In-ear lurar med kabel ~1500 kr

Permalänk
Medlem

In-ear lurar med kabel ~1500 kr

Nu är sommaren här och det är 26-30 grader i kontoret. Det blir så sjukt varmt med vanliga lurar att jag måste ha nåt som inte känns som att ta på sig en mössa mitt i sommaren. Var först inne på att köpa trådlösa in-ear men funkar inte att köra hela dagarna, kass batteritid och en massa latency i spel.

Tänkte kolla om några har bra tips på in-ear lurar med kabel för max 1500/2k. Om det finns mick så är det bra men jag kan köpa en extern.
Lyssnar på musik och spelar FPS spel. Är mest dnb och metal jag lyssnar på.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bumpar tråden pga att jag också är ute efter in ear lurar.
Dock inte till mig, utan en familjemedlem som tröttnat på headset-frillan.
Han spelar mycket, så blåtand går nog bort med tanke på latency, eller är det överdrivet att det är sådan fördröjning?
Finns det trådlösa som använder något annat protokoll än BT, som inte kostar skjortan?
Önskad prisbild är < 1000 kr. Antar att det är trådat som gäller då. Och då finns det ju DRIVOR med hörlurar från allt mellan 19-1000kr.
Vilka bör man kika på? Mic är inte nödvändigt då han har extern sådan, men å andra sidan skadar det väl inte heller om det råkar vara en mic med också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Zero Cool:

Bumpar tråden pga att jag också är ute efter in ear lurar.
Dock inte till mig, utan en familjemedlem som tröttnat på headset-frillan.
Han spelar mycket, så blåtand går nog bort med tanke på latency, eller är det överdrivet att det är sådan fördröjning?
Finns det trådlösa som använder något annat protokoll än BT, som inte kostar skjortan?
Önskad prisbild är < 1000 kr. Antar att det är trådat som gäller då. Och då finns det ju DRIVOR med hörlurar från allt mellan 19-1000kr.
Vilka bör man kika på? Mic är inte nödvändigt då han har extern sådan, men å andra sidan skadar det väl inte heller om det råkar vara en mic med också.

Jag var lite i samma sits att jag var trött att ha något tungt på huvudet som påverkade frisyren.
Läste och kollade mycket recensioner och det blev att jag beställde dessa Linsoul 7Hz x Crinacle Zero:2 för en relativt billig peng. Jag kör också mikrofon externt så det var inte heller ett krav för mig.

Köpte dessa i Februari och har använt dem varje dag sen dess. Från att ha gått från ett headset för ~2000kr till dessa är jag förvånad att ljudet känns bättre/klarare. Musiken låter bättre, jag spelar mycket FPS och tycker att fotsteg etc. är betydligt bättre.
Sen är jag inte ljudexpert men för mitt behov blev det perfekt.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Jag var lite i samma sits att jag var trött att ha något tungt på huvudet som påverkade frisyren.
Läste och kollade mycket recensioner och det blev att jag beställde dessa Linsoul 7Hz x Crinacle Zero:2 för en relativt billig peng. Jag kör också mikrofon externt så det var inte heller ett krav för mig.

Köpte dessa i Februari och har använt dem varje dag sen dess. Från att ha gått från ett headset för ~2000kr till dessa är jag förvånad att ljudet känns bättre/klarare. Musiken låter bättre, jag spelar mycket FPS och tycker att fotsteg etc. är betydligt bättre.
Sen är jag inte ljudexpert men för mitt behov blev det perfekt.

Ja men de där såg ju lite fräna ut! Tar nog och klickar hem ett sådant.
De är ju billiga nog för att det inte ska vara hela världen om de inte faller i smaken dessutom.
Tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Bumpar tråden pga att jag också är ute efter in ear lurar.
Dock inte till mig, utan en familjemedlem som tröttnat på headset-frillan.
Han spelar mycket, så blåtand går nog bort med tanke på latency, eller är det överdrivet att det är sådan fördröjning?
Finns det trådlösa som använder något annat protokoll än BT, som inte kostar skjortan?
Önskad prisbild är < 1000 kr. Antar att det är trådat som gäller då. Och då finns det ju DRIVOR med hörlurar från allt mellan 19-1000kr.
Vilka bör man kika på? Mic är inte nödvändigt då han har extern sådan, men å andra sidan skadar det väl inte heller om det råkar vara en mic med också.

Populariteten för IEM hörlurar verkar ha ökat inom gaming, går själv i dom tankarna för att komma ifrån headset. Kanske kan vara något att kolla på? Truthear Zero IEM verkar många rekommendera, bra prislapp på dom.

https://truthear.com/products/zero

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Jag var lite i samma sits att jag var trött att ha något tungt på huvudet som påverkade frisyren.
Läste och kollade mycket recensioner och det blev att jag beställde dessa Linsoul 7Hz x Crinacle Zero:2 för en relativt billig peng. Jag kör också mikrofon externt så det var inte heller ett krav för mig.

Köpte dessa i Februari och har använt dem varje dag sen dess. Från att ha gått från ett headset för ~2000kr till dessa är jag förvånad att ljudet känns bättre/klarare. Musiken låter bättre, jag spelar mycket FPS och tycker att fotsteg etc. är betydligt bättre.
Sen är jag inte ljudexpert men för mitt behov blev det perfekt.

Du förresten, vad är det för längd på kabeln? kan inte hitta den infon på produktsidan. Och om man vill köpa till foam tips, vet du vad det ska vara för innerdiameter på pluppen så att den passar på snäckan?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Zero Cool:

Du förresten, vad är det för längd på kabeln? kan inte hitta den infon på produktsidan. Och om man vill köpa till foam tips, vet du vad det ska vara för innerdiameter på pluppen så att den passar på snäckan?

Enligt en spec jag hittade ska den vara 120cm men jag är osäker på om det stämmer. Jag använder i alla fall en 3.5mm förlängningskabel för att den ska gå snyggt och inte vara utspänd.

Det medföljer ett antal foam tips men det ska vara 5mm som är den mest vanliga storleken.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Enligt en spec jag hittade ska den vara 120cm men jag är osäker på om det stämmer. Jag använder i alla fall en 3.5mm förlängningskabel för att den ska gå snyggt och inte vara utspänd.

Det medföljer ett antal foam tips men det ska vara 5mm som är den mest vanliga storleken.

Aha är det foam som medföljer? Det framgår inte heller på sidan, eller användarkommentarerna.
Men det är väl bara att beställa och se vad som kommer på posten. Både kabel och tips är ju enkelt att ersätta i efterhand.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Zero Cool:

Aha är det foam som medföljer? Det framgår inte heller på sidan, eller användarkommentarerna.
Men det är väl bara att beställa och se vad som kommer på posten. Både kabel och tips är ju enkelt att ersätta i efterhand.

Såhär ser det ut i medföljande förpackning. Lite olika storlekar.

Dold text
Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Såhär ser det ut i medföljande förpackning. Lite olika storlekar.

Det ser ju ut som vanliga silikonpluttar dock. Men strunt samma, de kanske passar bra i örat de också.
Fördelen med sådana är att de inte blockerar fullt så mycket ljud från omgivningen, så pappa slipper ropa så högt när det är middag

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Zero Cool:

Det ser ju ut som vanliga silikonpluttar dock. Men strunt samma, de kanske passar bra i örat de också.
Fördelen med sådana är att de inte blockerar fullt så mycket ljud från omgivningen, så pappa slipper ropa så högt när det är middag

Ah fel av mig. Ja det är silikonpluttar, och det blockerar ljudet allt för väl haha. Men det är ju relativt.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt trånga öronkanaler och har alltid kört med minsta silikonpluttarna och tryckt in dem så långt jag kunnat med skav och obekvämhet som följd. Har nu börjat köra största storleken och bara satt silikonplutten på plats i örat så att det sluter tätt, så att själva luren ligger långt ut och knappt går in i öronkanalen.
Mycket bekvämare och i stort sett samma ljud.

Permalänk
Medlem

Följer.. Mina Bose Soundsport gick sönder för en vecka sen. Ljudet var riktigt bra i dom. Höll i 3 år. Användes mycket flitigt på jobbet.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Jag har väldigt trånga öronkanaler och har alltid kört med minsta silikonpluttarna och tryckt in dem så långt jag kunnat med skav och obekvämhet som följd. Har nu börjat köra största storleken och bara satt silikonplutten på plats i örat så att det sluter tätt, så att själva luren ligger långt ut och knappt går in i öronkanalen.
Mycket bekvämare och i stort sett samma ljud.

Samma för mig. Har aldrig fått några att sitta bra, så jag har slutat köpa in ear själv, och kör nu over ear istället. On ear gör ont av trycket på öronbrosket efter en kort stund.
Foam tips skulle dock kunna vara en lösning för sådana som oss, men jag har aldrig kommit till skott att testa det på mina egna lurar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S