Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Skrivet av Sirme:

någon som vet om rockstar social club kommer ha ett lika enkelt sätt att installera moddar på som steam har med sin workshop?? det är endast därför jag vill kunna registrera min retail nyckel på steam:P,

KÄnner mig ganska säker på att det inte kommer hanteras några moddar via Steam oavsett.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JackeShan:

1 dag kvar på nedladdningen. Jävla kopparledningar

Tja, du kan ju ändå inte spela ännu men förstår om det drar bandbredd från annat man vill göra. Tanka på natten och pausa när du eller familjen vill göra annat. Har själv GB-fiber men det tog en hel natt.

Fanns en tråd här, från en jeppe i samma fiberförening, om det var värt 100 kr extra för GB-fiber mot 100 Mbps och nu ett halvår efteråt kan jag säga att det är värt det. Man kan använda hur mycket man vill tex till att tanka ner spel från Steam mm utan att det drabbar någon annan i familjen som också behöver massa bandbredd. Frihet!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Tänk på oneplay säljer EJ lagliga licenser.. i värsta fall kan ditt konto bli avstängd av Rockstar.

Vad menar du med ej lagliga licenser? Har de digitalt snott licenser från någon annan tredje part?

Permalänk
Medlem

fast motsvarande achievements som finns på steam lär ju finnas på social club också?^^

följdfråga, om man köper retail måste man installera via skiva eler kan man ladda hem ifrån social club?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Vad menar du med ej lagliga licenser? Har de digitalt snott licenser från någon annan tredje part?

Jag undrar samma sak. Har tidigare köpt spel från dem, till exempel Diablo III - Reaper of Souls och det har inte varit några problem.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har själv GB-fiber men det tog en hel natt.

Huh? Jag har 100 mbit och det tog två timmar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Det enda stället du kan köpa Steamversionen är på Steam vad jag har hört.

Eller på diverse "suspekta" sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag undrar samma sak. Har tidigare köpt spel från dem, till exempel Diablo III - Reaper of Souls och det har inte varit några problem.

Gråa marknaden tror jag det så fint kallas. Det kan vara lagliga nycklar och det kan även vara nycklar som blivit stulna och även köpta med stulna kreditkort. Nu vet jag inte hur just den sidan är men det finns vissa som blivit av med sina spel på grund av detta. Jag har köpt flera från sidor som Kingping sidorna t.ex och aldrig blivit av med något. Men det kan hända att man blir det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag köpte steamnyckel hos cjs-cdkeys.com för ett par veckor sen men nu när jag gick in och kollade så står det ingenting om nån steamnyckel längre.
Verkar som man får social club nyckel bara.
Tar hem preloaden via cjs torrent nu, nästan bara ryssar man tankar från

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem

Vad i hela... 60gb för preload? Detta kanske blir det första spelet jag köper i affär på hur länge som helst. Med min sunkiga lina får jag ju planera dagar i förväg för att få hem det

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Vad i hela... 60gb för preload? Detta kanske blir det första spelet jag köper i affär på hur länge som helst. Med min sunkiga lina får jag ju planera dagar i förväg för att få hem det

ja vad är konstigt spelet ska enligt vad jag läst ta över 60gb så det du har är till 99% nerladdat redan sen resten det lilla är vad som krävs när spelet blir upplåst för att du ska kunna spela såvida inte steam helt kraschar den dagen eller nåt.. Så att du köper i affär är ju värre, spelet är ju på 7 dvd skivor haha have fun då

Permalänk
Medlem

Snart laddat ned hela spelet nu!
Har en liten fråga.
Hur tror ni spelet kommer se ut på lägsta inställningar, men i HD upplösning? Kommer det vara på Xbox 360 nivå eller One?
Börjar tveka på min hårdvara just nu..

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Snart laddat ned hela spelet nu!
Har en liten fråga.
Hur tror ni spelet kommer se ut på lägsta inställningar, men i HD upplösning? Kommer det vara på Xbox 360 nivå eller One?
Börjar tveka på min hårdvara just nu..

Vi vet ju inte hur det rullar på än på PC men jag skulle nog gissa att med ditt kort bör du dra upp något till medium och få i alla fall xbone kvalitet, kanske högre? Nu kan ju ingen av oss här säga säkert utan jag gissar bara.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conglo:

Snart laddat ned hela spelet nu!
Har en liten fråga.
Hur tror ni spelet kommer se ut på lägsta inställningar, men i HD upplösning? Kommer det vara på Xbox 360 nivå eller One?
Börjar tveka på min hårdvara just nu..

Det finns ju en del jämförelser mellan de tre olika utgåvorna av spelet... men man vet inte vilka inställningar de använt på PC-versionen. Troligtvis visar de inte upp de lägsta iallafall.

Rekommenderat är nog mest motsvarande konsolversionen... XBOX One och PS4 alltså.

Permalänk
Medlem

7 timmar och 25 GB av 60 pfff... sova nästa år?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Det finns ju en del jämförelser mellan de tre olika utgåvorna av spelet... men man vet inte vilka inställningar de använt på PC-versionen. Troligtvis visar de inte upp de lägsta iallafall.

Rekommenderat är nog mest motsvarande konsolversionen... XBOX One och PS4 alltså.

Tror du jag behöver oroa mig? Spelar i 1440x900, och resterande grafikinställningar bryr jag mig inte särskilt mycket om. Är det verkligen så stor skillnad mellan 7850 och 7870? Eller bör jag fundera på att köpa till mig ett R9 290?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Vi vet ju inte hur det rullar på än på PC men jag skulle nog gissa att med ditt kort bör du dra upp något till medium och få i alla fall xbone kvalitet, kanske högre? Nu kan ju ingen av oss här säga säkert utan jag gissar bara.

Oj ledsen! Såg inte att du hade svarat på inlägget, därav jag frågade kommentaren efter dig (skyller på febern). Förhoppningsvis i varje fall!

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Vad menar du med ej lagliga licenser? Har de digitalt snott licenser från någon annan tredje part?

de "gamblar" fram licenserna.

Oneplay är ett Kina baserat företag och 99% av licenser är olagliga där

Jag köpte från G2A Orgin raderade spelet jag hade köpt för de var en "ej liceserat" licens av retailer.
Fått steam också raderat ett par titlar av ej licenserat material.

De enda som har tillåtelse sälja är Steam GMG.
Endast licenser som "retailers"fått från Ubisoft, EA, Rockstar etc är lagliga att sälja.

vill man ta risken att spara några kronor.. är det upp till var och en men glöm att få pengarna tillbaka om ditt konto blir spärrat.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

de "gamblar" fram licenserna.

Oneplay är ett Kina baserat företag och 99% av licenser är olagliga där

Jag köpte från G2A Orgin raderade spelet jag hade köpt för de var en "ej liceserat" licens av retailer.
Fått steam också raderat ett par titlar av ej licenserat material.

De enda som har tillåtelse sälja är Steam GMG.
Endast licenser som "retailers"fått från Ubisoft, EA, Rockstar etc är lagliga att sälja.

vill man ta risken att spara några kronor.. är det upp till var och en men glöm att få pengarna tillbaka om ditt konto blir spärrat.

Jag har köpt många spel från olika 3:e parter och sedan aktiverat koden i Steam eller Origion. Till exempel från GMG, Kingpin oc CJS Gaming och har aldrig haft några problem med med detta. Man få gambla lite, vad vore livet utan några risker

Permalänk
Medlem

Bokat mitt i fysisk form, någon som vet om man kommer få spelet den 13e (så att man har det på release och kan för ladda det). Eller kommer det skickas ut den 14e när release datumet är? Har ju hört att i launchern så räknar den ner till klockan 12 natten mellan 13e och 14e och då skulle det ju suga om man får det den 14e på dagen.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Bokat mitt i fysisk form, någon som vet om man kommer få spelet den 13e (så att man har det på release och kan för ladda det). Eller kommer det skickas ut den 14e när release datumet är? Har ju hört att i launchern så räknar den ner till klockan 12 natten mellan 13e och 14e och då skulle det ju suga om man får det den 14e på dagen.

Ingen som vet, posten kan ju ha förseningar också. Finns många faktorer. Därför man köper digitalt nu, välkommen till 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Ingen som vet, posten kan ju ha förseningar också. Finns många faktorer. Därför man köper digitalt nu, välkommen till 2015

Visst är det så, posten hade jag helt glömt, men dom har funkat väldigt bra länge nu för mig. peppar peppar...
Men skickas spelet inte imorgon vilket det behöver göras om det ska hinna fram till 13e så blir det nog byte till digitalt, såg att man kunde får det för 400 på GMG.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Visst är det så, posten hade jag helt glömt, men dom har funkat väldigt bra länge nu för mig. peppar peppar...
Men skickas spelet inte imorgon vilket det behöver göras om det ska hinna fram till 13e så blir det nog byte till digitalt, såg att man kunde får det för 400 på GMG.

Jag tycker det är rätt löjligt att butiker inte får skicka ut boxade PC-spel innan release, eftersom man ändå inte kan spela det innan och de digitala versionerna har pre-load. Är det för att man förväntas kunna spela ett boxat spel när man fått det i handen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Visst är det så, posten hade jag helt glömt, men dom har funkat väldigt bra länge nu för mig. peppar peppar...
Men skickas spelet inte imorgon vilket det behöver göras om det ska hinna fram till 13e så blir det nog byte till digitalt, såg att man kunde får det för 400 på GMG.

SAVE22-ONGTAP-RELOAD

22% rabatt på GMG, fick den på mail. Den lär ligga ute på internet om du tittar runt också säkert.

Permalänk
Medlem

The struggle!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Det är fan tur att man jobbar fram tills det släpps. Enda jag gör nu är reddit GTA V och läser blir ju mentalt sjuk av den här väntan

Permalänk
Skrivet av stormense:

Har själv GB-fiber men det tog en hel natt.

Själv sitter jag på ADSL, 40Mbit, och tog inte mer än 3 timmar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Själv sitter jag på ADSL, 40Mbit, och tog inte mer än 3 timmar

Lyllo! Började tanka i samma veva som amerikanerna kom igång och belastade R* servrarna. Trots 100/100 fiber så tog det runt 10 timmar. Men nu är det klart. spelet ligger och ruvar på en ny SSD och jag dör av förväntan

Lite tips inför lanseringen av online: använd era pre-orderpengar till att köpa en lägenhet med ett 10 bilars garage. Sedan köper man en bra sportbil därtill. Allt detta behövs inför Heists. Det kan också vara bra att satsa på en lägenhet som inte ligger precis mitt i smeten så att man inte blir sprängd i luften vid sin morgonpromenad...

Vill någon förresten lira Online senare så adda mig gärna på Social Club: x----Kronan----x

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Skrivet av JagdKatzen:

Lyllo! Började tanka i samma veva som amerikanerna kom igång och belastade R* servrarna. Trots 100/100 fiber så tog det runt 10 timmar. Men nu är det klart. spelet ligger och ruvar på en ny SSD och jag dör av förväntan

Lite tips inför lanseringen av online: använd era pre-orderpengar till att köpa en lägenhet med ett 10 bilars garage. Sedan köper man en bra sportbil därtill. Allt detta behövs inför Heists. Det kan också vara bra att satsa på en lägenhet som inte ligger precis mitt i smeten så att man inte blir sprängd i luften vid sin morgonpromenad...

Vill någon förresten lira Online senare så adda mig gärna på Social Club: x----Kronan----x

Jorå, det gick riktigt smidigt, fast egentligen spelar det ju ingen direkt roll om det gått på 5 minuter eller 3 dagar, kan ju inte spela snabbare för det Orkade faktiskt inte göra plats på en SSD för spelet, fast kanske är värt att göra, och bara slänga över det dit

Tack för tipset om hur man ska använda pre-ordercashen, har iof GTA 5 på PS3, men har inte lirat online öht.

EDIT: Okej så alla filer är gömda medan de är pre-loaded tydligen, så får väl flytta över dem så fort spelet är släppt, men nu finns det plats iaf

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Det kan också vara bra att satsa på en lägenhet som inte ligger precis mitt i smeten så att man inte blir sprängd i luften vid sin morgonpromenad...

HAHA Så jävla bra! xD

Alltså så mycket artiklar om GTA V nu, jag blir så fruktansvärt sugen.
Beställt spelet på skiva, då jag vill ha de fysiska exet. Samtidigt som jag hade önskat kunna spela spelet kl 00:00 på tisdag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2