Permalänk
Skrivet av Sweina:

jisses, att man alltid ska välja fel...

beställde från dustin 3/12 och beställde från NoN 29/1.
Inte ett knyst från någon.

Så du beställer nästan två månader senare och får den snart levererad?

Tror ni pratar om olika cpu:er. Det kan inte vara 5900X han pratar om. Jag beställde 5900X från Webhallen 23/12 och har inte sett röken av den än så skulle inte säga att Webhallen är bättre än Dustin på den fronten.

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni lägger ut tips i denna tråd men om någon letar efter 5600x så verkar den finnas i lager på AMD's sida:

https://www.amd.com/en/direct-buy/se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lómáldir:

Tror ni pratar om olika cpu:er. Det kan inte vara 5900X han pratar om. Jag beställde 5900X från Webhallen 23/12 och har inte sett röken av den än så skulle inte säga att Webhallen är bättre än Dustin på den fronten.

Jodå, företagsorder dock så kanske annan kö?

Permalänk
Medlem

Min i webbis är redo att plockas upp. Hämtar den imorgon. Beställt 11/12.

Jag beställde ”betala i butik” och ”hämta i butik”. Inget mail om det, såg när jag loggade in och kollade min profil.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

5800x/5600x brukar komma i lager ofta hos amd.com, men de finns i Sverige också. Fick för övrigt min 5900x skickad från tyskland idag. Man verkar kunna få tag i processor om man är villig att betala 40% premium.

Permalänk

Beställde 5900x från Webhallen 10/12, inte hört något än. Men folk verkar ju börja få i alla fall, lovande!

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att beställa "Ryzen 5600X", kommer det dröja så länge att få en att det inte ens är någon idé att försöka eller kan man ha tur och få ett ex. i april eller maj?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Izak80:

Vad tror ni om att beställa "Ryzen 5600X", kommer det dröja så länge att få en att det inte ens är någon idé att försöka eller kan man ha tur och få ett ex. i april eller maj?

Jag har en beställning på @Webhallen och där står det "50+ på väg" Men om dom menar att det är 50+st på väg till dom i detta nu eller att dom inte vet datum och då bara skriver "på väg" vet jag inte. Kanske någon här har bättre koll vad dom menar?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jackss:

Jag har en beställning på @Webhallen och där står det "50+ på väg" Men om dom menar att det är 50+st på väg till dom i detta nu eller att dom inte vet datum och då bara skriver "på väg" vet jag inte. Kanske någon här har bättre koll vad dom menar?

Inte lika insatt i det inkommande längre, men hittade ingen direkt bevisning för att någon av de raderna som låg var bekräftade så valde att dölja dom från att visas. Lite närmare koll så kommer en liten skvätt inom 2 veckor som tyvärr ej kommer täcka hela backlogen. (backlogen börjar i början av Mars)

För att svara eventuella följdfrågor (börjar lära mig)
5900X= vet att vi ska få in ett litet parti till, dessa kommer fortsatt beta av första halvan av december
5950X = ej hört något.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min processor från Webhallen i Nordstan i fredags. Beställd 10/12.
Sen blev det nåt fel eftersom jag hade lite komplex betalningsmetod med tillgodo och presentkort etc. Så hämtade ut den, samtidigt som den gamla beställningen låg kvar och en till lades till med samma datum. Så hade totalt 3 processorer bokade på mig. Jag avbeställde de två andra idag när jag insåg vad som hänt. Hoppas fler kan få dem nu

Edit: Rör sig om 5900X

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/333400-AMD-Ryzen-9-5900X...

Någon här som lyckades köpa 5900x för drygt 4.200kr? Bra pris!

Bara jag som inte förstår webhallens prissättningar på fyndvaror i vissa fall?
Hade ju lätt kunnat sålt den för 5.5k. Känns ibland som det är butikerna själva som vill köpa något till bra pris och lägger upp till för lågt pris, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://www.webhallen.com/se/product/333400-AMD-Ryzen-9-5900X...

Någon här som lyckades köpa 5900x för drygt 4.200kr? Bra pris!

Bara jag som inte förstår webhallens prissättningar på fyndvaror i vissa fall?
Hade ju lätt kunnat sålt den för 5.5k. Känns ibland som det är butikerna själva som vill köpa något till bra pris och lägger upp till för lågt pris, haha.

Priset i fyndhörnan påverkas ju även av sin medlemsnivå, är du väldigt hög kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

Priset i fyndhörnan påverkas ju även av sin medlemsnivå, är du väldigt hög kanske?

Nej, inte speciellt. 17 tror jag.

Däremot såg jag att webhallen höjde priset nu? Från 4.200kr till cirka 5.200kr när jag klickar på länken nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

https://www.webhallen.com/se/product/333400-AMD-Ryzen-9-5900X...

Någon här som lyckades köpa 5900x för drygt 4.200kr? Bra pris!

Bara jag som inte förstår webhallens prissättningar på fyndvaror i vissa fall?
Hade ju lätt kunnat sålt den för 5.5k. Känns ibland som det är butikerna själva som vill köpa något till bra pris och lägger upp till för lågt pris, haha.

Ja, ibland blir priserna väldigt bra på vissa fyndvaror. Förra året såg jag 3950X för nästan halva priset vid några tillfällen. Andra gånger markeras de som kampanjpris och hindrar ens medlemsrabatt från att appliceras. Känns lite godtyckligt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

Segt att det ända jag behöver nu för att bygga min nya burk är en 5600x och har en beställning på Webhallen och trodde deras status "på väg" var ljusare än "en liten skvätt inom 2 veckor som tyvärr ej kommer täcka hela backlogen." som dom svarade här i tråden sen.

Hade jag vetat det så hade jag beställt en från AMDs hemsida förra veckan när dom hade dom i lager ett tag, orutinerat av mig möjligen. Sen idag hade Amazon några stycken som man kunde köpa från deras lager och till icke skalp priser men dom hade spärrat mitt konto pga ovanlig aktivitet eller vad det stod och innan jag kunnat fixa det var dom slut.

Hoppas jag får tag på en snart så jag slipper kolla på tomma lagerstatusar som jag tror många här med mig har ledsnat rejält på det senaste året!

Permalänk
Medlem

5600x finns väldigt ofta i lager, även 5800x.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Inet idag där de sa att de inte har en aning om när man kan få tag på sin CPU och att alla datum är rena gissningar.

Tur att de sa det. Annars hade jag ju suttit och väntat mig att jag skulle få min 5900x nästa vecka!

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisk:

Fick mail från Inet idag där de sa att de inte har en aning om när man kan få tag på sin CPU och att alla datum är rena gissningar.

Om någon är nyfiken var vad de skrev följande:

Citat:

Hej,

Vi kontaktar dig gällande din beställning på https://www.inet.se/produkt/5303476/amd-ryzen-9-5900x-3-7-ghz...

Det är en oerhört hög global efterfrågan på produkten som du beställt och tyvärr så är tillgången låg.
Våra inköpare jobbar konstant på att få in fler produkter så snabbt de kan samt hålla leveransinformationen uppdaterad på www.inet.se/order.

Den leveransinformation du ser på www.inet.se/order är den senast aktuella statusen för din specifika order.
Observera att datumen är preliminära och kan komma att ändras då dessa leveransdatum är uppskattade ifrån respektive tillverkare.

Just nu har vi en väldigt hög belastning på vår kundservice och vi får ödmjukast be dig som väntar på din order att kontrollera din orderstatus enligt ovan instruktion. Vår kundservice kommer att hänvisa till denna information och detta är helt enkelt p.g.a. att vi inte har ytterligare information än det som redan finns tillgängligt för dig på din kundsida.

Vänligen,

Konstantin Lindner
Logistikkoordinator

Vad jag utläser ifrån detta är inte "vi har ingen aning" utan snarare "sluta spamma/ddosa vår kundtjänst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Om någon är nyfiken var vad de skrev följande:

Vad jag utläser ifrån detta är inte "vi har ingen aning" utan snarare "sluta spamma/ddosa vår kundtjänst".

... eftersom de inte kan svara något, då de inte har en aning om när CPU'er kommer att levereras till de som står i kö.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

Någon som fått någon 5900x från Dustin senaste veckan?

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Marknaden är torr på 5900x så ingen har nog fått den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Någon som fått någon 5900x från Dustin senaste veckan?

Jag beställde en 5900X på Dustin 1 Februari. Fortfarande inte fått någon information när den kommer.

Lutar mer åt att jag kommer beställa en 5800X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Jag beställde en 5900X på Dustin 1 Februari. Fortfarande inte fått någon information när den kommer.

Lutar mer åt att jag kommer beställa en 5800X.

De som beställde i början av December har nog inte heller fått sina ännu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

De som beställde i början av December har nog inte heller fått sina ännu.

Har en beställning på NoN också från 1 Februari. Inte hört något därifrån heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Jag beställde en 5900X på Dustin 1 Februari. Fortfarande inte fått någon information när den kommer.

Lutar mer åt att jag kommer beställa en 5800X.

Berätta gärna vad du tycker om bytet. Funderar själv på det också!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 5900x från Dustin 20 november och har inget besked när den kommer.

Permalänk

27 November från Dustin för mig. Ser mörkt ut med andra ord. Fast enda jag egentligen märker det på är att jag inte kan se på 4K material medan jag spelar Destiny 2. Oh noes! Ja och att datorn verkar ha problem att boota ibland då.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

27 November från Dustin för mig. Ser mörkt ut med andra ord. Fast enda jag egentligen märker det på är att jag inte kan se på 4K material medan jag spelar Destiny 2. Oh noes! Ja och att datorn verkar ha problem att boota ibland då.

Det är just denna anledningen som gör att jag vill undvika 6 kärnor...

Permalänk
Avstängd

Ser att det finns 5600x i lager på AMDs hemsida. Dock går det inte att genomföra beställningen då hela sidan är seg vilket jag antar beror på 6700xt lanseringen idag.

Men om man skulle lyckas få igenom en beställning hur lång tid tar frakten tror ni? Kan man spåra paketet? någon här kanske har erfarenhet att handla från dom?

Permalänk
Medlem

Det finns 5900x på Caseking för 800e. Förstår ärligt talat inte er som väntat i nästan 4 månader för 1500-2000kr skillnad. Jag beställde förra veckan, fick en efter 2 dagar på posten.