Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Varit helt utan dator sen September så tålamodet är i princip slut.. Vilket 3080 var det du såg? Jag har hängt över inet som en hök utan resultat

Jag tror att det var en EVGA, men den var typ borta på 1 min, det sitter nog folk med bots som bara klickar köp.
Glömde iof att fråga vilken modell du ska köpa

Update: såg att det finns en strix 3070 ute nu för försäljning för 8990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag tror att det var en EVGA, men den var typ borta på 1 min, det sitter nog folk med bots som bara klickar köp.
Glömde iof att fråga vilken modell du ska köpa

Update: såg att det finns en strix 3070 ute nu för försäljning för 8990

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC! Vill verkligen ha ett 3080 tyvärr men jag uppskattar tipsen

Permalänk
Medlem

Min 5900x har äntligen skickats från netonnet! Beställde 1:a februari.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Min 5900x har äntligen skickats från netonnet! Beställde 1:a februari.

Yes nu blev det äntligen min tur att få uppgradera. Beställde den 15/1.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Du får väl inte returnera en vara du har använt i 90 dagar? 😅

Jodå, använt ca 75 dagar av 90-dagars öppet köp, så lämnade in den imorse utan problem.
Hur etiskt och moraliskt rätt det är dock är en annan fråga

Permalänk
Medlem

Kul att vi alla får cpu nu, men känns riktigt himla surt att folk som beställde två månader senare får den samtidigt... Haha.

Nu har jag ju en 5600x jag måste sälja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Jodå, använt ca 75 dagar av 90-dagars öppet köp, så lämnade in den imorse utan problem.
Hur etiskt och moraliskt rätt det är dock är en annan fråga

hahahaha, boss-man! jag frågade när jag var i butiken och fick svaret att det är klart du får öppna produkten och "testa" den men inte använda den i dagligt bruk i 90 dagar. hahaha
Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Min 5900x har äntligen skickats från netonnet! Beställde 1:a februari.

Du är personen som då sitter på den senaste bokningen då

Permalänk
Medlem

Nu ska länken funka,
För er som är intresserade så har jag satt ihop ett frågeformulär så att vi kanske kan se "översiktligt" hur alla ligger till.

https://forms.gle/onx8EVcyuv5oCBpG7

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar som många andra, jag tillhör nog April-kullen, hoppas jag, om förväntad tid stämmer någerlunda
Edit: kommande 100+ beräknat i lager på båda jag saknar.. lär nog vara försiktigare än vanligt när jag bygger ihop den.. lol

Permalänk
Medlem

Avbokade på webhallen, komplett och inet så de köerna blev något kortare.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Min 5900x lagd den 2a Februari har med skickats från NoN! Avbokat hos Inet och bett dem skicka minnen och PSU som låg i samma beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Min 5900x har äntligen skickats från netonnet! Beställde 1:a februari.

Skrivet av Pingvin1n:

Min 5900x lagd den 2a Februari har med skickats från NoN! Avbokat hos Inet och bett dem skicka minnen och PSU som låg i samma beställning.

Beställde 2 Feb också från Netonet och inget har skickats här.

Amazon.se har 3 st kvar. Fast för hutlöst pris på 9000 kr.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag beställde 5900x i mitten av december hos komplett. Nu läser jag att andra aktörer har börjat leverera 5900x på beställningar gjorda i februari. Hur långt har komplett kommit i kön?
@komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeq:

Kanske inte så intressant men köpte en 5800x för ett tag sen som jag använder väl

Jag gjorde likadant. Jag ångrar mig verkligen inte. Otroligt bra CPU. Har inga problem med temps som många är så oroliga över och den har varit superstabil.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Jag beställde 5900x i mitten av december hos komplett. Nu läser jag att andra aktörer har börjat leverera 5900x på beställningar gjorda i februari. Hur långt har komplett kommit i kön?

Svårt att säga, komplett ägs av Komplett Group som äger webhallen också men det kanske har att göra något med hur dom delar up det internt?
På kompletts hemsida står det 3 april och det är kanske de då de ska officiellt börja skicka ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terras:

Jag beställde 5900x i mitten av december hos komplett. Nu läser jag att andra aktörer har börjat leverera 5900x på beställningar gjorda i februari. Hur långt har komplett kommit i kön?

Hmm jag beställde 5900X 3/3 från Komplett... ser ut som man kanske får nöja sig med och beställa ett 5800X
Har fått hem alla andra komponenter till bygget så man är ju gode sugen på att få pussla ihop den.

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Beställde 2 Feb också från Netonet och inget har skickats här.

Amazon.se har 3 st kvar. Fast för hutlöst pris på 9000 kr.

Jag kan tyvärr inte se vilket klockslag ja lade beställningen men då det var en vardag så antar jag efter 16 iallafall. Men du bör ju istortsett vara först i kön nu så, bara hålla ut lite till.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte stressa folk men hade en rätt så intressant dialog igår angående fartyget Evergreen som just nu sitter fast i Suez kanalen.
Evergreen fartyget har varit i Taiwan och kina som nu var påväg till Nederländerna.

Sedan kom vi på att detta passar väldigt bra med Ryzens leverans som alla har förväntat sig.

Fartyget blockerar kanalen för alla kommande fartyg (från Asien) och detta kan mycket väl fördröja den stora leveransen av ryzen och GPU:er.

Fler får kanske vänta på sitt 5900x i samband med detta...

Permalänk
Medlem

Elgiganten Helsingborg Mega Store har en 5900X i lager som går att boka för att hämta i butik. Om det ändå kunde varit i Norrbotten

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Jag kan tyvärr inte se vilket klockslag ja lade beställningen men då det var en vardag så antar jag efter 16 iallafall. Men du bör ju istortsett vara först i kön nu så, bara hålla ut lite till.

Beställde före 16 ca 14.00 tiden samtidigt hos komplett också.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jag vill inte stressa folk men hade en rätt så intressant dialog igår angående fartyget Evergreen som just nu sitter fast i Suez kanalen.
Evergreen fartyget har varit i Taiwan och kina som nu var påväg till Nederländerna.

Sedan kom vi på att detta passar väldigt bra med Ryzens leverans som alla har förväntat sig.

Fartyget blockerar kanalen för alla kommande fartyg (från Asien) och detta kan mycket väl fördröja den stora leveransen av ryzen och GPU:er.

Fler får kanske vänta på sitt 5900x i samband med detta...

Det där var ingen Billig hoppla/ojjsan/olycka-utan konsekvenser asså skulle jag tro.. även om vi tillslut skulle få varorna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Elgiganten Helsingborg Mega Store har en 5900X i lager som går att boka för att hämta i butik. Om det ändå kunde varit i Norrbotten

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Du borde väl kunna ringa/kontakta din lokala och be dem paxa hem den till dig?.. till din lokala butik iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

Du borde väl kunna ringa/kontakta din lokala och be dem paxa hem den till dig?.. till din lokala butik iaf..

Provat det förr men det funkar inte, butikerna kan bara beställa från centrallagret och inte från andra butiker. Det vore en smidig lösning annars.

Säkert någon skåning som blir glad åt prollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Provat det förr men det funkar inte, butikerna kan bara beställa från centrallagret och inte från andra butiker. Det vore en smidig lösning annars.

Säkert någon skåning som blir glad åt prollen

Hmm, okej, vill tro mig gjort liknande för ett år sedan men skildnaden var att jag var fysiskt i butiken och kunde charma säljaren, vad vet jag
Jag sitter och väääntar själv hos en annan butik så det blir inte jag som roffar den iaf.
glhf!

Permalänk
Medlem

Fick också en 5900x från netonnet i fredags, beställd 15/2. Gick snabbare än väntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Fick också en 5900x från netonnet i fredags, beställd 15/2. Gick snabbare än väntat

Wut....Du beställde 15 Feb och fick den före mig som beställde 2 Feb!?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Wut....Du beställde 15 Feb och fick den före mig som beställde 2 Feb!?

Det verkar som att netonnet va den vinnande lotten!
De verkar ha fått den ”första” leveransen 😥

Permalänk

Beställt 26 mars från Webhallen. Bättre sent än aldrig, ska bli spännande att se när den dyker upp

Permalänk
Medlem

Komplett har uppdaterat sitt preliminära datum om man beställer 5900x nu till 3e maj, min beställning säger fortfarande 3e april så bara att hålla tummarna!