Integrerad grafik: Battlefield 4
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Battlefield 4 |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2013-10-29 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
Senaste upplagan i Battlefield-serien finslipar grafikmotorn Frostbite ytterligare. På menyn står, förutom grafik i DX11-klassen, ett välbekant flerspelarläge och en enspelarkampanj med gott om filmiska undertoner. Som grädde på moset finns dessutom stöd för Mantle, AMD:s nya grafikgränssnit med lägre overhead.
För SweClockers test används första delen av uppdraget Tashgar. Spelaren åker i en bil tillsammans med två andra karaktärer, vilket gör sekvensen lätt att upprepa med mycket konsekventa resultat.
När vi går vidare till renodlade spel och mer specifikt Battlefield 4 ser vi hur både AMD:s Kaveri samt Richland-baserade modeller utpresterar samtliga av Intels processorer i detta test. Core i5-4690K och dess grafikdel HD 4600 landar inte helt oväntat på exakt samma resultat som Core i5-4690 och Core i5-4670K.
Även i den lägre upplösningen upprepar sig historien med AMD i topp och Core i5-4690K på samma position som sina likvärdigt klockade bröder med HD Graphics 4600.