Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Min piper också men så lågt att jag inte upptäckte det innan jag såg ditt inlägg. Jag måste sätta örat till för att höra.

Samma här...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag var påväg att göra precis samma sak, tills jag kom på att fliken "pull" används när man ska ta ur batteriet ur kameran.

Jag gjorde också samma misstag... Jag såg efteråt att det stod "Do not tear or remove the outer label of the batteries"... Tur att helt att jag inte hann ta av det helt och hållet...

Permalänk

Tack för svaren allihopa!

Antar att det ska vara så då, är säker för att den är så kompakt eller något. Ingen som vet vad det kan vara som låter?
Min låter inte heller speciellt högt. Nu vet jag inte om jag ska skicka in den eller ej, dom frågade om det bara lät när man zooma in och ut men när jag sa att det hördes hela tiden så tyckte dom jag skulle skicka in den. Fast det verkar ju som om den ska låta lite. Får jag en ny så skulle det kanske vara lika dant med den, känns onödigt att skicka iväg den då.

Får väl avvakta med att skicka in den. Måste bara säga att jag är mkt nöjd med Benq, dom har varit väldigt hjälpsamma (och gett snabba svar på mailen) med bland annat det här.

Även jag var nära att dra av "tejpen" runt batteriet, lappen är ju självklar när batteriet väl sitter i kameran. Borde nästan haft med det i manualen så att man inte råkar förstöra batteriet.

Permalänk
Medlem

Folien var påväg av här också innan jag insåg att det var fel... Man har blivit så van vid all transportpackning nu för tiden att man utgår från att det ska bort...

Min piper men det är helt ohörbart för mig. Du måste ha väldigt bra öron.

Permalänk
Medlem

jag hör inte min, men rev givetvis av folien på ena sidan innan jag insåg att det var dumt...

Permalänk

Fick hem min idag och ett 8gb minne Håller på o laddar batteriet nu, ska bli kul o testa den. Verkar ju fin för det priset i alla fall

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

8gb enda rätta känst det som! Kanonkamera,helnöjd!:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
8gb enda rätta känst det som! Kanonkamera,helnöjd!:)

ehh, vet inte vad du har tänkt göra med kameran, men 4gb = 2570 bilder, jag själv kommer då aldrig ha mer än 2-300 innan jag rensar bort...

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
ehh, vet inte vad du har tänkt göra med kameran, men 4gb = 2570 bilder, jag själv kommer då aldrig ha mer än 2-300 innan jag rensar bort...

Och därför köpte jag ett snabbt 2gb minne istället... Märks när man ska föra över filer o så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
ehh, vet inte vad du har tänkt göra med kameran, men 4gb = 2570 bilder, jag själv kommer då aldrig ha mer än 2-300 innan jag rensar bort...

Varför snåla när minne har blivit så snuskigt billigt?

8GB går att hitta för 150 spänn, betalade 190Kr när jag köpte mitt hos Dustin för ett klass 6 SDHC kort med 6MB/s hastighet vilket räcker gott och väl i prestanda.

Sen så tror jag man får in färre bilder om man valt kvalitetsinställningen Fine jämfört med standardinställningen. Och så kanske man vill spela in lite video också då drar det iväg likaså...

Nu när minne blivit så billigt så har också ett nytt beteende börjat dyka upp, nämligen att folk inte längre raderar sina gammla kort utan sparar bilderna på dem som backup och istället köper nya hela tiden. Har en kompis som gör så och som redan förbrukat 15 stycken 8 Giggare). Minneskort som förbrukningsvara helt enkelt...

Den gammla nördregeln gäller fortfarande "You Can Never Have To Much Space"

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

alltid bra med utrymme så är det väl.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Fast de e ju väldigt trevligt att föra över bilderna till burken dubbelt så fort

Jag köpte ett 4GB-minne med 15MB/sek. Lagom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Varför snåla när minne har blivit så snuskigt billigt?

8GB går att hitta för 150 spänn, betalade 190Kr när jag köpte mitt hos Dustin för ett klass 6 SDHC kort med 6MB/s hastighet vilket räcker gott och väl i prestanda.

Sen så tror jag man får in färre bilder om man valt kvalitetsinställningen Fine jämfört med standardinställningen. Och så kanske man vill spela in lite video också då drar det iväg likaså...

Nu när minne blivit så billigt så har också ett nytt beteende börjat dyka upp, nämligen att folk inte längre raderar sina gammla kort utan sparar bilderna på dem som backup och istället köper nya hela tiden. Har en kompis som gör så och som redan förbrukat 15 stycken 8 Giggare). Minneskort som förbrukningsvara helt enkelt...

Den gammla nördregeln gäller fortfarande "You Can Never Have To Much Space"

låter inte så smart om du frågar mig.. 15*8gb = 120gb.. pris.. 15*150kr = 2250kr.. då är det bättre att köpa externa hårddiskar.. för 2250kr kan man enkelt få 2x320gb 2,5" externa som är klar bättre som backup.. och då har man 500gb mer än hans lösning..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
låter inte så smart om du frågar mig.. 15*8gb = 120gb.. pris.. 15*150kr = 2250kr.. då är det bättre att köpa externa hårddiskar.. för 2250kr kan man enkelt få 2x320gb 2,5" externa som är klar bättre som backup.. och då har man 500gb mer än hans lösning..

Förvisso!

Men han har redan externa diskar för backup. Det är bara det att han tycker det är så pass billigt att köpa nya kort att han betraktar dem ungefär som filmrullar och har dem som ytterliggare en backup. Han gillar inte att radera bilder...

Jag tror nog att allt fler börjat resonera som han och köper nytt hela tiden. Jag vet att i alla fall jag redan börjat glida åt det hållet jag har redan 1 X4GB samt 1X8GB som är fulla och som jag ej kommer tömma, sen har jag nu skaffat ett nytt 8GB kort och jag tror nog att när det är fullt så blir det nog likadant att jag köper nytt istället...

Citat:

Fast de e ju väldigt trevligt att föra över bilderna till burken dubbelt så fort

Jag köpte ett 4GB-minne med 15MB/sek. Lagom.

Onödigt snabbt för en digitalkamera, mera nödvändigt vid överförande av HD film eller någge sånt. På mitt gammla kort som var 4MB/s så gick det att överföra ungefär 150 bilder på under 2 minuter och det tycker jag är fort nog med tanke på hur sällan man gör det.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag må vara helt jävla dum i huvudet, men jag får inte touchskärmen att fungera. Det är väl inget hopplöst enkelt jag missat? Jag har lusläst (oj, en överdrift - men nästan) manualen och det enda som står är att man ska trycka :'( Det känns ungefär som om jag har plasten på displayen kvar eller nått liknande, med den enkla skillnaden att jag inte har det

Permalänk

ta ett foto, testa sen att trycka precis som om du peter på någon på ikonen nere till höger.
kan trots allt vara fel på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kortleken
ta ett foto, testa sen att trycka precis som om du peter på någon på ikonen nere till höger.
kan trots allt vara fel på den.

Funkar inte, har också testat att koppla in den i datorn så att den visar "Mass Storage" eller "Printer" men kan inte trycka då heller. Fick en galen idé om att det inte funkar om man inte har ett SD-minne i, men det kan ju bara inte stämma. Om någon har lust att testa bara för att så vore det ju trevligt att utesluta... Har testat alla lägen jag kan få fram utan att använda touch också men icke. Dessutom är inbyggda minnet fullt så jag kan inte ta någon ny bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Funkar inte, har också testat att koppla in den i datorn så att den visar "Mass Storage" eller "Printer" men kan inte trycka då heller. Fick en galen idé om att det inte funkar om man inte har ett SD-minne i, men det kan ju bara inte stämma. Om någon har lust att testa bara för att så vore det ju trevligt att utesluta... Har testat alla lägen jag kan få fram utan att använda touch också men icke. Dessutom är inbyggda minnet fullt så jag kan inte ta någon ny bild

Jag använde kameran fin-fint utan att ha minne i först. Finns utrymme för att ta en bild..
Men låter ju som att den är sönder...

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt en fast har inte kunnat hämta ut den än.
Dum som man är har man låtit ID kortet gå ut, och har precis klippt mig från långt till kort så dom låter mig inte hämta ut den själv..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Köpte mig en också när dem kom andra gången.
Dock så låter min lite som en skrivare (dämpat och sänkt volym) när den fokuserar. Någon annan med samma problem? Skall ta och kontakta dustin så fort jag har tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min har också ett svagt svagt pipande men man måste hålla kameran mot örat för att höra det.

Nu till ett mer delikat ärende...nån som vet varför kameran "lägger" in 13 stycken bilder av samma bild på minnet?
Jag tar en bild och när jag går in för att kolla på bilderna så är där 13 bilder av samma motiv fast man ser att dom ändrats lite för varje bild , typ stillbilds film om man nu kan kalla det så.
Är det nån inställning jag råkat komma åt eller nått annat jag ska göra för att få den att bara lägga en fil för varje bild och inte 13 som nu?
Eller är den trasig?

Permalänk
Medlem

Du har den i burst läge, ändra...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Köpte mig en också när dem kom andra gången.
Dock så låter min lite som en skrivare (dämpat och sänkt volym) när den fokuserar. Någon annan med samma problem? Skall ta och kontakta dustin så fort jag har tid.

Är det verkligen ett "problem"? Min låter också lite, men det är ju normalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Du har den i burst läge, ändra...

Ahh tackar och bockar, hittade det i menyerna efter ett tag

Edit = Till Blirren, låter som din kamera är trasig? Min skärm hoppade då igång direkt jag startade kameran och det gick att ta 2 bilder utan minneskort sen var det fullt så inte vet jag om man behöver slå på nått i menyerna för att få touchskärmen att funka.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan släcka ner skärmen när man spelar in film och på så sätt spara batteritid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Ahh tackar och bockar, hittade det i menyerna efter ett tag

Edit = Till Blirren, låter som din kamera är trasig? Min skärm hoppade då igång direkt jag startade kameran och det gick att ta 2 bilder utan minneskort sen var det fullt så inte vet jag om man behöver slå på nått i menyerna för att få touchskärmen att funka.

För mig fungerade det också...

Men jag förstår inte hur det skulle kunna vara tänkt att man ska gå in i menyerna för att slå igång pekskärmen... Hur skulle det gå till..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funz
Nån som vet om man kan släcka ner skärmen när man spelar in film och på så sätt spara batteritid?

Jag tror tyvärr inte det... Hade ju varit bra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Är det verkligen ett "problem"? Min låter också lite, men det är ju normalt.

Tja i och med att den inte låter "normalt" så anser jag det vara ett problem.
För att ta ett bättre exempel så låter autofokuseringen som högspänning. Alltså ett ordentligt surrande ljud, som till och med den som blir fotograferad hör. Dock lär ingen höra det ljudet på fester (där volymen på allt ljud kommer vara väldigt mycket högre), där kameran också främst är tänkt att användas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greensea
För mig fungerade det också...

Men jag förstår inte hur det skulle kunna vara tänkt att man ska gå in i menyerna för att slå igång pekskärmen... Hur skulle det gå till..? :P.....

Haha ja det kan man ju fråga sig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min T850 hänger sig ibland när man börjar filma, precis när mätaren ska slå om till 2 sekunder.

Man måste rycka ut batteriet och starta om den sen fungerar det igen, någon som vet om det finns något "Bios" uppdatering eller dyligt?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som inte lyckas få skarpa närbilder trots macoinställning?

Har provat alla möjliga instälningar men när kameran fokuserar så ser det grötigt ut sen så blir det skitskarpt sen när den knäpper av blixten och tar kortet är det återigen i det grötiga tillståndet.

Se bilder i den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...