Permalänk

Re: Minne..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Who2
Hastigheten på minnet spelar mindre roll på denna typ av kamera.
Är vid serietagning med en snabbare kamera man behöver snabba minnen.
MVH Who2

Ok, tack för svaret. Då blir det dom där Kingston för 179,- inkl frakt. Det där med portabel HD kommer nog inte bli aktuellt ändå.

Permalänk
Avstängd

Jissös. Det säljs en del av dessa kameror på tradera numera...

Tänkte jag eventuellt inte skulle öppna min och lägga upp men nu verkar det ju helt hopplöst att få hyfsad peng med så många till salu.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Lite små illa att köpa för att sedan sälja till dyrare peng till dem som verkligen behövde en billig kamera.
Nåja. Du kan ju alltid vänta en månad, då lär de få mer för den.

Permalänk
Avstängd

Nja, inte därför det köptes... men pengabehov kan dyka upp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag beställde också ett Kingston-minne. Tack för tipset.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Imorgon ska vi alla spamma tråden med nytagna bilder tycker jag
Se vem som får bäst bild ur kameran.

Upp med lite mer bilder nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Lite små illa att köpa för att sedan sälja till dyrare peng till dem som verkligen behövde en billig kamera.
Nåja. Du kan ju alltid vänta en månad, då lär de få mer för den.

Ja, det där är rätt risigt. DH har nog satt det låga priset i syfte att kunderna ska kunna göra en bra affär, inte i syfte att de ska köpa den billigt och sen sälja den dyrt på tradera och själva tjäna pengar.

Permalänk

Någon som har testat hur kvaliten på video blir? Själv kan jag inte prova förrän jag fått minnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Någon som har testat hur kvaliten på video blir? Själv kan jag inte prova förrän jag fått minnet.

Jag tycker bilden var bra för att vara denna typ av kamera, har dock bara kollat på video genom kameran, ska testa snart hur de blir på datorn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Någon som har testat hur kvaliten på video blir? Själv kan jag inte prova förrän jag fått minnet.

http://www.megaupload.com/se/?d=PYGO5SZZ

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
http://www.megaupload.com/se/?d=PYGO5SZZ

Man tackar! Tycker det var helt ok kvalité fast bakgrundsljudet brusade rätt högt.

Permalänk
Avstängd

Ljudet kanske blir bättre om det finns en tydlig ljudkälla. Vid inspelningstillfället stod TVn på med väldigt låg volym så det kanske blir mindre bakgrundljud om kameran har något tydligare att "fokusera" på.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Jo, så kan det nog vara. De få ljud som fanns var ju tydliga, så hade det funnits fler ljudkällor i miljön så hade det kanske brusat mindre. Ser fram emot att leka lite med video och foto så fort minnet kommer i brevlådan.

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne följer med?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
Hur mycket minne följer med?

Typ 5MB i kameran. Ta två bilder i full upplösning och minnet är slut.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nu är min kamera på laddning!

Eftersom jag bor uppe i Norrbotten så tog det ett tag innan den kom...

2009-01-02; 12:50; <mitt serviceställe>; Mottagaren har hämtat försändelsen
2009-01-02; 10:31; Posten; SMS-avisering har skickats till mottagaren
2009-01-02; 09:45; <mitt serviceställe>; Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
2008-12-30; 08:52; Ånge; Sorterad
2008-12-29; 14:51; Stockholm Södra; Sorterad
2008-12-29; 10:28; Posten; Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ganska drygt... :/

Men nu är jag glad!

Permalänk

Ingen som fått en T850 i julklapp?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
http://www.youtube.com/watch?v=29Li20QZTuI

(ja motivet är enormt intressant )

"Det här videoklippet är privat. "

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Yihoo! Fick kamerna idag! its nice!

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit testa kameran lite grann. Och jag måste säga att jag är riktigt nöjd! Jag tycker att den tar bra bilder, och gränssnittet med pekskärmen är också riktigt bra, även om det tar en stund innan man är van. Ett problem är att många inställningar endast syns som ikoner, och det tar ett tag innan man lär sig vad ikonerna betyder...

Här kommer några bilder som jag har tagit:

Fina blommor. Bilden är tagen i läget "Blommor".

Foto på min gata, taget i skymningen (vid halv tre tiden på dagen ) med automatiska inställningar.

Samma motiv, fast taget i läget "Högt ISO Porträtt".

Det blev verkligen stor skillnad mellan de två bilderna på min gata, och den med hög ISO blev faktiskt inte så jättebrusig! Åtminstone inte om man tittar på långt håll...

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd. Köpte även ett 8gb minneskort så slipper man oroa sig:P

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Hej!

Eftersom ingen svarat så försöker jag fråga igen:

Min kamera har ett frekvent pipande ljud (ett tinnitus liknande ljud) när den är påslagen tills det att man stänger av den. Ljudet hörs tydligast om man lyssnar mot skärmen. Är det så för er också? Annars skickar jag in den till Benq på måndag.

Permalänk
Medlem

jag hör det på min oxå.. fler som kan bekräfta ljudet om ni lyssnar mot skärmen?

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Nu har min också kommit och jag har packat upp den!

Verkar vara ett riktigt fynd, den kanske presterar lite bättre än min gammla Casio Exilim...

I alla fall angående ljudproblemet, prova stänga av blixten, hörs ljudet då också?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ragzy
Hej!

Eftersom ingen svarat så försöker jag fråga igen:

Min kamera har ett frekvent pipande ljud (ett tinnitus liknande ljud) när den är påslagen tills det att man stänger av den. Ljudet hörs tydligast om man lyssnar mot skärmen. Är det så för er också? Annars skickar jag in den till Benq på måndag.

Min piper också men så lågt att jag inte upptäckte det innan jag såg ditt inlägg. Jag måste sätta örat till för att höra.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan ge några bra tips på vilka inställningar det är som gäller om man ska ta inomhusbilder med lågt ljus (och ingen blixt)?
Vill gärna behålla stämningen som vanliga lampor ger istället.

Testade lite med alla presets igår för att se vilken som funkade bäst. Auto valde exakt samma inställningar som Candle Light preseten, och blev den bästa bilden (likadan som den jag tog med Candle Light så klart ).

Verkar vara väldigt svårt att ta sånna bilder dock, när det gäller digital kameror överlag tyvärr.. :/

Permalänk
Medlem

Har också fått min igår, har nyss satt batteriet på laddning.
En fråga dock som jag tänkte att ni kanske har svaret på....inget stor sak dock hehe.

"Folien" runt batteriet , ska man låta den vara kvar eller ta bort ?
Vart fundersam då det sitter bra och ser fint ut med folien där men samtidigt så sitter det en liten "flik" där det står "pull" på och en liten pil...men drar man i pilens riktning så drar man på folien och inte av den?

Ser dock att batteriet blir helt naket och kromat om man tar bort folien och samtidigt tappar man orienteringen om vilka kontakter som är vad etc etc så det verkar som det ska sitta kvar?

Världsproblem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Har också fått min igår, har nyss satt batteriet på laddning.
En fråga dock som jag tänkte att ni kanske har svaret på....inget stor sak dock hehe.

"Folien" runt batteriet , ska man låta den vara kvar eller ta bort ?
Vart fundersam då det sitter bra och ser fint ut med folien där men samtidigt så sitter det en liten "flik" där det står "pull" på och en liten pil...men drar man i pilens riktning så drar man på folien och inte av den?

Ser dock att batteriet blir helt naket och kromat om man tar bort folien och samtidigt tappar man orienteringen om vilka kontakter som är vad etc etc så det verkar som det ska sitta kvar?

Världsproblem

Jag var påväg att göra precis samma sak, tills jag kom på att fliken "pull" används när man ska ta ur batteriet ur kameran.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

låt det vara kvar, det står pull för att du ska dra i den när batteriet sitter i kameran och du ska ha ut batteriet. Så du slipper slå kameran mot handen för att batteriet ska pluppa ut..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag var påväg att göra precis samma sak, tills jag kom på att fliken "pull" används när man ska ta ur batteriet ur kameran.

Ahh tänkte inte så långt då batteriet ännu är på laddning och inte varit i kameran ännu

Tackar för den infon