Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Så om jag gör ett kontodär så sänks priset till 32? För det står att de kostar 39.99 pund där atm vilket blir 500kr+
Finns också för 32 pund från gamesplanet vilket är steam certified .
Efter att ha läst runt är inte oneplay legit så köper nog inte därifrån

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Så om jag gör ett kontodär så sänks priset till 32? För det står att de kostar 39.99 pund där atm vilket blir 500kr+
Finns också för 32 pund från gamesplanet vilket är steam certified .
Efter att ha läst runt är inte oneplay legit så köper nog inte därifrån

Japp. Eller använder koden SAVE22-OVERHO-LIDAYS när du checkar ut, vilket som.

Nuuvem är väl det som gäller om du vill ha det superbilligt, med en VPN kan du få det för under 300 där. Vad jag har sett är de en äkta återförsäljare till skillnad från cjs, oneplay med flera som är lite mer shady. Men som andra redan skrivit finns det såklart en risk med att beställa via VPN, personligen väntar jag till nån dag efter release för att se om folk blir regionslåsta eller inte.

Permalänk
Medlem

Jag köpte det också via nuuvem igår och drog ner spelet via torrent då det gick snabbare. Man får väll hoppas att det inte blir regionslåst men så jävla många gånger som jag har köpt det här spelet nu så ska dem nog vara glada att jag betalar något alls...

Visa signatur

5900X and RTX3090

Permalänk
Medlem

Åååh vad jag längtar, alla andra spel känns så tafatt nu...

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Hoppas jag orkar engagera mig i detta spel. Har varit lite dåligt med den saken i många andra spel länge nu. Men GTA är ju ändå GTA och orkar man inte med storyn kan man alltid skapa kaos. Sen finns ju även online.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Hah! Samtliga kopior av GTA V som köps utanför steam är inkomatibla med steam, det är Retail nycklar som bara går att använda med Rockstar social club plattformen.

btw köp INTE nycklar från ryssland/sydamerika etc. med 99%'s säkerhet kommer dem nycklarna att regions-låsas och konton skapade med nycklar från dem regionerna kommer bli regions-låsta till dem regionerna, dvs du kan enbart spela genom en proxy då i slutändan.

Jag är 100% säker på att du bara drog till med något och då råkade det bli 99%.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag är 100% säker på att du bara drog till med något och då råkade det bli 99%.

Snarare helt säker men nekar inte att det finns en liten chans att dem inte regionslåser nycklarna från Brasilien, så liten chans att den knappt existerar, dvs om enbart ett fåtal dumsnåla personer köpte nycklarna med falsk identitet (VPN).

Permalänk
Inaktiv

Sådärja, fick bli genom Steam, vilka grupper var det man skulle gå med i för att lira med er? Vart gör jag det?

Permalänk
Avstängd

Jaja gubbar och gummor. Då drar man igång GTA IV på PC om en stund... för kanske sista gången.

Later...

Ja då var det slut på 8 års spelglädje, sista åren med modd. På tisdag blir det spelväder så det stänker om det men troligen hinner jag inte spela.

Dold text
Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Sådärja, fick bli genom Steam, vilka grupper var det man skulle gå med i för att lira med er? Vart gör jag det?

Den där spelgruppen är jag också intresserad utav

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5, fönstersida | CPU: Intel Core i5-4690K Quad, 3,5 GHz 6GB| GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Gaming X 11GB | Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Minne: 16GB Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Hårddisk: 1x SSD 250Gb 1x 1 TB Western Digital Caviar Blue | Nätaggregat: Fractal Design 650W | Skärm Asus swift rog

Permalänk
Medlem

Mycket snack om regionslåsning via köp via nuveem och liknande tjänster. Borde detta i teorin kunna påverkas om jag köper spelet via GreenManGaming? Vad jag vet är de inte baserade i Sverige

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Skrivet av Anigma:

Mycket snack om regionslåsning via köp via nuveem och liknande tjänster. Borde detta i teorin kunna påverkas om jag köper spelet via GreenManGaming? Vad jag vet är de inte baserade i Sverige

oftast har väll sidor som säljer mycket biligare tex köpt kopior från x proxy/vpn så de blir biligt och att senare kunna sälja för 50kr+ profit osv så beror väll på vart din cd key kommer ifrån

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hoppas jag orkar engagera mig i detta spel. Har varit lite dåligt med den saken i många andra spel länge nu. Men GTA är ju ändå GTA och orkar man inte med storyn kan man alltid skapa kaos. Sen finns ju även online.

Första gångerna jag spelade GTA så var det kaos som gällde, spelade aldrig uppdrag eller så, men hade ju knappt börjat skolan då. GTA IV är den enda som jag spelat igenom hela spelet på, kommer nog köra igenom hela GTA V men det jag ser mest fram emot är Online delen som är allt som fattades med GTA IV. Bara två dagar nu, knappt det. Aldrig varit så taggad inför ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Första gångerna jag spelade GTA så var det kaos som gällde, spelade aldrig uppdrag eller så, men hade ju knappt börjat skolan då. GTA IV är den enda som jag spelat igenom hela spelet på, kommer nog köra igenom hela GTA V men det jag ser mest fram emot är Online delen som är allt som fattades med GTA IV. Bara två dagar nu, knappt det. Aldrig varit så taggad inför ett spel

Det är inte två dagar kvar, det är 1 dag, 2 timmar, 55 minuter och 5 sekunder kvar...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

oftast har väll sidor som säljer mycket biligare tex köpt kopior från x proxy/vpn så de blir biligt och att senare kunna sälja för 50kr+ profit osv så beror väll på vart din cd key kommer ifrån

Näe, för just Nuuvem är det köparen som måste använda VPN. De är baserade i Sydamerika och säljer bara GTAV till sydamerikanska kunder (eller ja, IP-adresser). Men det är sant, kan vara lurigare med CJS, G2Play och de andra som även påstås sålt stulna nycklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15346487']Det är inte två dagar kvar, det är 1 dag, 2 timmar, 55 minuter och 5 sekunder kvar...

Fast mer för min del så jag måste vänta tills senare under dagen så det blir mer än det

Permalänk

Tidsfördriv före release; crew emblem maker. Gjorde det här emblemet till min karaktär Jesi Cutya.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5, fönstersida | CPU: Intel Core i5-4690K Quad, 3,5 GHz 6GB| GPU: MSI GeForce GTX 1080ti Gaming X 11GB | Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Minne: 16GB Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Hårddisk: 1x SSD 250Gb 1x 1 TB Western Digital Caviar Blue | Nätaggregat: Fractal Design 650W | Skärm Asus swift rog

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Skulle vara sjukt kul å se hur min dator i sign presterar i spelet. Det som jag är skeptisk till är de ynka 2GB VRAM som Nvidia snålade med till sitt flaggskeppskort.

Huh, det är ju vad jag har på mitt Radeon HD 6970, 3 år gammalt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Inte lång tid kvar nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HansFersen:

Inte lång tid kvar nu!

För lång tid ändå!!!

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat en sekund av GTA V innan och har väntat och längtat som ett djur sen releasen 2013, har nog aldrig velat ha ett spel så mycket innan som nu! Så jävla lycklig att det äntligen är dags!

Till er som spelat det innan, finns det röstchat och hur funkar den isf i online delen, hade vart gött om det var som i DayZ typ att man hör och kan prata med dom som är i närheten?

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

60gb nedladdning tog 3 timmar. love my internet säkert folk som drar ner snabbare men förstör inte mitt moment !!
hur snabbt tror ni jag cyklar hem från jobbet? ca 2 km.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Tror ni att fysiska kopior går att hitta på tisdag eller kommer det att dröja länge i fall man inte har förhandsbokat?

Permalänk
Skrivet av K4pt3n:

Sådärja, fick bli genom Steam, vilka grupper var det man skulle gå med i för att lira med er? Vart gör jag det?

Skrivet av rolle83:

Den där spelgruppen är jag också intresserad utav

Jag också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flexiblus:

Tror ni att fysiska kopior går att hitta på tisdag eller kommer det att dröja länge i fall man inte har förhandsbokat?

Hur vanligt är det att spelen säljer slut direkt vid release?

Själv har jag inte varit med om det... här i Norrköping och Linköping gäller det då.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

60gb nedladdning tog 3 timmar. love my internet säkert folk som drar ner snabbare men förstör inte mitt moment !!
hur snabbt tror ni jag cyklar hem från jobbet? ca 2 km.

Spelar ju inte så stor roll. Så länge det är klart tills releasen ifall man vill spela direkt.

Permalänk
Medlem

11 26 nya bilder för den som inte har sett nog.

http://imgur.com/a/KbNyO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

11 26 nya bilder för den som inte har sett nog.

http://imgur.com/a/KbNyO

Finns inga bilder/videor ute ännu som visar lägre inställningar va?

Antar att man får vänta tills efter releasen på det.

Eftersom man har en skärm som klarar 1920*1200 och hårdvara i övrigt som möter de rekommenderade kraven skulle man vilja se hur spelet ser ut när det körs på motsvarande.

Tycker egentligen de borde visa upp det också eftersom de flesta som kommer skaffa spelet inte har 4K-skärmar och SLI/CF-system.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Finns inga bilder/videor ute ännu som visar lägre inställningar va?

Antar att man får vänta tills efter releasen på det.

Eftersom man har en skärm som klarar 1920*1200 och hårdvara i övrigt som möter de rekommenderade kraven skulle man vilja se hur spelet ser ut när det körs på motsvarande.

Tycker egentligen de borde visa upp det också eftersom de flesta som kommer skaffa spelet inte har 4K-skärmar och SLI/CF-system.

Eftersom att Rockstar har tillhandahållit alla bilder som har släppts, finns de bara i 4K. Vilket egentligen inte är så förvånande med tanke på att de vill få spelet att framstå så snyggt som möjligt och det har varit mycket snack om 4K kring PC-releasen.