Permalänk

Fractal Design Define R3

Fractal Design Define R3

Äntligen Inet fått in den i sortimentet

Permalänk
Medlem

Försenad... Vad tråkigt

Permalänk
Medlem

Surt att den vita modellen är 100 spänn dyrare. :S

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

När fasen ska dessa komma i lager då?

Hur försenade kan de vara egentligen?

VILL HA DEM NU DEN 15:E!

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Allt som kommer upp står det vara försenat på tills det får något leveransdatum. kommer säkert väldigt snart

Permalänk
Medlem

Blev en vit... väl värd 100 kr extra
Hoppas bara den inte blir mycket billigare hos övriga återförsäljare

Står försenad på alla utom vit som har datum 2010-08-21

Först en söndag och sedan en lördag, har de ingen almenacka!

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden mellan Define R2 och R3? Jag verkar inte märka någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Buggfixar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Vad är egentligen skillnaden mellan Define R2 och R3? Jag verkar inte märka någon skillnad.

Står tydligt på hemsidan:

Improvements from R2

* Improved air flow with updated fans
* Improved noise absorbing material
* Bigger hole in M/B plate for mounting of CPU Coolers
* Improved cable routing possibilities
* Reset button, located behind the front panel door
* Many small quality improvements, including improved scratch resistant coating

Permalänk
Skrivet av krillin:

Står tydligt på hemsidan:

Improvements from R2

* Improved air flow with updated fans
* Improved noise absorbing material
* Bigger hole in M/B plate for mounting of CPU Coolers
* Improved cable routing possibilities
* Reset button, located behind the front panel door
* Many small quality improvements, including improved scratch resistant coating

*Den finns i vitt !!

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Fantastisk! Men...

Har byggt ett antal system nu, framför allt med olika Antec-lådor. För skoj skull köpte jag en Define R2 för ett tag sedan och blev för första gången väldigt positivt överraskad! Fick en känsla av att man sneglat på Antec-lådorna och sedan gjort det ännu bättre OCH till ett bättre pris! Jätteroligt! Det ENDA jag egentligen saknar nu och som inte verkar finnas i den senaste versionen heller, Define R3, är en variant på chassit med USB, eSATA-uttag och ljudkontakter på frontens framsida i stället för på ovansidan.

OM man har datorn på golvet är det helt logiskt och betydligt bättre att ha dessa uttag där dom sitter idag. MEN om man som jag, och många andra, hänger upp datorn under skrivbordet och enbart har en tio centimeter till bordskivan (eller som i mitt fall har ett höj- och sänkbart skrivbord), då är inte placeringen av dessa uttag optimalt. Därför längtar jag efter ytterligare en version av Define så att man kan välja om man vill ha uttagen uppåt eller på fronten!

Permalänk
Medlem

Kanske jag som missuppfattat men...

Är det inte jobbigt att köpa två lådor (eller byta med kompis) för att kunna få sina vita hdd-slides till vit låda och svarta till en svart?

Knäppt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk

Förbättrad mot R2, jo, man samtidigt rejält dyrare...

Permalänk
Medlem

jag hade hoppats på att R3:an inte skulle vara en bug fix till R2:an. skulle ha varit kul med en ny designe.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av typewriter:

Förbättrad mot R2, jo, man samtidigt rejält dyrare...

http://img245.imageshack.us/img245/9681/skrmklippa.png

Det är ju den vita versionen som är dyrare och det är väl ganska självklart att den är det, om du inte vill betala "SÅ" mycket ta en av de andra färgerna, så nej, det är inte alls rejält dyrare.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av typewriter:

Förbättrad mot R2, jo, man samtidigt rejält dyrare...

Ja, priset skiljer mer än övriga detaljer.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej.

Svart kommer prel in imorgon och ev då titan/silver (ej några datum på dem
riktigt).

Med Vänliga Hälsningar
Mikael Lindén
Kundtjänst
Inet Data AB

Lergodsgatan 1

417 07 Göteborg

Ev lev för mitt vita skriver Mikael är satt till 21/8

Bra för er som ska ha svarta

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att kampanjen med 120MM fläkten räcker till lönedag så man hinner få en sån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick ett sms från inet idag där det stod att ett define r3 var skickat och på väg till mig. Borde dyka upp imorgon

Permalänk
Medlem

Måste man köpa R3 om man vill få den här fläkten gratis?
FD Define R3 Release Kampanj, 120mm fläkt - Inet.se

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Måste man köpa R3 om man vill få den här fläkten gratis?
FD Define R3 Release Kampanj, 120mm fläkt - Inet.se

Ja, lol.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Måste man köpa R3 om man vill få den här fläkten gratis?
FD Define R3 Release Kampanj, 120mm fläkt - Inet.se

Beställde 20 fläktar men Sweclockers gratis frakt fungerade inte och så tog jag postförskott med så det bli 109kr för 20st Fractal Design fläktar. Ett köp är ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Beställde 20 fläktar men Sweclockers gratis frakt fungerade inte och så tog jag postförskott med så det bli 109kr för 20st Fractal Design fläktar. Ett köp är ett köp.

Va, säger du att du köpte 20 fläktar för noll kronor utan att ens köpa en R3 låda? Eller skojar du?
Hoppas nån på Inet har tillräcklig koll så de sätter stopp för den chansningen...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hur är fläktljudet från burken? Hur många fläktar rekommenderas? Behöver man några extra fläktdämpare(fläktpluppar)?
Hur är hårddiskhållarna, ljuddämpande? Vill ha en tyst dator och då vill man ju kunna dämpa alla störande vibrationsljud och gärna köra några stycken fläktar fast på låg hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Beställde 20 fläktar men Sweclockers gratis frakt fungerade inte och så tog jag postförskott med så det bli 109kr för 20st Fractal Design fläktar. Ett köp är ett köp.

Skrivet av Roger W:

Va, säger du att du köpte 20 fläktar för noll kronor utan att ens köpa en R3 låda? Eller skojar du?
Hoppas nån på Inet har tillräcklig koll så de sätter stopp för den chansningen...

Är detta inte ett skämt eller ett missförstånd bör du, "PlusPant", skämmas!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fnosk:

Är detta inte ett skämt eller ett missförstånd bör du, "PlusPant", skämmas!

Skojja lite med dem bara, vad ska jag ha 20 fläktar till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlusPant:

Skojja lite med dem bara, vad ska jag ha 20 fläktar till?

Hoppas att de uppskattar skämtet..!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fnosk:

Hoppas att de uppskattar skämtet..!

Hoppas också det annars kommer jag att ha ångest och mardrömmar om det här i resten av mitt liv, vet inte om jag kan leva med det här!

Permalänk
Medlem

Har 2 st extrafläktar till mig fractal design r3, i vilka fläktplatser tycker ni jag bör sätta dem? På botten eller på toppen eller på framsidan ? Vill för övrigt passa på och varna eventuella köpare om att chassit är svårt att öppna. Det nya ljuddämpande materialet ser för övrigt väldigt bra ut.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bsk!:

Har 2 st extrafläktar till mig fractal design r3, i vilka fläktplatser tycker ni jag bör sätta dem? På botten eller på toppen eller på framsidan ? Vill för övrigt passa på och varna eventuella köpare om att chassit är svårt att öppna. Det nya ljuddämpande materialet ser för övrigt väldigt bra ut.

Håller med, chassit är lite svårt att öppna, tog mig 10min att klura ut tekniken. Dra bara bakåt!! Det är dock inget som borde stoppa en att köpa detta underbara chassi! Rekommenderas till 100%.

En lite rolig grej, jag fick en instruktionsmanunal där det stod Define r2, haha

Visa signatur

Halleluja