Permalänk

Benq T850

Är detta något att ha? 500kr för en BENQ T850, ser bra ut enligt specs men det är inte allt...

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

det är värt det , beställde direkt . tror inte för 500 kr kan man hitta bättre

Permalänk

exponering och skärpa är dåliga, men priset är bra! läs testet.
http://m3.idg.se/2.1022/1.182997

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Vill helst att någon som har den kan utveckla osv... undrar mest hur mkt bättre kamera man kan få för prick 1000kr säg.. eller om denna även är "bland de bättre" därikring också? Ordpris 1800kr

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Behöver den inte vara superslim så är Canon A590IS för 999:- (Onoff) ett grymt bra köp.

Permalänk

Har beställt en jag med. Har inga större krav på kameran, har ingen sen innan. Och denna va ju rätt snygg och verkar ändå rätt okej.
Så jag blir nog nöjd:)

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Läst lite tester på nätet och den verkar hyfsad ändå, 60-80% i betyg. Har tyvärr inte hittat några obehandlade testbilder så det är svårt att göra sig en egen uppfattning.

Vad ska man ha för minneskort till? Tänkte om man ska ha någon minsta hastighet eller liknande. Duger ett 2 GB Sandisk Ultra II med 15/15 MB/s skriv/läs?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Har också beställt en nu. Hittade en recension med som är lite mer positiv än M3:s. http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=12055

Permalänk
Medlem

Har beställt en själv. Letat som en galning efter någon vettig recension men bara hittat M3:s och den där danska/norska.. Verkar landa på runt en 6-7:a i bildkvalite rent allmänt.

Verkar vara en klockren kamera för det priset iaf! Ska kika om det finns någon firmware eller nåt att tanka ner när man väl får den, släpptes ju rätt nyligen ändå.. Maj-Juni nu i år.

Permalänk
Medlem

Beställde direkt,huvudsaken den är bättre än min kameran på min telefon,börjar bli ganska tjatigt och använda den:p

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

SLUTSÅLD

Permalänk
Medlem

tur att man la en order

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Beställde en jag med. tur att jag inte väntade tills ikväll som jag hade tänkt. Undrar när man får den där då. De som jobbar på packeteringen lär ju ha rätt mycket att göra efter julledigheten.

Som sagt så får man ju aldrig så mycket kamera för pengarna som i det här fallet.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Beställde en på förrgår natt. hade ingen kamera sen förr så kunde inte låta bli att beställa en. Hoppas den kommer innan nyår så man kan fota lite på nyårsfesten.

Permalänk
Medlem

Citerar ODDNAME i tråden "Mellandagsreor 2008"... Tänkte att några i den här tråden, kanske är intresserade av länken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
http://www.quesabesde.com/camaras-digitales/camaras/benq-dc-t...

Hoppas länken fungerar, bilda dig en uppfattning av bilder tagna med kameran ifråga

Angående leveranstiden så varierar det nog ganska mycket. Jag köpte en dator på mellandagsrean hos Dustin Home förra året (beställde den 22 dec) och jag fick paketet den 2:a januari. En del andra här på forumet fick den före nyår... Jag antar att det beror på var i Sverige man bor, man får nog räkna med längre leveranstid om man, som jag, bor i norra Norrland...

Det kan säkert variera från år till år också, hur många beställningar de ska leverera och så, sen så vet jag inte riktigt hur det ligger till med helgdagarna i år heller...

Permalänk
Medlem

Överlag så ser de ju gryniga ut.... På sätt och vis tur att jag inte hann beställa.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

De ser ut som man kan förvänta sig av en kompaktkamera, ska du ta bilder på höga ISO-tal behöver du ett stort objektiv med mycket ljusinsläpp och det fattas kompaktkameror.

Permalänk
Medlem

Vafan för 500:- är det väl inget snack.
Bilderna såg ju hyffsade ut i vilket fall,tycker iaf jag

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Ja, blev positivt överraskad över bilderna.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Överlag så ser de ju gryniga ut.... På sätt och vis tur att jag inte hann beställa.

Hmm blir kanske att sälja den utan att packa upp den.

här är bilder tagna av Benq T850
http://www.flickr.com/search/?q=benq%20t850&w=all

http://www.flickr.com/photos/23994282@N05/

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
http://www.flickr.com/photos/23994282@N05/

Uhhm.. Jag läser iofs "Taken with a Sony DSC-T20." på alla bilder.. Kika till höger, längst ner vid bilden typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sublett
Uhhm.. Jag läser iofs "Taken with a Sony DSC-T20." på alla bilder.. Kika till höger, längst ner vid bilden typ.

Rätta mig om jag har fel men det brukar väl bara vara SONY's kameror som döper bilderna till DSCXXXXX, deras modeller heter också DSC-XX.

Permalänk
Medlem

Lycka till att hitta en bättre kamera för 500...

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Lycka till att hitta en bättre kamera för 500...

Håller med,inte mycket man kan klaga på för det priset.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Köpte denna jag med när jag såg ord pris runt ~1800.
Som student T850 488kr + Kingston class6 sdhc 8gb 162kr = 650kr fraktfritt, helt klart värt. Hade tänkt köpa Ixus85 till frugan men blev denna nu ;D

Visst kanske bilderna inte kommer nära ixus85 men jag är säker på att frun kommer tycka om den ändå, är ju ändå bara point n snap kamera.
Sen har den ju en del kula features så som Tap ‘n focus, Tap ‘n Select, Tap ‘n Show, Slide ‘n browse, Scribble and scrawl, kolla http://www.benq-eu.com/products/digicam/?product=988.

och tycker hon inte om den ger jag bara iväg den som present så får hon en ixus85

Visa signatur

AMD Duron@1800Mhz [ 12x150FSB ] | 1024MB Noname | ASUS A7N8X-E | 6600GT | Antec TrueControl 550W | 2x250GB+160GB

INTEL C2D E6300 1,86GHz@2,80GHz [ 7x400FSB ] | Asus P5B-Deluxe | OCZ PC6400 DDR2 800MHz 4GB | XFX HD5850 BE 1024MB | Define R2 Titanium Grey | Antec TrueControl 550W | BenQ FP241W

Permalänk
Medlem

Jag är helt grön på digital kameror överlag, men vad är det för minneskort man ska köpa till denna kamera tro? SDHC verkar ju givet, men ska man slänga ut extra för s.k "Sandisk Extreme III" med 20mb/s i skrivhastighet.. eller räcker det med något mindre?
Lite svårt o veta när man inte vet hur prestandan är hos kameran eller så.. Eller prestandan hos kameror överlag.

Edit: Äh. Är väl inte så viktigt, inte som att det kostar mycket för minnen numera Bara kul o veta hur stor skillnad det kan bli.. Blir väl ett 1gb/2gb Sandisk Extreme III I guess.

Permalänk

Nu så är min kamera jag beställde skickad Har fått kolli nummer på paketet från dustin med, får hoppas dom skickar gratis julklapparna snart med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amd Athlon Xp
Nu så är min kamera jag beställde skickad Har fått kolli nummer på paketet från dustin med, får hoppas dom skickar gratis julklapparna snart med.

Min är inte skickad än...

Får väl hoppas att den hinner skickas idag, annars har jag nog ingen chans att få den före nyår... :/

Undrar i vilken ordning de skickar ordrarna? Det kanske är beroende på när man beställer... När beställde du? Själv så gjorde jag det ganska precis klockan 03:00 natten mot juldagen...

Permalänk

Min är också skickad, beställde runt kl 10 på juldagen

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Det verkar lite random
Min senaste order från igår är skickad, medans tidigare ordrar inte är

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz