Helgsnack: "Erfarenheter av Windows 8 RP"

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att prova Windows 8 på min laptop, en HP Pavilion dv6-6031eo. Hur kommer det att fungera? Och hur går jag tillväga för att spara en backup? Vill vara säker på att jag inte torskar något, överhuvudtaget. Jag vill helst bara kunna smacka in allt från backupen och kunna starta och allt direkt utifrån det utan att behöva installera Windows 7 igen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

windows 8 är snabbare att starta än windows 7 fast det är väll där allt bra slutar det är ju för 2 åringar ruter hit och dit kan tro dom gjorde det på 50 talet om inte ännu tidigare...

set kanske är en sak om man har trådlös bärbar skärm fast hur många har det... ingen

jag skulle vilja säga att windows 8 är sämre än windows 95...

kommer va kvar på mitt gamla windows 7 eller om jag skall skita i windows helt och hålet och gå över till linux...

det är en sak till som är bra komm jag på det är ej bara grönt man fick välja blad typ 15-20 olika färger

hoppas det är nån som gillar windows 8 mer än mig i alla fall skulle jag fått en skiva skulle den brytas i delar....

Det där att man bara kunde välja på en 15-20 färger var en stor nackdel, självklart ska man kunna välja precis vilken färg som helst. eller ha en egen bakgrundsbild, inte bara ett fåtal färger bara, att man sen tagit bort aero är ju en dealbreaker bara det.
Nåja önskar MS lycka till iallafall, själv går jag vidare eller stannar kvar vid win 7, behöver verkligen inget korkat fördummande OS som win 8..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Se Metro som en stor Startknapp med fler möjligheter. Så funkar den.

Negativt är att det inte är så intuitivt. ( Mina föräldrar skulle nog aldrig fatta det)
Tex att man kan söka på datorn i metro genom att bara skriva. Skulle finnas en sökruta med som alternativ så att en nybörjare direkt fattar. Eller att knappen för att stänga av finns bland inställningar?

Fult är det men man kanske vänjer sig. Inte samma stil som MAC på knappar och Ikoner.

Annars finns massor av goda nyheter och jag kommer nog köra det.

Men det är för fult och för komplicerat för att konkurrera med Apple.

Permalänk
Medlem

Kan inte använda Windows 8 till musikproduktion dock då dom har raderat MIDI-stödet helt och hållet.
Kan inte koppla in kontroll-enheter, synthar, digitaltrummor osv då dessa använder MIDI till datorn.... får alltså köra vidare på windows 7 och i värsta fall skaffa en Mac nästa gång, trots att jag HATAR mac..

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Kan inte använda Windows 8 till musikproduktion dock då dom har raderat MIDI-stödet helt och hållet.
Kan inte koppla in kontroll-enheter, synthar, digitaltrummor osv då dessa använder MIDI till datorn.... får alltså köra vidare på windows 7 och i värsta fall skaffa en Mac nästa gång, trots att jag HATAR mac..

Jag har midistöd, på Debian Linux

Här är några av de program som finns http://blends.alioth.debian.org/multimedia/tasks/packagelist

helt gratis.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej det håller jag inte med om, inte än i alla fall. Men hade jag varit utvecklare så hade jag helt klart satsat på en Metroapp och Windows Store. Tänk dig själv om Windows 8 säljer bara hälften så mycket som Windows 7. Det blir 275 miljoner potentiella kunder på mindre än tre år.

Som aktiehandeln fungerar numera så lär "bara hälften" räknas som en verklig förlust även om det är en vinst..... Och då sjunker aktien i värde drastiskt och MS tappar prestige, en snöbollseffekt av dåliga saker om vartannat. Ungefär som när NOKIA föll från mobiltronen.

Känns upplagt för samma sak med Microsoft nu. Men men, dom har ju chansen ännu att plocka tillbaka ett val. De som vill köra Metro bode få göra detta. Låt det vara default, men de som vill köra en "vanlig" install borde få möjlighet att bocka ur Metro under installationen.

Sen tror jag inte Metro skrämmer nya användare som inte är haj på datorer, som någon skrev i tråden. Tvärtom. De användare som köper datorer på EL-giganten, SIBA eller liknande, och som älskar färdigpackade saker som förinstallerat OS, förinstallerade dvd-spelarprogram, förinstallerade antivirus lösningar av sämsta sort som laggar ner datorn till en bråkdel av ursprungliga prestandan, dessa lär frossa på Metro och slöklicka runt eller kladda chips och dip på sina framtida touchscreens till förbannelse. Allt för att slippa att pilla med vad som förr var lathet (att klicka runt i windows desktop, kontra att köra allt command-line i linux/bsd). Metro o skärmkladd framöver är det som jag själv äcklas av. Snuskigt med smutsiga skärmar. Hur torra fingrar måste man ha för att inte få ett enda streck på skärmen, eller hur pass blind måste man vara för att stå ut med fet-ränder och fingeravtryck?

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk

jaha hur får jag tag i en produktnyckel? står att jag behöver en?

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Medlem

produktnyckel för den engelska
TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Installerade det på en ett par år gammal bärbar. Älskar alla förbättringar, de flesta visuella ändringar och hur rappt det är trots att hårddisken är en 5400 RPM.
Metro tänker jag inte ens nämna för det är bara ren jävla skit, saktar ner användandet alldeles för mycket. Kollar ner åt vänster, ser ingen startknapp, får tänka någon sekund på vad jag ska göra. Utan det hade jag redan suttit med W8 på huvuddatorn, det är ett alldeles för stort minus.
Nu hoppas jag innerligt på att en kryssruta för Metro i skarpa versionen.

+ Det "nya" GUI't
+ Aktivitetshanteraren
+ Minnesanvändningen (605 MB, 915 MB för W7)
+ Snabbheten (uppstart/omstart/stänga av/navigering)

- Metro (och avsaknaden av startmenyn såklart)
- För stor titeltext i fönster (ändra?)
- Ribbon

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Vad är det som alla tycker är så dåligt med metro? Det gör ett grymt jobb med att ersätta den gamla start menyn. 99% av gångerna jag använde start menyn i windows 7 så klickade jag bara på startknappen och skrev vilket program jag ville ha. Metro funkar likadant!

Vad är problemet? Metro har allt som start menyn erbjöd, men på ett sätt som är bättre anpassat för enheter med touch interface men fortfarande funkar bra att använda med mus. Om ni inte gillar metro apparna behöver ni inte använda dom. Använd de nya start skärmen för att göra grupper med ikoner för att hitta de program ni vill använda. Vad är det metro inte kan göra eller den klassiska start menyn gör bättre?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i de här med Windows 8 men hur kommer de sig att Pyttemjuk inte vill att vi ska kunna avaktivera Metro? (oO)

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Vad är det som alla tycker är så dåligt med metro? Det gör ett grymt jobb med att ersätta den gamla start menyn. 99% av gångerna jag använde start menyn i windows 7 så klickade jag bara på startknappen och skrev vilket program jag ville ha. Metro funkar likadant!

Vad är problemet? Metro har allt som start menyn erbjöd, men på ett sätt som är bättre anpassat för enheter med touch interface men fortfarande funkar bra att använda med mus. Om ni inte gillar metro apparna behöver ni inte använda dom. Använd de nya start skärmen för att göra grupper med ikoner för att hitta de program ni vill använda. Vad är det metro inte kan göra eller den klassiska start menyn gör bättre?

Det absolut största problemet är det att de designade ett UI för surfplattor, sedan så fick någon den ljusa idén att porta det till PC. Visst, man kan undvika Metro ganska så bra, men man kommer ju att gå miste om många funktioner som jag tycker borde vara integrerade i Windows desktop också. Saker som mailklient, PDF läsare, IM från people hub, musikspelare är program som de borde ha byggt en desktop version av också.

Metro är absolut ingen förbättring i produktivitet då nästan allting som kräver multitasking innebär många fler / mer tidskrävande steg i Metro än i desktop. Däremot så gör många utav touch gesterna att det ofta är bättre än iOS på multitasking, men nu är det ju så att portningen av touchgesterna inte är i närheten av lika intuitiva med mus som men en touchskärm.

Jag tycker inte att det är värt att stödja detta och jag kommer själv undvika att ge Microsoft några intäkter på PC fronten för Windows 8. Om Windows 8 säljer lika bra som Windows 7 så kommer vi PC användare föralltid bli bortglömda. Då jag inte ser de ändå relativt trevliga "under the hood" förbättringar tillräckligt bra för att överväga Metro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag funderar på att installera det på min dator nu som main OS, funkare fint tro? för er som kör redan?

Kör det på min mainburk.

Jag vill bara säga Metro är den sämsta uppfinningen sedan Justin Bieber.

På touch-plattor, jovisst, säkert jätte trevligt, men fyfan för att pilla med den skiten på stationära!

Saknar START-menyn, och får sitta med W+E istället...vilket funkar, men itne mer än då.

Nej, jag vill ha ett alternativ att ta bort Metro HELT, då skulle det vara ett riktigt bra OS...men..nej, inte nu.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Skillnaden mellan Ubuntu med Unity och Metro UI i Windows 8 är att Unity faktiskt är väldigt produktivt att använda. Du kan inte säga att Ubuntu har floppat nu när man fått ordning på Unity i alla fall.

framförallt kan man knappast säga floppat när det fortfarande fortfarande ligger i den översta toppen av populära alternativ kanske.

produktivt för ett program i taget, annars har jag svårt att se hur det har blivit smidigare egentligen. jag kom aldrig överens med det och pinade mig till sist över till G3 istället, vilket inte heller är ett under av logik jämte föregångaren. det jag tror alla (bakåtsträvare) invänder mot är nytt bara för nytts egen skull.

Skrivet av Yoshman:

Har också väldigt svårt att förstå kritiken mot Unity. Tycker det tagit många bra idéer från både Win7 (t.ex aero-snap) och OSX (spotlight, knappar till vänster där man typiskt har muspekaren samt menyer som inte tar plats i fönstret). Lägger man sedan till Compiz Grid till Unity så blir aero-snap funktioner ÄNNU bättre då fönster lätt kan ta upp exakt 1/4 av skärmen. Går även att få till 2/3 + 1/3 och liknande.

I 12.04 är ju även meny-alternativen sök-bara direkt från tangentbordet via "alt-<början på menybeskrivning>". Ju mindre man behöver flytta fingrarna från "home-row" desto bättre i min menig. Och i Unity kan man numera enkelt få en optimal fönster-layout, söka i menyer, starta program, söka filer, enkelt direkt via tangentbordet.

Startskärmen i Win8 har ju rent funktionellt rätt många positiva kvalitéer, så tänker inte avfärda Win8 innan release, den når däremot inte upp till Unity i hur effektiv man är om man endast vill köra med tangentbord. Efter att kört developer preview och consumer preview (har inte haft tid att testa release preview) så har jag fortfarande VÄLDIGT svårt att tycka om utseendet på startskärmen på Win8. Däremot föredrar jag definitivt den nya designen i desktop-läget i Win8, helt klart ett lyft över Win7. Är däremot, som många ändra, extremt skeptiskt till Metro på vanliga datorer.

visst, mycket är bra tänkt. men en del goda tankar gav andra nackdelar som kanske var viktigare för användbarheten.

exempel G3 har som standar en slags kombinerad exposé/dock/skrivbordväxlare-hantering smart snodd från Apple som snodde vissa delar av innan dess Gnome, och sen förbättrad. men för att aktivera den ska man klicka (eller peka iaf) uppe till vänster, men skrivborden är på vänster sida. detta är en typisk grej som säkert är klockren på touchskärm men som medför en massa pekaråkturer för musanvändaren. jag tycker det är drygt och använder inte ens mus oftast. :s nu har jag visserligen bundit genvägar till vissa av de vettigare funktionerna, men hur många användare gör det egentligen trots att det är lätt gjort?

meny i titelraden är en sån sak också som inte var riktigt genomtänkt, dels så är det bara förvirrande att alternativen inte syns förrän man pekar på dem, dels är det än mer havererad design i kombination med program som består av flera fönster. tack och lov att det gick att stänga av. enda vitsen var väll att det såg snyggt ut.

detta tror jag är exakt samma problem som W8 kommer ha, vissa kommer älska det men andra hata det, så varför inte ge ett färdigt alternativ om man uppenbarligen hade ett.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Vad är det som alla tycker är så dåligt med metro? Det gör ett grymt jobb med att ersätta den gamla start menyn. 99% av gångerna jag använde start menyn i windows 7 så klickade jag bara på startknappen och skrev vilket program jag ville ha. Metro funkar likadant!

Efter mina erfarenheter så är Metro långsamt.
Grymt långsamt jämfört med tidigare alternativ

Och att söka är ungefär det som det har gemensamt med Start-menyn Det är långsamt, oorganiserat och äckligt krångligt.

Nej, det blir en klar flopp (Tänk på icke-insatta personer, dem kommmer inte förstå skvatt)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av illya_:

Tror vi pratar om olika saker

Jag åsyftar det som han gör mellan 2:20 till 7:00 dvs patchar 3 systemfiler och sedan laddar ner ett tema (Chill Windows 7 VS) vilket han sedan använder.

Temat styr utseendet på menyer, aktivitetsfältet, explorer mm.

Rainmeter kan "bara" påverka ändra utseendet på skrivbordet (samt, kommunicera med andra program osv men inte ändra "temat").

Windows 8 RTM kommer ha ett annat tema än Vista/Windows 7/Windows 8 RC vilka använder sig av olika former av aero. (framgår här)

Jag hade varit glad om det nya temat hade kommit med i Release Candidaten så att man kunnat mixtra med att ändra utseendet redan nu. Så blev dock inte fallet utan vi får glatt vänta på Windows 8 RTM.

Du har helt rätt, men jag syftade dock mer på att Rainmeter används i samband med ändring av temat.
Skulle tro att en del teman till Windows 7 skulle fungera i Windows 8, men jag är inte helt säker på det eftersom jag aldrig provat.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anders127:

Vad är det som alla tycker är så dåligt med metro? Det gör ett grymt jobb med att ersätta den gamla start menyn. 99% av gångerna jag använde start menyn i windows 7 så klickade jag bara på startknappen och skrev vilket program jag ville ha. Metro funkar likadant!

Vad är problemet? Metro har allt som start menyn erbjöd, men på ett sätt som är bättre anpassat för enheter med touch interface men fortfarande funkar bra att använda med mus. Om ni inte gillar metro apparna behöver ni inte använda dom. Använd de nya start skärmen för att göra grupper med ikoner för att hitta de program ni vill använda. Vad är det metro inte kan göra eller den klassiska start menyn gör bättre?

Bara en så pass simpel sak att du är på skrivbordet och vill starta ett program, du trycker på Win-tangenten och börjar skriva. Du slängs nu ut i Metro där du får en lista över det Windows hittar, du väljer programet du vill ha och skickas sedan tillbaks till skrivbordet igen. Du har ett otroligt onödigt steg där som du inte har med Vista/7 men som du istället får med Windows 8.

De flesta av oss verkar vara nöjda om vi får alternativet att använda det som för oss fungerar bäst. Som det ser ut just nu så är det tablet-interface för alla som gäller.

Horribelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Jag funderar på att prova Windows 8 på min laptop, en HP Pavilion dv6-6031eo. Hur kommer det att fungera? Och hur går jag tillväga för att spara en backup? Vill vara säker på att jag inte torskar något, överhuvudtaget. Jag vill helst bara kunna smacka in allt från backupen och kunna starta och allt direkt utifrån det utan att behöva installera Windows 7 igen.

Eventuellt kan du i hp's backup program se om den får med datorn i det skick den är nu så den inte tar återställningspartitionen för då får du inte med program, filer och inställningar. Paragon har gratis program för backup och återställning så har du ett minneskort/usb/cd/dvd så kan du slänga in deras program där mha. den installerade varianten. Sedan bootar du från mediet och tar backup. Backupen sparar du på en extern hårddisk, är inte säker på om det går att bränna ut.

http://www.paragon-software.com/free/

Permalänk
Skrivet av strejf:

23 tummar upp? Nej det är 1424 tummar upp på youtubeklippet. Du tittar på fel ställe.

Varför hoppas det över Windowsreleaser i den listan? Windows ME och 2000 exempelvis?

Sätt dit dom själv då: windows Me = flopp windows 2000 = win

Visa signatur

Dator:: P9X79 Deluxe || Intel Core i7-3930K CPU @ 3.20GHz, Corsair H100 || Corsair Vengance 4x8 GB @ 1600MHz || Samsung 830 128GB || AMD Radeon HD 7870 ~Stock ||
Laptop:: ASUS Zenbook i7, 4gb ram, nVidia 620m

Permalänk
Medlem

Hade MS släppt Metro med exakt voice-control. Inte en enda miss på vartenda språk de säljer 8an i, samt att det funnits PC-skärmar ute med touch i butik, som hade någon ny coating med nanotech som stöter bort flott och fett, damm och annat skit också, så hade jag själv gärna provat den senaste varianten. Även utan en avbockningsmöjlighet vid installation. Men utan det så provar jag ingen Win8 igen och köper det absolut inte. Köpte win7 efter många år av crackade kopior och var supernöjd, men nu kommer jag ihåg igen varför jag inte la pengar på MS före win7. Skriver just nu från en Debian installation på laptopen och kör Mint på stationära och så kommer det förbli.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem

Måste säga att 8:an känns lika rappt som XP på en enkärnig netbook med bara 1 gigs minne.. sen kan jag inte påstå att jag gillar metro

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt nice efter att testat en dag, kommer nog fortsätta

Permalänk
Medlem

Blir nog att kasta in det på min laptop eftersom många verkar få bättre batteritid och bättre boottider. Nå under veckan någon dag då man har lite att göra så blir det nog att installera det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Ljudkort från ASUS

Finns det någon här som känner till en workaround för att få ASUS drivrutiner (eller snarare deras kontrollpanel) att fungera i Win8? Sitter nämligen på ett Essence STX som jag inte kan ändra output på då drivrutinernas kontrollpanel inte fungerar, så jag har inget ljud. Har provat Unified drivrutinerna utan framgång...

Hjälp uppsakttas väldigt mycket!

Edit: Kan tillägga att det fungerar om man kör via RCA -> 3.5mm adaptern. Koretet är inställt som 2 Speakers vid installation av drivrutinerna, och det är detta som inte går at ändra. Synd att hörlursförstärkaren inte fungerar om man gör på detta sätt. Jag antar att det bara är att vänta på en fungerande kontrollpanel...

Permalänk
Medlem

Fungerar bra, tog några minuter att komma in.

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

sitter med windows 8 rs just nu på laptopen, helt okej faktiskt:) fast det skulle aldrig passa in på stationära datorn, främst för att jag inte tror det ser bra ut i eyefinity, men även för att det känns mer som ett laptop/tablet os. jävligt fort är det iaf! lika snabbt som en dator med ssd, om inte ännu snabbare

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tror Win8 kommer skapa problem för gamla och ej insatta.

ex.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15189-windows-8-metro-forvir...

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Någon här som använder LiteStep eller liknande? Det va iaf det första jag tänkte på när jag hörde att Metro inte gick att stänga av. Om resten av systemet är bra så känns det dumt att låta Metro stoppa användandet. Lär nog prova det på den bärbara som bara har enkärning CPU och taskigt batteri iaf.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Tror Win8 kommer skapa problem för gamla och ej insatta.

ex.
http://www.sweclockers.com/nyhet/15189-windows-8-metro-forvir...

Eh, inget värre än alla problemen dubbelklicka, högerklicka, och start menyn orsakade.

Och ibland fortfarande orsakar.

Permalänk

Har nu testat lite av Windows 8, första ja försökte göra var att fixa i ordning allt så jag kunde ha min desktop som i W7.
Allt fungerade faktist rätt smidigt efter ett tag, och program och spel funkar väl och så, samt drivrutinter funker precis samma som till W7, väldigt fint där.

Ändå riktiga är ju det här, man tänker, oj nu ska ja ta fram Photoshop;)!
Man drar ner musen och trycker, sen kommer Metro, då blir man bara irriterad;S
Visst, programmen finns till höger där, men måste hela skärmen ändras för att man ska öppna ett simpelt program?

Utöver det, och Task Manager som jag tyvärr ogillar (vane sak?)
Ser jag inget fel med det:)

Tycker dom inte det starta så jäkla snabbt som alla sagt, var väl som W7.