Test: Sleeping Dogs
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Sleeping Dogs |
Utvecklare | United Front Games |
Genre | Actionäventyr |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-08-17 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Ultra, High FXAA + High SSAA (upplösning varierar) |
Öppna miljöer och sandlåda i asiatisk miljö är receptet för Sleeping Dogs. Upplevelsen handikappas knappast av en rejäl grafikmotor med DX11-stöd och gott om effekter, godis för alla entusiaster. Sist men inte minst, inbyggda verktyg för prestandatest gör mätningarna till en barnlek.
AMD kan fortsätta slå Nvidia på fingrarna när vi reser till Hong Kong i Sleeping Dogs. Radeon R9 290 bjuder här på cirka 8 procent bättre prestanda än Geforce GTX 780 samtidigt som det presterar likvärdigt med det avsevärt dyrare Geforce GTX Titan. Det röda lagets flaggskepp Radeon R9 290X presterar i sin tur knappa 8 procent bättre än lillebror Radeon R9 290.
I den högre upplösningen fortsätter Radeon R9 290 att prestera starkt och lägger sig återigen cirka 8 procent ovanför Geforce GTX 780, även om det inte riktigt orkar ta sig an Geforce GTX Titan. Storebror Radeon R9 290X ökar på marginalerna något och utpresterar Radeon R9 290 med dryga 10 procent.
Renderingstider
Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan. Mer information finns på sidan "Testsystem, mjukvara och metod".
Grafen som presenteras när vi mäter renderingstider i Sleeping Dogs är i det stora hela väldigt jämnt, med undantag för de stora spikarna vid scenbytet i sekvensen. Subjektivt flyter allt på fint utan något att anmärka på.