Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Bara jag som inte lyckas få skarpa närbilder trots macoinställning?

Har provat alla möjliga instälningar men när kameran fokuserar så ser det grötigt ut sen så blir det skitskarpt sen när den knäpper av blixten och tar kortet är det återigen i det grötiga tillståndet.

Se bilder i den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Samma här, man måste ta bilderna typ 50 cm bort för att det ska bli bra i macro :S

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Nu har min kamera gett upp. Fick den på superdealen på dustinhome. Undrar om de ersätter med en likvärdig kamera eller hur det är. :/ Vill ju liksom inte ha en kamera som är värd 500:- direkt. Tycker kameran helt klart är värd sina 1800:- som man får betala i vanliga fall.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

Tänkte höra om en grej med kameran. Alltid när jag filmar så blir filmerna lite osynkade med ljudet. Det rör sig kanske bara om delar av en sekund men är fullt tillräckligt för att både märkas och störa. Har någon annan upplevt detta eller vet vad man ska göra åt det?

Permalänk
Avstängd

Har blivit av med USB kabeln... vart hittar jag ersättning?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Har blivit av med USB kabeln... vart hittar jag ersättning?

Kjell kan ha om du har tur. Det är ingen standard usb-kontakt dock.

Lättast, smidigast och snabbast brukar oftast vara att använda en minneskortsläsare istället.

Permalänk

Har också en Benq 850

Jag beställde också en sådan kamera(2008, en av de lyckliga som fick sådan innan den tog slut på Dustin), och blev glatt överraskad.

Dock märkte jag i dag att autoläget inte är så bra alla gånger. Valde testa mellan auto och highiso, var hästlängder bättre på highiso.

Så kommer fortsätta ha den inställningen. Enda negativ enligt mig : Batteriet får man ladda "ofta" men skall söka efter nytt batteri.

Men som vanligt kamera och filma så är det klockren.

Filmat en hel del mä den då jag besökt Parken Zoo mä sonen och filmat nyårsafton mä smällare o annat

Så i överlag, mycket nöjd.

Och så kan man alltid fixa om bilden i redigeringssoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av starwinter100:

Jag beställde också en sådan kamera(2008, en av de lyckliga som fick sådan innan den tog slut på Dustin), och blev glatt överraskad.

Dock märkte jag i dag att autoläget inte är så bra alla gånger. Valde testa mellan auto och highiso, var hästlängder bättre på highiso.

Så kommer fortsätta ha den inställningen. Enda negativ enligt mig : Batteriet får man ladda "ofta" men skall söka efter nytt batteri.

Men som vanligt kamera och filma så är det klockren.

Filmat en hel del mä den då jag besökt Parken Zoo mä sonen och filmat nyårsafton mä smällare o annat

Så i överlag, mycket nöjd.

Och så kan man alltid fixa om bilden i redigeringssoft.

Fint av dig att dra upp en 2ar gammal trad