Speltest: Bioshock Infinite
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Bioshock Infinite |
Utvecklare | Irrational Games |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-03-26 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Fördefinerade "Ultra DDOF" (1920), Fördefinerade "Medium" (1280) |
I Bioshock Infinite tar spelaren rollen som Booker DeWitt, tidigare Pinkerton-agent med uppdrag att leta reda på och hämta unga flickan Elizabeth. Ärendet komplicerat en smula av att hon befinner sig i Columbia, en flygande stad sedan länge försvunnen bland molnen.
Senaste Bioshock renderas med grafikmotorn Unreal Engine 3, med stöd för bland annat avancerade DX11-effekter. Som grädde på moset ingår även ett separat verktyg för prestandatester, vilket gör det till en barnlek att plocka hem rätt siffror.
Med hög upplösning och detaljnivå räcker inte ens ett Radeon R9 290X till för att utmana processorerna ordentligt. Många modeller hamnar på samma värden, inklusive Core i5-4690K och Pentium G3258.
Med nedskruvad upplösning och detaljnivå blir det större skillnader. De extra kärnorna och högre klockfrekvens placerar Core i5-4690K markant högre än Pentium G3258.