proxy från Brasilien Jag bara använde ett addon i Chrome som hete "Hola better internet" var lätt och funkade utan problem. bara den igång medans du är på sidan och tills du har genomfört din betalning helt och du får ett mail om att din order har gott igenom

Hej!
Vet du om man får de extra 1.200.000 in-gamepengarna när man köper spelet från den hemsidan? Och är det en steam-kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dacko:

Hej!
Vet du om man får de extra 1.200.000 in-gamepengarna när man köper spelet från den hemsidan? Och är det en steam-kod?

Hade du läst tråden innan du skrev så hade du haft svaren till bägge frågorna...

Svaren är ja och nej.

EDIT: Och dessutom är det 1,35M och inte 1,2M man får.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Dem är global fram tills dem blir regionslåsta klart, samma sak med steam-nycklar etc, allt är global fram tills att handeln där företag/personer i länder med lägre priser säljer nycklar till rikare länder utan låga priser. Det är bara en tidsfråga innan du försöker logga in och plötsligt står det att du har blivit bannad. Hur! Du gjorde inget fel!

Antingen är den global eller så är den inte global... Den blir inte magiskt inte global beroende på vem som köper den...
Hur baserar du din teori om att någon kommer bli bannad när all information pekar mot andra hållet? Hur hoppar du till den slutsatsen? x]

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15345627']Hade du läst tråden innan du skrev så hade du haft svaren till bägge frågorna...

Svaren är ja och nej.

EDIT: Och dessutom är det 1,35M och inte 1,2M man får.

Happ. Antar att jag borde köpa det på gamestop för 700kr som ursäkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Antingen är den global eller så är den inte global... Den blir inte magiskt inte global beroende på vem som köper den...
Hur baserar du din teori om att någon kommer bli bannad när all information pekar mot andra hållet? Hur hoppar du till den slutsatsen? x]

Det händer hela tiden vilket är varför du inte hör så mycket om "extremt bra deals", folk lär sig att det är för bra för att vara sant, speciellt med Steam, även Rockstar har reserverat rätten att stänga av folk som ljuger om vart dem är genom proxy, förberedelse för att regionslåsa nycklarna från till exempel ryssland.

Är det värt att "spara" någon hundralapp för att sedan behöva köpa om hela spelet och börja om från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det händer hela tiden vilket är varför du inte hör så mycket om "extremt bra deals", folk lär sig att det är för bra för att vara sant, speciellt med Steam, även Rockstar har reserverat rätten att stänga av folk som ljuger om vart dem är genom proxy, förberedelse för att regionslåsa nycklarna från till exempel ryssland.

Är det värt att "spara" någon hundralapp för att sedan behöva köpa om hela spelet och börja om från början?

Folk lär sig? Ännu en gång, vart får du dina teorier ifrån? De baserar inte på någonting.

Som tidigare sagt, det handlar om globala nycklar, ingen proxy/VPN behövs för att aktivera spelet hos Rockstar. Nisse från Brasilien kunde ha köpt nyckeln och aktivera den här i Sverige, den är global. Samma sorts nyckel får du om du går till Webhallen och köper en kopia.

Däremot när det kommer till Steam så har de blockar för i vilka länder spelet får köpas och vilka länder spelet får aktiveras. Nu var det dock inte Steams nycklar jag pratade om utan globala Rockstar Social Club nycklar.

Vad är det som bestämmer "vad som är för bra för att vara sant"? Olika priser i länder finns det alltid, är inga konstigheter.
Att köpa ett spel från ett annat land klassar inte jag som "för bra". Det är väl bara att göra? Gäller alla typer av varor, det är ett realistisk pris baserat på ekonomin i landet nycklarna är sålda i.

Ja det är helt klart värt att spara hundra lappar när det handlar om globala nycklar. Chansen ligger inte på dina 99% du tidigare nämnde, snarare 5% med informationen som ligger på bordet

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Inaktiv

En nyckel som är global kan väl inte helt plötsligt ändras till regionlocked?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

En nyckel som är global kan väl inte helt plötsligt ändras till regionlocked?

Nycklar är aldrig global, frågan är om dem är regionslåsta eller inte och dem låser dem om handel sker genom mellanhänder i länder som Ryssland. Och ja det kommer som en hammare, BÄM samtliga nyckar från region x är låsta. Sådan handel skadar samtliga involverade (utom mellanhänderna).

Det är inga teorier, något du kommer lära dig när du växer upp.

Skrivet av https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200155736-Grand-Theft-Auto-V-Supported-Languages-and-Region-Lock-Information:

Region-lock and regional version information is not yet available. If you would like to receive an automatic email notification as soon as there is more information, please log into the Support Site and click Subscribe at the top of this page.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Antingen är den global eller så är den inte global... Den blir inte magiskt inte global beroende på vem som köper den...
Hur baserar du din teori om att någon kommer bli bannad när all information pekar mot andra hållet? Hur hoppar du till den slutsatsen? x]

Klart Nuuvem säger att den är global. Men det är Rockstar som bestämmer detta och inte Nuuvem. Om Rockstar vill blocka exemplar sålda i Brasilien från att användas i andra regioner så kan de göra det. Men om de tycker att det är ok, så låter de dem hållas. Beror nog mycket på hur stor mängden blir.

Angånde det med global eller inte, hur tror du att de kan sälja sina så billigt? Jo för att Rockstar tar mindre betalt för de som säljs i marknader med lägre inkomstnivåer. Skulle Nuuvem köpa amerikanska eller europeiska nycklar skulle de kosta dubbelt så mycket för dem. Det är inte affärerna i t.ex. EU som tar ut mycket högre priser.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Buio:

Klart Nuuvem säger att den är global. Men det är Rockstar som bestämmer detta och inte Nuuvem. Om Rockstar vill blocka exemplar sålda i Brasilien från att användas i andra regioner så kan de göra det. Men om de tycker att det är ok, så låter de dem hållas. Beror nog mycket på hur stor mängden blir.

Angånde det med global eller inte, hur tror du att de kan sälja sina så billigt? Jo för att Rockstar tar mindre betalt för de som säljs i marknader med lägre inkomstnivåer. Skulle Nuuvem köpa amerikanska eller europeiska nycklar skulle de kosta dubbelt så mycket för dem. Det är inte affärerna i t.ex. EU som tar ut mycket högre priser.

Precis och mer om det här:
Men för all del, det är era pengar

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Eller så... köper man via GreenManGaming för typ 420kr och är helt säker på att man får behålla nyckeln
OnePlay har ju sina historier.

Lögn de kostar över 500kr där

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Lögn de kostar över 500kr där

Nej, det gör det inte.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Lögn de kostar över 500kr där

Näpp, 32£ om du antingen skaffar ett gratis GMG VIP-konto eller använder 22%-vouchern på deras startsida.

Permalänk
Skrivet av K4pt3n:

Hur kan det bara bli 300 på Steam? Jag får ihop det till 549.

han sålde skinns och fick steam cash som sedan användes för att få ner priset på spelet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Jag gick med i Sweclockers crew. Får se om den funkar på PC-versionen också. Annars får vi göra en ny. Jag är Jesi Cutya på Social Club.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5, fönstersida | CPU: Intel Core i5-4690K Quad, 3,5 GHz 6GB| GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Gaming X 11GB | Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Minne: 16GB Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Hårddisk: 1x SSD 250Gb 1x 1 TB Western Digital Caviar Blue | Nätaggregat: Fractal Design 650W | Skärm Asus swift rog