Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greensea
Min är inte skickad än...

Får väl hoppas att den hinner skickas idag, annars har jag nog ingen chans att få den före nyår... :/

Undrar i vilken ordning de skickar ordrarna? Det kanske är beroende på när man beställer... När beställde du? Själv så gjorde jag det ganska precis klockan 03:00 natten mot juldagen...

Beställde kl 09:20 på juldagen, lustigt att min order blev skickad innan din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amd Athlon Xp
Beställde kl 09:20 på juldagen, lustigt att min order blev skickad innan din.

Jo det är väl, som ODDNAME sa, ganska random det där... Och det gör ju inte direkt saken bättre att jag bor i norra Norrland, det brukar ta 1-2 dagar längre att få paket här jämfört med om man bor i tex Stockholm... Det blir nog ingen kamera innan nyår...

Permalänk
Medlem

Min är sorterad i Stockholm idag vid 14, får väl se om den dyker upp i morgon. Hoppas hoppas.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greensea
Jo det är väl, som ODDNAME sa, ganska random det där... Och det gör ju inte direkt saken bättre att jag bor i norra Norrland, det brukar ta 1-2 dagar längre att få paket här jämfört med om man bor i tex Stockholm... Det blir nog ingen kamera innan nyår...

Är väl extremt brutalt gränsfall på om vi får på onsdag här uppe eller inte, vissa gånger har man ju riiiiiktigt tur med posten men mest troligt inte om dom har mycket att göra. Sen så är ju den närmaste framtiden fylld med diverse helgdagar så.. när når paketen upp till oss tror du?

Paketet sorterades i alla fall idag där vid 15.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Min är sorterad i Stockholm idag vid 14, får väl se om den dyker upp i morgon. Hoppas hoppas.

Mjo, samma här. Har den nog i handen imorrn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
Är väl extremt brutalt gränsfall på om vi får på onsdag här uppe eller inte, vissa gånger har man ju riiiiiktigt tur med posten men mest troligt inte om dom har mycket att göra. Sen så är ju den närmaste framtiden fylld med diverse helgdagar så.. när når paketen upp till oss tror du?

Paketet sorterades i alla fall idag där vid 15.

Tja, förra året så beställde jag en laptop på mellandagsrean hos Dustin. Jag beställde den 22 december (de startade tidigt med rean), och paketet kom till mig den 2 januari... Och det var ju alltså på grund av alla helgdagar...

Enligt min erfarenhet så brukar det ta 3 arbetsdagar från att paketet skickas tills att det kommer till mig, och om det stämmer i det här fallet så kommer det väl först på måndag... Vi får hoppas att vi har tur, och får det nu i veckan!

Permalänk
Medlem

Imorgon ska vi alla spamma tråden med nytagna bilder tycker jag
Se vem som får bäst bild ur kameran.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

2008-12-29 18:41 Stockholm Södra Sorterad
2008-12-29 16:13 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

:).

Ja håller med ODDNAME, lär ju få min imorgon också.

Att en så okänd kamera helt plötsligt blir så känd på swec. ^^

Permalänk
Medlem

Min kom idag men hade inte tid att hämta ut den, det blir imogon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Min kom idag men hade inte tid att hämta ut den, det blir imogon.

Visst...och jag säljer flygande mattor

Händelser
2008-12-29 18:31 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren
2008-12-29 18:05 Stockholm Södra Sorterad
2008-12-28 12:12 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Visst...och jag säljer flygande mattor

Händelser
2008-12-29 18:31 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren
2008-12-29 18:05 Stockholm Södra Sorterad
2008-12-28 12:12 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Så här ser det ut på min

Datum Meddelande
29 dec kl 16:17 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
29 dec kl 14:57 Stockholm Södra, Sorterad
29 dec kl 14:57 Stockholm Södra, Sorterad
28 dec kl 14:42 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Det betyder väl att den har kommit och posten har skickat avi för att jag ska hämta ut den?

Permalänk
Medlem

Dom skickar ut avin innan så paketet och avin kommer samma dag

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Dom skickar ut avin innan så paketet och avin kommer samma dag

Jaha, för att det är alltid min lokala post på ica som brukar skicka ut avi så trodde att den låg där redan igår (00:14).

Permalänk

Jag undrar också vilket minneskort man bör till kameran?

-Är det något speciellt man ska leta efter, som hastighet eller så?
-SDHC vs SD?
-Vilken hastighet är lagom?

Vore bra om någon kunde rekommendera ett minneskort som finns hos Expert.

Vad sägs om detta?:
http://expert.se/Product/Product.aspx?id=200491
eller kanske:
http://teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product...

edit: Det blev ett:
SanDisk SD Extreme III 2GB

Permalänk
Medlem

Liten fin kamera.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att ladda batteriet?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Inomhusmiljöer

Hej, jag är en av alla dessa personer som beställde en kamera. Enligt posten har den kommit men eftersom jag är bortrest över jul&nyår så kan jag inte hämta ut den förrän om flera dagar..

Kan nån som fått sin kamera vara snäll o ta lite bilder med normalt inomhusljus? Både med dagsljus utifrån och fördragna fönster/tända lampor?

För övrigt beställde jag detta minneskort: SANDISK SECURE DIGITAL EXTREME III (SDHC) 4 GB, fast det kanske var lite overkill med ett minneskort som kostar mer än hälften av kameran, vad vet jag. Har för mig det stod i det danska testet om att man skulle ha ett snabbt minneskort så jag slog till. Lär ju inte bero på kortet om man är missnöjd iaf

Permalänk
Medlem

Re: Inomhusmiljöer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d9
Hej, jag är en av alla dessa personer som beställde en kamera. Enligt posten har den kommit men eftersom jag är bortrest över jul&nyår så kan jag inte hämta ut den förrän om flera dagar..

Kan nån som fått sin kamera vara snäll o ta lite bilder med normalt inomhusljus? Både med dagsljus utifrån och fördragna fönster/tända lampor?

För övrigt beställde jag detta minneskort: SANDISK SECURE DIGITAL EXTREME III (SDHC) 4 GB, fast det kanske var lite overkill med ett minneskort som kostar mer än hälften av kameran, vad vet jag. Har för mig det stod i det danska testet om att man skulle ha ett snabbt minneskort så jag slog till. Lär ju inte bero på kortet om man är missnöjd iaf

Hmm... Jag köpte "KINGSTON SECURE DIGITAL CLASS 6 SDHC 4 GB"... Hoppas det duger... :/

Permalänk

Kameran finns nu åter i lager beställde en nu då det mest troligt ej finns en bättre kamera för under 500kr.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

dem har skickat iväg min kamera! jag beställde igår!!! dessutom så var jag restnoterad! Dustin har fått in 38ST BENQ T850!(14:07)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
Kameran finns nu åter i lager beställde en nu då det mest troligt ej finns en bättre kamera för under 500kr.

Tack för att du sa det! Jag ville köpa en till morsan oxå men de hann ta slut förut, jag passade på nu. Hon ska till Thailand snart så hon kommer bli jätteglad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
...div bilder...

Jag tycker det verkar vara helt okej kvalitet

Två frågor. 1) Har du tagit bilderna med manuella inställningar eller är det automagiskt point and click vi snackar? 2) Är bilderna efterbehandlade på något sätt? Jag antar att de är förminskade men förutom det?

Permalänk

ehh...

var denna länken något sorts skämt eller tar den verkligen så bra bilder?
länken är fel...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Testade att ta en bild, utan några som helst inställningar eller grejer.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d9
Tack för att du sa det! Jag ville köpa en till morsan oxå men de hann ta slut förut, jag passade på nu. Hon ska till Thailand snart så hon kommer bli jätteglad

Jag tycker det verkar vara helt okej kvalitet

Två frågor. 1) Har du tagit bilderna med manuella inställningar eller är det automagiskt point and click vi snackar? 2) Är bilderna efterbehandlade på något sätt? Jag antar att de är förminskade men förutom det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
var denna länken något sorts skämt eller tar den verkligen så bra bilder?
länken är fel...

De två översta bilderna är pålagt en liten varm färgton i Picasa.
De fyra i det andra inlägget är direkt från kameran. Alla auto.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk

Nu så har jag hämtat ut min kamera, fin kvalitets känsla på den. Fick med en väska också redigt slimmad.

Är på laddning nu men lägger ut bilder som jag tagit med den så fort jag kan.

Här kommer bild på det som medföljde.

Permalänk
Medlem

Hur många timmar ska man ladda batteriet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Hur många timmar ska man ladda batteriet?

Brukar stå i manualen. Troligtvis tills de lyser grönt eller vilken färg det nu är ^^.

Btw. skulle hämta den direkt efter jobbet med kollinr, men vad hade jag gjort då, glömt att trycka in en siffra på mobilen o när jag kommer hem har det inte kommit någon avi, så måste tillbaks till affären med detta dumma kollinummer+en siffra till-.-

Permalänk
Medlem

Hämtat min nu, riktigt fin kamera för en femhundring! Fråga vilken codec använder sig kameran av? Går ej att importera i iMovie Men går utmärkt att spela upp i VLC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Hämtat min nu, riktigt fin kamera för en femhundring! Fråga vilken codec använder sig kameran av? Går ej att importera i iMovie Men går utmärkt att spela upp i VLC

I manualen står MPEG-4 / Xvid. Codec finns på skivan eller från www.xvidmovies.com

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.