Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustenrocks:

I andra nyheter så beställde jag en 5600x på AMDs hemsida den 18:e. Verkar som den skickades igår/idag. Tog lite väl lång tid med tanke på att den var i lager när jag beställde men jag har inte haft någon direkt panik.. eller alternativ

Beställde samma dag som dig och fick min skickad igår också. Lång tid men man hade som sagt inget val

Om någon annan letar efter 5600x så kan jag tipsa om Amazon som dom har själva i lager nu för 3290kr https://www.amazon.se/AMD-Ryzen-5600X-l%C3%A5da-Processor/dp/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Tack för uppdateringen, fisk! Min Inet-beställning från 2020-12-30 har (just nu) status "I lager 2021-04-30". Du får jättegärna uppdatera när du har din mojäng i handen.

Jisses det var bra iaf! På min order står det försenad leverans 😅 men jag beställde slutet av feb... (var dum o beställde 5600x i början)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Jisses det var bra iaf! På min order står det försenad leverans 😅 men jag beställde slutet av feb... (var dum o beställde 5600x i början)

Äsch, jag tar datumet med en nypa salt. Om jag minns rätt var den först beräknad till slutet på februari men precis som för fisk har det ändrats/skjutits fram flera gånger.

Permalänk
Medlem

Shit, fick precis mail om att min 5900 från dustin är på väg?? Över 16 veckor sedan jag beställde...

Permalänk

Hämtade precis ut min 5900X från inet. Beställde 2020-12-09.

Permalänk
Medlem

Netonnet har 5600x i lager om någon letar.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

*edit* Slut men finns hos AMD igen:

https://www.amd.com/en/direct-buy/5450881700/se

Slut i lager
Permalänk
Medlem

Kanske börjar släppa lite då!
Hoppas Komplett får in batchen dom pratat om i början av april. La en beställning på en 5900x 28e jan där, så får hålla tummarna.. 😊

Permalänk
Medlem

Netonnet har skickat mitt 5900X, beställde 6 januari.
Släpper det nu??

Permalänk
Medlem

Netonnet skickade precis min beställning på ett stycke 5900X 🙂

Lade beställningen 28 Januari.

Permalänk
Medlem

Med vad man ser i denna tråd så tycks ju AMD ha tajmat in att det börjar släppa lite med tillgång på proppar lagom till lanseringen av Intels 11th gen. Därmed har de förmodligen lyckats ganska bra med att inte förlora alltför många potentiella försäljningar till Intel istället, grymt jobbat i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Netonnet skickade precis min beställning på ett stycke 5900X 🙂

Lade beställningen 28 Januari.

känns ju lite surt att man fått vänta nästan 2 månader längre för att få den samtidigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweina:

känns ju lite surt att man fått vänta nästan 2 månader längre för att få den samtidigt...

Förstår dig. Jag har flera gånger varit nära att köpa 5800x istället.

Jag lade samtidigt en order på Dustin också.
Har mailat de och bett de avboka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Netonnet har skickat mitt 5900X, beställde 6 januari.
Släpper det nu??

Jag beställde den 15 januari och jag kan inte se något att min vara är skickad iallafall.

EDIT: ett dygn senare så har även jag fått en bekräftelse att min 5900x är skickad.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Skrivet av Grobar:

Netonnet skickade precis min beställning på ett stycke 5900X 🙂

Lade beställningen 28 Januari.

Har en beställning från den 2a Februari. Inte fått nått. Men då är det nära nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Förstår dig. Jag har flera gånger varit nära att köpa 5800x istället.

Jag lade samtidigt en order på Dustin också.
Har mailat de och bett de avboka...

Jag köpte en 5800X två dagar efter att jag beställde 5900X då jag insåg hur läget var; den åker tillbaka till netonnet nu på öppet köp (90 dagar, sjuk grej)

Permalänk
Medlem

Fick också notis om min 5900x ikväll, nästan glömt bort att jag hade lagt den ordern.

Permalänk
Medlem

Kanske inte så intressant men köpte en 5800x för ett tag sen som jag använder väl

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Fick också notis om min 5900x ikväll, nästan glömt bort att jag hade lagt den ordern.

När la du beställningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Jag köpte en 5800X två dagar efter att jag beställde 5900X då jag insåg hur läget var; den åker tillbaka till netonnet nu på öppet köp (90 dagar, sjuk grej)

Du får väl inte returnera en vara du har använt i 90 dagar? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

När la du beställningen?

4 Januari

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte lika insatt i det inkommande längre, men hittade ingen direkt bevisning för att någon av de raderna som låg var bekräftade så valde att dölja dom från att visas. Lite närmare koll så kommer en liten skvätt inom 2 veckor som tyvärr ej kommer täcka hela backlogen. (backlogen börjar i början av Mars)

För att svara eventuella följdfrågor (börjar lära mig)
5900X= vet att vi ska få in ett litet parti till, dessa kommer fortsatt beta av första halvan av december
5950X = ej hört något.

/Patrik

Hej Patrik och resten av @Webhallen teamet,
Hur är läget.
Hur ser det ut för 5900X som du skriver ovan skulle det kommit ett litet parti till?
Nu har det gått en vecka till och det ända märkbara man ser händer på eran sida är att det har ändrats till +50 vilket är bra hehe men hoppas inte att de få som skulle komma in, stannade på vägen och väntar in de andra.
Tänkte höra om det fanns möjlighet att uppdatera kön ni har på produkt sidan då större delen av den är avklarad.

Mvh

Permalänk
Medlem

5800x i lager på Komplett!
https://www.komplett.se/product/1172139/datorutrustning/dator...
Edit: även på Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patoffs:

5800x i lager på Komplett!
https://www.komplett.se/product/1172139/datorutrustning/dator...
Edit: även på Webhallen

5800X har funnits i lager på de flesta butikerna i flera månader nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

5800X har funnits i lager på de flesta butikerna i flera månader nu

Haha okej!😅 Jag har bara väntat på min 5900 så inte kikat på resten!

Permalänk
Medlem

La en beställning på en 5900x och ett MSI x570 Tomahawk den 2021-03-21 från Webhallen. Någon som sitter på info om dessa komponenter? Hoppas i alla fall få hem dem till slutet av Maj, men det kanske är optimistiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

La en beställning på en 5900x och ett MSI x570 Tomahawk den 2021-03-21 från Webhallen. Någon som sitter på info om dessa komponenter? Hoppas i alla fall få hem dem till slutet av Maj, men det kanske är optimistiskt?

Det kanske är för sent bokat, men allt är spekulation, ingen vet hur många som kommer och hur många som har en bokning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Det kanske är för sent bokat, men allt är spekulation, ingen vet hur många som kommer och hur många som har en bokning

Vilken tid vi lever i. Ska iväg och köpa ett Gigabyte 3080 OC idag av en kille för ynka 12.000:-.... Helt galet, men med tanke på bristen och övriga andrahandspriser så känns det ändå något okej.

Permalänk
Medlem

Zen 3 plus

Jag köper ny processor när am5 släpps då jag kan lätt uppgradera längre fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av cin0:

Vilken tid vi lever i. Ska iväg och köpa ett Gigabyte 3080 OC idag av en kille för ynka 12.000:-.... Helt galet, men med tanke på bristen och övriga andrahandspriser så känns det ändå något okej.

Dont do it!

Jag hade möjlighet att köpa en 3080 på inet för 2 dagar sedan för 11.000kr!
Ha tålamod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Dont do it!

Jag hade möjlighet att köpa en 3080 på inet för 2 dagar sedan för 11.000kr!
Ha tålamod!

Varit helt utan dator sen September så tålamodet är i princip slut.. Vilket 3080 var det du såg? Jag har hängt över inet som en hök utan resultat